Keresés

Részletes keresés

20-as vonal Creative Commons License 2021.12.21 0 0 55015
20-as vonal Creative Commons License 2021.12.21 0 0 55014

Az a szakasz is fel lesz bővítve 2x2 sávra a Metro körforgalomig.A jelenlegi lámpás kereszteket átépítik turbókörforgalomra.

Előzmény: NAR (55012)
dimelo Creative Commons License 2021.12.21 0 1 55013

Az információdömping miatt fásult fórumtársak közül

az SSC-n keletkezett reakció Peter 601-től a  témafelvetésemre.

 

Köszi, hogy olvastad, kár, hogy vitaindítónak szánt észrevételeimet véleményként értelmezted.

"Valaki nagyon benézte a nyilatkozatát:
Ha a teljes útbevétel 400 milliárd, akkor ennek 45 %-át valahová másfelé költötték el..."

 

Ebben nem nevezem meg, melyik nyilatkozó, vagy újságíró volt a felületes, csak azt, hogy hiányos a közlés.

"45 % Valahová másfelé" - általános feltételezésem volt.

Te megjelöltél még 2 nagyságrendi költségtételt (koncessziós díj - Magyar Közút)

 

Mintha elfeledkeznél az extra bevételekről (430 Ft-os árnál):

 

 

Előzmény: dimelo (55009)
NAR Creative Commons License 2021.12.21 0 0 55012

Jól értem, hogy egyszerűen nem fogja elérni az M83 az M1-et, hanem vége lesz Gyirmótnál, onnan a 83-as megy bő két kilométeren (és két körforgalom keresztül) az M1-es felé? Igaz, a térkép alapján nem nagyon lehetne értelmes elkerülőt vinni, meg a falun keresztülvinni az autópályát is elég meredek ötlet lenne...

Előzmény: 20-as vonal (55011)
20-as vonal Creative Commons License 2021.12.21 0 0 55011
Előzmény: radio100jozsi (55010)
radio100jozsi Creative Commons License 2021.12.20 0 0 55010

Az épülő M83-as miként fog becsatlakozni az M1-be? Úgy mint ahogyan az M85-ös is van?

dimelo Creative Commons License 2021.12.18 0 2 55009

Hétvégi morfondírozáshoz

két hír:

 

https://infostart.hu/interju/2021/12/16/bartal-tamas-a-megyei-matrica-egy-hungarikum-a-magyarok-nem-tudjak-megunni

 

A túlságosan bő lére engedett interjúból most csak egy témakör:

"Az útdíjbevételek, amióta 2013-ban bevezettük az elektronikus útdíjfizetési rendszert, folyamatosan növekednek Magyarországon.

Ezt teljes egészében a magyar és európai törvények és jogszabályok szerint is az utak karbantartására, felújítására kell használni.

Vagyis annak, amit befizetünk, amikor megvesszük az e-matricát, jelentős része az útfelújításra megy?

Egy az egyben. Nagyon egyszerűen fogalmazva, nálunk, a NUSZ-nál egyetlen fillér sem marad, ez nálunk csak átfolyó tétel, a mi bevételeink az egyéb tevékenységből vannak,

mint például a business intelligence-ből, vagyis abból, hogy adatokat adunk el bizonyos cégeknek.

Ez a bevétel a 400 milliárd forintot is meg fogja haladni ebben az évben. Ez 100 százalékban költségvetési bevétel, mi továbbutaljuk a költségvetésnek."

 

És a portfolio.hu cikke: Évtizedes útfelújítási csúcsot hozott 2021

"A Magyar Közút 2021-ben lezáruló vagy idén megindított beruházásaiban összesen mintegy 480 szakasz újul meg.

A több mint 1250 kilométert érintő fejlesztések összértéke meghaladja a 220 milliárd forintot."

 

Valaki nagyon benézte a nyilatkozatát:

Ha a teljes útbevétel 400 milliárd, akkor ennek 45 %-át valahová másfelé költötték el...

(Átlagos szakaszhosszak: csak 2,6 km)

 

De az is feltűnő, hogy a miniszterhelyettes állítja:

" Az elmúlt évtizedben több mint hatezer kilométeren állítottak helyre főként alsóbbrendű utakat."

 

Hubazz': a 2021-es (kampány)hajrázás nélkül, csak 4800 km/9 év = 534 km/év ez a  "rekord" teljesítmény...

Törölt nick Creative Commons License 2021.12.17 0 0 55008

de sok helyen csak pár 100 méter hiányzik az autópálya benzinkút és a legközelebbi főút között.Az M7 esen pákozdnál is van rejtett lehajtó.

