Keresés

Részletes keresés

ujfigura Creative Commons License 2015.03.08 0 0 92939

Mi lett a részletes 266-ossal?

Előzmény: Minimodel (92938)
Minimodel Creative Commons License 2015.03.08 0 1 92938

Íme a harmadik elkészült makett 1:87-ben, ezúttal a 266-os.

... és a konyhai autóbusz pályaudvaron: Balról jobbra lehetne akár, porvai járat, balatonfüredi és budapesti.

reszelozsir Creative Commons License 2015.03.08 0 0 92937

Ex DUK-222 elég messze került Szombathelytől, szinte vissza a szülőhelyére. Volt szebb is.... Most MWZ-731-es plakett van a szélvédők mögött.

 

siófoki35 Creative Commons License 2015.03.08 0 0 92936
Előzmény: BPO-105 (92917)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.08 0 0 92935

Igen.

 

1990 után már....................

 

 

Előzmény: BPO-105 (92934)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.08 0 0 92934

Aztán a rendszerváltás után ez megemelkedett. Sok téesz, üzem, meg egyebek eladták a buszaikat, szerződéses járatok biztosításáért cserébe, meg néhány rosszul menő magáncég is megvált a buszaitól (vagy a jól menők cserélték le őket).

Előzmény: trizs77 (92931)
lobbanórotor Creative Commons License 2015.03.08 0 0 92933

Például egy civil cégé volt, majd pár éves korában eladták valamelyik volánnak.

 

Akkor viszont nem 256.50V lenne. 

Szerintem utólag került fel az a budiajtó. 

Előzmény: trizs77 (92931)
Kcnezd Creative Commons License 2015.03.08 0 0 92932

Mind 3-at meglehet találni egerben :) 

V-134 : LWZ-972
E-127 : LNF-093
V-187 : LHV-041

Előzmény: AegonT (92926)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.08 0 0 92931

belefér.

De !

 

Nem Volános volt születésekor.

 

Például egy civil cégé volt, majd pár éves korában eladták valamelyik volánnak.

 

Nem volt jellemző, de akkoriban minden évben átvett a 19 volán civil buszokat, cégektől.

Ezt nagyságrendileg úgy képzeld el, hogy a Volánok kaptak évente 700-1000 új autóbuszt, és összesen, az összes volán átvett évente úgy kb. 10 db civil buszt.

 

Egy kivétel volt a 22.számú Volán.

Ők országos hatáskörrel mindent összevásároltak, boldogtól és boldogtalantól.

Volánoktól és maszekoktól is.

Ők viszont 100%-ban BÉRAUTÓBUSZ-ként futtatták a kocsijaikat.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (92930)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.08 0 0 92930
Köszönöm. Tegnap volt lehetőségem szemügyrevenni egy - adattábla szerint - 1983-as budiajtós példányt. Azonosítója és listám szerint ex-Kaposos kocsi, de az már évekkel ezelőtt tisztázva lett, hogy két teljesen különböző buszról van szó, ami a kasztnit illeti...

Ha netán kavarodás van a dologban, és nem pontos a régi Kaposos kocsi azonosítója a listámban, belefér-e a pakliba, hogy 1983-as legyen?
Előzmény: trizs77 (92922)
AegonT Creative Commons License 2015.03.08 0 0 92929

A V/ E a városi/ elővárosi ajtózottságot (van ilyen szó?) jelöli, a szám pedig egy tizedessel a méterben megadott hosszt.

Előzmény: Minimodel (92928)
Minimodel Creative Commons License 2015.03.08 0 0 92928

Köszönöm szépen a magyarázatot.

Előzmény: AegonT (92926)
Minimodel Creative Commons License 2015.03.08 0 0 92927

Ugyaninnen még pár ritkaság:

 

 

AegonT Creative Commons License 2015.03.08 0 0 92926

Egyrészt a "V" nem sorozatot jelöl, másrészt a háromból csak kettő "V".
- V134-et Egerben és Szombathelyen
- E127-et Borsodban, Debrecenben, Szombathelyen
- V187-et Debrecenben és Szombathelyen találhatsz.

