Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.03 0 0 33461

A CHATNET mopedautónak átlehet  alakitani a fűtőművét 4x100ról 5x100ra

 

Gyanítom , hogy futómű lesz az .... Tetszik , nem tetszik -- sejtem mi pénz lehet egy ilyen masina , hát annyiért már mutathat valahogy .

Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.02 0 0 33460

 

De ha az útiköltséghez hozzá adom a büfézés árát, lehet olcsóbb, egy benzines. Nehéz dolog ez...

 

Nagyon érdekes dolog a menetsebesség és a költség kapcsolata -- mint tudjuk az idő pénz .  És a dörzsölt méregzöldek erre találták ki a döcögve száguldás fogalmát . Aminek a lényege , hogy afféle életút-elemzés módszerével a teljes költséghányadot időtartarmra vetítik és ezzel kalkulálják a  teljes menetidőt . 

Nézzük példaképp , hogy mondjuk valaki innen Szekszárdról felmegy a fővárosba és visszajön , mondjuk kocsival . Mennyi a menetideje ? Mennyi ha gyalog megy , ha kerékpárral , ha mopedautóval és ha normál gépkocsival ? Melyik gépkocsi gyorsabb , a Trabant vagy a Ferrari ? 

Az egyszerűség kedvéért vizsgáljuk meg a kérdést , hogy mivel járja meg hamrabb a fővárost Példa Géza  , mopedautóval  vagy a Voloval ? 

Az átlagember gerincből rávágja , hogy a Volvoval .... hát lássuk . Szóval a Volvoval nyugis tempómban vezetve a Szekszárd-Bpest-Szekszárd táv ( cca. 300 km )  a 6-os főúton valóban megjárható 5 óra alatt  >>> 60 km/órás átlagsebesség . Az Aixamnak ugyanehhez kelljen 7 óra , ebből 43 km/órás átlagsebesség jön ki  . Tehát a Volvo gyorsabb , de.... A jó öreg sorhatos dízel magába tunkol ezen a távon 20 liter gázolajat -- az sütőolajos alternatívákat most hagyjuk .

Az Aixam beéri a felével , vagyis 10 literrel . Az egyszerűség kedvéért számolhatunk azzal , hogy Példa Géza nagyjából egy órai nettó munkabérért  tud egy liter üzemanyagot vásárolni  ( garantált bérminimum... felénk ez járja  ). Ami rögtön azt jelenti , hogy ha a Volvoval akar Bpestet látni akkor előtte 20 órát benn kell töltenie a munkahelyén , vagyis a tényleges , teljes menetidő 5 óra gurulás + 20 óra munkavégzés a gázolajért = 25 óra , vagyis a bruttó átlagsebesség 300 km / 25 óra = 12 km/ óra...

Ha a kis autópótlékkal megy akkor  a munkaidővonzat leesik a felére , de a nettó menetidő csak 2 órával nő , és akkor nettó  menetidő 7 óra + 10 óra munka = 17 óra , ergo a bruttó átlagsebesség 300 km / 17 óra = 18 km/órára gyorsul .

Ha belevariálunk az autópályával , ami a Volvo menetidejéből levesz kb. összesen 2 órát , de a kölségket legalább 6 órával (pályadíj) dobja meg , és legyünk jók a ÁAK-hoz , csökkenjen a fogyasztás 100 km-enkét egy literrel ( bár szeintem annyit nem vesz le)  vagyis nő a teljes menetidő ; tehát a pályás időtartam : 3 óra gurulás + 17 óra-liter üzemanyag + 6 óra matricadíj = 26 óra , tehát a jármű az autópályán lassúbb ...

A számítgatás tovább fokozható , de az a lényege , hogy minél alacsonyabb valakinek a jöveleme és minél drágább a járműve annál lassúbb a teljes átlagsebessége . Ha a jármű beszerzési árát is belekalkuláljuk akkor hamar kijön olyan eredmény, hogy gyorsabban odaér , ha gyalogol . Nekem egy drága sportkocsira lehet kijönne valami 0,001 km/órás átlagsebesség . A dolog egyébként valós : ismerek olyan frankihitelre vett autót , amibe már nem jut pénz tankolni , hetek óta nem volt elindítva : vagyis ott van költség és nem halad , tehát nagyon alacsony az átlagesebessége .

