Érthetetlen amúgy, mert Varga Mihály karcagi, ez mégsem jelent akkora hátteret, hogy gyorsuljon az M4 projekt.
Meg merem kockáztatni, hogy ha elkészül az Üllő-Törökszentmiklós szakasz, akkor olyan forgalom (és baleseti szám) növekedés lesz a megmaradó Törökszentmiklós-Püspökladány-Berettyóújfalu szakaszon, hogy az ki fogja kényszeríteni a további szakaszokat.
Fűzöm hozzá, hogy - a jelzett km-arányosítás mellett - a több éves adatok átlagát lenne érdemes átnézni. Egy-egy tömegszerencsétlenség ui. jelentősen torzíthatja a statisztikát: ezt tompíthatja a hosszabb ciklus alapul vétele.
Talán csúnya, amit írok, de az "eseményszám" és az "érintetti szám" mindig két, markánsan elkülönítendő adat.
Osztom víziódat, hogy a 2020-es években Törökszentmiklós és Berettyóújfalu között Magyarország leghosszabb palacknyaka fog kialakulni: számtalan leendő áldozattal (mondjuk, ehhez kell egy, javarészt romániai vezetési "kultúra" is). Hiába, szükség van a rekord-döntögetésekre :(
Ez is bizonyítja, hogy a dugók nem szűnnek meg akkor sem, ha "végtelen" sok sávot építünk, mert ez csak egy eleme egy utazásnak, és az emberek A-ból B-be utaznak. Lásd Hungária gyűrű, hiába 3-3 sáv, hiába M0-ás, semmivel nincs kisebb dugó, mint amikor még csak 2-2 sávos volt a Könyves Kálmán korút a Népliget mellett.
A dugó a több sáv miatt rövidebb (ld. a gólya és a róka kölcsönös vacsorameghívását). És, mivel rövidebb, ezért kisebb. Ha neked lenne igazad, akkor meg sem éreznénk egy-egy, felújítás miatti sáv-elvételt:)
Az egyik nemrég -- talán bő 1 éve -- átadott főúttal. a 338-assal kapcsolatban vettem észre tegnap (a 3317-es és a 36-os közötti szakaszán, főleg a keleti oldalon, tehát az észak felé, a 36-os felé vivő forg. sávban), amikor Nyíregyházára mentem át két autóalkatrészes szakboltot megnézni szombat délelőtt, hogy enyhe mértékben, de sajnos már nyomvályúsodik(!). Szemre még nem észrevehető, de ahogy az autót "ringatja" oldalirányban (jobb oldalt magasabban fut a kerék mint baloldalt, majd ez hirtelen az ellenkezőjére változik, hol így, hol úgy váltakozva), úgy már az autó mozgásán már "kissé" észrevehető. A "kissé"-t azért tettem idézőjelbe, mert ennyi idő alatt még nem volna szabad nyomvályúsodnia.
Akkor ezek szerint vagy gyenge az alapozása, vagy a megengedettnél nagyobb tengelyterhelésű teherautók is rendszeresen rámennek... (?).
Mindenesetre ennél több időt kellene kibírnia. Szomorú hogy alig pár évvel az átadása után ezt is javítgathaják már.... . :) Ki volt ennek az útnak a kivitelezője? Strabag, vagy valami más cég?
A miniszterelnök kifejtette azt is, hogy 2010 óta Magyarországon 670 kilométernyi új útszakasz épült hozzávetőleg 1200 milliárd forintból, 2022-ig pedig további 900 kilométernyi négysávos útszakasz készül majd el. Hozzátette, hogy emellett mintegy 4000 kilométernyi útszakasz újult meg.
Ma akkor Bp, Népliget-M7-8-84-es úton Gérce oda 2 óra 5 perc, vissza 2 óra 2 perc volt. Reggel fél 7-es indulással, vissza 18 órára értünk. Semmi forgalom a 8-ason, senkit nem kellett előzni Herend-Gérce között, pedig 100-al haladtunk, egyetlen egy kamionnal sem találkoztunk még szemből sem, teljesen kihalt volt az út. Visszafelé szintén semmi előzés, tempóban haladtunk, nem értünk be senkit, kamion szemből jött összesen 2 Jánosháza-Herend között a 2*1 sávos részen. Várpalotai elkerülő sima út, nagyon jó, hogy Fehérvártól-Veszprémig lehet haladni. Viszont most már egy kicsit így bosszantó a Csórnál és az Inotai erőműnél a szintbeni 70-es táblás csomópontok, sajnos simán 100-120-al döngetnek ott is. A veszprémi északi elkerülőn semmi gond nem volt sem oda, sem vissza, még a lámpákkal is szerencsénk volt.
Nincs statisztikai adatom, de csak tipp, hogy az M85/86 végig átadással szerintem vihetett el forgalmat a 8-as útról, mert nekem meglepő volt ez a gyér forgalom, pedig munkanap volt.
Az M85 fertöszentmiklós körüli nyomvonalához: az eredeti nyomvonalat (akárhol is vezetett volna) azért kellett elvetni, mert nem sikerült a területeket kisajátítani, így muszáj volt más nyomvonalat kitüzni. Egy barátom apósának a szölöjén vitt volna keresztül az út, már örültek, hogy megveszi az állam (az apósa 70+, a szölö nem kell egy gyereknek se), de aztán mégsem...
Ez is bizonyítja, hogy a dugók nem szűnnek meg akkor sem, ha "végtelen" sok sávot építünk, mert ez csak egy eleme egy utazásnak, és az emberek A-ból B-be utaznak. Lásd Hungária gyűrű, hiába 3-3 sáv, hiába M0-ás, semmivel nincs kisebb dugó, mint amikor még csak 2-2 sávos volt a Könyves Kálmán korút a Népliget mellett.
Én mindkét irányban mentem már, de ha most mennék, ahogy megyek is, nem mennék véletlenül sem az M1 felé, ott most semmiben nem lehet időt nyerni a kátyúk, a sebességkorlátozás, és az útfelújítás miatti sávszűkítések, és az ebből fakadó több km-es dugók okán. Persze az M85/86 az nem gond, tiszta M6-os, tök üres, csak addig el is kéne jutni. De persze én hétvégékről van tapasztalatom, bár holnap felemás munkanap. Majd meglássuk, és majd beszámolok, mennyi volt a menetidő.
Milyen ertelemben dijmentes, HU-GO ott is van. Szemelyautokra nehez lesz dijfizetest bevezetni, mert elötte epiteni kellene egy kvazi parhuzamos utat, ami feltetele a dijkötelessegnek.