Keresés

Részletes keresés

henzon zanet Creative Commons License 2018.03.06 0 0 39172

Ez pontosan így van. Gondolom ehhez is kell majd pár év, meg a lakosság aláírásgyűjtése vagy tizenháromszor....

Előzmény: lübra19jtd (38653)
adiaboli Creative Commons License 2018.03.06 -2 0 39171

Oscarra jelölt: A Külcsín a Belbecs és a Troll. Továbbá Maga ne tegezzen.

ON

Előzmény: Samott (39142)
Roger Preed Creative Commons License 2018.03.06 0 0 39170

Ehhez szerintem mélyebb elemzésre lenne szükség (pl az autópályákat szakaszolni), de első látásra igen.

 

A főutaknál is egy enyhe lineáris összefüggést láttam - egy nagyságrenddel rosszabb mutatók mellett!

Előzmény: NAR (39169)
NAR Creative Commons License 2018.03.06 0 0 39169

Jól látom, hogy a sűrűbb forgalmú autópályák a kevésbé balesetesek? A nagy forgalom alacsonyabb sebességgel és kevesebb balesettel járna?

Előzmény: Roger Preed (39168)
Roger Preed Creative Commons License 2018.03.06 0 1 39168

Megint hülyeségeket számolnak.

 

Baleseti mutatóknál a baleset/km egy használhatatlan mérőszám. Ha valamit szeretnénk erre felhúzni, az mondjuk egy egy balesetre jutó jármű/év (vagy E/év) arányszám lehet.

Mivel az autópályáknál volt erre adat és elhiszem, hogy adatokat jól tud gyűjteni az újságíró végeztem egy gyors számolást:

 

M0 - 45,8 M Ekm/baleset

M1 - 31,0 M Ekm/baleset

M5 - 28,8 M Ekm/baleset

M7 - 27,3 M Ekm/baleset

M3 - 24,9 M Ekm/baleset

 

Értelemszerűen minél nagyobb a szám, annál jobbak a baleseti mutatók.

 

Érdekes lehet a többi gyorsforgalmira is megnézni ezeket a számokat (munka közben nincs rá kapacitásom), lehet hogy nagyon érdekes számok jönnének ki.

Előzmény: dimelo (39164)
mash.69 Creative Commons License 2018.03.06 -2 0 39167

A Védák miatt, igaz állítólag nem mind van bekapcsolva.

Amikor mentünk síelni a kolléga minidg nézte, hogy villog-e, mert ha nem villog a led,

akkor nem üzemel az adott kapu. Legalábbis szerinte így van.

 

És természetesen a 4-esen nem vártam csökkenést, de a többi főúton igen.

Hiszen, ha a forgalm 10-30% átment egy biztonságosabb útvonalra,

akkor azt várnám, hogy csökken a balesetek száma.

Előzmény: dimelo (39166)
dimelo Creative Commons License 2018.03.06 0 1 39166

A cikkben van egy link 2014-re:

1.    4-es számú főút 191 balesettel, ebből 14 halálos

2.    3-as számú főút 117 balesettel, ebből 13 halálos

3.    6-os számú főút 116 balesettel, ebből   8 halálos

4.    5-ös számú főút 113 balesettel, ebből 12 halálos

5.    7-es számú főút   91 balesettel, ebből   3 halálos

 

ebből lehet kalkukálni egy minimális csökkenést.

 

Ahol nincs autópálya, ott miért változna?

A 6. főút az M6 elk.rt nyomvonala, a félpályán létező M2 (Nógrádban semmi)

és a hiányzó M4 miatt a 4. főút a fő veszélyforrás...

De ebbe is belemélyedhetnénk, hiszen egészen nagy különbségek vannak Üllő-Püspökladány

vagy Nyírpazony- Záhony között...

Előzmény: mash.69 (39165)
mash.69 Creative Commons License 2018.03.06 -2 0 39165

a megye matrcia miatt nem csökkent a párhúzamos főútakon a balesetek száma?

