Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

aixam400l Creative Commons License 2014.04.06 0 0 33491

Rendben.valamelyik nap fogom.nem ugy irtam.csak hogy ha van kb mennyiert de mindegy.

Előzmény: kerék bandi (33489)
WooDoo Creative Commons License 2014.04.05 0 0 33490

Norvégiában már elég jól kiépítették a gyorstöltő hálózatot, fogy is a Tesla szépen. Többet adtak el belőle ebben az évben, mint a második helyezett Golfból és a harmadik, szintén elektromos hajtású Nissan Leaf-ból. Gondolom az is növeli a Tesla iránti érdeklődést, hogy ezzel a típussal vannak a legjobban megelégedve a tulajdonosok...

http://www.portfolio.hu/vallalatok/mar_megint_mindenkit_lenyomott_a_tesla.4.197469.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

Előzmény: VolksrodZoli (33479)
kerék bandi Creative Commons License 2014.04.05 0 0 33489

Mi mennyi?Nem árultam semmit,alkudozni szeretnél vagy megoldást keresel ? Hívj vagy keresgélj tovább.

Előzmény: aixam400l (33487)
Poc2 Creative Commons License 2014.04.05 0 0 33488

Most néztem szamara generátor van már 2ezer ft-ért,marutié is van 4 körül.Majd ha megérkezik végre a motor megnézem melyik hogy fér el.

Előzmény: Bakancs4 (33485)
aixam400l Creative Commons License 2014.04.05 0 0 33487

Rendben.majd hívlak.de kb mégis mennyiért??

Előzmény: kerék bandi (33480)
Poc2 Creative Commons License 2014.04.04 0 0 33486

Na ebben meg 3A a fesszabályzó!

Előzmény: Bakancs4 (33485)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.04 0 0 33485

A Bonyhádról vett kislámpás Aixam 400-asban az előző tulaj Suzzki Samurajból pótolta a generátort .

A gyári adatok szerint a lendkerekes Ligierben 20 A-os az áramtermelő , de létezik 30 A-os feszszabályzó is .

 

 

Előzmény: Poc2 (33484)
Poc2 Creative Commons License 2014.04.04 0 0 33484

Na de hogy a fórum témájánál maradjunk,mekkora egy mopedautó generátor teljesítménye és mérete?

Sajnos hamarabb eladtam a lombi motort mint ahogy ideér az új.Annak meg a generátora csak 3A a leírások alapján.Úgyhogy raknom kell az újra egy generátort.Vagy mopedét vagy valami marutiét vagy hasonlót.

Poc2 Creative Commons License 2014.04.04 0 0 33483

De ha megnézed benzinesből sem kapsz már "egyszerű" motorral szereltet.Sajnos nem az a lényeg hogy mennyit bír ki,hanem hogy új korában milyen.Ha nem bírja csak 5 évig a gyártónak az is jó,mondván hogy 3-4 évesen úgyis lecseréli aki új autót vesz.

Előzmény: WooDoo (33481)
VolksrodZoli Creative Commons License 2014.04.04 0 0 33482

Nem, nincs... sajnos. És a hagyományos adagolós dízel sincs. Ezt nem lehet jól megoldani... Most jobbnak tűnik akár egy hibrid, mert a hagyományos értelemben vett hiba források, nincsenek is benne.  Az, hogy ha mégis baja van, na az mennyibe kerül, azt meg még nem látni. A legöregebb hibrid prius 6 éves lesz idén... szóval a kb 5-7 év élettartam, még csak most kezdi majd a hibákat körvonalazni. Azért 1db első kerékcsapágy 155.000Ft !!!!!!!! Jó kedvezménnyel is egy százas. Gumi fékcső 12-20 ezerig, fékbetét is 25 körül, elég spéci a gyertyája, az kb. béna kúpos ford árkategória, 7000/db, légtömeg mérő 70 ezer, kormány összekötő gömbfej 40 ezer, stab. pálca 46 ezer. Ha baja kezd lenni, ilyen költségek mellett valahogy nem látom a mosolygós arcokat. És értem, hogy 2-3 évesen, jól tartotta az árát. Na de majd mire csento millió Km múlva taxisunk eladja? Amúgy, taxizni, azaz városban araszolni, miért nem jó egy 1.6 benzines gázzal? Bár 2007-től már az 1.4 benzines is kettős tömegű. 

