Keresés

Részletes keresés

aladar644 Creative Commons License 2018.03.20 -1 0 39317

fáradhatnál egy annyit még,hogy megnézzed a válaszreakciósort.Így nem tűnne hülyeségnek a te válaszod.

Előzmény: tocsikolnak (39312)
aladar644 Creative Commons License 2018.03.20 -1 1 39315

Ez egy olyan nyomvonal,ami sohasem fog megépülni,akár az m9.Mert nem érinti semmilyen formában a fővárost.A Veszprém fele elkészült 2x2 sávos út is csak azért volt preferencia,hogy nyáron könnyebben elérhető legyen a pesti homokozó északi partja,ne legyen torlódás a hetesen azon a néhány nyári 7végén.Nyugi,tovább nem fogják építeni.

Előzmény: mash.69 (39302)
aladar644 Creative Commons License 2018.03.20 -2 1 39311

Az M1,M0-t nem bővíteni,hanem tehermentesíteni kell.Egyértelmű,hogy 2-3 folyosót nem lehet összevonni egybe (tölcsér efektus).Viszont egy országos hálózattal levezetődne,illetve kivezetődne egy másik nyugati kijáraton a tranzit. Ha már nem teszik vasútra a kamionokat.

Viszont a járulékos haszna is lehetne mindennek az ott lakók szempontjából.Igaz nem Pestiek,hanem másodlagos  magyar adófizetők.

Előzmény: Fradista Utazó (39306)
aladar644 Creative Commons License 2018.03.20 0 1 39310

Szimpatikus a nyomvonal,de ezt még nem láttam eddig.Legalább Dusnokig nyújtották volna meg azt a 2x1 sávot néhány km hosszan, hogy kicsit használhatóbb lenne az M9. Így ez is egy ígérgetés.

Előzmény: trizs77 (39293)
trizs77 Creative Commons License 2018.03.20 0 1 39308

Ettől még lehetnek persze előnyei,. de arra hivatkozni hogy így tehermentesíthető az M1, teljes tévút.

 

------------

 

Pedig igaz.

 

Ha az M1 mai forgalmát 100-nak veszem és az olvtárs által kiépíteni javasolt közvetlen Győr-Röszke csak 20-t visz el belőle (szerintem többet) akkor az igenis tehermentesítés.

 

 

 

Fradista Utazó Creative Commons License 2018.03.20 -2 3 39306

Ez többszörösen nagyobb beruházási igény, mint az M1 felújítása és kapacitás-bővítése. 

Ettől még lehetnek persze előnyei,. de arra hivatkozni hogy így tehermentesíthető az M1, teljes tévút. 

Arról nem is beszélve, hogy az M1 forgalmának egy számottevő része eleve nem is tranzit, ill. a tranzitnak még így is gyorsabb lenne az M5-M0-M1, mint a javasolt alternatíva. 

 

 

Előzmény: tocsikolnak (39303)
mash.69 Creative Commons License 2018.03.20 -1 0 39304
mash.69 Creative Commons License 2018.03.20 -2 0 39302

Nálam a tüzoltás a 405... az olyan 40 km körül lehet (nem tudom, talán ha egyszer mentem rajta)

 

De itt alsóhangon 200-250 km-ről beszélünk

Kecskemét-Újváros/Solt felé 70-80km

Újváros-Székesfehérvár 50-60km

Fehérvár-Győr szerintem 90-100km

 

De egyértelmű, hogy ezt meg kellene csinálni, csak úgye ebből 120-150 km még nyomokban sincs...

A 81-es út meg úgye 2*1 sávos azt is nulláról újra kelllene építeni.

Első körben megcsinálni az új 2 sávot, majd utána a régit 0-ról..  szinte nulláról

Előzmény: tocsikolnak (39299)
NAR Creative Commons License 2018.03.20 -2 1 39298

Az M0-Nyugat semmit nem segít az M1-en. Az R11-M10 sem. A most legrosszabb rész messzebb van Budapesttől, mint ahova ezek becsatlakoznának.

Előzmény: tocsikolnak (39296)
mash.69 Creative Commons License 2018.03.20 -1 3 39297

https://www.feol.hu/hirek/negysavos-81-est-akarnak-eleguk-van-az-embereknek-alkotmanyos-jogainkra-hivatkoznak-1801394/

 

Hát igen a 81-est kellene SOS 2x2-re építeni végig Győr és Fehérvár között....