Előzmény: NAR (55006)
radio100jozsi Creative Commons License 2021.12.17 0 0 55007

M3-ason is ilyen a Kerekharaszti MOL kutas csomópont az sincs kitáblázva, az is ilyen rejtett, ezért van, hogy a Pest-megyei matrica a 21-es úti csp-ig érvényes, és nem eddig a MOL kútig, ez lehet akkor a magyarázat Csengelei dologra is.

NAR Creative Commons License 2021.12.17 0 0 55006

Számolnak. Az M7-esen a velencei lehajtó sincs kitáblázva (arról tudtam), meg a Váĺi völgynél sincs (arról nem, de egy dugó kikerülése után ott vitt vissza az autópályára a Waze).

Előzmény: nyebojsza (55005)
nyebojsza Creative Commons License 2021.12.17 0 0 55005

Akkor csak a helyiek tudnak az ilyenekről,

vagy az útvonaltervezők számolnak vele?

Előzmény: NAR (55004)
NAR Creative Commons License 2021.12.17 0 0 55004

Az M1-en az óbaroki csomópontnál nincs kitáblázva, a biatorbágyi üzleti parknál és a bábolnai ipari parknál igen. Az M7-esnél sincs kitáblázva Pákozdnál.

Előzmény: Pompiere (55003)
Pompiere Creative Commons License 2021.12.17 0 0 55003

A rejtett csomópont az, amikor az autópálya pihenőjén kell keresztül hajtani, hogy a csatlakozó útra juss. Az M5-ösön a csengelei pihenő mellett ilyen a szatymazi pihenő is. Csak ez utóbbi nincs megnyitva. Mindkét oldali pihenőben van egy-egy nagykapu ami folyamatosan zárva van. Egyedül az autópálya kezelőnek, mentőknek, rendőrségnek és a tűzoltóknak van hozzá kulcsa. A szatymazi pihenő távlati megnyitásának a kulcsa, egyébként a csatlakozó úthálózat. Addig biztosan nem lesz rejtett csomópont, amíg fel nem újítják, ki nem szélesítik a Szatymaztól a Balástya-Forráskút átkötőig tartó utat.

 

A kitáblázás nem tudom, hogy miként működik az ilyen esetekben.

Előzmény: csalántea (55002)
csalántea Creative Commons License 2021.12.17 0 0 55002

Az M5 pályán a csengelei csomópont még ki sincs táblázva ... talán nem is lesz ?

 

Mi az , hogy rejtett csomópont? Csak a helyieknek ... mint a kishatár átkelő volt régen ?

 

Előzmény: nyebojsza (55000)
rm40 Creative Commons License 2021.12.16 0 0 55001

https://www.bvz.at/oberpullendorf/petition-neckenmarkt-lueckenschluss-zur-m85-gefordert-neckenmarkt-petition-autobahn-m85-print-306006818

 

"Neckenmarkts Orschef Hannes Igler richtet sich mit einer Petition an den Landtag.

In der Petition fordert Igler nach dem Aus für die Verlängerung der A3 bis zur Grenze nach Ungarn das Land als Erhalter der B 16 dazu auf, einen verkehrsgerechten Lückenschluss zur Autobahn M85 bei Sopron auszubauen.

„Unter Beachtung des größtmöglichen Schutzes der Bevölkerung ist die Landesstraße verkehrsgerecht auszubauen oder als B 16a zu errichten, um einen Lückenschluss zur Autobahn in Ungarn zu erzielen, analog der Verlängerung der S 31 von Oberpullendorf durch die Landesstraße B 61a Richtung Köszeg“, schlägt Igler vor."

nyebojsza Creative Commons License 2021.12.16 0 0 55000

ez a csengelei még nagyon új, hátha még nincs kamera a csengelei és a kisteleki lehajtó közöt...

Előzmény: nagylaci80 (54995)
dimelo Creative Commons License 2021.12.16 0 1 54999

Általánosságban írtam a NIF közbeszerzési tervére emlékezve

nem néztem meg pontosan, de most pótolom:)))

 

 

M4 gyorsforgalmi út-3119 j. összekötő út keresztezésénél csomópont kialakítás
TERV: 2021. Első negyedév   2022. Negyedik negyedév

TÉNY: 2021. július 19.        - 2022. október 19.

 

A terv szerint akár lehetett volna január 1-től dec. 31-ig is...

De a kezdés megcsúszott 110-200 napot, a zárást viszont előrehozták a IV. negyedév elejére

 

így lett az akár 2 évből 15 hónap. (Ilyen szűkítéssel is vállalták?)

 

Köszi a pontosítást, a a NIF kifogásolható gyakorlatán nem változtat.

 

Különösen a hipergyors M5 Csengele árnyékában.

