Ahogy írtátok is, az már tisztázódott bennem, hogy jó állapotú és szép gépet nem fogok 1 misi alatt találni. Így a kezdeti 800.000 Ft-os felső határt elvetettem :(
Több szakival beszéltem és ami már biztos, hogy a 318 IS, 320i (Sedan vagy Touring kombi) lesz a befutó.
Egyébként úgy néz ki, megtaláltam az "igazit" (egy '90 év végi 320i), nem hirdetik sehol, ismerős által akadtam rá. Gondos gazdától, 5-ik(!) Bömöse, full gyári kívül-belül tipp-topp állapot! Igaz, 1,5 misi...
Szerintem e30 vásárlásnál a jó út, ha veszel egy olyan autót amit már valaki évekig épített, és valamiért eladja. Ilyenkor nem az árat kell nézni, hanem az állapotot. Sajnos én ezt az utat még nem jártam be:( Sokan úgy vannak vele, hogy vegyünk olcsón és szép lassan megcsinálom. Sajnos viszont, ha csinálja az ember akkor vagy tökéletesen, vagy sehogy. De a jó munkához idő és sok pénz kell :(
E46 330i kupét csak egyszer vezettem (új bemutató autó volt), de nagyon tetszett. Az E30-ból ültem át (és vissza), a ~30 évnyi fejlesztés látszik a két autón (ég és föld).
Az E30 egy könnyű, "gépközeli" autó.
Én ~2,5 hónapja vettem egy szutyok 1.4-es 80 lovas Golf V-öt szaladgálós autónak, az E30 azóta garázsban áll. (Valamikor meg kéne járatnom, de inkább motorozni mentem helyette).
Az tény,hogy a Golf egy csendes, steril élménymentes kocsi az E30-hoz képest.
Nalam van minden 6henger benzin (M20B28), 6 henger dizel(M21D24) es egy 4 henger benzin(M40B16 de mindjart B19).
A dizel a legnagyobb szerelem, de ezt csak iden vallottam be eloszor magamnak, az M20 az csak egy evben max 500km, mert komoly tuneteket okoz es on- es kozveszelyes leszek, a 4hengeres kombi az pedig egy szaladgalos. Elmultam mar 40 igy nem szaguldozom nagyon, tehat azt mondom mindegy melyikben ulok, az elmeny az hogy a periferias latomezoben egy e30at latok belulrol:) Nem tagadom kenyelmi extrak mindegyikben vannak, szinte nincs nagy kulonbseg felszereltsegben a 3 kozott (klima,board, tempomat, ulesfutes, el.ablak, el.teto) igy ezek nem befolyasoljak az elmenyt. Mindegyikben nagy futomu stb. Valojaban egy E30 akkor is elmeny ha kiteszed uresbe es gurulsz:)
Egy szo mint szaz, en csak olyan autot vennek amihez nem kell sokat nyulni karosszeria ugyben. A tobbi mind kisebb macera.
3.45 nagyhaz van/volt alatta, mert ezelott is mar egy e46 18i valto volt alatta, aminek 1,0 az otodikje, igy valtotta ki a gyari 4,27es diffit es G240es valtot.
Én semmiképp nem adnám 6 henger alá, az a morajló/duruzsoló sor6 egy E30-ban szűretlen élmény igazán, sokkal gépközelibb, természetesen ennek arányában kevésbé komfortos, de hobbiautóról van szó, ami azért a hétköznapokban sem problémás. Mindenképp próbálj ki egy 25-öst mielőtt döntesz.
Esztergomban szerintem bárki szívesen megmutogatja a gépét, jelentkezz hamar :)
Nekem egy darabig megvolt párhuzamosan, az E46 330. meg az E30, persze cabrio mindkettő, csak racionálisan.... Aztán habozás nélkül adtam el a 330-at, annyival jobban szeretem az öreget. Persze az E46 fényévekkel jobb minden téren, de itt nem gyorsulásról meg kapcsolási érzésről van szó, hanem szerelemről, az meg köztudottan vak!
Szóval türelem, keress csak E30-at, vidd haza ölben, dédelgesd, szeresd!
2014-ben 3 hónapon át minden este (!) megnéztem a hahu-n a friss kínálatot. Ennyi ideig tartott, mire a "25i, vagy iS" elvárásból meglett az utóbbi, akkor még hat számjegyű összegért.
(Akadt egypár előtte is, de vagy másnap délelőttre eladták, vagy az ország másik végében volt, így hétvégéig eladták. :) Az iS megvárt, nagy mázlim volt vele.)
Manapság hathenger, vagy iS épkézláb állapotban szerintem nincs millió alatt.
Ha számodra egy 1.8i is elfogadható, akkor abból szedánból vagy akár kupéból hamarabb találsz szépet.