Előzmény: dimelo (39164)
dimelo Creative Commons License 2018.03.06 -1 0 39164

https://www.vezess.hu/magazin/2018/03/06/magyarorszag-legveszelyesebb-utjai-lista/

 

A szerző részéről ismét (mert 2014-ben is) jelentős "hozzáértés" tapasztalható...

Maradjunk a konkrét adatoknál:

Az ország 30 legveszélyesebb útjának listáját kértük ki a KSH-tól, ebből 8 darab I. rendű, azaz kiemelten fontos főút.

Sajnos ezek közül néhányon rendkívül sok baleset történik, a halálos tragédiák számát összegző listán az első két helyen főút található (4-es, 6-os).

  1. 4-es főút: 187 baleset összesen, ebből 13 halálos, 46 súlyos, 128 könnyű sérüléssel járó volt 2016-ban. Ezzel az ország összes útja közül a 4-es főúton történt a legtöbb baleset 2016-ban.
  2. 1-es főút: 118 baleset összesen, ebből   4 halálos, 38 súlyos,  76 könnyű sérüléssel járó volt. Ezzel az ország összes útja közül az 1-es főúton történt a 4-ik legtöbb baleset.
  3. 6-os főút: 112 baleset összesen, ebből 12 halálos, 37 súlyos,  63 könnyű sérüléssel járó volt. Ezzel az ország összes útja közül a 6-os főúton történt a 6-ik legtöbb baleset.
  4. 3-as főút: 109 baleset összesen, ebből   5 halálos, 24 súlyos,  80 könnyű sérüléssel járó volt. Ezzel az ország összes útja közül a 6-os főúton történt a 7-ik legtöbb baleset.
  5. 8-as főút:   99 baleset összesen, ebből   8 halálos, 27 súlyos,  67 könnyű sérüléssel járó volt. Ezzel az ország összes útja közül a 6-os főúton történt a 9-ik legtöbb baleset.
  6. 7-es főút:   94 baleset összesen, ebből   3 halálos, 19 súlyos,  72 könnyű sérüléssel járó volt. Ezzel az ország összes útja közül a 6-os főúton történt a 9-ik legtöbb baleset.
  7. 5-ös főút:   93 baleset összesen, ebből   7 halálos, 28 súlyos,  58 könnyű sérüléssel járó volt. Ezzel az ország összes útja közül a 6-os főúton történt a 9-ik legtöbb baleset.
  8. 2-es főút:   65 baleset összesen, ebből   5 halálos, 18 súlyos,  42 könnyű sérüléssel járó volt. Ezzel az ország összes útja közül a 6-os főúton történt a 16-ik legtöbb baleset.
radio100jozsi Creative Commons License 2018.03.05 0 0 39163

Ó, az jó lenne, szombaton megyek arra a 8-ason Sárvárra :-)

Előzmény: Jared- (39162)
Jared- Creative Commons License 2018.03.05 0 2 39162
berva1 Creative Commons License 2018.03.05 0 2 39161

Én megvettem akkor is, amikor nem mentem át az M5-re mert idegrohamot lehetett kapni a két helységen való áthaladáskor elég sokkoló volt átmenni Pilis, Monor, Monorierdőn....  

Előzmény: Tuning1991 (39153)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.03.05 0 3 39160

Nem tudom miről beszélsz? A 4-esen akik nem mennek a 405-ös és az M5 felé Románok, hanem jönnek tovább konkrétan Budapestre, azok nem tudom miért gondolod, hogy az M1 felé mennének, ha nem oda mennek, és viccből mennek a Reptérre, vagy Budapestre. Nekik konkrétan 2 település (Vecsés-Üllő) elkerülése okán nem éri meg a matrica még most. Amúgy ajánlom figyelmedbe pl. a Népligetnél a P+R parkolót, tele van egész nap Román iránytaxis kisbuszokkal. De mint említettem a reptérre is járnak.