 

Már emlgettem párszor az öcsémet , aki pár éve kerékpárral jött haza Franciaországból , gyanítható , hogy a 2 hétig tartó út olcsóbb lett volna autóval . Két heti szabadság , kaja és szállás az úton ....Hmmm....

 

Veszélyes dolgo ez efféle életút-elemzés , kockázatos bármit is a vonzataival vizsgálni

Golf 7 Creative Commons License 2014.04.02 0 0 33459

A CHATNET mopedautónak átlehet  alakitani a fűtőművét 4x100ról 5x100ra ami képen van nekem így is tetszik a mopedautó a képen.

VolksrodZoli Creative Commons License 2014.04.02 0 0 33458

"elvakult híve"  ha mindig azt sulykolják, hogy szebb, meg jobb valami, akkor azt várnám tőle... nem vagyok nagy metrón közlekedő, de a fiatal iskolás éveim alatt, pont eleget.  Aztán mikor az új metrókocsik elindultak a kettes vonalon, na metrózzunk kicsit. Jött, szép új volt, mi beszáll, ajtó csattogás nélkül csukódik, bent "új autó szag", elindul, és megint a régi ismerős, üvöltve suttogás, iszonyú menet zaj. Akkor hol a plusz komfort a régihez képest? Ja, hogy ez talán nem gyullad ki? Hát talán ja, már az is előre lépés, ha nem leszek égett vezeték szagú a metrón...

Budaörsről, Siófokon van a legközelebbi gyors töltő, ami 30 perc alatt tölti 80%-ra (bármi más (saját töltő) 14óra). Ez 70-90Km/h közötti tempót diktálva, Eco üzemmódban éppen teljesíthető Ez a szalon saját tapasztalata). Mondjuk Pest másik végéből, Vecsés mellől már nem érek le a balcsira. Egy akkora kocsival, hogy 4 felnőtt, és csomagok igen kényelmesen elférnek. Akkor meg minek ekkora autó? Bár ha a töltők megépülnének, akkor hány lenne egy csokorban, hogy a hány autót lehessen tölteni? Ha van megfelelő elektromos hálózat, 14ezer euróért lehet venni gyors töltő oszlopot, amit melyik út széli büfés finanszírozna meg, hogy addig nála költenek, míg a kocsi tölt. De ha az útiköltséghez hozzá adom a büfézés árát, lehet olcsóbb, egy benzines. Nehéz dolog ez...  Ja és egy nem töröm össze, ha igen, vállalom az erkölcsi, és anyagi felelőssége papírt alá írattak velem, amiben azt írták, hogy 6millió forintig van a kocsi biztosítva. Forgalomba helyezve, meg 9. Akkor a 3 milla hasznot bukja a kereskedő? És akkor 3 milla a haszna? Akkor miért nem adják 6 ért, abból kis állami/uniós  támogatás legyen kettő, és máris csak 4 az ára, ami már teljesen normális kiskocsi kategóriába sorolja. És akkor nem fáj, mint ahogy egy Matiznál sem fájt, hogy nem húz lakókocsit, stb...

Előzmény: Bakancs4 (33457)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.02 0 0 33457

Kösz a beszámolót . Az azért lejött belőle , hogy nem vagy elvakult híve a delejkocsiknak -- de a korrekt leírásból az is , hogy miért nem . És miért nem az az átlagmagyar , miért van ilyen kevés az efféle járművekből .

És persze én is azt szűröm le belőle amit eddig is gondoltam : teljesértékű ( autópálya , utánfutóhúzás stb. )  autót csinálni tisztán villanyhajtással szinte lehetetlen . Az autók paraméteriből lényegében véve csak az árát sikerült elérni , illetve meghaladni -- itt ugyan vannak tartalékok még a tömegtermeléssel , de ugye az érdeklődő vásárlók kivárnak amíg esetleg olcsóbb lesz az efféle technika ; de amíg nem veszenk belőle sokat nem fut föl a termelés nem lesz olcsóbb . Meglátjuk mit hoz a lítiumos akksi tömegtermelése .