Előzmény: WooDoo (33481)
WooDoo Creative Commons License 2014.04.04 0 0 33481

Lehet még hagyományos adagolós diesel motor venni újonnan? Mert azok bírtak ki sokat, a modern, common rail dieselek sokkal hamarabb tönkremennek. Taxinak viszonylag új autó kell, egy öreg mercivel már nem dolgozhatsz. 

 

Először 7 személyes Renault Scenic taxikat vett a társaság, de azok annyira megbízhatatlanok voltak, hogy még a garancia letelte előtt lecserélték a flottát Toyota Corollákra. De 250e km körül azoknál is sok probléma előjött. Korábban volt még Opel Zafirája is az apósnak, de az se volt jó. Egy pesti fuvarnál 1 liter motorolajat is megevett. Még talán a gázos Skoda Octavia volt a legmegbízhatóbb, de amikor felemelték az LPG árát, túl sok lett az üzemanyag költség.

 

Létezik ma olyan új 7 személyes diesel autó, amiben nincs kettős tömegű lendkerék? 

 

Előzmény: VolksrodZoli (33479)
kerék bandi Creative Commons License 2014.04.04 0 0 33480

Km, meghajtó ügyben hívj telefonon lehet,hogy tudok segíteni.Üdv :Endre  

Előzmény: aixam400l (33471)
VolksrodZoli Creative Commons License 2014.04.04 0 0 33479

Ezt mondom... Apósod, egy arra nem alkalmas autóval taxizott. A két tömegű lendkerék nem a sok indulás, gyorsítás, motorfékezés barátja. A magas nyomású üzemanyag rendszerek magukat emésztik fel. Ezekbe már nincs bele kódolva az örök élet. A Priust akár hogy hívhatnánk, az a fontos, hogy olyan megoldásokat tartalmaz, amitől egyszerű mint egy szög. De ha Prius, akkor meg már miért nem Auris? Az ugyan azt tudja, csak fele áron. Vetettem gy pillantást a taxis pofa olcsó rá a gumi megjegyzésére. Hát 14-17 ezer ig valóban van Kingstar, meg Riken, meg Fortuna, meg Wanli, meg mit tudom én milyen neve nincs gyártók gumiai... Így nehéz viszonyítani, és talán felesleges is. Az, meg hogy ámerikában van töltő hálózat, pont annyira nem hat meg, mint a rákost, hogy a holdon már gyógyítható... Majd ha van itt, és még működik is, na majd akkor. Azért azon is elgondolkodtam, mi lesz, ha elindul 50 autó Pestről a balcsira, ami mind 120Km-t bír hatótávni. Hogy fogják, és hány töltőn a 30 perceket eltölteni?(gyors töltő) A hasonlatod, hogy régen csak patikában volt benzin, pedig erősen sántít. Ma már mindenfelé van áram, van üres placc, le kell csavarozni egy fém dobozt, benne egy 5000Ft os elektronikával, és lehet rácsatlakozni. Ez már nem a gyertyával világítunk, és mécses felett, lombikban pároljuk a kőolajat korszak.

Előzmény: WooDoo (33478)
WooDoo Creative Commons License 2014.04.04 0 0 33478

Amerikában roham tempóban építi a Tesla a gyorstöltőket, de már Európában is elkezdték a munkát. Norvégiában már egész jó a lefedettség, nem csoda, hogy volt olyan hónap, amikor a Teslából volt a legnagyobb darabszámban eladott új autó náluk.

 

Szerintem taxinak (is) kiváló a Prius, és az üzemeltetési költsége sokkal kisebb, mint bármilyen más autónak. Ezt tapasztalatból tudjuk, nem hit kérdése. Az após egy diesel Corolla Versoval taxizott még tavaly, az városban simán megevett 7-8 liter gázolajat, és horribilis összeget kellett javításra költeni 260e km környékén (2 injektor, rail cső, kábelköteg, stb.) Amikor elkezdett kattogni a kettőstömegű lendkerék (250e Ft) inkább eladta áron alul...

