Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

joebatyo Creative Commons License 2012.10.23 0 0 20161

Ugyan, nincs miért elnézést kérnie :)

Nekem nagyonis hasznos info, még ha offtopik is :)

Ki is fogom próbálni.

Köszönöm szépen!

Be kell látnom, hogy még egy rozsdás konzervdoboz is hasznos tud lenni :))))

 

Előzmény: Törölt nick (20160)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.23 0 0 20160

Elnézést, hogy csak úgy ide keveredtem, és beleszólok.

Ha ragaszkodik az Essohoz, de nem tudja beszerezni, ajánlom helyette Mobilt, mind a kettő az ExxonMobil terméke, az azonos viszkozitású termékeik megegyeznek, csak a márkanevük más.

Előzmény: joebatyo (20137)
joebatyo Creative Commons License 2012.10.23 0 0 20159

Erröl már volt itt szó többször is, miért kellett MAN motort vennünk.

Nem ilyen egyszerü, de  logikus az is, hogy ök ugyebár tudtak "elegendö" zsebpénzt csúsztatni

jóságosebebácsink és holdudvara részére, míg a JÁFI  nem.

 

Előzmény: szabosti (20158)
szabosti Creative Commons License 2012.10.23 0 0 20158

 

igen,itt a bizonyiték az új közvetlen befecskendezéses Csepel mociról 1963-ból.ha megnézitek a képet a szelepfedelen látni

már csak az a kérdés ,hogy mért kellet 1967-ben MAN licencet vásárolni

Előzmény: joebatyo (20156)
szabosti Creative Commons License 2012.10.23 0 0 20157

 

Traktor

 

Budapest, 1957. szeptember 3. Traktor MTI Fotó: Mező Sándor

 

 

Dömper

Budapest,1958.szeptember 22. MTI Fotó:Seider Zoltan

joebatyo Creative Commons License 2012.10.23 0 0 20156

Ez pedig a link volna ;)

 

http://tudasbazis.sulinet.hu/hu/tarsadalomtudomanyok/tortenelem/mti-kepgyujtemeny/2/a-tudomany-es-technikatortenet-valamint-az-okohistoria-esemenyei-kepekben-1956-es-1968-kozott/uj-motorcsalad

 

Ezt a linket is Szabosti küldte....

Ha kissé lejjebb görgetünk a megjelenö oldalon, láthatunk még sok más érdekességet is.

Olyat is, ami nem is teljesen offtopik :)

De a következö az OFF.

Ezeken kívül akit esetleg érdekel, miért is "változik" a Kárpát-medence klímája....ugye hallani mindenfelöl, hogy "sivatagosodik" meg hasonlóakat,

annak ajánlanám az ugyanezen oldalon található cikkek közül pl. a "györi Kis-Duna szabályozása", vagy a Területet "lopnak" a Balatontól,

"Árvízvédelem és Duna szabályozás", valamint a "Hanság lecsapolása".

Ugye ezek és még más  akciók hozzá jöttek a Széchenyi féle Tisza szabályozáshoz, ami ugye az árvíz gyorsabb lefolyását eredményezte/eredményezi.

Ha nem gondol bele az ember, hogy milyen óriási ökológiai  hátrányokkal jártak ezek a dolgok, akkor egyszerüen megveregetjük a vállukat ezeknek az embereknek.

Létrehoztak termöterületeket, életteret.

Ám a baj "mindössze" annyi, hogy sokezer hektár párologtató terület tünt el.

Ugye így már értjük, miért is esik egyre kevesebb csapadék, hiszen teljesen logikus.

Kivételek ugyan vannak, olyan év, amikor meg túl sok esik, ám sokkal több az aszályos esztendö.

ON.

Előzmény: szabosti (20155)
szabosti Creative Commons License 2012.10.23 0 0 20155

 

Új motorcsalád

 

 Budapest, 1963. március 25. A Járműfejlesztési Intézet kiváló mérnökei - több évi munkával - az eddiginél gyorsabb, nagyobb teljesítményű, emellett egyszerű, jól karbantartható motorokat szerkesztettek. A motorcsalád megfelel a KGST megállapodások követelményeinek. A Csepel Autógyárban az első húsz motort próbálják már. Tervszerűen előkészítik a gyártást, hogy az idén elkészíthessék azt a 200 motort, amelyek elsősorban autóbuszokba és traktorokba építve ténylegesen igazolni fogják a várt eredményeket. Az új négyhengeres, 120 lóerős, álló és fekvő kivitelű és a nagyobb, hathengeres, 180 lóerős motorok fő jellemzői a régiekhez képest, hogy azonos helyfelhasználás mellett teljesítményük 50 százalékkal magasabb, ugyanakkor fogyasztásuk 15-20 százalékkal alacsonyabb. A képen: a Csepel Autógyár laboratóriumában Gecser András szerelő, Gere József technikus és Drevenka János kutató mérnök. MTI Fotó: Lajos György

