Nekem is ez volt a problémám, ezt az opelnál is tudják, hívd fel a hozzád legközelebb opel szervízt és kérdezd meg, hogy mennyibe kerül a szoftverfrissítés. Nekem kb 3 éve volt 3000 Ft.
1 hete sikerült vennem egy 97es 1,7 td isuzu motoros b vectrát. Meg vagyok vele elégedve eddig, csak lenne 1-2 kérdésem.
Az első az lenne, hogy ma néztem, ha megnyomom a távirányitón a zárás gomobot lezárnak az ajtók és ha megnyomom mégegyszer a zárást ujra felvillannak az indexek és egy halkabb kattanás hallatszik, mint ami sima záráskor szokott lenni. mi lehet ez??
a másik kérdésem pedig az lenne, hogy az normális lehet hogy ha ráadom a gyujtást vagy inditok és a kulcsot visszaforditom telejesen alaphelyzetbe, akkor nem tudom ujra elforditani, csak akkor ha kihuzom és ujra visszadugom
A Gatessel vigyázz. Én beszoptam vele, mert túl alacsonyan tartotta a hőfokot, óra szerint 80 fok alatt. Hamar bemelegedett a motor, meg minden, de nem igazán tetszett a dolog. Mikor kivettem és megnéztem, akkor láttam, hogy ez nem is Gates által gyártott termosztát, hanem VERNET. Csak a Gates csomagolja be. Szóval mielőtt elhozod, bontsd ki, mi van benne. Én amúgy a Wahlert ajánlom.
csak én nem találok 5x110 es mankókereket,vagy valóban nincs? van egy 195/65R15 ös gumim gyári lemezfelnin,de túl nagy helyet foglal a csomagtartóban... :/
nekem is elég rövid ideig izzít, ezért én úgy szoktam csinálni, hogy gyújtás kapcsolást követően megvárom még elalszik az izzítást visszajelző, majd még kb 10 másodpercet várok, majd újból gyújtást kapcsolok, és ezt követően várok még 5-8 másodpercet és csak utána indítok. Ez nálam nagyon bevált, mert egy pöccentésre indul a legnagyobb hidegben is. Persze ehhez az aksinak is becsülettel kel tudni forgatni a motort.
Én nem is értem ezt: Undorító, hogy miért csak minusz fokban izzít. Nálunk a garázsban mikor minusz 10-15 van kint, akkor is plusz 3 fok van. Ehhez képes minden reggel reszelek egy sort. Utána indul, csak idegeítő. Azt hallottam, hogy valami hőmérő van benne. Nem lehet azt kiiktatni? Akkor mindig izzítana, de nem lenne vele gond.
"A fűtő cső szétcsúszát arra értettem,hogy maga a műanyag "légterelők" csúsztak szét valahol!Gondolok itt arra,hogy a műszerfalban valahol elnyomja a meleg levegőt!Vagy ez nem lehetséges?"
Csak a lábtérbe vezető levegő csatorna tud szétcsúszni, a többi az nem.
Kell hozzá tömitőgyűrű is, de az csak pár forintba kerül. Nemtudom adják-e hozzá ezekhez (nekem a gyárihoz nem járt) de amig nincs az is a kezedben, azért ne állj neki kicserélni majd.
2db 15550 ft egy pedig 12625 nos mind a 3, 92 fokon nyit,de nekem nincs semmi kis külön csonk... szal ezekszerint a 12 ezres lesz az? am meg gondolom miért drága.. mert ha egybe van ezzel az alu öntött házzal akkor megértem,nem csak a lemez belső része.
A ledeket a plexire ragasztottad, vagy belul az egok helyere, esetleg azok kore helyezted el? Lehetne a plexire helyezni, vagy ragasztani a ledeket szerintetek? Bezavarna a gombok tekeresekor?
Lehet már kérdeztem de lehet, hogy még nem. Mi okozhatja azt, hogy indulásnál majd leakar fulladni a Vectra? de csak ha 1-esből indulok, vagy ha tolatok.. remeg az egész autó és le esik a fordulat. (alapjárat 900körül, felpörgetem 1300-ra és onnan esik vissza) Viszont hidegindításnál amikor emeltfordulaton jár a motor ott nem jelentkezik a probléma. Kuplungal nem hiszem, hogy gond lenne mert többi sebességi fokozatban nem jelentkezik. EGR szelepem nincs, és elektronikus a fojtószelepem, Z18XE. Valakinek valami ötlet?? Előre is köszönöm!
