Segítséget szeretnék kérni tőletek: 2008.-as Swiftem van, ma kb. fél órát álltam vele behúzott kézifékkel, majd ezután megpróbáltam elindulni, ahogy ráadtam a gyújtást a motortérből éles csipogást lehetett hallani, műszerfalon a visszajelzők mind működtek semilyen hibát nem jeleztek. Többször próbákoztam az inditással, de a vége az lett, hogy az akksi lemerült mert ki hunytak a visszajelző fények is. Az autót hazahuzattam, ahol rátettem az akksi töltött, ami kb. 4-5 percig volt rajta, de mivel azt jelezte a töltő, hogy normális a feszültség az akksiban, azután az töltöt levettem és vissza tettem a testkábelt és ezkövetően az autó egyből elindult és működött rajta minden. De egyszer már kb 6 hónapja eljátszota velem ugyan ezt amikor éjszaka behózott kézifékkel hagytam. Most nem tudom, hogy a kéziféknél levő visszajelzővel van valami, de azt is mondták ott ahol álltam a z autóval, hogy az immobilájzer tilt le, mert valószinű, hogy gyenge a kulcsban levő elem !! Köszönöm ha válaszoltok !
Elvileg még nem kell cserélned. Persze ez a dolog nem csak fekete vagy fehér. Függ a használattól is.Elsősorban Neked kell érezni a kocsi viselkedését és Te tudsz dönteni is. Én pl. évi kb.10000 km-ert megyek, de ettől függetlenül cseréltetem az olajat. Lenne még benne bőven tartalék, de nekem így szimpibb a dolog. :)
Én biztosan nem keverném az olajat. Szerintem nyugodtan vidd el a szervizbe, cseréljétek le az olajat és pont. Elég lesz bele a 2 liter, eddig mindig mindenkinek elég volt.
Nem tudom mennyi esélyem van, de gyors segítség kellene még ma este.
Holnap viszem az autót 45 000-es szervízre. Vettem 2 liter castrol taf-x 75w-90 váltóolajat, abban a tudatban, hogy van itthon ugyanilyen, így ha pótolni kell 1-2 decit, akkor abból mehet.
Viszont kiderült, hogy nem taf-x van itthon, hanem smx-s. És ez utóbbi 75w-85 -ös.
Szóval ha pótolni kell a két literre (állítólag nem mindig kell) 1-2 decit akkor szerintetek lehet ez utóbbival?
Előre is köszi, remélem olvass még valaki ilyenkor...
Esetleg miket kell cserélni 75 000 környékén, ami a szervizkönyvben nincs benne, de érdemes, ha egyébként nincs panasz az autóra, kivéve, hogy téli hidegben az ékszíj olykor nyekken, aztán elmúlik..?
Megegyezik a 15000 km-es felülvizsgálatban leírtakkal. Hozzájön a szelephézag ellenőrzés a korongos hézagolású M-es motoroknál, az első gyujtógyertya csere a platina-iridium gyertyával szerelt modern Euro4-es motoroknál.
Mielőtt megvettem volna a kilencvenes években a szutyukimat, figyeltem az utcán hogy milyenek szaladgálnak...találkoztam olyan geonak nevezett swiftekkel, amelyekben az ajtókban volt a bizt. öv, a hátsó lámpák több izzóval világítottak, stb...de a motor...azt mondta az egyik tulaja, hogy az ezres amerikában 80 lovas, az 1.3-as 98 lóerő...furcsállottam, de kénytelen voltam elhinni...a japók arra a piacra már akkor is sokkal jobbat voltak kénytelenek produkálni...
külsőre olyanok voltak, mint az itteni első szwift kombi...még manapság is lehet látni nagyon ritkán amerikait...
Én már azt is csodálnám, ha tényleg meglenne a 150 ló. Én olyan 140 körülre vártam volna, eddigi dolgaikat látva. Tőlük már ez is nagy, eddig sem akartak kitűnni egyik kategóriából sem, bármely paramétert tekintve. Kivéve, hogy az alapmotorok az 1.0 -t leszímítva az utóbbi évtizedben elég erősek voltak a konkurencia-átlaghoz képest. Csak a szűk paletta miatt az erős kezdés gyenge befejezést kapott, nem nagyon volt választék felfelé.
Ez mind a költségekből adódik szerintem, nem szeretnek sokat beleinvesztálni a dolgokba. A Kizashi meg mostanság elég sok anyagi forrásukat lekötötte, és azt sem tudták kifuttatni, az egy motorjával. Amit szintén nem tartanak erősnek a kategóriájában.
