Ez egy olyan nyomvonal,ami sohasem fog megépülni,akár az m9.Mert nem érinti semmilyen formában a fővárost.A Veszprém fele elkészült 2x2 sávos út is csak azért volt preferencia,hogy nyáron könnyebben elérhető legyen a pesti homokozó északi partja,ne legyen torlódás a hetesen azon a néhány nyári 7végén.Nyugi,tovább nem fogják építeni.
Az M1,M0-t nem bővíteni,hanem tehermentesíteni kell.Egyértelmű,hogy 2-3 folyosót nem lehet összevonni egybe (tölcsér efektus).Viszont egy országos hálózattal levezetődne,illetve kivezetődne egy másik nyugati kijáraton a tranzit. Ha már nem teszik vasútra a kamionokat.
Viszont a járulékos haszna is lehetne mindennek az ott lakók szempontjából.Igaz nem Pestiek,hanem másodlagos magyar adófizetők.
Szimpatikus a nyomvonal,de ezt még nem láttam eddig.Legalább Dusnokig nyújtották volna meg azt a 2x1 sávot néhány km hosszan, hogy kicsit használhatóbb lenne az M9. Így ez is egy ígérgetés.
Ettől még lehetnek persze előnyei,. de arra hivatkozni hogy így tehermentesíthető az M1, teljes tévút.
------------
Pedig igaz.
Ha az M1 mai forgalmát 100-nak veszem és az olvtárs által kiépíteni javasolt közvetlen Győr-Röszke csak 20-t visz el belőle (szerintem többet) akkor az igenis tehermentesítés.
Ez többszörösen nagyobb beruházási igény, mint az M1 felújítása és kapacitás-bővítése.
Ettől még lehetnek persze előnyei,. de arra hivatkozni hogy így tehermentesíthető az M1, teljes tévút.
Arról nem is beszélve, hogy az M1 forgalmának egy számottevő része eleve nem is tranzit, ill. a tranzitnak még így is gyorsabb lenne az M5-M0-M1, mint a javasolt alternatíva.
Pénz mondhatni mindenre van,főleg arra amire szánnak.Akarat valamiért nincs.A D-D régió egy nagy fehér folt a gyorsforgalmi utak szempontjából,úgy É-D,mint K-Ny irányba.Ennél fogva agazdasági fejlesztés,fejlődés szempontjából is fehér folttá vált.Hiába kezdődött el az M9 17 éve,nagyon lemondtak róla,így erre nincs pénz.
Egyébként szerintem fölösleges párhuzamosanépíteni az M9-el Szeged felé egy másik útat,kicsivel délebre Pécs fele,Csányi miatt persze most annak van kedvezőbb széljárása,így nem érdekel senkit majd,hogy az M9 már meglévő nyomvonallal bír.
Kvár-Szekszárd (híd) nyomvonala os változott már a neten keringő hírek szerint Kvár-Bonyhád-ra.Lehet,hogy Potápi kotnyeleskedett bele?
Tény,hogy elszomorító,hogy nincs egy igazi szakmai elképzelés útfejlesztésról,ország infrastruktúra fejlesztésről,a haverok,a széljárás tolják ide oda a nyomvonalakat,és a közben kiöntik a vizzel a csecsemőt is,vagyis nem épül semmi.De állandóan szinten van tartva így vagy úgy.Hányinger...
Kék rajz: az R52-nek csakis úgy lenne értelme, ha Ny-on közvetlenül (az M6 kihagyásával) összekötik az R62-vel egy új, Dunaújváros-Székesfehérvár nyomvonallal, K-en pedig közvetlenül összekötik az M44-gyel.
Az M4 hiányáról már írtam.. .
Egyebekben hiányzik róla az M8, mert ui. egy M8-as (vagy egy R8-as) autópálya vagy gyorsforgalmi út kiépítésére már régóta szükség lenne.
A 2. képen a Szekszárdot is és Kaposvárt is érintő piros vonal jó ötlet, mert onnan Keszthely és Zalaegerszeg irányába megy tovább. Azonban egy helyen volna átigazítani való rajta: a Kaposvár-Keszthely szakaszt nem a 67-es nyomvonalán kellene vezetni, mert benzinpazarlóan hatalmas kerülő. Helyette ezt az útszakaszt egy DK-ÉNy irányba kellene eltervezni, amely valahol Marcali és Nikla között légvonalban félúton halad el, tehát a volt Nagy-Berek déli szélétől pár km-re délre, ui. így adja ki a gazdaságosan rövid útirányt.
A 67-es meg az M7-tel együtt képezzen egy egységet, mint a Budapest-Kaposvár közvetlen összeköttetés megteremtője. Az (a 67-es) ui. inkább az M7-tel való egy egységbe.
Az M4-et illetően viszont jós lehettél a -- mint írtad -- korábbi rajzodat illetően, mert annak Szolnok-Debrecen szakaszát mintha "láthatatlan vegytintával" rajzoltad volna bele: hiányzik!!! Lehet hogy már akkor sejtetted, hogy azt minden kormány "jól" el fogja hanyagolni?? :)
A hiányzó szakaszokról egyébként minduntalan a régi térképek jutnak az eszembe: a legkorábban megépült autópálya az M7-es és az M1-es volt, majd az M5-ös és az M3-as, de mindegyik csak 60-80 km-re ért messzebbre Budapesttől akkor, amikor nekiálltak azokat megépíteni a '70-es és a '80-as évek tájékán, és a térkép úgy nézett ki a félkész autópályákkal, mint egy levágott lábú tarantulapók. Mindegyik elindult ugyan Bp.-től. de még jóval félút előtt vége szakadt mindnek... .. . Ez a helyzet aztán úgy ahogy volt, 20-30 évre "befagyott" a 2000-es és a 2010-es évekig, amikor az autópálya-útépítések új lendületet kaptak. Az akkori '70-'80-as évekbeli helyzetnek a pénzhiány lehetett az oka. Most pedig az M4 jár hasonló cipőben, mint a Mátyás-királyos mesékben: építenék is meg nem is, lenne is belőle valami meg nem is. Azaz, ha lenne rá forrás bőven, akkor fogadjunk, hogy 2-3 év alatt, egykettőre elkészülne az egész!!!
