Elnézést, hogy csak úgy ide keveredtem, és beleszólok.
Ha ragaszkodik az Essohoz, de nem tudja beszerezni, ajánlom helyette Mobilt, mind a kettő az ExxonMobil terméke, az azonos viszkozitású termékeik megegyeznek, csak a márkanevük más.
Ha kissé lejjebb görgetünk a megjelenö oldalon, láthatunk még sok más érdekességet is.
Olyat is, ami nem is teljesen offtopik :)
De a következö az OFF.
Ezeken kívül akit esetleg érdekel, miért is "változik" a Kárpát-medence klímája....ugye hallani mindenfelöl, hogy "sivatagosodik" meg hasonlóakat,
annak ajánlanám az ugyanezen oldalon található cikkek közül pl. a "györi Kis-Duna szabályozása", vagy a Területet "lopnak" a Balatontól,
"Árvízvédelem és Duna szabályozás", valamint a "Hanság lecsapolása".
Ugye ezek és még más akciók hozzá jöttek a Széchenyi féle Tisza szabályozáshoz, ami ugye az árvíz gyorsabb lefolyását eredményezte/eredményezi.
Ha nem gondol bele az ember, hogy milyen óriási ökológiai hátrányokkal jártak ezek a dolgok, akkor egyszerüen megveregetjük a vállukat ezeknek az embereknek.
Létrehoztak termöterületeket, életteret.
Ám a baj "mindössze" annyi, hogy sokezer hektár párologtató terület tünt el.
Ugye így már értjük, miért is esik egyre kevesebb csapadék, hiszen teljesen logikus.
Kivételek ugyan vannak, olyan év, amikor meg túl sok esik, ám sokkal több az aszályos esztendö.
Budapest, 1963. március 25. A Járműfejlesztési Intézet kiváló mérnökei - több évi munkával - az eddiginél gyorsabb, nagyobb teljesítményű, emellett egyszerű, jól karbantartható motorokat szerkesztettek. A motorcsalád megfelel a KGST megállapodások követelményeinek. A Csepel Autógyárban az első húsz motort próbálják már. Tervszerűen előkészítik a gyártást, hogy az idén elkészíthessék azt a 200 motort, amelyek elsősorban autóbuszokba és traktorokba építve ténylegesen igazolni fogják a várt eredményeket. Az új négyhengeres, 120 lóerős, álló és fekvő kivitelű és a nagyobb, hathengeres, 180 lóerős motorok fő jellemzői a régiekhez képest, hogy azonos helyfelhasználás mellett teljesítményük 50 százalékkal magasabb, ugyanakkor fogyasztásuk 15-20 százalékkal alacsonyabb. A képen: a Csepel Autógyár laboratóriumában Gecser András szerelő, Gere József technikus és Drevenka János kutató mérnök. MTI Fotó: Lajos György
Kardánfék végül is van a D4KB-n is, csak ott a kézifékezést oldották meg vele.
Ezen a kicsin az első hídra a behajtás hat csavarjához kellene rögzíteni egy komolyabb személyautó tárcsafék nyergét, és a kardán behajtóvilláját kell újragyártatni hogy rögzíthető lehessen rajta a tárcsa...
Aztán hadd blokkolhasson mind a négy kerék...
Na, elköszönök, mert korán kell ébrednem. Jóéjszakát.
A terepviszony nálunk sík viszont kötött fekete fekete talaj van. Úgyhogy nem is eröltettem a 3-as középmély ekét. (1 fejet levettem, úgy szántunk).
Kardánfékről még nem hallottam, gondolom akiknek a domborzati viszony indokoltá teszi nagyon hálás. Valami olyasmire gondoljak mint a Zil kardán dobfék, csak kicsibe?
Hála Istennek az én Dutrámat is karban tartotta az előző gazdája(egy idős bácsié volt). Nem olyan rég én is leszedtem a fékdobokat és kellemes meglepetés ért, mert láttam, hogy frissen szegecselt fékbetétek vannak rajta. Csak annyi dolgom volt, hogy kifújjam a kis ferodol port ami benne volt és lezsírozzam a fékkulcsokat. De azért túl szép lett volna, hogy minden jó legyen rajta. Már vásárlás után, itthon derült ki, hogy melegen az olajnyomás elég karcsú, és a hidraulikaolaj felmelegedése után leengedi a gépeket, úgyhogy a télen lesz mivel foglalkoznom. Ami egyáltalán nem esik nehezemre, mert akármikor hozzányúlok a kicsikéhez mindig olyan jó érzés fog el, hogy azt magyar emberek készítették és ilyen nagyszerű gép van most a birtokomban.