 

 

joebatyo Creative Commons License 2012.10.22 0 0 20154

Szabosti kérésére:

 

   

 

A kisérö szöveget majd ö megírja :)

De úgy lárom, hogy ez Belák Úr turbos ezrese :)

joebatyo Creative Commons License 2012.10.22 0 0 20153

Engem személy szerint bármilyen farigcsálás érdekel.

No nem biztos, hogy követni is fogom, de érdekelnek az ötletek :)

( a végén itt is a trafópálcás hangulat lesz ;D )

Előzmény: endrebá (20146)
endrebá Creative Commons License 2012.10.22 0 0 20152

...ollasmi...:-))))

Kardánfék végül is van a D4KB-n is, csak ott a kézifékezést oldották meg vele.

  Ezen a kicsin az első hídra a behajtás hat csavarjához kellene rögzíteni egy komolyabb személyautó tárcsafék nyergét, és a kardán behajtóvilláját kell újragyártatni hogy rögzíthető lehessen rajta a tárcsa...

   Aztán hadd blokkolhasson mind a négy kerék...

 

Na, elköszönök, mert korán kell ébrednem.  Jóéjszakát.

 

KATT

Előzmény: Mackmester (20151)
Mackmester Creative Commons License 2012.10.22 0 0 20151

A terepviszony nálunk sík viszont kötött fekete fekete talaj van. Úgyhogy nem is eröltettem a 3-as középmély ekét. (1 fejet levettem, úgy szántunk).

Kardánfékről még nem hallottam, gondolom akiknek a domborzati viszony indokoltá teszi nagyon hálás. Valami olyasmire gondoljak mint a Zil kardán dobfék, csak kicsibe?

Előzmény: endrebá (20150)
endrebá Creative Commons License 2012.10.22 0 0 20150

Igen.. . kell is az hogy te is úrrá legyél pár problémáján, hogy még inkább a magadénak érezhesd.

 Nálatok milyenek a terepviszonyok, hallottál már az elsőkardánjára építhető féklehetőségről?

Terepben végül is hat a hátsófék az elejére is, de a fékfelület ugyanakkora - és az nem sok.

Előzmény: Mackmester (20149)
Mackmester Creative Commons License 2012.10.22 0 0 20149

Hála Istennek az én Dutrámat is karban tartotta az előző gazdája(egy idős bácsié volt). Nem olyan rég én is leszedtem a fékdobokat és kellemes meglepetés ért, mert láttam, hogy frissen szegecselt fékbetétek vannak rajta. Csak annyi dolgom volt, hogy kifújjam a kis ferodol port ami benne volt és lezsírozzam a fékkulcsokat. De azért túl szép lett volna, hogy minden jó legyen rajta. Már vásárlás után, itthon derült ki, hogy melegen az olajnyomás elég karcsú, és a hidraulikaolaj felmelegedése után leengedi a gépeket, úgyhogy a télen lesz mivel foglalkoznom. Ami egyáltalán nem esik nehezemre, mert akármikor hozzányúlok a kicsikéhez mindig olyan jó érzés fog el, hogy azt magyar emberek készítették és ilyen nagyszerű gép van most a birtokomban.

 

Előzmény: endrebá (20148)
endrebá Creative Commons License 2012.10.22 0 0 20148

 Azt hiszem nem szabad belemennem most abba hogy restaurálni vagy munkaképessé tenni kellene a traktorokat... vagy hogy munkaeszközről vagy kiállítási tárgyakról van-e itt szó.

 

Az enyim munkaeszköz, de a darázsderéktól hátrafelé azért ez is kispesti gyártmányú.

  A jobbhátsó kereke engedett. Nem voltam olyan lelkes gumiszerelő mint mikor a JUMZ-ot kellett defektmentesíteni, mert ezen eredeti Cordatic gumi van még, és hátha megsértődik a kéziszerszámaimtól - de muszáj volt úgyhogy nekikeseredtem.