Szóval tartom abbéli véleményem : teljesértékű , normál kocsiként nem életképes, de ha valaki olyasféle szintet céloz meg vele , mint amire mopedautót vagy pláne háromkerekűt használ , akkor esetleg szóba jöhet . Persze ugye az ár ... a kis mopedautók akár 3 , akár 4 keréken drágák ( pláne újonnan ) , valószínűleg villanyhajtással is azok -- nagyon azok -- lennének , így megint csak nem működik a dolog .

Vagyis marad a régi recept : tákolsz-átépítesz magadnak valami mopedautót villamosra  , az kijön párszázezerből és használod ....

Előzmény: VolksrodZoli (33456)
VolksrodZoli Creative Commons License 2014.04.02 0 0 33456

És, megjöttem a Leaf vezetésről.

Amire alkalmas lehetne, a méretei miatt, arra alkalmatlan (nálunk, itt, most, országosan 4db gyors töltővel) Amire alkalmas, ahhoz feleslegesen nagy a kocsi. Fűtése gyakorlatilag nincs, vagy ne használd, ezt írja is a kézikönyve. Zajosabb egy benzinesnél (az én használatomban benzinesnél) 100 nál már torok kezd fájni, emelt hangon beszélgettünk, se vonóhorgot, se tetőcsomagtartó, se hátsó ajtós bringa szállítót nem szabad (és nem is lehet) rászerelni. Az autóval tilos vontatni (szomszéd Józsibácsit behúzni, vagy a kútig elhúzni), és ha az autó szerencsétlen módon lemerül, nem is engedi magát húzni, csak tréleren szállítható. A 9 millás alap árban 2db ingyen tréler benne van, a legközelebbi töltési lehetőségig, aztán fizetős. A 2db műszer csoportból, az látszik a kormány felett, amin a legkevesebb infó van, (az erdő :D és a sebesség) a minden más, folyamatosan a kormány takarásában... Fura, hogy manapság, már nem nagyon tesznek vízhőmérőt az autókba, ebben akkora volt, hogy a szemem kiverte. Állítólag fontos figyelni az aksik hűtőkörének a hőmérsékletét, mert megsülnek... Gyakorlatilag 9 millió forintért, enyhe fűtéssel, 10 szer lehet a Budaörsi repteret körbekocsikázni. Nem győzött meg, de jópofa volt.  

Előzmény: WooDoo (33435)
WooDoo Creative Commons License 2014.04.02 0 0 33455

Úgy tűnik nem vagy egy gyakorlott szerelő, jobb lenne a fékek javítását szakemberre bíznád. Csak van valahol a közeledben egy régi vágású szaki, aki még Ladákat vagy kispolszkikat is javít...

Előzmény: aixam400l (33453)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.02 0 0 33454

Valami ilyesmire gondoltam , csak mopedautóra vonatkoztatva .

Én a hozzászólásaimban mindig hangsúlyoztam , hogy a mopedautókban HAGYOMÁNYOS , MECHANIKUS befecskendezőrendszer van , és ezek esetleges meghibásodásaira vonatkozó példákat várnék . Amire én hivatkoztam az azért volt analóg , mert azok a gépek , amiket hosszú ( nagyon hosszú ) ideig használtak problémamentesen ugyanilyen rendszerrel szereltek . Bár nem írtak az ismerősöd milyen járgánnyal nyűglődött , de a porlasztócsúcs ára (felújítani ezt az új típust már nem lehet, 100.000 Ft/db a gyári Bosch)  egyértelműen  jelzi : valami közös nyomócsöves , nagynyomású technikáról lehet szó ; mopedautóba ilyet nem szerelnek ( gyárilag legalábbis nem -- szerencsére ) és erre utaltam is . És arra is , hogy ezek a mai csodadízelek valóban nem bírják az ilyenféle alternatív energiahordozókat .

Így ezekkel példálódzni erős csúsztatás .

