Aztán a rendszerváltás után ez megemelkedett. Sok téesz, üzem, meg egyebek eladták a buszaikat, szerződéses járatok biztosításáért cserébe, meg néhány rosszul menő magáncég is megvált a buszaitól (vagy a jól menők cserélték le őket).
Például egy civil cégé volt, majd pár éves korában eladták valamelyik volánnak.
Nem volt jellemző, de akkoriban minden évben átvett a 19 volán civil buszokat, cégektől.
Ezt nagyságrendileg úgy képzeld el, hogy a Volánok kaptak évente 700-1000 új autóbuszt, és összesen, az összes volán átvett évente úgy kb. 10 db civil buszt.
Egy kivétel volt a 22.számú Volán.
Ők országos hatáskörrel mindent összevásároltak, boldogtól és boldogtalantól.
Volánoktól és maszekoktól is.
Ők viszont 100%-ban BÉRAUTÓBUSZ-ként futtatták a kocsijaikat.
Köszönöm. Tegnap volt lehetőségem szemügyrevenni egy - adattábla szerint - 1983-as budiajtós példányt. Azonosítója és listám szerint ex-Kaposos kocsi, de az már évekkel ezelőtt tisztázva lett, hogy két teljesen különböző buszról van szó, ami a kasztnit illeti...
Ha netán kavarodás van a dologban, és nem pontos a régi Kaposos kocsi azonosítója a listámban, belefér-e a pakliba, hogy 1983-as legyen?
Egyrészt a "V" nem sorozatot jelöl, másrészt a háromból csak kettő "V". - V134-et Egerben és Szombathelyen - E127-et Borsodban, Debrecenben, Szombathelyen - V187-et Debrecenben és Szombathelyen találhatsz.
Egy olyan kérdésem volna, hogy budiajtós 256.50V készült-e, ha igen, meddig gyártották így a Volánok számára? Ha nem, akkor egyáltalán budiajtós 256-ost meddig gyártottak?
Volt is ott egy közeg. Körbenéztünk, és kb 30 fölött láttunk csak normális embereket (tisztelet a kivételnek), akik vagy BKV-sok, vagy családapák voltak. Hülyegyerekek rángatták a ráncajtókat, mert lusták voltak elöl felszállni, volt egy különösen suttyó csapat, 2-3 srác, szintén a 15-20ig korosztályból, akikbe valahogy mindig sikerült belebotlani. Hiányoltam pár dolgot, amire nagyon készültem: régi várbusz, 284, de ennyi lett kész, ez van. Azért elmegyek a garázs nyílt napokra, hátha lesznek olyan jók, mint tavaly Kelenföldön.
Sárga 280-as, a pozíciója is stimmel (rét közepén enyhén jobbra kanyarodó), megvan még a Vértes Volán-felirat is rajta, és kis szerencsével akár a vontatás miatt alá rakott szovjet hidakat is láthatnánk.