Én kb másfél hete indítottam el a számlanyitást, aznap be is vittem a kinyomtatott doksit a helyi irodába másnap mikor meg lett a számlaszám ráutaltam a számlanyitási díjat. Azóta nagy csend. Most mi a további folyamat és kb mennyi idő míg teljesértékű lesz a számlaszám?
APEH-et akkor érdekli a dolog, ha van benne nekik jó pénz. Érdekességképpen engem szivatott egy parkolási társaság (ezután meg nem akartak számlát adni), bejelentést tettem az APEH-nél, kb. 1-1.5 év alatt futott le az ügy, és a vége egy nesze semmi fogd meg jól levél, hogy adótitok miatt még azt se tudhatom meg, hogy mi lett.
A GVH-ban lehet bízni szerintem, ők valahogy még tökös gyerekek, állítólag ez egy szerencsés együttállás az országban, nincsenek kézivezérlés alatt.
A PSZÁF... amióta megverték és lecserélték a főnököt, mintha kicsit politikai kézivezérlés alatt lenne. A politikusok és a bankok pedig nem állnak messze egymástól, összeköti őket a pénz. És a kör bezárult.
"Tehát mikor még nincs VIP/Kamathozó/stb. számlád az AXA-nál, akkor kapsz e-mail-es formában egy számlaszámot, "
Köszönöm a választ. A morgolódásom talán nem volt érthető: nekem nem küldtek e-mailen számlaszámot, pedig a hirdetményükben ez szerepel, pont ezt találtam kicsit furcsának.
De ha te kaptál, akkor talán tényleg valami műszaki gubanc miatt nem küldtek most... csak az ember már állandóan a legrosszabbra gondol ezekkel a bankokkal kapcsolatban.
Nekem már van bankszámlán az AXA-nél, ezért én is "így" jártam, de tudtam mert előtte a telefonos ezt elmondta nekem. Tehát mikor még nincs VIP/Kamathozó/stb. számlád az AXA-nál, akkor kapsz e-mail-es formában egy számlaszámot, ami után kapod a szerződést, amivel be kell menned egy ügyfélszolgálatra, személyes azonosításra... stb. Ezt minden ügyfélnek el kell játszania.
Nekem kettő kamathozóm van, a másodiknál egyszerűbben ment, a számlaigénylőt bevittem egy ügyfélszolgálatra, 2-3 nap múlva (egy telefonos ügyfélszolgálatos aktiválás után) tejesen működött a számlám.
Ha már van számlád az AXA-nál, akkor igényelsz VIP-et on-line, 24h-n belül visszahivnak és már él is a számlád, mert telefonon megmondják neked azt a számlaszámot amiről napokon belül megkapod a számla szerződést. Nekem is így volt, de miután visszahívtak már működött a VIP-en, SMS-ben lekértem az adatait illetve az iBanq-ban is látom, de nem műkdödik mert a VIP-hez nincs se kártya, se iBanq.
Ez a VIP Nov.1-től normál (KamatHozó) számlaként működik majd tovább, tudsz majd hozzá iBanq-ot és kártyát is rendelni. Ha nem kell, akkor 500Ft-ért megszüntetheted.
A VIP betéti számlával kapcsolatban azt nem túl bizalomgerjesztőnek találom, hogy a hirdetményükben szereplő feltételek egyike nem igaz.
Ez:
"Hogyan nyithatok VIP betétszámlát?
Online Kattinson ide a számlanyitás elkezdéséhez . Amennyiben a VIP betétszámlát online igényli, a betétszámla számát 24 órán belül, e-mailben küldjük meg Önnek. Ezt követően a számla jóváírások fogadására azonnal alkalmas. A befizetések a jóváírás napjától kezdődően kamatoznak. Annak érdekében, hogy a számlája fölött teljes jogú rendelkezővé váljon (pl. betétszámlájáról át tudjon utalni pénzt egy másik bankszámlára), kérjük, fáradjon be bármelyik Ügyfélcentrumunkba vagy értékesítési hálózatunk, az AXA Személyes Pénzügyek bármely irodájába, személyes azonosítás céljából. Az irodák listáját itt találja. "
Tudniillik nem küldenek e-mailben 24 órán belül számlaszámot.
Amikor emiatt felhívtam az ügyfélszolgálatot, akkor össze-vissza motyogott az ürge valami technikai hibáról, meg a pénzmosásról szóló törvényről. csak akkor minek hirdetik? És akkor hogyan higgyen az ember a hirdetmény többi részében? (pl. hogy a kamatot valóban naponta, lekötés nélkül számolják el, vagy hogy ne adj' isten a tőkével sem lesz semmi baj).
Ez te is ki kitudod számolni, de elég sok ideig tart. Ha mondjuk 20 évre vetted fel, akkor - ha pontos akarsz lenni - 240 hónapra ki kell számolnod, de legalább éves bontásra.
