Jól értem, hogy egyszerűen nem fogja elérni az M83 az M1-et, hanem vége lesz Gyirmótnál, onnan a 83-as megy bő két kilométeren (és két körforgalom keresztül) az M1-es felé? Igaz, a térkép alapján nem nagyon lehetne értelmes elkerülőt vinni, meg a falun keresztülvinni az autópályát is elég meredek ötlet lenne...
A túlságosan bő lére engedett interjúból most csak egy témakör:
"Az útdíjbevételek, amióta 2013-ban bevezettük az elektronikus útdíjfizetési rendszert, folyamatosan növekednek Magyarországon.
Ezt teljes egészében a magyar és európai törvények és jogszabályok szerint is az utak karbantartására, felújítására kell használni.
Vagyis annak, amit befizetünk, amikor megvesszük az e-matricát, jelentős része az útfelújításra megy?
Egy az egyben. Nagyon egyszerűen fogalmazva, nálunk, a NUSZ-nál egyetlen fillér sem marad, ez nálunk csak átfolyó tétel, a mi bevételeink az egyéb tevékenységből vannak,
mint például a business intelligence-ből, vagyis abból, hogy adatokat adunk el bizonyos cégeknek.
Ez a bevétel a 400 milliárd forintot is meg fogja haladni ebben az évben. Ez 100 százalékban költségvetési bevétel, mi továbbutaljuk a költségvetésnek."
És a portfolio.hu cikke: Évtizedes útfelújítási csúcsot hozott 2021
"A Magyar Közút 2021-ben lezáruló vagy idén megindított beruházásaiban összesen mintegy 480 szakasz újul meg.
A több mint 1250 kilométert érintő fejlesztések összértéke meghaladja a 220 milliárd forintot."
Valaki nagyon benézte a nyilatkozatát:
Ha a teljes útbevétel 400 milliárd, akkor ennek 45 %-át valahová másfelé költötték el...
(Átlagos szakaszhosszak: csak 2,6 km)
De az is feltűnő, hogy a miniszterhelyettes állítja:
" Az elmúlt évtizedben több mint hatezer kilométeren állítottak helyre főként alsóbbrendű utakat."
Hubazz': a 2021-es (kampány)hajrázás nélkül, csak 4800 km/9 év = 534 km/év ez a "rekord" teljesítmény...
M3-ason is ilyen a Kerekharaszti MOL kutas csomópont az sincs kitáblázva, az is ilyen rejtett, ezért van, hogy a Pest-megyei matrica a 21-es úti csp-ig érvényes, és nem eddig a MOL kútig, ez lehet akkor a magyarázat Csengelei dologra is.
Számolnak. Az M7-esen a velencei lehajtó sincs kitáblázva (arról tudtam), meg a Váĺi völgynél sincs (arról nem, de egy dugó kikerülése után ott vitt vissza az autópályára a Waze).
Az M1-en az óbaroki csomópontnál nincs kitáblázva, a biatorbágyi üzleti parknál és a bábolnai ipari parknál igen. Az M7-esnél sincs kitáblázva Pákozdnál.
A rejtett csomópont az, amikor az autópálya pihenőjén kell keresztül hajtani, hogy a csatlakozó útra juss. Az M5-ösön a csengelei pihenő mellett ilyen a szatymazi pihenő is. Csak ez utóbbi nincs megnyitva. Mindkét oldali pihenőben van egy-egy nagykapu ami folyamatosan zárva van. Egyedül az autópálya kezelőnek, mentőknek, rendőrségnek és a tűzoltóknak van hozzá kulcsa. A szatymazi pihenő távlati megnyitásának a kulcsa, egyébként a csatlakozó úthálózat. Addig biztosan nem lesz rejtett csomópont, amíg fel nem újítják, ki nem szélesítik a Szatymaztól a Balástya-Forráskút átkötőig tartó utat.
A kitáblázás nem tudom, hogy miként működik az ilyen esetekben.
"Neckenmarkts Orschef Hannes Igler richtet sich mit einer Petition an den Landtag.
In der Petition fordert Igler nach dem Aus für die Verlängerung der A3 bis zur Grenze nach Ungarn das Land als Erhalter der B 16 dazu auf, einen verkehrsgerechten Lückenschluss zur Autobahn M85 bei Sopron auszubauen.
„Unter Beachtung des größtmöglichen Schutzes der Bevölkerung ist die Landesstraße verkehrsgerecht auszubauen oder als B 16a zu errichten, um einen Lückenschluss zur Autobahn in Ungarn zu erzielen, analog der Verlängerung der S 31 von Oberpullendorf durch die Landesstraße B 61a Richtung Köszeg“, schlägt Igler vor."
Autópálya matricával kapcsolatos kérdésem lenne, talán jó helyen járok. Bács-megyei éves matricám van és Szegedről indulok Budapest irányába. Szerintetek melyik felhajtón mehetek fel az M5-re Budapest felé, ha nem akarok Csongrád-megyei matricát venni? Ugye az tény, hogy a következő megye első lehajtójáig ingyenesen használhatom. De mi a helyzet a felhajtással? Kisteleknél, Csengelénél vagy Kiskunfélegyháza dél csomópontnál mehetek fel, ha nem akarok bírságot/matricát fizetni?
Az újszílvási csomópont tervezése már folyamatban van.
Szerződés
M4 gyorsforgalmi út-3119 j. összekötő út keresztezésénél rejtett csomópont kialakításának előkészítése vonatkozásában: engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése, valamint a szükséges engedélyek megszerzésében való közreműködés
A hiányzó M4 csomópontról legutóbb november 23-24-én értekeztünk.
De azt "elsodorta" az M100 körüli hype...
Az M5 Csengele "rejtett" csomóponttal kapcsolatos kérdések úgy tűnik "meghallgatásra" találtak (MTI):
"Csengele környéki közúthálózat közötti közvetlen kapcsolatot a Strabag Általános Építő Kft. alakította ki a Magyar Közút Nzrt. beruházásában.
A Csongrád-Csanád megye és Bács-Kiskun megye határán található helyszínen mintegy nettó 198 millió forintból megépült 467 méternyi új út – derül ki a közbeszerzési adatokból."
Ha így van, akkor az a költségekre vonatkozó miniszterhelyettesi nyilatkozatot cáfolja.
Jó lenne egy parlamenti képviselő Újszilvásra is. Itt talán még gyorsabban meg lehetne csinálni az M4-csatlakozást. Annál is inkább, mert amíg épült ez a szakasz, szervizútként megvolt, csak aztán felszántották :(
"Farkas Sándor miniszterhelyettes, országgyűlési képviselő szerdán hivatalos oldalán jelentette be, hogy a Kormány által elfogadásra kerültek a térséget érintő
kiemelt társadalmi igényeken alapuló közútfejlesztések. Szentes és térségének fejlesztésére, megerősítésére a kormányzat kiemelt figyelmet fordít."
Az M5 autópálya Kiskunfélegyházától délre vezető szakaszán 27 km hosszan nincs csomópont, így az autópályára történő le- és felhajtás ezen a szakaszon nem biztosított.
Az előkészítés költsége 100 millió forint. A kivitelezés előreláthatóan 1,1 milliárd forintból valósítható meg.
Észrevételek:
A bejegyzés 2021.02.18-án történt, múlt időben "elfogadásra kerültek".
Ehhez képest csak két hónap múlva 204/2021 (IV.29.) Kormányrendeletben 1.1.75. Az M5 autópálya, Csengele csomópont megvalósítása.
A tervezés-előkészítés 100 millió, kivitelezés: 1 100 millió Ft.