Előzmény: Minimodel (92925)
Minimodel Creative Commons License 2015.03.08 0 0 92925

Ilyen V sorozatú Ikarusokkal még nem is találkoztam.:

http://metromost.yauzaforum.ru

 

és még néhány jellegrajz a régmúltból

Minimodel Creative Commons License 2015.03.08 0 0 92924

Bocsánat, nem úgy fűzte be a fórum, ahogy szerettem volna.

Előzmény: Minimodel (92923)
Minimodel Creative Commons License 2015.03.08 0 0 92923

Egy jó kis orosz oldal tele fotókkal, jellegrajzokkal, stb. Nem csak Ikarusok.

[url=http://uppm.ru/46722/][img]http://metromost.yauzaforum.ru/upper/foto/1535-007.jpg[/img][/url]

trizs77 Creative Commons License 2015.03.08 0 0 92922

A Volánbuszhoz 1977-ben jött 22 db budiajtós Ikarus-256.

GF 0301-0322

 

Az 1978-ban jött GF 16-xx sorozat már kétszárnyú lengőajtóval érkezett.

 

Előzmény: Törölt nick (92921)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.08 0 0 92921
Egy olyan kérdésem volna, hogy budiajtós 256.50V készült-e, ha igen, meddig gyártották így a Volánok számára? Ha nem, akkor egyáltalán budiajtós 256-ost meddig gyártottak?
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.08 0 1 92920

Dede, hiszen a legelső eresztésből csak kettő .49 :)

Előzmény: -= BPO-478 =- (92919)
-= BPO-478 =- Creative Commons License 2015.03.08 0 0 92919

Az nem semmi... Bocsánat, ez a történet nekem nem volt meg, azt hittem, a sárga ráncos épült át zöld bolygóssá. :)

 

De véletlenül nem 280.00.112.85 vázszámot szerettél volna írni?

Előzmény: BPO-105 (92918)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.07 0 2 92918

Tehát amit mi 280.49.112.85-ként ismerünk, az ott mered a gazban selejt szovjet hidakkal, ami azért kellett alá, hogy vontatva vigyék oda.

Előzmény: BPO-105 (92917)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.07 0 1 92917

Hivatalosan igen.

Nem hivatalosan vettek egy új vázat, és rápakoltak mindenféle tartalék alkatrészt. Mondhatni osztódott a busz...

Előzmény: -= BPO-478 =- (92916)
-= BPO-478 =- Creative Commons License 2015.03.07 0 0 92916

A jelenlegi ELJ-942 (zöld) vázcserés felújítás eredménye?

Előzmény: BPO-105 (92914)
BU 20-26 Creative Commons License 2015.03.07 0 0 92915

Volt is ott egy közeg. Körbenéztünk, és kb 30 fölött láttunk csak normális embereket (tisztelet a kivételnek), akik vagy BKV-sok, vagy családapák voltak. Hülyegyerekek rángatták a ráncajtókat, mert lusták voltak elöl felszállni, volt egy különösen suttyó csapat, 2-3 srác, szintén a 15-20ig korosztályból, akikbe valahogy mindig sikerült belebotlani. Hiányoltam pár dolgot, amire nagyon készültem: régi várbusz, 284, de ennyi lett kész, ez van. Azért elmegyek a garázs nyílt napokra, hátha lesznek olyan jók, mint tavaly Kelenföldön.

Előzmény: trizs77 (92894)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.07 0 0 92914

Pedig annak kéne lennie.

Sárga 280-as, a pozíciója is stimmel (rét közepén enyhén jobbra kanyarodó), megvan még a Vértes Volán-felirat is rajta, és kis szerencsével akár a vontatás miatt alá rakott szovjet hidakat is láthatnánk.

Előzmény: -= BPO-478 =- (92911)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.07 0 0 92913

We could agree, nem

a Hajdúval volt gond, korrekt partnerek!

Itt nem részletezendő okokból lett másképpen.

Előzmény: torqmatic (92908)
torqmatic Creative Commons License 2015.03.07 0 0 92912

Nem értem az ilyen hozzáállást...

Előzmény: P.Box (92910)
-= BPO-478 =- Creative Commons License 2015.03.07 0 0 92911

Nem.

Előzmény: BPO-105 (92907)
P.Box Creative Commons License 2015.03.07 0 0 92910

De eladni nem akarják, mert kell alkatrésznek. Pedig 280-as is fel lett ajánlva cserébe.

Előzmény: ckg471 (92909)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!