Még annyit Iveco ügyben, hogy a KHD (Deutz) 1980-ban adta el részesedését a Fiat konszernek az Iveco-ból.
A Deutz-hoz tartozik még egy másik komoly motorgyártó cég az MWM, ami a Volkswagen LT sorozathoz szállítja a 158LE-s dízelmotort, amivel a VW gyártja a legerősebb furgont a 3,5t kategóriában!
Deutz a mai napig is gyártja a léghűtéses motort. (nem egy Tatra nyert léghűtéses Deutz motorral Párizs-Dakar-t.) Ja és Kinában a FAW 2007-től évi 100.000 Deutz licencmotort fog gyártani.
Bubu88 megkért, hogy linkeljem be a képtárából a BVE-hez (vasúti szimulátor) készített pécsi helyi buszokról a sreenshot-jait. Főleg Grimbi véleményére kíváncsi.
Az Iveco 1975. január 1.-én alakult a következő márkákkal: FIAT, OM, UNIC (francia Fiat), Lancia, és a német Magirus-Deutz céggel. Később a nyolcvanas években csatlakozott a spanyol Pegaso és annak angliai leányvállalata a Seddon Atkinson. Szintén a nyolcvanas években megvásárolták az angol Ford teherautógyártó céget (ők gyártották a Reanult fülkés Ford Transcontinental-t és a Ford Cargo-t). Az 5 márka azért egyesült, hogy a közös gyártással és fejlesztéssel versenyben tudjanak maradni.
Olyan márka nincs, hogy Sauer, hanem volt egy svájci cég amit Saurer-nak hívtak (anno a Hungarocamionnak is voltak ilyen autói). Ő nem tartozott az alapítók közé!! A 70-es évek végén már komoly veszteségeket okozott a gyártás ezért elkezdtek komponenseket felhasználni az Iveco-tól, és megkezdték svájcban az Iveco tehergépjárművek forgalmazását. Azt is tudni érdemes a Saurer-ről, hogy anno az MAN is Saurer licenc alapján kezdett el teherautót gyártani. Több mint 10 cég gyártott Saurer licenc alapján teherautót, tehát nem egy kispályás cég.
Természetesen olyan teherautó márka sincs, hogy Deutz, hanem olyan volt, hogy Magirus-Deutz. A Deutz (röviden KHD) cég volt a tulajdonosa a Magirus-nak és aktívan részt vett az egyesülés kordinálásában. A Deutz az egy motorgyár ami a mai napig él és virul. (időközben kiszált az Iveco-ból) A németországi Magirus gyár gyártja a Heavy Iveco-kat. Magirus név alatt a mai napig gyártanak tűzoltókat, és ha Iveco-ra karosszálják akkor a hűtőrácson is megjelenik a Magirus név az Iveco betűk alatt. Anno a Csepel tűzoltókat is Magirus tűzoltóberendezésekkel szerelték fel
Buszgyártás: az Irisbus egyesüléskor a Renault (Karosa, Heuliez) és az Iveco (Orlandi) hozzta a márkáit.
A Renault-nak azért kellett kiszálni az Irisbus-ból, mert a Volvo teherautógyártó részlege meg akarta vásárolni a Renault teherautó gyártó részlegét, és ehhez csak akkor adta áldását az EU versenyfelügyeleti bizottsága, ha a Renault kiszáll az Irisbus-ból. A Iveco-Renault-Irisbus megállapodás részeként ezután meghatározták, hogy az Iveco hány évig használhatja a Renault márkanevet, és megállapodtak abban is, hogy a Renault hány évig nem foghat újból önállóan buszgyártásba.
Sose lehet tudni, hogy a háttérben "helyzet" vagy hülyeség van. De nem feltételezem egy volánról se, hogy előre megfontolt szándékkal nagy vonalra kis kocsit, kis vonalra nagy kocsit tegyenek. idióta házi szabályok szülhetnek idióta intézkedéseket.
Az SL222 rendszeres dolog, a 280 egyszer-kétszer volt. Nem hinném, hogy ezen esetekben mindig olyan körülmények jönnek össze, hogy nem lehet kisbuszt küldeni.
Forgalmat szervezni nem mindig könnyű, metrót is küldtek pótolni 260-ast. Ez volt. Pont azon a metrón voltam, amelyik az első volt, megállt a Stadionnál, 15 perc múlva jött egy 260-as. Számold ki, hogy egy metró kocsiba is többen férnek, 5 kocsis és kb 2 percenként jöttek.
Kocsikiadásnál meg sokmindent figyelembe kell venni, melyik kocsi javít, kik vannak vezényelve, mire van vizsgájuk. Mikor ezek megvannak, utánna csak ezekkel lehet variálni, ha valami közbejön napközben.
Egyébként szerintem a MAN biztos többet eszik (a könnyebb, jobb NABI Excel eszik kb. 35 litert, úgyhogy ez 40 körül lehet, míg a kisbuszra 15-nél többet nem tartok reálisnak).
Nálunk sokszor van az, hogy a 38/39/40-et SL222 (de a 40-esen már metán-Ik 280 is volt) viszi úgy, hogy 1-2 utas van, és mind a négy kisbuszunk (három Merci és egy Ik-Renault) a telepen áll.