  Mikor megemeltem, az volt az első örömhír, hogy hiába próbáltam megbillegtetni a kerékagyat, az nem löttyent meg. Stabilan áll a féltengelybordázaton.

Leengedtem a gumit, elővettem azt a célszerszámot amivel le szoktam verni a gumit a felniperemről, egyet ütöttem vele, és a gumi körben levált. Belenéztem, és a felni belül is gondosan le van festve.(még egy pozitívum az előző gazdijáról)

Nehezen jött ki a belső, mintha nem belevaló méret lett volna - de mikor a megragasztás után keresgélni kezdtem a méretjelzést rajta - kiderült hogy az is az az őskori Cordatic márka.  :-))))

  Na ha már levettem a felnit, lekopogtattam a fékdobot is.... hááát, annyi fékport én még egy fékdobon belül sose láttam. Egy marékkal biztos kifújkáltam meg törölgettem egyik-egyik dobból.

 

 Most aztán nem nyikorog mikor rátaposok a pedálra. (jobban nem fog sajnos, pedig az is kellene a mi terepviszonyaink között - de hát ne legyen egyszerre telhetetlen az ember....

Előzmény: Mackmester (20147)
Mackmester Creative Commons License 2012.10.22 0 0 20147

Üdv. Endrebá!

Ami engem illet, ha elérhető alkatrészekről és elérhető árakról van szó úgy természetesen az eredeti, de máskülömben nálam a cél szentesíti az eszközt szisztéma forog fent.

Sajnos nem az a célom, hogy eredeti legyen,(bár tehetném) hanem hogy tujak vele dolgozi, bár nagyon lenyűgöz a munkájuk és minden elismerésem azoknak akik teljesen eredeti állapotra törekednek:)))

Bár még mindig olyan alkatrész ellátása lenne a dutrának mint az MTZ-nek vagy esetleg gyártanák még.Nagyon boldog lennék:((

Előzmény: endrebá (20146)
endrebá Creative Commons License 2012.10.22 0 0 20146

Bennem aztán fix...  :-)))

 

Kedves idevalósiak, az átfarigcsált dutrák viselkedése érdekli-e a nagyérdemű publikumot, vagy csak arról a javításról írjak, ami eredeti VörösCsillag-gyártmányú alkatrészt érintett a mai napon?

 

:-)))))

Előzmény: joebatyo (20145)
joebatyo Creative Commons License 2012.10.22 0 0 20145

Köszönöm szépen.

Tudtam, hogy benned mindig  bízhatok ;)

Előzmény: endrebá (20144)
endrebá Creative Commons License 2012.10.21 0 0 20144

...elnézzük...

 

:-))))

 

(izééé... javítás: ..én elnézem...)

Előzmény: joebatyo (20143)
joebatyo Creative Commons License 2012.10.21 0 0 20143

Na nekem meg egy 16 éves Carina E van :)

De nem cserélem le amíg megy, és nincs komoly baja :)

Igaz, komplett jó motort tudok bele max 80-100 ezerért, ha kellene.

Én annyit költöttem rá 4 év alatt, mint egy újabb autónak a nagyszervíze, de lehet h annyit sem.

A legtöbbe a kuplungozás került, tokkal vonóval 50 ezer + pár apróság.

De sosem állt még meg.

Valószínü, hogy nálam fut majd nullára :)

 

Üdv.

 

( A topiklakóktól elnézést az OFF-ért)

Előzmény: Mackmester (20142)
Mackmester Creative Commons License 2012.10.21 0 0 20142

Joebatyo nem vagy Te paranoiás, valóban eszegetik az olajat sőtt az idősebbek még az alkatrészeket is(már mint most a pdtdi-ről beszélek).Igaz, hogy egy pár százezerig nem sok gond van lehet német, francia,olasz vagy japán, de 300000km után már van esély jócskán arra, hogy sűrűn belenyúljunk a pénztárcánkba.Pár évet dolgoztam egy műhelyben nekem az a személyes tapasztalatom, hogy a japán idősebb korában is megbízhatóbb mint a többi akár motort akár futóműt tekintve.

Úgy, hogy vigyázz arra a Toyotára mert megérdemli:)))

Nekem a kedvenc márkám, mondom úgy hogy egy 18 éves Ventóm van:))

 

Üdv.