Hogy jó e a nyomás onnan kiderül,hogy ha meleg motornál tekerem le a sapkát,akkor szisszen a kiegyenlítőnél,ugye?Az enyémnél ez megvan!Hűtő vizem nem fogy,kipufogó nem "gőzöl",kiegyenlítőnél nem olajos a víz stb,nem hinném hogy hengerfejesA fűtő cső szétcsúszát arra értettem,hogy maga a műanyag "légterelők" csúsztak szét valahol!Gondolok itt arra,hogy a műszerfalban valahol elnyomja a meleg levegőt!Vagy ez nem lehetséges?
furcsa hogy a hétvégén cseréltem le az olajat... és az új olajjal kopogósabb lett... van benne olaj bőven,de mintha nem lenne egy dekát sem csendesebb... mikor volt benne valami megvételkor és a max Life belekerült attól csendesebb lett talán.. de az a csere 40 fokban volt.. most meg 0 fok van... na passz.. majd kiderül mi lesz :)
Nekem is DTL-en van. Nálam is megvan ez a jellegzetes kattanás, de még ma reggel égett az izzító visszajelzője, kb. két másodpercre. Nem tudom kinek milyen tapasztalatai vannak, de az én gépem spórol az izzítással:) Olvastam már más fórumon, hogy volt akinek csak -4-nél izzított.
Attól is lehet probléma, ha nincs meg elegendő nyomás a vízkörben, rossz a kiegyenlítő tartály sapka. És attól i, ha hengerfejes a motor, beledolgozik a víztérbe, megzavarja azt. De ezt már szerintem észrevetted volna.
"Fűtő csapot???Na ez nekem nagyon új!Merre találom?(X17DT)"
Olyat sehol sem találsz. Nincs benne. A meleg víz folyamatosan kering a fűtés radiátorban télen-nyáron, hidegben-forróságban. Csak ha a fűtés állító hidegre van állítva, akkor két csappantyú "kamrába zárja" a fűtő radiátort, másfelé tereli a levegőt, ezért a szellező rostélyokon befújt levegő hideg lesz (pontosabban olyan hőfokú, mint amit a szellőző rendszer kívülrő befúj).
A többi motortípusnál sincs szerintem, mert a fűtésbox ugyanezen az elven működik.
Az 1.7 isuzuhoz 85 fokos a termosztát, az annyin illetve kicsit alatta tartja a motort. Ha léped neki, akkor elkezd melegedni, de laza tempónál 82 körül tartja.
igen ezt néztemmár hogy levettem a fűtést.. akkor egy hajszálnyit mintha feljebb ment volna.. viszont akkor nem maradt nyitva a termosztát vagyis nem rossz.. csak nem jó van benne :D ez értelmes lett... vagyis münködik csak nem gyári és rosszkor nyit. Utána érdeklődöm mennyibe kerülne az új eredeti,és lehet beruházom rá...alapjáraton nekem is felmegy 90 re.. de akkor ugye már minden forró...és egyből vissza is hül ha elindulok.
Kérdésem hogy ezzel ha így használom mennyi kárt okozhattam ,vagy okozhatok míg pl amíg nem lesz gyári? igyekszemminnél hamarabb...
Termosztátból csak gyárit szabad venni. Annak a nyitási hőmérséklete 90 fok. Pl ha hagyom az enyémet alapjáraton pöfögni a garázsban, egészen amig el nem éri a mutató a 90 fokot a vizhűtőm csont hideg. Ellenben az üzemi hőmérséklet mégsem 90 fok fölött fog beállni, hanem valahol 88 fok környékén. Valószinűleg ebben van szerepe annak hogy ezek már nem sima bimetál termosztátok, hanem etilén gáz van bennük. Más kérdés hogy a venti első fokozata 90 fok körül kapcsol (nálam ez egész pontosan 92, a második fokozat meg kerek 100 foknál kapcsol) De ettől függetlenül az üzemi hődnek akkor is 90 fok körül kéne lennie.
Amúgy ha leveszed a fűtést és csak hideg levegőt fujatsz akkor is ennyi az üzemi hőd? mert ha olyankor picit magasabb, akkor az biztos termosztát hiba.