Van egy új Suzuki Collection piké-s polóm, M-es méretben. Itt a tavasz, jön a nyár ha valaki hozzá szeretne öltözni a kocsijához itt az alkalom. SuzukiSpare-ban rendelve 12000.-, tőlem 5000.-ért vihető.
Én maximálisan elégedett vagyok a sport menetdinamikájával.(csak a az kurva 6. sebesség az de kéne..)
Csak léphetnének nagyobbat is. nem az 1.2 es motorokra értettem(azzal engem békén lehet hagyni mert a legtrógerebb autókereskedésből az első e36/34 6 hengeres mindegyért sirva szaladok el.)
Az a baj, hogy az 1.2 turbó nem nagyon lenne több az előző sportnál. 1.5-re meg minek, ha ott az 1.6. De, ha tényleg 150 lesz a szívó 1.6, minek rugózzanak a turbóval? A VW-nek megéri, mert rohadt sok autójába berakja a kis turbós motorjait. De a Suzuki a csak kis példányszámú Sporthoz kezdjen turbón fejlesztgetni? ( Otthon a KEI-turbósokból sokat eladnak, ott megéri azzal foglalkozni. ) Kevesebből kijön a szívó 150, amihez szerintem nem nagyon kellett magukat megerőltetni. Így is elég szépet léptek a régihez képest. Meg azt sem akarták csúcserősre, minek akarnák a mostanit annak?
Szerintem a hazai metodikájukból indulnak ki, ők megcsinálják ezeket sima motorral, mert sokkal többen igénylik az ésszerű teljesítményt. Az a kevés, aki meg nagyon brutált akar, az szépen megveszi a turbós, kompresszoros kiteket, és megcsináltatja magának.
Van pár ismerős, akik gázzal járnak, de egyik sem Suzuki. Alapvetően mindenki a pénz miatt használ gázt, azt már kiszámoltam, hogy bőven megéri. Napi 60 km-t megyek vele, erre ad a munkáltatóm 9,- Ft/km téritést. Ketten vagyunk, csomagtartónak nincs sok jelentősége, nyaralásnál eddig is mindig lehajtott hátsó ülésekkel mentünk. A furkálás miatt rozsdaveszély a legnagyobb visszatartó erő. Mélygarázsban egyszer jártam, egy szálloda alatt, arra a célra nem kell külön autó.:-) Garancia már nincs rá, öt és fél éves, 76.000 km-rel.
A dilemma az, hogy az eredeti tervek szerint hatévesen csere lenne, új autót nyilván nem alakittatnék át, de mivel az új Swift a motor(nem)választék és az ár/értékarány miatt nem jön be, ezért nyitott kérdés az új autó.
Végső soron elégedett vagyok vele, viszont a fogyasztása sok, az utazásra túl sokat fizetek rá, és még még ki tudja, hogy hol a benzinár plafonja.
Normál tartálynál csomagtartó ugrik, pótkeréktartálynál sürün kell tankolni.Meg a pótkereket is tenni kell valahova.
Az autó már nem lesz gyári állapotú,fúrnak rá sok kicsi és mégtöbb nagyobb lukat,amik kiválóan alkalmasak a későbbi rozsdásodásra..
(Lásd csomagtér Rozsda a 2005-2008 köztieken)
Ma már igencsak korszerű rendszerek,akkoriban még a karburátoros kocsik voltak többségben. Ha palackból tankolsz(ugye ilyet soha senki nem csinál) a merkaptán hamarabb lerakódik(dzsuva) hamarabb lehet gond..
Ha sokat mész megérheti.
Én keveset megyek ,nálam szóba se jöhet,de még ha netán autóvásárláson törném a fejem,se állnék szóba gázos kocsival.
És mélygarázsba nem mehetsz(még az europarkba se) több szerviz "sima autószerelést" is elutasíthat miatta.
Van itt gázos olvtárs? Elgondolkodtam a gázosra alakításon, mert ahogy számolgattam, egy 200.000,- Ft körüli átalakítás nekem nagyon megérné, nem is túl hosszú távon. Ha így alakulnak a benzinárak, és marad ilyen alacsony a térítés, akkor már az E85-ös vegyes-üzem is nagy ráfizetés. Soha nem volt még gázos autóm, érdekelnének a tapasztalatok, főleg a buktatók.