Előzmény: joebatyo (20137)
joebatyo Creative Commons License 2012.10.21 0 0 20141

Ez jó kérdés.

10 pontos :)

Dagidutrás írta valamikor, hogy fúratott már többször is hüvelyeket,

és eltérö keménységüek voltak.

Gyárilag lángedzettek a Csepel hüvelyek, de Vilinkkel már többször is beszélgettem

erröl, mi is lehet a minöségkülönbség.

Nos föleg a szocialista tervgazdálkodó ipar.

Ekkorra meg ekkorra meg volt rendelve ennyi meg ennyi hüvelygarnitúra.

Ha pl. kicsúsztak az idöböl, annak érdekében, hogy meglegyen a darabszám leszállítva,

bedobtak pár edzetlent is a kész közé.

Vagy mondjuk hogy délelöttös, vagy délutános müszak alatt készült,

illetve hogy hó elején (amikor volt pénz kocsmázni) készült, vagy hó végén :)

Így lehetett sok olyan (rém)történet amiket hallani, hogy meghüvelyezték a Csepelt

vagy a Dutrát, és 2 hét múlva nem indult, mert nem volt kompresszió.

Ugye az edzetlen hüvely nem bírta sokáig.

Ha fúratod, és valaki tudja lángedzeni, akkor még jó is lehet az.

Előzmény: gerbo92 (20139)
szabosti Creative Commons License 2012.10.21 0 0 20140
Tulaj:Belákhelyszin:Tököl vasútállomásidőpont: 2012. október 13.
gerbo92 Creative Commons License 2012.10.21 0 0 20139

Üdv!

 

Ha már a felfúrás szóba esett, kopott 110-es hüvelyt ha felfúrnánk 112-re az bírná ugyan úgy a terhelést, mert nem tudom, hogy a két hüvely típus között van-e anyag vagy valamilyen felületi hőkezelés különbség.

joebatyo Creative Commons License 2012.10.21 0 0 20138

Nincs mit.

Remélem, ha hülyeséget írok, kijavítanak :)

Az alapméretes csap az 75 mm.

Ezt lehet 3x javítani, esetenként 0,25 mm-rel.

Persze írt itt már valaki olyat is, hogy 74,75-ös volt a csap mérete.

Azt hiszem, h Penett volt az.

De az már igen veszélyes zóna.

Természetesen ha már köszörült, ahhoz is lehet szerezni hozzá való méretü

orrcsapágyat.

A Nagytarktor kft-nél biztosan van, csak ök méreg áron adnak mindent.

De ha ló nincs, a zsiráf is jó :D

 

 

 

 

Előzmény: Mackmester (20135)
joebatyo Creative Commons License 2012.10.21 0 0 20137

 

 

OFF.

Visszatérve a Castrol olajra....

Nekem is az van a Toyotában, de kicsit sem vagyok vele megelégedve.

Elötte ESSO 10W40-es volt mindig benne, abból sosem kellett utántölteni.

El is szoktam az olajszint ellenörzésétöl, mert fölösleges volt.

15 ezret  elmentem, és alig volt a pálcán látható olajfogyás.

Beletettem a Castrolt, és láss "csodát" 12 ezer után 1 liter elfogyott!!!

Utántöltöttem, és a cseréig ( + 3 ezer km) megintcsak fogyasztott.

Volt még otthon 1,5 liter maradék az ESSO-ból, azzal töltöttem fel a következö csere

és 10-12 ezer futás után, csodák csodájára a következö cseréig

( 3 ezer futás után) nem volt látható fogyasztás.

Mert ugye én már azt hittem, hogy a motor kezdte el enni az olajat, mivel van benne

vagy 300 ezer, ha nem több, és benzines.

Legnagyobb sajnálatomra az ESSO olajat már nem gyártják :((((

Van itt az indexen Toyota fórum, de mind kihalt, hiába írtam be, h ki milyen olajat

használ/ajánl az ESSO helyett, senki sem válaszol.

Nem néztem még francia autós fórumokat, de ott biztosan nagyobb "élet" van :)

Azért ez is mutatja, hogy kevesebb a baj a japán autóval ;)

Autósboltban is kérdeztem, milyen olajat tegyek bele, a Castrolt ajánlották :(

Lehet hogy én vagyok már paranoiás teljesen, de kezdem azt hinni, hogy ezeket

a modern olajokat is már úgy készítik, hogy kelljen utántölteni.