Igaz ennek is csak akkor van értelme, ha megépüls az m8 Kecskeméttől -  Fehárvárig (a rajzon kék)...

De ez a 3 szakasz legalább akkora meló, mint az M1-esből 2*3 sávot csinálni

Előzmény: tocsikolnak (39296)
trizs77 Creative Commons License 2018.03.20 0 0 39293
Előzmény: aladar644 (39292)
aladar644 Creative Commons License 2018.03.20 -2 1 39292

Pénz mondhatni mindenre van,főleg arra amire szánnak.Akarat valamiért nincs.A D-D régió egy nagy fehér folt a gyorsforgalmi utak szempontjából,úgy É-D,mint K-Ny irányba.Ennél fogva  agazdasági fejlesztés,fejlődés szempontjából is fehér folttá vált.Hiába kezdődött el az M9 17 éve,nagyon lemondtak róla,így erre nincs pénz.

Egyébként szerintem fölösleges párhuzamosanépíteni az M9-el Szeged felé egy másik útat,kicsivel délebre Pécs fele,Csányi miatt persze most annak van kedvezőbb széljárása,így nem érdekel senkit majd,hogy az M9 már meglévő nyomvonallal bír.

Kvár-Szekszárd (híd) nyomvonala os változott már a neten keringő hírek szerint Kvár-Bonyhád-ra.Lehet,hogy Potápi kotnyeleskedett bele?

Tény,hogy elszomorító,hogy nincs egy igazi szakmai elképzelés útfejlesztésról,ország infrastruktúra fejlesztésről,a haverok,a széljárás tolják ide oda a nyomvonalakat,és a közben kiöntik a vizzel a csecsemőt is,vagyis nem épül semmi.De állandóan szinten van tartva így vagy úgy.Hányinger...

Előzmény: tocsikolnak (39280)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.03.20 -1 1 39291

Kék rajz: az R52-nek csakis úgy lenne értelme, ha Ny-on közvetlenül (az M6 kihagyásával) összekötik az R62-vel egy új, Dunaújváros-Székesfehérvár nyomvonallal, K-en pedig közvetlenül összekötik az M44-gyel.

 

Az M4 hiányáról már írtam.. .

 

Egyebekben hiányzik róla az M8, mert ui. egy M8-as (vagy egy R8-as) autópálya vagy gyorsforgalmi út kiépítésére már régóta szükség lenne.

 

A többi úgy ahogyan van, jó.

Előzmény: tocsikolnak (39288)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.03.20 -1 1 39290

A 2. képen a Szekszárdot is és Kaposvárt is érintő piros vonal jó ötlet, mert onnan Keszthely és Zalaegerszeg irányába megy tovább. Azonban egy helyen volna átigazítani való rajta: a Kaposvár-Keszthely szakaszt nem a 67-es nyomvonalán kellene vezetni, mert benzinpazarlóan hatalmas kerülő. Helyette ezt az útszakaszt egy DK-ÉNy irányba kellene eltervezni, amely valahol Marcali és Nikla között légvonalban félúton halad el, tehát a volt Nagy-Berek déli szélétől pár km-re délre, ui. így adja ki a gazdaságosan rövid útirányt.

 

A 67-es meg az M7-tel együtt képezzen egy egységet, mint a Budapest-Kaposvár közvetlen összeköttetés megteremtője. Az (a 67-es) ui. inkább az M7-tel való egy egységbe.

 

Az M4-et illetően viszont jós lehettél a -- mint írtad -- korábbi rajzodat illetően, mert annak Szolnok-Debrecen szakaszát mintha "láthatatlan vegytintával" rajzoltad volna bele: hiányzik!!! Lehet hogy már akkor sejtetted, hogy azt minden kormány "jól" el fogja hanyagolni?? :)

 

