Mint fogadatlan prókátor kifejtem a véleményemet az alant kerekedett vitát illetően. :)
Szerintem ahhoz, hogy valaki élesszemű és megszállott fanatikus legyen, nem alapfeltétel, hogy tevékenyen részt vegyen egy - jelen esetben busz - felújításában. Azt észre venni, hogy valami nem olyan, vagy nem úgy sikerült, illetve felhívni a figyelmet esetleg észre nem vett apró részletekre, számítógép mellől is lehet. Sokunknak van itt olyan megfigyelésekre alapozott, illetve kutakodásokból merített tudásbázisa, amely értékes lehet azoknak, akiknek megadatik az a siker, hogy egyet a közös kedvenceink közül újjá élesszenek. Ennek tálalása már más kérdés, de meg lehet találni azt a hangot, amiből építő jellegű hozzászólás, vagy kritika alakul ki.
Szerencsés ember az, akiben a fent említett megszállottság a tevékeny alkotó munkában képes megnyilvánulni egy jármű felújításában. Nyilván engem is lehet kritizálni, mert - azáltal, hogy én sem újítottam fel buszt - véleményemmel az okoskodók táborába tartozom.
Viszont a ...Te szedtél már szét?..újítottál már fel?..stb. kezdetű vagdalkozásokat egy érvek hiányában tett ideges kirohanásnak tartom.
Még egyszer mondom a kritika lehet építő, csak megfelelő stílusban kell elővezetni. Ha pedig szemmel láthatóan jogos, azt meg el kell tudni fogadni.
Ja, máskor is előfordult... A CKC miatt volt aki hisztizett, hogy ha már a protóra jellemző magasságjelzőt kapott, akkorr tessék úgy átépíteni / festeni... dafuq???
A Tr5-ön ennél nagyobb a hiba, ráadásul külsősnél készült.
De már mint mondottam volt...tisztában vagy ennek a munkának a nagyságával ? tudod milyen az mikor csak fényképek alapján tudsz helyreállítani valamit?20évesen otthona fotelből kényelmesen lehet kritizálni bármit....ezzel csak azt éritek el hogy :1az értelmes emberek nem írnak majd ide,2nem nagyon lesznek megosztva járműmentések,felújítások.És hozzáteszem nem ok nélkül...
Sajnos nem mindenki. Aki segíteni szeretne általában megtalálja a megfelelő csatornákat. Kritikát is meg lehet fogalmazni szerintem elfogadható stílusban. De ha bárki segítő szándékkal megkeresi pl. a BKV megfelelő döntéshozóit nem hiszem, hogy elutasításra számíthat. De engem felbosszant, amikor a tudás nélküli fröcsögés hódít.
Újítottál már fel bármit is?a válasz nyilván nem.....Nehéz valami olyat reprodukálni ami egyébként már nem létezik,vagy te jobban megcsinálod? megnézzük? amennyiben nem akkor szerintem ne kritizáld,örülni kellene a mostani vezetés veteránbarát hozzáállásához.
Ha elvégzed az egyetemet, és netán munkát is fogsz kapni, akkor tárgyaláskor érdemes érveket kérni, ezeket vagy ellenérvekkel cáfolni, vagy elfogadni. Végleges véleménykülönbség esetén is a tiszteletet megadni.Most úgy látom, a saját véleményedet kinyilatkoztattad és ennyi.Más járműnél is volt, hogy nem 100% lett minden helyreállítva, mert.... úgy volt gazdaságos.. így volt fenntartható.. szimplán csak egyszerűbb voltAz általam kifogásolt 405 lámpánál is kb. ilyesmi lehet a megoldás.
Akkor azt mondom. Szakember csinálta, és? Az nem ember, hogy ne követhessen el hibát? Vagy "isten" hogy ne lehessen megkérdőjelezni? Elcseszték a Tr5 felújítását, ez nem kérdés, de mivel szakemberek cseszték el, ezért nem lehet megszólni, annak úgy kell maradni?
Nincs miért repülnöm! Ennyi erővel én is fenyegethetnélek, hogy ha meglátlak állba verlek. De ennek is kb. annyi alapja van, mint az általad írottaknak.
Félreérted. A Tr5 átépítését hasonlítom a barbarizmushoz, nem a BKVt a BKVhez. Az átépítést is átvitten, csupán a "Szakértők csinálják, van pofád megkérdőjelezni?!" részt kiemelve. Azt is P.Box olvtárs kedvéért.
A mostani vezetés kompromisszumokkal, de folyamatosan épít újjá buszokat: lásd BPO-103, CKC, de ott van a megőrzött ráncos 280-as, a pirosnak megtartott Gyros (mennyire jó már, hogy a feliratot is megoldották!). Nekiálltak már a JOY222-nek, az 543-asnak és az 55-nek is.
Ezt a társaságot hatalmas sértés a korábbihoz még csak hasonlítani is. Minimum kérjél bocsánatot, ha lehiggadtál..
Akkor remélem a 2006-os GJSz-es rombolást is határozottan jó és szakszerű döntésnek tartod. Elvégre szakemberek csinálták. (Te tudod miért csinálták? Engem érdekelne miért baszták el ennyire, mert ezek szerint van okuk, hogy nem rrestaurálták, hanem valami egészen újat hoztak létre...)
Mégegyszer mondom... lóf*szt nem tettél azért a buszért, hogy létezzen, nincs jogod kritizálni! Szakemberek dolgoznak rajta, tudják mit miért csinálnak!
Állítólag kép alapján igyekeztek megépíteni az elejét. Hát nem egy Tr5 képét használták, az biztos. Úgyhogy ebből a támadó stílusból lehet is visszavenni és talán néha megfogadni mások tanácsát. Tudom, a BKV-s mentalitásra nem jellemző, de talán el kéne kezdeni.