Előzmény: VolksrodZoli (33477)
VolksrodZoli Creative Commons License 2014.04.04 0 0 33477

Na ez a lényeg... Majd akkor akarjanak megtéríteni, ha már megoldották a tárolást. Nem a hajtás elvével van bajom, hanem a szinte használhatatlan, csillagászati árú bolti autókkal. És ne legyünk szemellenzősek. Ha el akarnák adni a villany autót, akkor maguk a gyártók, és/vagy forgalmazók kiépítenék a töltési lehetőségeket. Nem a villany autóból élnek, és akarnak megélni. Kell a kibocsátási kvóták miatt, a termék palettába. Mint a homologizált kivitel, hogy versenyautó is lehessen egy típusból. Gyártanak belőle 5000db ot, de a versenyen indulás a lényeg... Az a 3 taxis, meg egy vicc, a véleményével, tapasztalatával együtt. Lássuk be, ha nem valami a munkájukhoz alkalmatlan autókkal dolgoztak volna eddig, akkor most nem csodálkoznának rá, hogy van arra alkalmas autó is. 187ezer nél cseréltem az első futómű alkatrészt a hondában. 4000Ft volt. És futunk tovább vidáman. Gyári kuplunggal, féktárcsákkal, 2 éve raktuk ki belőle a 13 éves gyári aksit, sajnos már nem bírta, ha hosszabb parkolásnál helyzetjelzőzött és vagy rádiózott a kocsi. Városban 5.5 a fogyasztása. Megfelelő feladathoz, a megfelelő eszköz. 

Előzmény: WooDoo (33474)
aixam400l Creative Commons License 2014.04.03 0 0 33476

Akkor nem adod el azt a kmóra meghajtót??vagy nem tudtok valahonnan? köszi!

Előzmény: WooDoo (33475)
WooDoo Creative Commons License 2014.04.03 0 0 33475

Valahol kallódik a garázsban egy régi fajta fémházas km óra lehajtás a tartalék alkatrészek között, de ha eladom, biztosan elromlik az enyém...

Valamelyik robogó km óra lehajtást nem lehetne rábarkácsolni az irányváltóra?

Előzmény: aixam400l (33471)
WooDoo Creative Commons License 2014.04.03 0 0 33474

Lexus nincs a családban, azt nem ismerem, de a Priusokra nem jellemző a meghibásodás. Van olyan taxi, amivel 6 év alatt 1 millió km-t mentek, de még nem romlott el benne semmi. Van úgy, hogy egy gyártónak az egyik típusa megbízhatóra sikerült, egy másik meg nem...

 

A villanyautózás most kezd elindulni, hasonló a helyzet, mint régen a benzinmotoros autókkal, amikor csak a patikusnál lehetett benzint venni. 

Ami a lényeg, a villanymotor sokkal jobb járműhajtásra mint egy belső égésű motor, az energia tárolást meg majd megoldják, ha drága lesz az olaj...

Előzmény: VolksrodZoli (33470)
Mnagy Creative Commons License 2014.04.03 0 0 33473

A Km óra meghajtó nem lessz egyszerü,használt 20-25000 Ft, már ha sikerül szerezni, az új 31000Ft körül van.Azon kívül létezik fém, és műanyag házas meghajtás.
Gumi: http://www.arukereso.hu/gumiabroncs-c3615/f:atmero-r13,magassag-60,szelesseg-145/?gclid=CN-xxtvxxL0CFUTHtAodZ1cAvg

Előzmény: aixam400l (33471)
Poc2 Creative Commons License 2014.04.03 0 0 33472

Nézzétek csak a műszerfalat!Ki is forog szerintetek a piros zónáig?Nem sok az egy kicsit?

http://www.jofogas.hu/budapest/JDM_Simpa_Aloes_Mopedauto_15403179.htm

aixam400l Creative Commons License 2014.04.03 0 0 33471

Na sikerült megcsinálni a féket.uj cső+ rézcső.145/60r13 nyári gumit keresek még .ill. km ora meghajtót.