 

Előzmény: Aladár46 (54997)
Bombyna Creative Commons License 2021.12.15 0 0 54998
Aladár46 Creative Commons License 2021.12.15 0 0 54997

Nálam ez még mindig csak 15 hónap: 2021. július 19. - 2022. október 19. :)

Előzmény: dimelo (54992)
Aladár46 Creative Commons License 2021.12.15 0 1 54996

Érdekes fejlemények M100-as autóút 2. szakaszát nyerő Dömper Kft. háza tájáról:

 

https://www.valaszonline.hu/2021/12/15/volner-pal-abronits-robert-domper-kft-kapcsolat/

nagylaci80 Creative Commons License 2021.12.15 0 0 54995

Érthető, köszi. Kicsit a csengelei lehajtó átadása kavart be, de ezek szerint továbbra is a kisteleki felhajtó számít.

Előzmény: ÁsítóSárkány (54994)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.12.15 0 1 54994

Ld. a megyei térképeket innen:

https://www.nemzetiutdij.hu/articles/article/uthalozat

A konkrét Bács-Kiskun megyéhez tartozó térkép ( https://www.nemzetiutdij.hu/files/img/articles/28/B%C3%A1cs-Kiskun%20megye.jpg ) alapján Kistelektől illetve Kistelekig használhatod.

Előzmény: nagylaci80 (54993)
nagylaci80 Creative Commons License 2021.12.15 0 0 54993

Sziasztok!

 

Autópálya matricával kapcsolatos kérdésem lenne, talán jó helyen járok. Bács-megyei éves matricám van és Szegedről indulok Budapest irányába. Szerintetek melyik felhajtón mehetek fel az M5-re Budapest felé, ha nem akarok Csongrád-megyei matricát venni? Ugye az tény, hogy a következő megye első lehajtójáig ingyenesen használhatom. De mi a helyzet a felhajtással? Kisteleknél, Csengelénél vagy Kiskunfélegyháza dél csomópontnál mehetek fel, ha nem akarok bírságot/matricát fizetni?  

Ez a térkép jó így ? https://nemzetiutdij.hu/files/img/articles/28/B%C3%A1cs-Kiskun%20megye.jpg

Jól értelmezem, hogy Kisteleknél hajthatok fel?

dimelo Creative Commons License 2021.12.15 0 3 54992

Köszi a linket!

Tudtam róla (NIF közbesz tervből)

 

Éppen ez bosszantott fel, hogy 2 éves határidőt adnak, két nyúlfarknyi bekötő út tervezésére.

Miközben Csengelénél a Rendelettől átadásig 7 hónap telt el!!!

 

Ez a feltűnő kivételezés irritáló. (Prioritási listák titkolva)

 

A méltóságosok kiváltsága....

Előzmény: Aladár46 (54989)
nyebojsza Creative Commons License 2021.12.15 0 1 54991

Ebből egy év múlva még csak tervek lesznek :(

Előzmény: Aladár46 (54989)
Aladár46 Creative Commons License 2021.12.15 0 1 54990

Egyébként legalább 4 csomópont tervezése/kivitelezése van jelenleg folyamatban. És még mennyi kéne.

Előzmény: dimelo (54988)
Aladár46 Creative Commons License 2021.12.15 0 0 54989

 

Az újszílvási csomópont tervezése már folyamatban van.

 

Szerződés

M4 gyorsforgalmi út-3119 j. összekötő út keresztezésénél rejtett csomópont kialakításának előkészítése vonatkozásában: engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése, valamint a szükséges engedélyek megszerzésében való közreműködés

 

https://nif.hu/kozerdeku-adatok/2021/08/m4-gyorsforgalmi-ut-3119-j-osszekoto-ut-keresztezesenel-rejtett-csomopont-kialakitasanak-elokeszitese-vonatkozasaban-engedelyezesi-es-kiviteli-tervek-elkeszitese-valamint-a-szukseges-engedelyek-meg/

Előzmény: dimelo (54988)
dimelo Creative Commons License 2021.12.15 0 3 54988

A hiányzó M4 csomópontról legutóbb november 23-24-én értekeztünk.

De azt "elsodorta" az M100 körüli hype...

 

Az M5 Csengele "rejtett" csomóponttal kapcsolatos kérdések úgy tűnik "meghallgatásra" találtak (MTI):

"Csengele környéki közúthálózat közötti közvetlen kapcsolatot a Strabag Általános Építő Kft. alakította ki a Magyar Közút Nzrt. beruházásában.

A Csongrád-Csanád megye és Bács-Kiskun megye határán található helyszínen mintegy nettó 198 millió forintból megépült 467 méternyi új út – derül ki a közbeszerzési adatokból."

 

Ha így van, akkor az a költségekre vonatkozó miniszterhelyettesi nyilatkozatot cáfolja.

