Ja és mellesleg papíros, műszakival, és elsőre nincs is szétélve... Mit mondjak, már korábban én is gondolkoztam pajeron, hogy kint veszek egyet, de már lassan a fritzek is annyiért adják, mint mi... és azon ohne papír, messze van, és semmivel sincs jobb bőrben...
Diesel ide, nyomaték oda, azért amikor egyesig kell kapcsolni egy meredekebb utcában, azért az elég uborka (88LE)... És dühítő. Minimum TD kell bele, abból is a hathengeres, az már elég jól mozgatja a masinát...:)))
Hát, az az igazság, hogy a terepváltó nem arról híres, hogy tönkremenjen...:) Még sosem kellett szerelnünk. Ha valami először, a diffizár mechanika kopik meg, vagyis a zárral, azok között is az első zár amivel csínyján kell bánni, de azért nem kell simogatni, babusgatni...:) csak oda kell figyelni rá. A féltengelyek bivalyerősek, a kardánok is, a diffivel sem szokott gond lenni. Az igazság, hogy a gyárban már odaméretezték az anyagot, hogy nagy súly, viszonylag erős motorok. Nem olyan a helyzet, mint a 200 LE-s BMW moci beültetve egy UAZ-ba, aminek hajtáslánca 80 LE-re lett tervezve... Az alkatrészek nem olcsók, de nem is sűrűn kell cserélgetni. A karosszériaelemek árában nem vagyok tájékozott
Nagyon köszi a sok tapasztalatot. A terepváltóval és a differenciálművel soha nem volt gond? Nekem mondjuk nem "igazi" terepezésre kellene, csak néha mennék ki vele (de nem versenyezni). Alkatrészárak? Karosszéria elemek árai? Köszönöm a segítségedet.
A G merci igazi hegymászó, a szó szoros értelmében. Nem sok olyan függőleges part van, ahol egy jó gumival szerelve nem boldogul el. Láttam már Off-road versenyen egy ütött-kopott mercivel haveromat, aki a hegyre igyekvő csörlősök sora mellett valami hihetetlen módon ment fel lábon... Aztán fentről nézte még egy kicsit, a többi típussal hogy nem boldogulnak...:) Nagyon nagy önsúly, vastag alváz, nehéz kasztni, nehéz vastag alkatrészek, ráadásul igen jó anyagból. Ezért is van az, hogy max a karosszérián fogsz találkozni rozsdával, a 20 éves G-ken is alig-alig van rozsda az alvázon. Remek súlyelosztás. Az emeléshez nincs szükség, csak hosszabb tekercsrugókra, és lengésgátlókra. Nem kell máson variálni, mint a szegény Mitsukon, ahol a kasztnit is el kell emelni az alváztól, hogy nagyobb kerék aláférjen. A G-n nincs ilyen gond. És nagyon nagyot lép hála a jó kis tekercsrugóknak. A régi G-k még kapcsolható 4 kerékhajtásúak, (88-ig onnan állandó összkerekesek) ritka, menet közben kapcsolható szinkronizált felezőváltóval, és persze mechanikus gyári diffizárakkal... A diesel motorral szerelteket agyonverni is alig lehet, nem sok gyenge pontja van. A vízre kell odafigyelni, mert az elég hamar melegszik és akkor nagy károkat csinál a hengerfejben. A mély sárral boldogul nehezebben, nem az a habarékkavaró fajta. Ugye képzelj el egy sumo bírkózót. Az sem az a fordulékony fürge fajta... Ha egyszer sárba elakad, vagy egy daru, vagy egy jó csölő szed ki belőle csak. Volt nekünk Mitsu pajero, meg most G. Nagyon kitapasztalhattuk, hogy melyiknek mi az előnye-hátránya. A mitsunak több a hátránya...
Jogos, a menetpróba a múlkor elmaradt... de a tulaj azt állította, hogy az ő felesége is jár vele és nagyon élvezi! Ha lehet, megpróbálunk majd még egyet vásárlás elött.
Mobile.de-n vannak kb. ilyen árban autók. Valahogy az a képzet társul bennem a német autóhoz, hogy gondos volt a tulaj és jól karbantartotta. Itthon pedig gyakoribb a hosszú változat, nekem pedig a rövid kellene.
A bratyómnak van egy 300 gd rövid hardtop, off-roadra csinálva!
Nagyon nagy vasak, igazi "tigris tankok" a többi mellett. Nagyon jól lehet kihasználni, a gyári 3 diffizárat. Meg 20 éves kor ellenére sincsenek megrohadva.
(nem pajerok), igaz az áruk is messze több... Hát vannak már tapasztalatok vele kapcsolatban, ha érdekel akkor majd dumcsizunk róla...
A G-próba megvolt az asszonnyal (menni azért nem ment vele). Kispárnával éppen kilát majd! ;-) Jó lenne, ha valaki beszámolna a G-k típushibáiról (ha vannnak egyátalán?), meg amire oda kell figyelni a vásárlásnál.
Szokott baj lenni pl. a differenciálművel/terepváltóval? A motorokról nagyon sok info van közkézen. Alváz mennyire tud rohadni?
Azért nem nézem az off-roados/vadász site-okat, mert szvsz az ilyen üzem meglehetősen megviseli az autókat..., de köszönöm a tippet!
Különleges kiadás 500 darabban. Ez a gyári megoldás, többek között innen is lehet megismerni. (Meg a kapcsolható összkerekesekben sincs három, csak első, meg hátsó, de hát ez logikus.)
Jó választás. Azért én előbb konkrétan végigszámolnám, hogy egy 3000-es dízelmotoros G-re pontosan mennyi költség rakódik, mire hazai rendszámot és vizsgát kaphat. Nehogy többe legyen a leves, mint a hús.
Próbálj hazai off-roados körökben (portálokon) nézelődni, kérdezgetni, mert a 20 éves 300GD pont ilyen kategória (meg vadászat).
A nejedet pedig előbb vidd el próbakörre egy hazai használtautós hirdetésre, nehogy meglepetés érje.
Szeretnék venni egyet. Persze nem újat - legalább 20 éveset. A legvalószínűbb, hogy Németországból hozok egy 300GD-t majd. Azért még van egy-két átugorni való léc addig míg meglesz: - Anyagilag 4-6000 EUR-ra készülök + regadó stb. - kb. 2 millába is belekerülhet - Mélységében nem értek az autókhoz és elég nagy lutri megvenni egy öreg autót ezért keresek valakit akinek már volt G-je és segítene a vásárlásban. - az asszonynak is jóvá kell hagyni a tervet, mert ő fogja többet használni - én általában az OFF autómmal vagy motorral járok.
De a topic célja nem az én autóvásárlásom, hanem az emberek összehozása.
Ha valakit érdekel, akkor ITT van egy első kiadású gyári képeslapcsomag 1979-ből. A vételár inkább csak nem Mercedes tulajokra vonatkozk, egyébként szívesen cserélném is más Merci anyagra:)