VolksrodZoli Creative Commons License 2014.04.03 0 0 33470

Én nem nem kedvelem, csak az a két Lexus amit hajtunk, elég sokat betegeskedik, és azt elég drágán... És ezek mind gyári hibák, nagy része folyamatos visszahívás alatt van. De pl. egy Auris, az alapvetően nem drága 5milliós árával, már egy jó alternatíva, mert nincs benne extra költség, de van benne villany, és normális áron mókusok is hajthatnák az autót, nem érdekel. De azért dupla, tripla pénzt kérni valamiért, mert van benne egy zsák lapos elem, eléggé felesleges. Megjegyzem nem ódzkodok a villanytól, két komplett autóm várja, hogy megszüljem a megfelelő megoldást. És akkor lesz valamim, ami befér a pénztárcámba, és boldog leszek vele, a saját kereteimen belül. Pont mint te. De a bolti megoldások, még vagy vicc, vagy baromi nagy lehúzás... 

Előzmény: WooDoo (33468)
VolksrodZoli Creative Commons License 2014.04.03 0 0 33469

A gyorsulás nem nagyon hat meg. A hatótáv már igen. Azon gondolkodtam, ha elindul a balcsira 10 villany autó, amiknek egyszerre fog kifogyni az áram, akkor sorszámot tépnek majd a 30 perces töltőknél??? És egy Füred-Bp ne legyen már nagy táv. Egy Bp-Nyíregyháza már rendesen postakocsi feeling, egy kis esti pihenővel...

Előzmény: WooDoo (33466)
WooDoo Creative Commons License 2014.04.03 0 0 33468

Ha jól emlékszem, a hibrid autókat sem kedveled. Itt van egy cikk, amiben budapesti taxisok mesélnek a Priusukról. 

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/04/03/prius-taxik_tomegevel/?utm_source=tc_topic&utm_medium=vezeto_cim&utm_campaign=Forum

 

A családunkban is van két Prius, ugyan ezek velük a tapasztalat. Sosem romlanak el, minimális a szervízköltségük, jó az értéktarásuk, és városban még a D4D-s Corollától is sokkal kevesebbet fogyaszt. Nekem ráadásul nagyon tetszik a formája is...

 

Tetszett a 3. taxis véleménye, aki a következő autójának egy Tesla S-t akar venni. Kiszámolta, és szerinte megéri az árát. Én hiszek neki..:)

Előzmény: VolksrodZoli (33456)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.03 0 0 33467

Ne dőljetek be! Anno rendszám gyűjtögetős topikokat böngésztem mikor Golf7 felbukkant ( más névvel , de ugyan igy microcarmuseumos weboldal linkeléssel az adatlapján )   , és az volt a szórakozása hogy szándékosan nem oda illő rendszámokkal  ,  rendszám képekkel és magyartalan rossz megfogalmazásokkal roncsolta a fórumot , először szóltak neki a törzstagok de aztán kitiltották a moderátorok . Nézzük csak vissza az ide írt hozzászólásait : értelmetlenek 

 

 

Előzmény: Bakancs4 (33461)
WooDoo Creative Commons License 2014.04.03 0 0 33466

Próbálj ki egy Teslát is, Pesten már van vagy 5 db, talán az jobban tetszene. Abban állítólag csak erős vészfékezésnél lehet hallani a villanymotor hangját. A Tesla 400 m-en legyorsulja a Porsche GT3-at is, a dinamikájára biztosan nem lehet panasz. Pestről oda vissza 2x megjárhatod vele a Balatont egy töltéssel, ez már bőven elegendő hatótáv egy átlag autós számára. Az ára sem vészes, a sógorom BMW-je pl. többe került...

Mondjuk a Teslához sem igen árulnak vonóhorgot...

Előzmény: VolksrodZoli (33456)
VolksrodZoli Creative Commons License 2014.04.03 0 0 33465

egy jó smart váltó?  már 10 ért is lehet venni, akinek több van.

Előzmény: Bakancs4 (33462)
oljeg12 Creative Commons License 2014.04.03 0 0 33464

Érdekes megközelítése ez a fogyasztásnak és az átlagsebességbek. Nekem tetszik ez az eszmefuttatás.