 

Elnevezés: Közúthálózat felújítás 2020-2024-DA-10. VÚNY

Rész száma: 50

II.2.2) További CPV-kód(ok):

Fő szójegyzék Kiegészítő szójegyzék

Fő tárgy: 45233140-2

II.2.3) A teljesítés helye:54 NUTS-kód: HU333

A teljesítés fő helyszíne: M5 autópálya, Csengelei pihenőhely, 54121 j. út és

50494 j. út között, valamint 54121 j. út és 50495 j. út között

II.2.4) A közbeszerzés ismertetése:

M5 autópálya Csengelei pihenőhely közúti hálózatba illesztése összesen 467 méter hosszban.

A szerződés/rész eredetileg becsült összértéke: 198991876

V.2.1) A szerződés megkötésének dátuma: 2021/09/02

 

Tehát a kivitelezésre 3 hónap jutott, ami 467 m út megépítésére reális,

ami a költségeket illeti: 426 millió Ft/ km

 

Az agrárminiszter-helyettes parlamenti államtitkár februárban félretájékoztatta a közvéleményt...

"A kivitelezés előreláthatóan 1,1 milliárd forintból valósítható meg."

 

Jó ég: ÖTSZÖRÖS (nagyságrendi) tévedés!

 

Akkor februárban még hihettük (volna), hogy ez "csak a szokásos" drágulás, és emiatt volt évtizeden is túl a döntéshozatal,

de ha "csak" 199 millió Ft volt, akkor megdöbbentően pitiáner a döntés késleltetése, ugyanakkor eltúlzott a megünneplése is.

 

Mint ahogy a rejtett csomópont jelentősége is nagyobb, mint a kiviteli költsége.

 

"Száz vasutat, ezeret, csináljatok, csináljatok..."

írta Petőfi a XIX. században.

 

A XXI-ben lehetne minél több autópályán (rejtett) csomópont is...

 

De, mint az Újszilvás M4 elborzasztó példája jelzi: még a meglévő összekötő utat is beszántották,

hogy azután (az újratervezéssel töltött évek múlva) mégis engedélyezzék...

 

...és akkor még nem is írtunk tucatnyi más helyszínen is hiányzó felhajtókról.

 

 

 

 

Előzmény: nyebojsza (54987)
nyebojsza Creative Commons License 2021.12.14 0 1 54987

Jó lenne egy parlamenti képviselő Újszilvásra is. Itt talán még gyorsabban meg lehetne csinálni az M4-csatlakozást. Annál is inkább, mert amíg épült ez a szakasz, szervizútként megvolt, csak aztán felszántották :(

Előzmény: dimelo (54982)
dimelo Creative Commons License 2021.12.14 0 2 54986

Eddig egy reakció volt, az is dislike...

 

Gondolhatom, nem tetszik az észrevételem, de annyira sem méltatja, hogy néhány sort írna.

Lehet, hogy a képviselő valakije:(((

 

Még tovább kerestem, nehezen, de közelebb jutottam, kissé terelős címmel:

https://promenad24.hu/2021/02/18/utfelujitasok-kezdodhetnek-szentes-tersegeben/

 

"Farkas Sándor miniszterhelyettes, országgyűlési képviselő szerdán hivatalos oldalán jelentette be, hogy a Kormány által elfogadásra kerültek a térséget érintő

kiemelt társadalmi igényeken alapuló közútfejlesztések. Szentes és térségének fejlesztésére, megerősítésére a kormányzat kiemelt figyelmet fordít."

3. M5 autópálya, Csengele csomópont megvalósítása:

Az M5 autópálya Kiskunfélegyházától délre vezető szakaszán 27 km hosszan nincs csomópont, így az autópályára történő le- és felhajtás ezen a szakaszon nem biztosított.                           

Az előkészítés költsége 100 millió forint. A kivitelezés előreláthatóan 1,1 milliárd forintból valósítható meg.

 

Észrevételek:

A bejegyzés 2021.02.18-án történt, múlt időben "elfogadásra kerültek".

Ehhez képest csak két hónap múlva 204/2021 (IV.29.) Kormányrendeletben  1.1.75. Az M5 autópálya, Csengele csomópont megvalósítása.

 

A tervezés-előkészítés 100 millió, kivitelezés: 1 100 millió Ft.

http://www.ujleptekbt.hu/tervanyag/csengele/hatalyos/alatamaszto_tervanyag/alatamaszto_leiras_vegso.pdf.

 

93. oldal vázlatán 218 m + 380 m a megépítendő út hossza.

7,50 méteres szélességű 2x1 sáv fajlagos költség 1800 millió Ft/km, semmi extra, semmi töltés, semmi híd...

 

Mindezt úgy, hogy a polgármester 2021. május 23-án még nem tudta, hogy mikor készülhet el...

Kiviteli közbeszerzés nem található...

 

A műszaki "kihívás" volt ilyen drága, vagy a "sürgősségi" felár?

Ez lenne az etalon?

 

 

 

Ezzel van baj:

 

Előzmény: dimelo (54982)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!