Azt hiszem nem szabad belemennem most abba hogy restaurálni vagy munkaképessé tenni kellene a traktorokat... vagy hogy munkaeszközről vagy kiállítási tárgyakról van-e itt szó.
Az enyim munkaeszköz, de a darázsderéktól hátrafelé azért ez is kispesti gyártmányú.
A jobbhátsó kereke engedett. Nem voltam olyan lelkes gumiszerelő mint mikor a JUMZ-ot kellett defektmentesíteni, mert ezen eredeti Cordatic gumi van még, és hátha megsértődik a kéziszerszámaimtól - de muszáj volt úgyhogy nekikeseredtem.
Mikor megemeltem, az volt az első örömhír, hogy hiába próbáltam megbillegtetni a kerékagyat, az nem löttyent meg. Stabilan áll a féltengelybordázaton.
Leengedtem a gumit, elővettem azt a célszerszámot amivel le szoktam verni a gumit a felniperemről, egyet ütöttem vele, és a gumi körben levált. Belenéztem, és a felni belül is gondosan le van festve.(még egy pozitívum az előző gazdijáról)
Nehezen jött ki a belső, mintha nem belevaló méret lett volna - de mikor a megragasztás után keresgélni kezdtem a méretjelzést rajta - kiderült hogy az is az az őskori Cordatic márka. :-))))
Na ha már levettem a felnit, lekopogtattam a fékdobot is.... hááát, annyi fékport én még egy fékdobon belül sose láttam. Egy marékkal biztos kifújkáltam meg törölgettem egyik-egyik dobból.
Most aztán nem nyikorog mikor rátaposok a pedálra. (jobban nem fog sajnos, pedig az is kellene a mi terepviszonyaink között - de hát ne legyen egyszerre telhetetlen az ember....
Ami engem illet, ha elérhető alkatrészekről és elérhető árakról van szó úgy természetesen az eredeti, de máskülömben nálam a cél szentesíti az eszközt szisztéma forog fent.
Sajnos nem az a célom, hogy eredeti legyen,(bár tehetném) hanem hogy tujak vele dolgozi, bár nagyon lenyűgöz a munkájuk és minden elismerésem azoknak akik teljesen eredeti állapotra törekednek:)))
Bár még mindig olyan alkatrész ellátása lenne a dutrának mint az MTZ-nek vagy esetleg gyártanák még.Nagyon boldog lennék:((
Kedves idevalósiak, az átfarigcsált dutrák viselkedése érdekli-e a nagyérdemű publikumot, vagy csak arról a javításról írjak, ami eredeti VörösCsillag-gyártmányú alkatrészt érintett a mai napon?
Joebatyo nem vagy Te paranoiás, valóban eszegetik az olajat sőtt az idősebbek még az alkatrészeket is(már mint most a pdtdi-ről beszélek).Igaz, hogy egy pár százezerig nem sok gond van lehet német, francia,olasz vagy japán, de 300000km után már van esély jócskán arra, hogy sűrűn belenyúljunk a pénztárcánkba.Pár évet dolgoztam egy műhelyben nekem az a személyes tapasztalatom, hogy a japán idősebb korában is megbízhatóbb mint a többi akár motort akár futóműt tekintve.
Úgy, hogy vigyázz arra a Toyotára mert megérdemli:)))
Nekem a kedvenc márkám, mondom úgy hogy egy 18 éves Ventóm van:))
Ha már a felfúrás szóba esett, kopott 110-es hüvelyt ha felfúrnánk 112-re az bírná ugyan úgy a terhelést, mert nem tudom, hogy a két hüvely típus között van-e anyag vagy valamilyen felületi hőkezelés különbség.
Maximálisan osztom a véleményed, de most a Metróba 5+1 litert adtak 4900Ft-ért.
800Ft-ra jött ki 1l, biztos te is vettél volna, ha nem is a Dutrába akkor a Toyotába:)
Aztán lehet, hogy még is csak egyfokozatú 50 olaj kellene bele, de attól tartok, hogy annyira kopott a motor, hogy az sem segít:(
Ezuton, szeretném megkérdezni a motor generálban jártas "kollegákat",hogy mennyire macerás beszerezni az alkatrészeket egy esetleges felújításhoz?Gondolok én egy fúrás, köszörülésre (azt egy síma gépműhelyben megcsinálják?)De a többit, mi jöhet még számításban pl.vezérlésnél ahol az olajnyomás elszökhet vagy egy kopott olajszivattyú?
Lehet azzal kellene kezdenem( az olajszivattyú).Fel lehet újítani?Még a tömítések beszerzése is gond lesz a számomra.