Az M60-ast teljesen logikus, hogy az M43-al kéne összekötni, egy új Mohácsi híddal, sőt én nem tartom eretneknek, ha megépül Barcsig, akkor egy kanyarral tovább menjen az M70-be csatlakozva. Ezzel a Román-Olasz tranzit mind lekerül a Déli-határszélre, és így feleslegessé válik az M9-es is.
A civil forgalom számára pedig kiépíthetnék a Dél-Dunántúlon a Pécs-Dombóvár-Siófok, a Pécs-Kaposvár-Keszthely-Zalaegerszeg, a Pécs-Barcs-Nagykanizsa-Zalaegerszeg <---(ezt akár még egy Nagyatád-Berzence-horvátországi határállomás kiágazással is!), ill. Dél-Magyarországon a Pécs-Mohács-Tompa-Szeged (ezt nevezhetnék M55-ösnek vagy R55-ösnek is) közvetlen gyorsforgalmi összeköttetéseket is.
Tényleg, ott lent Baranya megyében és környékén eléggé kevés dolog épült nemrégiben.
Van az M60-as gyorsforgalmi út, de még nem fejezték be Barcsig, csak valamennyi van meg belőle, Mohácsnál nem építettek hidat, Pécsről nem vezet gyorsforgalmi út Zalaegerszeg irányába, stb. ... .
Pedig pl. az M60-ast is lenne hová vezetni, két irányba is: Pécs után a folytatás mehetne Barcs felé is, de mehetne Drávaszabolcs felé a határállomás felé is.
Pécs környékén ha az ipar érdekeit nézem, akkor a 66-os főutat lehetne fejleszteni Pécs és Komló vidéke között, az Észak-Mecsekben lévő uránbányákra való tekintettel. Itt a gyorsforgalmi út folytatása megcélozhatná Paksot, ill. Tolna és Baranya megyék határa közelében lévő nem túl régen megépült Bátaapáti falu melletti atomhulladék-temetőt. Természetesen egy ilyen különleges célra (is!) szánt út esetében további műszaki követelményeknek is meg kellene felelnie (legyen mellette legalább két műszaki mentésre felkészült katasztrófavédelmi állomás, segélyhívó telefonok az út szélén, legalább 3 autópálya-rendőrségi állomás, legalább 2 autómentő- és autójavító állomáshely, stb. ... ).
Baranyától északra meg az M9-es az, ahol jelentős hiányosságok vannak, mert gyakorlatilag csak a szekszárdi híd van meg belőle, ill. a hidat a 6-os és az 51-es utakkal összekötő nyúlfarknyi útszakaszok... .
Ááá, az a fantasztikus palotai elkerülő... Amikor még épült és a nyugati végén az egyik (képen a jobb oldali) körforgalmon át vezették a forgalmat, arra keveredtem autóval. Már akkor megmondtam, hogy a körforgalom közepében keréknyomokat fogunk nézegetni, mert személyautóból éreztem, hogy a kamionoknak brutálisan szűk lesz és kizárt, hogy ott tisztán elforduljanak.
Kijavítani nem lett volna nagy meló, csak a belső kört kellett volna kisebbre venni, mert a külső ív jóra sikerült, de összességében belül nagyon szűk lett.
Az a 18-20 ezres szám szerintem erősen túlzott a tranzitra. A forgalom nagyságát illetően "pontosabb" számot adhat a 196+000 km-nél lévő mérési pont. Itt olyan 7800 körüli E/nap jön be a városba. A 200+300-nál meg 10 ezer megy ki Vásárhelyről. Szerintem az elkerülőn nem lesz 5 ezernél nagyobb a forgalom.
Egyébként a körhíd Szeged felé vezető fel és lehajtó ágain már felfestették az útburkolati jeleket. Sajnos beigazolódott az, amitől "féltem". A Szeged felé vezető lehajtóágnak nincs gyorsítósávja, hanem egyenesen a külső sávba vezet be. A Vásárhely felől érkezőknek egyszer csak elfogy a külső sáv és egy forgalomtól elzárt terület zárja el a továbbhaladást. Kár, hogy nem épült rendes gyorsítósáv mint az autópályáknál, pedig ahogy nézem dupla hosszúságúak is lehettek volna ahhoz képest, mint amilyen hosszúak. Hely lett volna rá. A Vásárhely felé vezető oldalon még nem voltak burkolati jelek, de több mint valószínű, hogy ott is ez a megoldás lesz. Most már csak azt "várom", hogy itt is kitegyék a 60-as táblákat...
Arra is kíváncsi leszek, hogy miként "osztják" el az elkerülőn a keletkezett bő 1,7 kilométernyi plusz távolságot. Az "új" 200-as tábla a mártélyi útnál lesz, míg a kopáncsi vasútállomásnál - a 206-os km táblánál - már a 207+760-nak kellene lennie. Lehet, hogy felszedik Szegedig őket és átrakják őket a pontos helyükre? Végül is csak 32 tábláról van szó... :-)