Nem akadémiai tanulmányokra gondoltam , hanem konkrét megfogható példákra . Arra , hogy dr. K.H.G. barátom beleöntötte a sütőolajat a Microcarjába , eltelt 3 hónap és utána elromlott-elkopott-csöpögött-eltörött-kidőlt-bedőlt-eldugult-leállt-nemindult-elgyengült-nempörgöttföl .

A kopás érdekes dolog , mert a befecskendező-rendszer mindig kopik ( legalábbis , ha használják a masinát ) . A kérdés csak annyi : mennyivel kopik gyorsabban az adagolóelem és a porlasztócsúcs növényi olajjal , mint gázolajjal ? 5% ? 30 % 100 % 300 % ?  Mert ettől függően lehet mérlegelni a dolgot gazdasági oldalról . Gondolom ilyenféle összehasonlító tanulmány nem készült : kellene két teljesen egyforma állapotú ( azonos kopottságú) motor , és az egyiket ilyen , a másikat olyan üzemanyaggal használni huzamosabb időn keresztül  ugyanolyan körülmények között , majd szétszedni és laboratóriumban megvizsgálni -- ilyet aligha csinált bárki is . A gyárat nem érdekli ez , mert soha nem foglalkoztatta őket , hogy neked valami olcsóbb legyen , te magad pedig egy ilyen mérést nehezen tudsz elvégezni otthon házilag.

Így marad a tapasztalati módszer , miszerint okozott-e belátható időn belül érzékelhető panaszt az ilyen használat  mopedautóban ? Az persze továbbra is nyitott kérdés marad : mennyivel hosszabb az élettartama a normál gázolajjal üzemeltetett befecskendezőnek ?

Mellesleg a kérdés megítélését erőst megnehezíti a tulajdonosi szubjektívum : ki mit tart a kocsija felől ? Van aki használja mint egy tárgyat ( közlekedik vele ) valameddig  , majd lecseréli egy másikra , és van aki valami totemként tiszteli -- ez utóbbiak aligha fognak ilyesmivel kísérletezni .

aixam400l Creative Commons License 2014.04.01 0 0 33453

De akk hátul kivan vezetve valami legtelenito csavar? Meg az mi hogy valtakozo menetű?? 

Poc2 Creative Commons License 2014.04.01 0 0 33452

Fékdobot le ne vedd ha nyomkodod a pedált,mert kinyomod a dugyattyút a munkahengerből.

Előzmény: aixam400l (33451)
aixam400l Creative Commons License 2014.04.01 0 0 33451

Hello.értem köszi.de elég nehezen tudtam leszedni es a 10es anyából nem sok minden maradt.csak hogy kapok e olyat ami ugyanugy van hajlìtva.illetve asse tudom pontosan hogy ha visszarakom az új csövet.át kéne takaritani az egész rendszert.bal elsőröl lenne amugy szó.és hátul lekell veni a fékdobot? Ha majd légteleniteni akarom? Köszi

WooDoo Creative Commons License 2014.04.01 0 0 33450

Ha már a fékcsövekkel pepecselsz, érdemes lecserélni a rozsdás vas fékcsöveket is új rézcsőre. Nem nagy összeg, és többet nem lesz vele gond. Csak arra kell vigyázni, hogy nem egyforma a menetemelkedés minden csatlakozásnál. 

Előzmény: aixam400l (33448)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.01 0 0 33449

Szevasz Tomi!

Ez ám a meglepetés! Sajnos nem tudok menni,mert szombaton családi program van

a Pöfikével /Aixam Gold/ a nejem szülőfalújába megyünk.Csak a "kertek alatt" vezetek ballábbal, ami nem valami üzembiztos,úgyhogy a nejemre bízom jobbjára a 31-esen

még a kézi gáz+fék beépitése várat magára,na majd akkor.Tamás! Küld el emilben a vonalas számodat,valahova elhánytam,hívlak amikor alkalmas,ezt kí kell vesézni alaposan....Bár a BP-és a Mopedautó nem áll messze egymástól,eggyik sem  az idegbeteg,kapkodó emberek hobbyja....