Előzmény: mash.69 (39158)
mash.69 Creative Commons License 2018.03.05 -1 0 39159

újabb alapkő letétel.... lassan körbe ér a Nyíregyelkerülő...

 

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/03/a-ke-viz-es-a-zemplenko-fejezi-be-nyiregyhaza-nyugati-elkerulojet

mash.69 Creative Commons License 2018.03.04 -3 1 39158

és hogy megy az a román kisbusz Hegyeshalomig? Repülővel?

M0-M1 fizetős, akkor mit is sporól meg, hogy Üllőn/Vecsésen megy keresztül?

vagy ezek mind román vendégmunkások abból a 23 millióból?

Előzmény: radio100jozsi (39157)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.03.04 -1 3 39157

Igen, főleg látványos változás a tranzitban lesz, mert jelenleg nagyon sok Román rendszámú autó, kisbusz jár Üllő-Vecsésen keresztül, akik ha már leér Ceglédig, vagy majd valamikor Törökszentmiklósig az M4-es, biztos nem fogják megspórolni a matricát. 

Előzmény: Tuning1991 (39156)
Tuning1991 Creative Commons License 2018.03.04 0 1 39156

Megépül az M4, a kutya nem fog bemenni lakott területre aki tranzitba van.

Előzmény: Samott (39155)
Samott Creative Commons License 2018.03.04 -2 1 39155

Tehat akkor megiscsak igazam van es f.szsag volt ebben a formaban bevezetni.

Előzmény: Tuning1991 (39153)
Jared- Creative Commons License 2018.03.04 0 2 39154

Igen, a dolog ezen része tiszta. És érthető is. Most hogy végre kiderült hogy Vecsésről van sző. :)

 

Ugye én a tegnapi román kiszbuszos példán akadtam fenn, ami szerintem sehogy nem életszerü. Már csak azért sem, mert az M0-ról pont macerás lekanyarodni a régi 4-re. Nem hiszem hogy nagyon felkapott irány lenne a tranzitnak. Valamint, hogy öszinte legyek, meg lennék lepve ha kiderülve hogy a román kisbusz megye matricával közlekedik, és nem 10 napossal.

 

Van arrol vajon adat hogy külföldi autósok körében milyen népszerü a megye matrica? Érdekes lenne tudni.

Előzmény: Tuning1991 (39153)
Tuning1991 Creative Commons License 2018.03.04 0 3 39153

Ezzel egyetértek. Nyilván 5-10km-ért nem akar egy szolnoki matricát venni Üllőnél, de ha megépül az M4, akkor megveszi úgy is a matricát, mert az már nem mindegy, hogy 80-90km-t főúton, településeken áthaladva kell megtenni, vagy végig autóúton/autópályán mehet. Egyrészt időben is jobb, másrészt üzemanyag is kevesebb fogy.

Előzmény: Jared- (39151)
Tuning1991 Creative Commons License 2018.03.04 0 0 39152

Nyilván nem úgy, hogy mindenki adóját megemelem, még azét is aki autópályának a közelében sem megy.

 

Miért fizessen adóban ugyanannyit az aki pl havi 800km-t főúton tesz meg, mert a 20km-re lévő szomszéd településre eljár dolgozni (és oda nem vezet autópálya, csak nyomvályús, bokáig érő gödrökkel teli főút), mint az akinek a havi 800km az autópályán jön össze?

Előzmény: Samott (39150)
Jared- Creative Commons License 2018.03.04 0 4 39151

Vecsés és Üllő esetében, amint lesz M4-es Szolnokig, ez biztos meg fog változni. Az M4-es Pest megyei szakasza majdnem 80 km lesz. Aki ezen spórol, megérdemli. Ilyen autós pedig mindenhol van, és sajnos együtt kell élni velük.