Meg a kamatperiodusok miatt nem tudod, mikor mennyivel fogják változtatni a kamatot.
Ibanq ügyben lenn kérdésem, hátha tudja valaki... Múlt hónap végétől a Microsoft megszüntette a Microsoft JVM mindennemű supportját, támogatását. Win 7 alatt kifejzetten az 'ismert kompatibilitási probléma' fogad.
A VIP az betéti számla, nem folyószámla, innen nem lehet közműveket fizetni, pénzt "elkártyázni", ez pénztárolásra való.
A telefonos operátorkonstrukciójuk, pedig meglepően jó, és biztonságosnak is érzem, biztonságosabb mint az E-bank, főleg, hogy te is készíthetsz hangfelvételt :)
Nah, nem akarok itt AXA ügynöknek tünni, de ez a VIP számla ez tényleg, jó cucc, ha arra akarod használni, amire való.:
a, pénzt tárolni rajta, amíg nem találsz neki jobb helyet (Tipikusan 5M alatt)
b, pénzt kamatoztatni, igazi reálkamattal (5M - 30M)
A "hol van most a legjobb betéti kamat" topicban ilyesmivel foglalkozunk.
Megkérdeztem az AXA ügyfélszolgálatot erről a VIP Megtakaritási számláról (~13% látra szóló kamat) de csak telefonos operátoron keresztül működtethető, tehát nincs iBanq, hanem a telefonról tudsz egyenleget kérdezni és netán utalni is. Bár kecsegtető az ajánlat, én egyáltalán nem szeretnénk a pénzügyeimről csevegni egy Mr./Mrs. Operátorral, manapság erre ott van az internet.
Jogos, az Axa weblapja is ezt írja: "A pénzmosásról szóló törvény értelmében bankszámla nyitáshoz elengedhetetlenül szükséges, hogy a Bank a bankszámla felett rendelkezőket, így a számla tulajdonosát és a bankkártyabirtokosokat is, személyes találkozás során, a pénzmosási törvény elvárásaival megegyezően azonosítsa."
Egy normál(GIRO-n keresztüli) utalás átfutása kb 1 nap. Ha gyors mindkét bank akkor másnap reggelre rajta van a fogadó bankos számládon az összeg, ha délelőtt utaltál.
én úgy tudom semennyire, mert nincs időkorlátjuk... viszont az axával tele van a hócipőm - még ebben a 40 fokban is :) amikor már arról cikkeznek, hogy jöhet a napon belüli utalás ( http://index.hu/gazdasag/magyar/2009/07/01/hamarosan_johet_a_napon_beluli_utalas/ ) addig ők még a napost se tudják tartani. számtalan esetben van olyan, hogy utalok az axás számlámra és csak 2-3 nap múlva látom rajta az összeget, visszamenőleges dátummal!!! az ibankos programjuk meg egy szütyök, alig jó valamire.
Tudom, kicsit késve válaszolok, de a jövőre való tekintettel - mert állítólag lesz kamattámogatás... szóval a hitel támogatásokat a kormány központilag szabályozza, vagyis minden banknál azonos a menete ill. a támogatás mértéke. Itt egy dolgot kell csak vizsgálni, hogy ha többféle támogatás típus van - jelen kérdésnél pl. kiegészítő kamattámogatás és jelzáloglevél alapú kamattámogatás -, akkor az adott ügyletre és az adott banknál melyik igényelhető és milyen kondiciókkal.
(Egyébként az AXA-nál sokat számít, hogy milyen az ügyintéző ill. a fiókvezető.)
Szia! Én nyitottam online számát. Mindent kipostáznak, nem kell sehova bemenned, de néhány hét átfutásra számíts, mert be kell küldened a számlanyitási kérelmet és vissza kell postáznod a személyes jelszavakat tartalmazó nyomtatványt. Kicsit macerásabb, mert be kell küldeni a személyi igazolványod fénymásolatát - tanúkkal hitelesítve, és levelezni kell egy keveset, de cserébe nem kell bemenned sehova. A bankkártyát postán küldik ki, telefonon kell aktiválni, illetve a netbank-os kulcsodat is a telefonos ügyfélszolgálaton tudod hitelesíteni.
Bz81: Kb. 1-2 hét volt, de én nem kértem bankkártyát, csak iBanq-ot, mert nekem csak megtakarításra kell. Egyszer be kell menjél egy képviseletre, partnerükhöz, hogy azonosítsd magad (megnézzék a személyidet élőben). Ezután még egy kör visszapostázni az azonosító adatokat (jelszóhoz).
Kötött már valaki online számlanyitást az AXA-nal. Én is úgy döntök lassan nyitok egy számlát mert kedvezőnek találom a kamatozást. Valakinek valami tapasztalat az online kötéssel? Mennyi idő alatt van meg a bankszámla, kipostázzák a bankkártyát is vagy azért be kell majd menni a bankba??Kell egyáltalán valamit azért személyesen is intézni? Üdv mindenkinek!