A hiányzó szakaszokról egyébként minduntalan a régi térképek jutnak az eszembe: a legkorábban megépült autópálya az M7-es és az M1-es volt, majd az M5-ös és az M3-as, de mindegyik csak 60-80 km-re ért messzebbre Budapesttől akkor, amikor nekiálltak azokat megépíteni a '70-es és a '80-as évek tájékán, és a térkép úgy nézett ki a félkész autópályákkal, mint egy levágott lábú tarantulapók. Mindegyik elindult ugyan Bp.-től. de még jóval félút előtt vége szakadt mindnek... .. . Ez a helyzet aztán úgy ahogy volt, 20-30 évre "befagyott" a 2000-es és a 2010-es évekig, amikor az autópálya-útépítések új lendületet kaptak. Az akkori '70-'80-as évekbeli helyzetnek a pénzhiány lehetett az oka. Most pedig az M4 jár hasonló cipőben, mint a Mátyás-királyos mesékben: építenék is meg nem is, lenne is belőle valami meg nem is. Azaz, ha lenne rá forrás bőven, akkor fogadjunk, hogy 2-3 év alatt, egykettőre elkészülne az egész!!!

Előzmény: tocsikolnak (39288)
berva1 Creative Commons License 2018.03.19 0 0 39289

Na végre!

Előzmény: dimelo (39286)
dimelo Creative Commons License 2018.03.19 0 0 39286
08-73 Creative Commons License 2018.03.19 -1 1 39285
adiaboli Creative Commons License 2018.03.19 0 0 39284

Ennél fsirrebb verziót nem ismerek: https://www.ndsas.sk/stavby/dialnicna-siet

Előzmény: tocsikolnak (39274)
08-73 Creative Commons License 2018.03.19 -1 1 39283
radio100jozsi Creative Commons License 2018.03.19 -1 0 39282

Az M60-ast teljesen logikus, hogy az M43-al kéne összekötni, egy új Mohácsi híddal, sőt én nem tartom eretneknek, ha megépül Barcsig, akkor egy kanyarral tovább menjen az M70-be csatlakozva. Ezzel a Román-Olasz tranzit mind lekerül a Déli-határszélre, és így feleslegessé válik az M9-es is.

Előzmény: tocsikolnak (39280)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.03.19 -1 0 39279

A civil forgalom számára pedig kiépíthetnék a Dél-Dunántúlon a Pécs-Dombóvár-Siófok, a Pécs-Kaposvár-Keszthely-Zalaegerszeg, a Pécs-Barcs-Nagykanizsa-Zalaegerszeg <---(ezt akár még egy Nagyatád-Berzence-horvátországi határállomás kiágazással is!), ill. Dél-Magyarországon a Pécs-Mohács-Tompa-Szeged (ezt nevezhetnék M55-ösnek vagy R55-ösnek is) közvetlen gyorsforgalmi összeköttetéseket is.

Hírfigyelő Creative Commons License 2018.03.19 -1 0 39278

Tényleg, ott lent Baranya megyében és környékén eléggé kevés dolog épült nemrégiben.

 

Van az M60-as gyorsforgalmi út, de még nem fejezték be Barcsig, csak valamennyi van meg belőle, Mohácsnál nem építettek hidat, Pécsről nem vezet gyorsforgalmi út Zalaegerszeg irányába, stb. ... .

 

Pedig pl. az M60-ast is lenne hová vezetni, két irányba is: Pécs után a folytatás mehetne Barcs felé is, de mehetne Drávaszabolcs felé a határállomás felé is.

Pécs környékén ha az ipar érdekeit nézem, akkor a 66-os főutat lehetne fejleszteni Pécs és Komló vidéke között, az Észak-Mecsekben lévő uránbányákra való tekintettel. Itt a gyorsforgalmi út folytatása megcélozhatná Paksot, ill. Tolna és Baranya megyék határa közelében lévő nem túl régen megépült Bátaapáti falu melletti atomhulladék-temetőt. Természetesen egy ilyen különleges célra (is!) szánt út esetében további műszaki követelményeknek is meg kellene felelnie (legyen mellette legalább két műszaki mentésre felkészült katasztrófavédelmi állomás, segélyhívó telefonok az út szélén, legalább 3 autópálya-rendőrségi állomás, legalább 2 autómentő- és autójavító állomáshely, stb. ... ).

 

Baranyától északra meg az M9-es az, ahol jelentős hiányosságok vannak, mert gyakorlatilag csak a szekszárdi híd van meg belőle, ill. a hidat a 6-os és az 51-es utakkal összekötő nyúlfarknyi útszakaszok... .

Előzmény: aladar644 (39277)
aladar644 Creative Commons License 2018.03.18 -1 0 39277

Igen,pont itt a lényeg. Nem csupán a megyében,hanem a régióban sem épült semmi.16 éve elkezdték.azóta kitapintható a régió elhanyagolása.