üdv:

Attila

Előzmény: mopede (33447)
aixam400l Creative Commons License 2014.03.31 0 0 33448

Sziasztok! 145/60 r13 nyári gumija van valakinek?és kmóra meghajtót KERESEK!!! köszönöm az előző hozzászólásokat,most perpill. a fékkel szenvedtem mert elvolt dugulva,és a cső bedagadt nyomásra azt nagynehezen leműtőttem,hogy vegyek újat!De mielött visszarakom az ujjat,csak átkéne tisztitani az egészet nem?új olaj stb...! :)

 

mopede Creative Commons License 2014.03.31 0 0 33447

Szia Attila!

Nekem is van már Aixamom!

Le gurulsz vele 5-én Szolnokra?

Üdv: Mopede (alias:  Fehérember egy másik fórumról)

Előzmény: Törölt nick (33445)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.31 0 0 33446

Mielőtt sértődés esne.Persze a "Jani" csak vicc,mert ugye aki száguldozní akar,nem igazán mopedautót tart.....

üdv:

Cannon 56

Törölt nick Creative Commons License 2014.03.31 0 0 33445

Szervusz komám!

Szerintem megelégedhetsz a 60-al.Lehet,hogy ki lehetne taposni belőle többet is,nyilván vannak módszerek de szerintem nincs jó hatással a kisautó egészségére ha rendszeresen padlógázzal használod.Nekünk Aixam Gold van és bőven megvagyok elégedve az utazósebességgel 55 kmh körül,alkalmi gyorsításként kikerülni valami traktort ha felgyorsítok 60 körül ha kell. Nem tudom milyen "évjáratú" vagy,én 58 ,nekem inkább az egyenletes,kiméletes müködés az elsődleges,semmint hogy én legyek a "Jani"..... 

Előzmény: aixam400l (33441)
Poc2 Creative Commons License 2014.03.31 0 0 33444

Én a múltkor email-ben rákérdeztem arra a bizonyos 5-ös  váltóra,de azóta sem kaptam választ.Pedig ezt az autót hirdették azzal.Ráadásul ugyan ez aki most is.

Előzmény: Bakancs4 (33442)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.03.31 0 0 33443

És még olyan problémám ,hogy üresbe ha nyomogatom a gázt akkor a váltó ilyen hülye hangot ad ki? mi lehet az? csattog,kattog vagy nemtudom,de ha egy kicsit feszitem a váltókart hátrafele akkor nem annyira!És még mit lehetne vele csinálni hogy egy kicsit jobban menjen?Most 60atmegy,ez jó?

 

KAttogás : valószínűleg állítani kellene a váltóhuzalon ( bovdenen )

Sebesség : egy normál állapotú 400-astól ez viszonylag jó érték

 

 

Bakancs4 Creative Commons License 2014.03.31 0 0 33442

Engedtek az árból , vélelmezem értelmes érdeklődés nem volt és ebből rájöttek , hogy a 260-nal nagyon elszálltak .

http://aprod.hu/hirdetes/moped-auto-elado-ID1VMfr.html#7678319513

 

Előzmény: tanijani (33133)
aixam400l Creative Commons License 2014.03.30 0 0 33441

 Sziasztok!VAn egy aixam 400l-es típusú mopedautom,KERESEK kilóméteróra meghajtót ami az irány váltón van.!!!!!!!És még olyan problémám ,hogy üresbe ha nyomogatom a gázt akkor a váltó ilyen hülye hangot ad ki? mi lehet az? csattog,kattog vagy nemtudom,de ha egy kicsit feszitem a váltókart hátrafele akkor nem annyira!És még mit lehetne vele csinálni hogy egy kicsit jobban menjen?Most 60atmegy,ez jó?ennyit szoktak menni a mopedautok?Kubota motoros!

Poc2 Creative Commons License 2014.03.30 0 0 33440

Még nem néztem hogy jön ki!Lehet hogy menetes a vége,nem tudom.

 

Előzmény: Mnagy (33439)
Mnagy Creative Commons License 2014.03.30 0 0 33439

Ki kéne fúrni, és egy (három) beragasztott rész menetes csappal javítani, szerintem.

