1.6 16V ehhez ami most van benne 9000 ebből kaptam kedvezményt és valami Gates lett volna a másik kb 18 ezer... átlag 10-15 körül vannak.. +- 1-2 ezer... szóval lehet h akkörül van. Persze mindenhol van jobb ér rosszabb ár ugyan arra a termékre,de ahogy gyorsan körbenéztemilyen árkategória.
VP44-es adagolós a gép? Mert ha igen, akkor esélyes, hogy az adagoló haldoklik:
Ha az előtöltés állító dugattyú hal meg, akkor szokott ilyen véletlenszerű, megmagyarázhatatlan hibákat produkálni.
Másik jellegzetes hiba, ha az adagoló elektronika hal meg, akkor egyszerűen megáll a gép, és többet el nem indul (ez nálad nem áll fent)
Érdemes hozzáértő diesel szervizre bízni a dolgot, mert a adagoló elektronika nem mindig küld át hibakódot az ECU-nak, amit sokan nem tudnak! Így csak azt látod, hogy nincsen semmi hiba, a motor mégis szarakodik!
Mert nekem is hőmérséklet gondom van, de nekem azt mondták, hogy az enyémbe a termosztát 15 ezer körül van. Az enyém 18 16V elegance 2000 évj. benzin. (Z18xe motorkód)
jajj ne ijesztgess... :O Én megszoktam a vándorló mutatót,de eddig a kék mező és a 90 fok között tette ezt :D Most meg nem áll,hanem szépen jár de állandóan. viszont ebből a 2 kép közti tartományból semerrre sem tér ki! Ha ez minden így marad akkor gondolom azért baj nem lesz?!
Mondjuk ez a sétálgatás 85 és 89 fok között nekem új, így nem igazán láttam még termosztátot működni. Nekem csak akkor csinál ilyet mikor először kinyit, 90ről vissza 80ra, majd újra fel 90re és ottmarad. Pályatempónál sem ugrál ide-oda.
Amúgy igen, a fűtés az ilyen. Eléggé brutál meleget tud csinálni :-) Nyáron mikor szar volt a vízhűtő ventim, akkor a fűtést használtam arra hogy lehúzza a vízhőfokot.
Jóó van naaaaaaa :$ Én is remélem hogy bírni fogja 1-2 évig... Jelenleg a hátsó futómű az egyetlen dolog ami rendellenes a kocsiban ,és ha az is meglesz akkor Hibátlan lesz!!! Yuppppíí :D
Megoldottam a hőmérőm alacsony szintjének a problémáját :P
Vettem egy Wahler termosztátot 5500ft-ért ( nem kevés kedvezménnyel ) volt benne tömítés,hazajöttem pikk pakk beledobtam és teszt. Már az udvarban a melegítés közben is láttam hogy jobb mint a régi ,mert nem a kék mezőben hanem 85 fokon nyitott és szépen rendben 92 nél pedig a venti kapcsolt.. Kimentem tesztkörre, és egy elkerülő úton végig 130 -1 fokban és ekkor eddig visszament majdnem a kékbe,most olyan 85-89 fok között sétál.. felmegy lejön felmegy lejön... Fűtésem embertelen meleg lett.. Amit kivettem az GM es termosztát volt de az alján a tányért megnyomni ég és föld volt a kettő között! Érdekes hogy az új termosztáton ,ott ahol a GM esen a GM logó van ezen ki van valami köszörülve....De a tányérján rajta van hogy Wahler stb stb...
Lehetséges, hogy kipufogó csere miatt többet eszik a gépem?
z18xe (125 Le) eddig 7,5liter kajált. A kipufogó rendszer elég ramaty volt, ezért kapott újat. Utángyártottat. Most meg kábé 8-9 között van a fogyasztásom. Vagy lehet, hogy az előző lyukas kipufogó miatt eleve kevesebbet evett és ez a mostani a normális fogyasztás?
Nemsokára műszakis a gépem minden jó rajta kívéve a co és lamda érték magas a kipufogógázban! Kicsit szelös a hátsókipufógódob azt mondták ha azt kicserélem már jó lesz ! Még mivel tudnám lejebb vinni ezeket az értékeket?
Kombim csomagtérajtaja nem nyílik. Egyik napról a másikra mintha behegesztették volna. A központizár nyit mindent, de nem hallom, hogy nyitná-e a hátsót. Kulccsal nyitom a vezetőoldalit, mert a gyári távkapcs nem jó, ezért nem hallom.
Mit lehet tenni?
Elvileg vinném villanyoshoz új távvezérlés miatt és megnézetném vele, de ha valakinek van jobb ötlete, azt szívesen venném.
1997-es Opel Vectra, B1-es, X20DTL motorkódos. A lényeg annyi, hogy korábban be-bevillant a motorhiba visszajelző, de 1-2-3 mp múlva el is aludt. Ezután elkezdte azt, hogy nem csak bevillant, hanem folyamatosan égett és szervízüzemmódba letette az autót és addig nem oldotta fel a tiltást míg ment a motor. De ez sem volt állandó jelenség, 1000 km alatt kb kétszer előfordult ez a leszabályozás, többször csak be-bevillant a lámpa (a bevillanást egy gázadás is megszüntette sokszor). Mostmár kezd állandósulni a leszabályozási történet. Megnézettem korábban és időszakos EGR szelephibát írt ki. Viszont azt mondták, hogy az EGR szelepem az jó. Eddig jutottam, most komolyabban is meg akarom nézetni.