Előzmény: Jared- (39250)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.18 0 0 39275

Mondjuk ha bemennek Pétfürdőre, mert ott még működik a Nitrokémia?... Bár... a palotai Tesco is kiszolgálható az elkerülőről, ebben igazad van.

Előzmény: tocsikolnak (39273)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.17 0 0 39272

Ááá, az a fantasztikus palotai elkerülő... Amikor még épült és a nyugati végén az egyik (képen a jobb oldali) körforgalmon át vezették a forgalmat, arra keveredtem autóval. Már akkor megmondtam, hogy a körforgalom közepében keréknyomokat fogunk nézegetni, mert személyautóból éreztem, hogy a kamionoknak brutálisan szűk lesz és kizárt, hogy ott tisztán elforduljanak. 

Kijavítani nem lett volna nagy meló, csak a belső kört kellett volna kisebbre venni, mert a külső ív jóra sikerült, de összességében belül nagyon szűk lett.

Előzmény: Mash_bakter (39270)
Pompiere Creative Commons License 2018.03.17 0 0 39271

Az a 18-20 ezres szám szerintem erősen túlzott a tranzitra. A forgalom nagyságát illetően "pontosabb" számot adhat a 196+000 km-nél lévő mérési pont. Itt olyan 7800 körüli E/nap jön be a városba. A 200+300-nál meg 10 ezer megy ki Vásárhelyről. Szerintem az elkerülőn nem lesz 5 ezernél nagyobb a forgalom.

Egyébként a körhíd Szeged felé vezető fel és lehajtó ágain már felfestették az útburkolati jeleket. Sajnos beigazolódott az, amitől "féltem". A Szeged felé vezető lehajtóágnak nincs gyorsítósávja, hanem egyenesen a külső sávba vezet be. A Vásárhely felől érkezőknek egyszer csak elfogy a külső sáv és egy forgalomtól elzárt terület zárja el a továbbhaladást. Kár, hogy nem épült rendes gyorsítósáv mint az autópályáknál, pedig ahogy nézem dupla hosszúságúak is lehettek volna ahhoz képest, mint amilyen hosszúak. Hely lett volna rá. A Vásárhely felé vezető oldalon még nem voltak burkolati jelek, de több mint valószínű, hogy ott is ez a megoldás lesz. Most már csak azt "várom", hogy itt is kitegyék a 60-as táblákat...

Arra is kíváncsi leszek, hogy miként "osztják" el az elkerülőn a keletkezett bő 1,7 kilométernyi plusz távolságot. Az "új" 200-as tábla a mártélyi útnál lesz, míg a kopáncsi vasútállomásnál - a 206-os km táblánál - már a 207+760-nak kellene lennie. Lehet, hogy felszedik Szegedig őket és átrakják őket a pontos helyükre? Végül is csak 32 tábláról van szó... :-)

Előzmény: Mash_bakter (39269)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.03.17 0 0 39270
Mash_bakter Creative Commons License 2018.03.17 0 0 39269

 http://magyarepitok.hu/utepites/2017/07/marciusra-elkeszul-hodmezovasarhely-eszaki-elkeruloje

 

Március 29 a cél dátum...

 

https://24.hu/belfold/2018/02/13/elkerulo-utat-is-kapnak-a-vasarhelyiek-ha-mar-valasztas/

alpolgármester és polgármesterjelölt elmondta, a város központján naponta 18-20 ezres tranzitforgalom halad keresztül.

 

ha igazak ezek a számok, akkor nem lesz kevés a 2x1 sáv?

Ráadásul lesz benne 1 vagy 2 kör forgalom is...

Előzmény: Mash_bakter (39268)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.03.17 0 0 39268

Szerintem az a normális, nem ami itt megy...

mondjuk nálunk semmi se megy normálisan egy ideje....

AZ M6-os szellem pálya folytatása is milyen már...

Bőven elég lenne a 6-os út elkerülőzése..

 

Jut eszembe átadták már a Vásárhelyei Millenium Falcont?

MIntha azt mondták volna, hogy márciusban átadják, igaz még a hónap fele még hátra van.

Előzmény: Fradista Utazó (39267)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.03.17 0 1 39267

Spanyolországban választások előtt hat hónapon belül tilos új utat átadni.

Előzmény: Mash_bakter (39266)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!