Előzmény: Poc2 (33437)
zsolt117211 Creative Commons License 2014.03.30 0 0 33438
Poc2 Creative Commons License 2014.03.30 0 0 33437

Tegnap ha már kivettem a motort,szétszedtem a variátort is.A tárcsáit is fel kéne szabályoztatnom!A körmök amik a nyomatékot átviszik eléggé lekoptak,meg a furatai is odavannak.Nem tudom azokat a körmöket lehet-e cserélni.

Mnagy Creative Commons License 2014.03.30 0 0 33436

Ez gyári Aixam, lehetne így is......

 

Előzmény: WooDoo (33435)
WooDoo Creative Commons License 2014.03.30 0 0 33435

Lehetne kísérletezni egy variátor mellé beépített fix végáttétellel. Ha a variátor mellett lenne egy kapcsolható fix végáttétel, aminek hosszabb lenne az áttétele mint a variátornak, plusz a primer vagy a szekunder tárcsában lenne egy szabadonfutó, akkor a fix áttétel kapcsolásakor a variátor szabadonfutója túlfutna, és csak a fix áttétel vinné át nyomatékot. Ha a fix áttétel alakzáró elven kapcsol, pl. fogazottszíj, vagy lánc, akkor ki lehetne küszöbölni az ékszíj csúszásából eredő veszteségeket. A végáttételt úgy kellene méretezni, hogy utazósebességnél kisebb legyen a motor fordulatszáma, ezzel is lehetne üzemanyagot spórolni. Ha a végáttételt (overdrive) pl. egy elektromágneses kuplunggal (pl. klímakuplung) kapcsolnánk, hasonlóan működhetne, mint a régi Volvóknál a nyomógombbal kapcsolható 5. fokozat.

 

Egyszerűbb lenne kivitelezni egy hosszbordás lapos szíjas végáttételt, amit egy görgő segítségével lehetne megfeszíteni. A fűnyíró traktoroknál, de még a régebbi kombájnoknál is hasonló elven oldják meg a kuplungolást. 

 

A mopedautókban a variátor a leggyengébb láncszem, gyorsan kopik, drága hozzá az alkatrész, és még a hatásfoka is rossz. Nem lenne sokkal drágább egy 4 kW körüli névleges teljesítményű villanymotort beépíteni a variátor helyére. Sok aksi nem is kellene a járgányba, bőven elég lenne pl. egy bontott Prius akkupakkja, azzal elmenne kb. 15 km-t tisztán elektromosan egy Aixam. De nem ez lenne a fontos, hanem az, hogy részterhelésen a villanymotor hajtana, a diesel motort csak akkor kellene beindítani, ha már elérte az utazósebességet a járgány. Így elég lenne egy jó hatásfokú fix áttétel is. Ráadásul fékezéskor a villanymotor generátorként is működhetne, így vissza lehetne nyerni elég sok energiát. A variátor helyére simán befér egy axiális fluxusú lapos villanymotor. 

Előzmény: Poc2 (33433)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.03.30 0 0 33434

Vannak -- eladási -- árak , legalábbis próbálkoznak . És gondolom a difit ( az 500-as Aixam egyik legfőbb értékét ) is kibányászták már belőle : 

http://www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Aixam_mopedauto_15294893.htm

 

 

Poc2 Creative Commons License 2014.03.30 0 0 33433

Nekem is 1:8 a váltóm,csak nekem meg 150-es a primer varióm!Így majdnem teljes gázon forog.Na mindegy majd kiderül,mert tegnap elvitték a lombi motort.Jövőhéten rákérdezek a roteknél hogy melyik motor van nekik raktáron.Amit venni akarok az majd csak hónap közepén lesz nekik.De közben nézem az ebay-t is,mert a rotek 399euró-3%kedvezményért adná,az ebayon meg 349euróért árulják.És ott is a rotek árulja.

Előzmény: WooDoo (33432)
WooDoo Creative Commons License 2014.03.29 0 0 33432

Az áttételezés is számíthat valamit. Az én Aixamomban 1:8-as váltó és nagy primer varió van, kb. fél gázzal megy gps szerint 60-at. 

Előzmény: Poc2 (33431)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!