Előzmény: Samott (39150)
Samott Creative Commons License 2018.03.04 -1 0 39150

De ugye az megvan, hogy itt konkretan az a problema, hogy nekem hiaba van matricam, a sok kocsog megis atmegy a telepulesen ahol elek, mert fizetos lett az elkerulo? Hogyan maskent kenyszeritened oket a fizetos utra?

Előzmény: Tuning1991 (39148)
Jared- Creative Commons License 2018.03.04 0 1 39149

És ezért megemelnéd az összes autós adóját, olyanokét is, akik a közelébe sem mennek Budapestnek? 

 

Okos vagy. 

Előzmény: Samott (39146)
Tuning1991 Creative Commons License 2018.03.04 0 1 39148

Mondok két települést. Sárospatak, Barcs (de ez csak példa). Ők szerinted mikor használnak az év folyamán autópályát? Kb soha, mert nincs is a közelükben autópálya. Miért fizessenek akkor ugyanakkora sarcot, mint az aki közelében van autópálya és rendszeresen használja is? És rengeteg ember van még az országban akinek gépjármű csak arra van, hogy helyben eljárjon pl dolgozni, vagy éppen két település között 20-30km-es körzetben (de autópálya nincs kiépítve a két település között). Akkor nyilván csak az fizessen érte aki használja is az autópályát.

 

Azt mondod, hogy ezáltal aki többet használ, az fizet többet. De nem mindenki nagy távokra használja, lehet csak sok kis távra. Még egy példa. Ha én pl Cegléd - Jászberény között járok az autómmal, esélyem sincs autópályán menni, mert nem vezet oda autópálya, akkor miért én fizessek adóban azért is, hogy mások akik autópályán közlekednek, ne fizessenek matricát? Fizessen az autópályáért az aki használja, de ha én egyáltalán nem használnám, nehogy már én fizessem meg annak a díját amikor nem is használom.

Előzmény: Samott (39143)
mash.69 Creative Commons License 2018.03.04 -1 3 39147

Te lásd be, nem fogja belatni. 

Csak azt látja higy egy újabb sarc neki meg sokaknak. n+1. adó az autósoknak 

Az első reakcióm nekem is a k....a anyjukat volt... 

Aztán beláttam, hogy sokaknak marha  jó, még nekünk is a családban. 

Előzmény: Jared- (39145)
Samott Creative Commons License 2018.03.04 -3 0 39146

Igen, lehet hogy pont ok azok akik b*sznak matricat venni es inkabb atmennek a varoson. Igazsagos raszabaditani a forglamat ket telepulesre egy tizenkilometeres fizetos szakasz miatt? Meghogy tevedek, naponta latom mi megy.

Előzmény: Jared- (39145)
Jared- Creative Commons License 2018.03.04 0 3 39145

Hihetelen hogy két napja nem esik le hogy baromságokat irogatsz. Tudod milyen szinten lenne igazságtalan adót emelni? Kb egész Veszprém, Békés vagy Nógrád megyét magad ellen forditanád. Ahol ugye egy méter autópálya sincs.

 

Tévedsz. Lásd már be!

Előzmény: Samott (39143)
mash.69 Creative Commons License 2018.03.04 -1 0 39144

Zuglóban ott a Fogarasi Tesco vag,y a Szentmihályi úton 

Előzmény: NAR (39140)
Samott Creative Commons License 2018.03.04 -3 0 39143

"A másik amit előhozol, hogy akkor emeljék az adót inkább. Miért?" - azert, mert akkor nem tud azon sporolni, hogy nem vesz matricat. Mert most az van hogy nem vesz matricat inkabb atmegy ket varoson. Es lehet hogy pont roman hatarnal lakik. De nem vesz pestmegyei matricat tiz kilometerre. Mert ennyi kb a fizetos M4-es. Mondok jobbat: barhonnet jon az orszagol a repuloterre csak Budapestrol vagy fizetos uton jut el. Vagy atmegy ket varoson es kikerul a fizetos szakaszt.

Előzmény: Tuning1991 (39138)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!