Ugye ez (is) benne az üzlet, fogyasztói társadalomban élünk.

Mint ahogyan az újabb VW, Audi, Skoda stb pdtdi motoroknak is van olajfogyasztása...

Ez egy újabb skizofrénikus tünete ennek a globális világnak, és nem az egyetlen.

A "bort iszik, vizet prédikál" enyhe fogalmazás.

Mennyit tépik a szájukat mindenféle okos emberek a környezetvédelemröl,

károsanyag-kibocsájtásról, Euro 5 meg 6 motorok, aztán eszik az olajat...

Jobban, mint az elödeik.

Persze gondolom a tesztek/mérések során ez ugye nem észlelhetö, csak párezer

km megtétele után. De akkor már nem is annyi az a károsanyag-kibocsájtás.

Persze tényleg lehet, hogy mindezt csak az üldözési mániám mondatja velem :)))

Előzmény: Mackmester (20133)
Mackmester Creative Commons License 2012.10.21 0 0 20136

Jaj még annyi, hogy miért számít az alapméretes főtengely?

Köszörült főtengelynél nem lehet kopott az orrcsapágy, még ha volt is cserélve valamikor?

Előzmény: joebatyo (20134)
Mackmester Creative Commons License 2012.10.21 0 0 20135

Köszi az infót!

Persze én sem szeretnék egyből neki esni.Természetesen én is csak gyüjtöm az infókat

még új vagyok itt köztetek.Apró lépésekben szeretném, hiba kizárásos alapon csinálni.

A támcsapágy jó ötlet majd azt is megnézem, de még az a fránya olajszivattyú is megviccelhet.

Előzmény: joebatyo (20134)
joebatyo Creative Commons License 2012.10.21 0 0 20134

Sokfelé elmehet az olajnyomás.

Nem vagyok járatos a generálozásban (szerencsére még nem kellett)

csak szakikkal folytatott beszélgetésekböl próbálok mindig minél több

információt elraktározni :)

Egy tip: Ha alapméretes még a fötengely, akkor lehet hogy az orrcsapágy cseréje

is megoldást jelenthet, azaz visszatér az olajnyomás, ha ez kopott volt.

( ezt is egy öreg tanácsolta, ö 2x is így csinált olajnyomást a 28-asra.)

Fúratni mit akarsz?

Persze lehet a hüvelyeket, de jobban jársz, ha beszerzel 1 pár újat.

Na de biztosan lesz itt olyan, aki tud segíteni :)

 

 

 

Előzmény: Mackmester (20133)
Mackmester Creative Commons License 2012.10.21 0 0 20133

Joebatyo!

 

Maximálisan osztom a véleményed, de most a Metróba 5+1 litert adtak 4900Ft-ért.

800Ft-ra jött ki 1l, biztos te is vettél volna, ha nem is a Dutrába akkor a Toyotába:)

Aztán lehet, hogy még is csak egyfokozatú 50 olaj kellene bele, de attól tartok, hogy annyira kopott a motor, hogy az sem segít:(

 

Ezuton, szeretném megkérdezni a motor generálban jártas "kollegákat",hogy mennyire macerás beszerezni az alkatrészeket egy esetleges felújításhoz?Gondolok én egy  fúrás, köszörülésre (azt egy síma gépműhelyben megcsinálják?)De a többit, mi jöhet még számításban pl.vezérlésnél ahol az olajnyomás elszökhet vagy  egy kopott olajszivattyú?

Lehet azzal kellene kezdenem( az olajszivattyú).Fel lehet újítani?Még a tömítések beszerzése is gond lesz a számomra.

Szívesen fogadom bárki segítségét:)

 

Előre is köszi.

Előzmény: joebatyo (20132)
joebatyo Creative Commons License 2012.10.21 0 0 20132

Wazze, ti ilyen drága olajat tesztek a Csepel motorba? :))))

Szerintem kár bele, mert nem lesz neki jobb, mintha MDC-t vagy

más olcsóbb olajat használsz.

Pláne ha  fél/szintetikus, az nem igazán ilyen (ös)motorba való.

( Én a Toyotába használok olyan Castrolt :D )

Csak gondolj bele, milyen olajak voltak anno, amikor ezt a motort tervezték.

Persze más az, hogy ha csak ez volt "kéznél",

de direkt venni bele az fölösleges pénzkidobás.

A lényeg ezeknél az, hogy legyen benne.

 

Előzmény: Mackmester (20131)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!