Előzmény: Bakancs4 (33460)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.03 0 0 33463

és egy csomó rendőr érdeklődik a kiskocsi után. A minap is levillogták az úton, de nem a papírok érdekelték a járőrt, hanem az, hogy honnan tudna venni az apjának egy ilyen járgányt...

 

Naja , amikor üldözték akkor sem a műszaki tartalom miatt tették . Mostanában én is kizárólag mopedautóval járok , és gyakran befut valami érdeklődő . Éppen tegnap kérdezett rá az egyik (általunk fűtött)  iskola karbantartója -- ismerem már vagy 10-15 éve , látott is már a kiskocsikkal is ( mind a 3 , mind a 4 kerekűekkel ) , párszor már szóba is kerültek a verdák . Most ismét átrágta , merthogy a a feleségének esetleg jó lenne , mert elég gyatrán vezet az asszonyka , de valami mégis kéne....

A legjobb reklám , ha az ember mozog az ilyen géppel , hát még ha rá is tennék valami ismertetőt .

Egészen más rendszeresen látni valakit beállni a parkolóba egy ilyen verdával , mint olvasni róla az újságban .

Valaha a rendszerváltás hajnalán beugrottunk egy direkt marketinges értékesítési láncba ( afféle pilótajátékos lehúzás volt -- bebuktuk a 3000 schillinget ) , annyi hasznom van belőle , hogy azóta tudom : mi az a demonstrációs marketing -- meg távoltartom magam az ilyen avonos-emvéjes akármiktől .

Nyilván sokat dobna a villanyhajtás megítélésén ha valaki a környezetemben használna ilyet és ki tudnám próbálni .

 

Apropó villany : rákérdeztem a Gyulán 160-ért árult CityEl-re . Nos : a manusz motor és akksi nélkül vette , úgy tette üzemképessé , hogy egy villanyrobogó hajtását tette bele , maga a robogókerék hátul középen leér a földig ( tkp.  4 kerekű a verda) és a saját eredeti robogóakksi tolja a járgányt -- az eredeti hajtókerekek szabadon gurulnak . Az 500 W ott síkon végülis szűken , de elég .

Előzmény: WooDoo (33397)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.03 0 0 33462

Ha a variátor mellett lenne egy kapcsolható fix végáttétel, aminek hosszabb lenne az áttétele mint a variátornak, plusz a primer vagy a szekunder tárcsában lenne egy szabadonfutó, akkor a fix áttétel kapcsolásakor a variátor szabadonfutója túlfutna, és csak a fix áttétel vinné át nyomatékot.

 

Sokéve szétszedtem egy bontásra ítélt  2 sebességes , automata váltós Puch   (talán Maxi ) blokkot , mert kíváncsi voltam a működési elvére .Amennyire emlékszem  az is valami hasonló volt : volt benne két fokozat , mindkettő állandó fogaskerék-kapcsolattal , de röpsúlykuplungos bekötéssel , és az első fokozat még szabadonfutózva is volt . Betekerted a gépet , alapjáraton egyik röpsúly se tud összekapcsolni . Nő a fordulat , az egyes fokozat lamellái lassan csúsztatni kezdenek, elindul a gép . Ha felgyorsult egy bizonyos sebességre -- a 2-es fokozat röpsúlyát lehet , hogy a jármű sebessége vezérelte , és nem a fordulatszám -- akkor összekapcsolt a kettes fokozat röpsúlya , de ekkor az amúgy teljes kapcsolatban (tehát sem a kuplung nem old , sem a fogaskerék kapcsolat nem szűnik meg ) levő 1-es fokozat szabadonfutózik . A jármű visszalassulásakor ismét az 1-es viszi a járgányt.

Áttételmódosítás beépítésén én is sokat agyalogtam már , de még valami használható elképzelést se tudtam kiötleni , nem hogy kivitelig eljussak . Olyasféle gondolat , hogy a végáttétel elérése után már ne a variátor , hanem valami más vigye át a nyomatékot az bennem is felmerült . Borzalmasan kevés a hely az ilyenféle fejlesztésekhez .

Előzmény: WooDoo (33435)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!