Tudna valaki privát üzenetben olyan Bp-i szervízt ajánlani, ahol értenek a B Vecikhez és korrekt áron dolgoznak?(Időszakos EGR hibának indult, állandósult, de konrkétan az EGR-em jó, más baj lehet)
Én is Baranyi vagyok és Jászberényben lakom.. De am Csütörtök du tól péntek egész nap sztem pesten leszek,bár nem tőlem függ h meddig... Lehet meglátogatlak,de majd egyeztetek addig. Jelenleg elfogyott a pénzem,és várok... Hát ennyi szilent közt én most teljesen elvesztettem a fonalat..mert több olyan kinézetű is van mint amit én láttam, hogy kivettek( az asztalon volt 2 ilyen ütött kopott régi ).. A hátsú futómű 2 előre nyúló hosszú karja elején volt ez a 2 nagy... ami lógása maitt előre hátra tudott mozdulni a kerék... ez lenne az FSK 6017? és ha cserélték akkor miért nem változott egy picit sem semmi?
Javítsál ám ha hülyeséget írok,mégis csak te vagy a szerelő! ;) Ebből jó ötlet mind a négyet egyszerre cserélni,nem csak a kikopottakat,ugye?Milyen "spéci" szerszámmal cserélitek?Gondolom nem egy 12-es menetes szár segítségével,mint én! :D
A hátsó futóműben ami szinte az összes vekiben elősön az a B&F1 fórumtárs által bemásolt 1. képen a az FSK 6017re halélgató vasmagos szilent. Itt egy gömb van fémházban és az mozog. Az enyémbe is szarrá van kopva és eleinte nyekerget mostanában már kopog is... Egy 2000es évjáratú B2es vekiben is cseréltük nemrég ott is lógott mint bíró seggében a lóf@sz... Nem tudom merre laksz, de ha pest közelében akkor nézz be a műhelybe ahol melózok. http://baranyiauto.uw.hu/
Azzal nem mondtak hülyeséget hogy más is rossz lehet ha nem érezted a változást!A megvétel után én is egyesével kezdtem cserélgetni!(már tudom hogy egyszerre kellett volna akkor mind)Minden egyes futómű alkatrésszel javúlt az állapota az autónak,míg majdnem teljesen ki lett cserélve mind és csendes lett a hátúlja!Most viszont arra jövök rá,hogy a minőségen sem kellett volna spórolnom!Van amelyikből a gyári még jobb állapotban van mint az egy éve cserélt! :(
Amire gondolsz,az a stabrúd és azokon vannak ezek a gumik!Szinte filléres alkatrészek,de mint írtam,minden alkatrész cseréje javíthat a futóművön!Aki jobban ért hozzá,majd kijavít,de szerintem attól nem csinálja ezt az autód!
Itt vannak az első és hátsó futómű alkatrészei,ez esetleg segít valamennyit...Nem hiszem hogy itt el lehetne ezt magyarázni!
Esetleg pénteken ha megyek és lesz annyi időd,megnézzük őket!Vagy átjössz Pesten és adok neked ajándékba ilyen Meyle gumikat! :D :D
megjegyzem ahogy alá mentünk és pajszerral mindent végig feszigettünk,minden stabilvolt ez a 2 n agy szilent lógott.. egyből mondták hogy a farát ezért tudja így eldobni ha 1-1 kerék gödröt kap mert ugye elmozdul a kerék a síkból és megrántja vmerre... nekem is egyértelműnek tünt,mivel látványosan elmozdult a kerék.. de aztán a csere után maradt minden. Viszont már olyan szinten produkálja hoyg ha gödröt kap akkor oyat csattan valami mintha nemis lenne tutómű csak egy tengely tutna a kocsi alatt,és fém a fémen koccanna.. plusz ha egy nagyobb gödör fogja meg egyik másik hátsó kereket olyan mintha kivenné a kocsit a kezemből,.. el nem engedi az utat,és nem instabil,hanem mintha egy határozott oldalba rugást kapna a segge...+ csattanna egyet.. de a koppanás az akkori s van ha mindkét kerék egyformán kap egy repedést az úton akkornem húzza el semerre a fenekét,cvsak koppan... minden mást projektet félre teszek,mert ez a hétvégén annyira felbosszantott.. :@
nem tudom ezt minek hívják,vagy minek hívják azt az alkatrészt amiben ez benne van ( nem vagyok autószerelő ) de asszem ez a legnagyobb szilent ,és ez lett cserélve. amikor pajszerral alá nyúltunk ezt tudtuk mozgatni,és szó szerint lógott...( ha nem cserélték ki mégse,akkor nagyon pipa leszek :@,mert a próba úton mondtam hogy semmi nem változott és közölték,hogy akkor még más is lesz )
Nos mivel 1x láttam,a kocsit alulról,többször pedig kerék csere közben 3 lábon állva ,így nem nagyon tudnámmegmondani mi hol és honnak hová fut vagy van rögzítve alatta. Ahogy láttam van egy vékonyabb hajlított rúd ( stabilizátor rúdnál erre gondoltam ) ami végig fut a 2 hátsó kerék között és ilyen szilentekkel van rögzítve ha jól láttam : De megköszönném ha leírnád, hogy melyik alkatrésznek mi is a neve ( szerelő szleng ) és hogy melyikhez kb milyen szilent kell... Nem itt akarok szerelő szakmát letenni,de fölöslegesen nem viszem el olyan dolog miatt szerelőhöz amit én is megtudok csinálni,mert nem sok szerelőt ismerek aki olyan becsületesen csinálná meg a kocsim mintha a sajátját csinálná!!