Lehet, hogy munkanélküli, de nem emlékszem, hogy ez elhangzott volna. Viszont mintha azt említették volna, hogy a felvételeket a Pnnanon Volán telephelyén készítete. Ha így volt, hogyan jutott be oda? Beengedték lazán? Nem hiszem...
Mi meg egyébként sem szoktunk a busz alá mászni ;-)
Igen, valahogy nem az a kedvenc helyünk a fotózáshoz.
Egyébként engem még az is érdekelne, hogy hogy van ideje folyamatosan ezt csinálni? Legállábis én azt szűrtem le a riportból, hogy most munkanélküli (ha nem, akkor szólj).
Ne izgulj, holnap annyival előbb keltem volna (az a másfél óra már nem oszt-szoroz), ha nem vettem volna fel videóra ;-)
Tector utolsó mondata sajnos sejtet valamit. Reméljük, hogy kevesen látták a fókuszt. Mi meg egyébként sem szoktunk a busz alá mászni ;-)
Erről jut eszembe, Szegeden a kopaszék nem azért foríttatták ki a Kapos Volános faros kerekét, hogy láthassák, bizonyíthssák, hogy mennyire vannak elkopva a gumik? :-)))
Csatlakozom az előttem szólóakhoz. Szenzációhajhászás, és nagymértékű sértődöttség van a dolgok hátterében, mert kirúgták. (Amikor a riportban "megemlítődött" hogy elbocsátották, már minden világos volt számomra...)
Más. Szerintem innentől fogva meg még ferdébb szemmel fognak arra az emberre nézni aki a pályaudvarokon stb. fényképezőgéppel a kezében lófrál... =:o\
Volt valaki a NABI buszbemutatón a Hungexpo területén? Állítólag valami új 700SE jelű elővárosi buszt mutatak be, amit a NABI a Scania-val közösen fejlesztett ki. Ha van valakinek képe róla linkelje már be. Köszi.
Itt van egy kis info is:
http://www.nabi.hu/hu/befektetoi/index_E3CC625052884478B892EE57FE6A771D.php
A Fővárosi Önkormányzat tulajdonosi bizottsága jóváhagyta Aba Botondnak, a BKV vezérigazgatójának tavalyi, mintegy bruttó húszmillió forintos prémiumát - a Népszabadság értesülései szerint. A vezérigazgató nem a maximális összeget kapta, mert nem tudta teljesíteni az összes prémiumfeladatot.
Úgy látszik vannak akik elégedettek a munkájával...
Ebből a pénzből inkább felújítottak volna két Ikarus buszt, akkor legalább haszna is lett volna...
Buszos berkekben többször hivatkoztam e képre ( nem hittek nekem) mert e kép egyedisége abban áll, hogy egyedül a PKV-nál volt egyetlen Ikarus 620-as amelyik Ik-30-as pótkocsit vontatott.
Ik 620-ok e kivételtől eltekintve minden esetben AMG pótkocsit vontattak.
Az Ik 30-as pótokat pesten Ik 60-ok vontatták.
Az Akövöknek ( a Volánok leánykori nevei) pedig nem volt Ik 30-as pótkocsija.
Még annyit Iveco ügyben, hogy a KHD (Deutz) 1980-ban adta el részesedését a Fiat konszernek az Iveco-ból.
A Deutz-hoz tartozik még egy másik komoly motorgyártó cég az MWM, ami a Volkswagen LT sorozathoz szállítja a 158LE-s dízelmotort, amivel a VW gyártja a legerősebb furgont a 3,5t kategóriában!
Deutz a mai napig is gyártja a léghűtéses motort. (nem egy Tatra nyert léghűtéses Deutz motorral Párizs-Dakar-t.) Ja és Kinában a FAW 2007-től évi 100.000 Deutz licencmotort fog gyártani.
Bubu88 megkért, hogy linkeljem be a képtárából a BVE-hez (vasúti szimulátor) készített pécsi helyi buszokról a sreenshot-jait. Főleg Grimbi véleményére kíváncsi.
Az Iveco 1975. január 1.-én alakult a következő márkákkal: FIAT, OM, UNIC (francia Fiat), Lancia, és a német Magirus-Deutz céggel. Később a nyolcvanas években csatlakozott a spanyol Pegaso és annak angliai leányvállalata a Seddon Atkinson. Szintén a nyolcvanas években megvásárolták az angol Ford teherautógyártó céget (ők gyártották a Reanult fülkés Ford Transcontinental-t és a Ford Cargo-t). Az 5 márka azért egyesült, hogy a közös gyártással és fejlesztéssel versenyben tudjanak maradni.
Olyan márka nincs, hogy Sauer, hanem volt egy svájci cég amit Saurer-nak hívtak (anno a Hungarocamionnak is voltak ilyen autói). Ő nem tartozott az alapítók közé!! A 70-es évek végén már komoly veszteségeket okozott a gyártás ezért elkezdtek komponenseket felhasználni az Iveco-tól, és megkezdték svájcban az Iveco tehergépjárművek forgalmazását. Azt is tudni érdemes a Saurer-ről, hogy anno az MAN is Saurer licenc alapján kezdett el teherautót gyártani. Több mint 10 cég gyártott Saurer licenc alapján teherautót, tehát nem egy kispályás cég.
Természetesen olyan teherautó márka sincs, hogy Deutz, hanem olyan volt, hogy Magirus-Deutz. A Deutz (röviden KHD) cég volt a tulajdonosa a Magirus-nak és aktívan részt vett az egyesülés kordinálásában. A Deutz az egy motorgyár ami a mai napig él és virul. (időközben kiszált az Iveco-ból) A németországi Magirus gyár gyártja a Heavy Iveco-kat. Magirus név alatt a mai napig gyártanak tűzoltókat, és ha Iveco-ra karosszálják akkor a hűtőrácson is megjelenik a Magirus név az Iveco betűk alatt. Anno a Csepel tűzoltókat is Magirus tűzoltóberendezésekkel szerelték fel
Buszgyártás: az Irisbus egyesüléskor a Renault (Karosa, Heuliez) és az Iveco (Orlandi) hozzta a márkáit.
A Renault-nak azért kellett kiszálni az Irisbus-ból, mert a Volvo teherautógyártó részlege meg akarta vásárolni a Renault teherautó gyártó részlegét, és ehhez csak akkor adta áldását az EU versenyfelügyeleti bizottsága, ha a Renault kiszáll az Irisbus-ból. A Iveco-Renault-Irisbus megállapodás részeként ezután meghatározták, hogy az Iveco hány évig használhatja a Renault márkanevet, és megállapodtak abban is, hogy a Renault hány évig nem foghat újból önállóan buszgyártásba.