Pénz, türelem, kedv, idő energia és némi szerelői véna legyen kéznél, különben csalódás lehet egy huszon/harmincéves autó birtoklása. :)
Ha szépet és jót akarsz és akár veszel is, akkor is jönnek majd a kis csontvázak a szekrényből. Itt kontaktos, ott beázik...stb. Ezektől nem kell megijedni, hiszen sokkal inkább szabadidő autót veszel a szó szoros értelmében :D, mint hobbiautót. Vagy mégis. Nézőpont kérdése. ;)
Nem lesz egyszerű menet, az E30-ak ára nagyon elszállt.
Már párszor leírtam itt a fórumon, hogy ha most keresnék BMW-t, akkor E46-ot esetleg kései E36-ot nézegetnék. Most még lehet szépet kapni elfogadható áron, és az E46 talán az utolsó széria amit normális 6 hengeres benzinmotorral árultak. Az újabb N-kódosokat eléggé szidják.
Egy M-csomagos 6 hengeres vagy egy kései E36 318is ára kb most lehet a mélyponton. Az utolsó szériás 6 sebességes M-es E46 330i-k ára meg szerintem már 1-2 éve elindult felfelé. Arra nagy a kereslet - talán nem véletlenül.
Képek alapján ezek az OFF BMW-k pl. nem tűnnek reménytelennek:
Én 2001-ben vettem az E30-amat. Már akkor is nehéz volt jó állapotú 6 hengerest találni. Hogy egy kereskedőt idézzek "azokat már mind rommá törték".
5-10 évvel ezelőtt könnyebb és olcsóbb lett volna az álmodat beteljesíteni.
Nézz körül a piacon, próbálj ki néhányat hogy melyik motorral tudnád szeretni. Én biztos, hogy Motronicos kézi váltós jó állapotú autót keresnék. A korai mindenféle "Jet" vezérlésűekkel már csak szopni lehet.
Aztán ha megvan hogy pontosan milyet szeretnél (18i, 18is, 20i, 25i) akkor a mobile.de-től se zárkózz el. Lényegesen nagyobb a választék.
Én a két első gyári Boge-t küldtem Katonáékhoz. Mondták, hogy mikorra küldjem, 1 hét múlva visszakaptam. Azt érdemes náluk figyelembe venni, hogy elsősorban a versenysportból élnek, így szezonban nagyon tele vannak melóval. Ősszel-télen célszerű felkeresni őket. Én annyit kértem, hogy újítsák fel, és kb. 30%-ot keményítsenek. Nagyon elégedett vagyok a végeredménnyel, sokkal feszesebb az autó, és alig csökkent a komfort. És hogy mennyit fizettem? Kb. 16 000 Ft-ot postával együtt/2 gátló.
Régi vágyam teljesítem és szeretnék venni egy E30-ast.
Hobbi autónak szánom, sok évre tervezek vele. Ezért kérném a segítségeteket egy jó állapotú gép megtalálásában.
Gyári, vagy ahhoz közeli állapotút keresnék, ami nincs "agyon" tuningolva, megbízható társ lenne a hétköznapokban.
Motor kérdésben még gondolkodok, ebben is segíthetnétek melyik legyen. Az 1.6-ot elvetettem, a 318 és 320i között gondolkozok, a 325-től kicsit tartok, gondolom azt már mindenki padlózta és az áruk is magasabb picit. Elsősorban a kaszni fogott meg, viszont lehet a sor4 helyett a sor6 lenne az ideális. Az élményhez lehet hozzátenne :)
Esetleg ha Budapesten vagy környékén ráérne közületek valaki, szívesen megnézném a gépét, hátha látva, érezve könnyebb lenne a döntés.
Ha esetleg tudtok eladó, szép és megbízható állapotút, megköszönném!
Tervezett program: 11:00 kor találkozó a Bazilika előtt, vagy amennyiben ott nincs elég hely, akkor mintegy 100 m-re a Szent Adalbert központ parkolójában. Dél körül vonulás extra útvonalon Esztergom- Kertvárosba a Fa-Míves Kft. telephelyére (2509 Esztergom-Kertváros, Strázsa u. 2.), itt ebédelünk - bográcsos disznópöri a terv. Kb. 13:00-kor lenne az étkezés, és ezt jó volna tartani is! Délután egy kis meglepetés programot tervezünk egy helyi E30 mániással, drukkoljatok, hogy minden rendben menjen ehhez. Este ivászat&tivornya, kulturált keretek között, okosan ahogy szoktuk. Részvételi díj kb. 2000,-Ft/ fő csak ebéddel, ahogy tavaly úgy idén is lesz egy meghatározott "támogatói" részvételi díj, aki megengedheti magának és beledobja ezt a magasabb összeget az hozzájárul: az italokhoz, a zenéhez, a rezsihez, és az értékelt autók tulajdonosainak szánt apró ajándékokhoz, sőt: a megmaradt pénzből egy helyi, független állatvédőt szeretnék támogatni, aki rengetek kidobott, elhagyott, sérült vagy beteg négylábúnak (macskának és kutyának) ad otthont - mindezt saját erőből. Őt egyébként a helyszínen megvásárolható a Fa-Míves Kft által gyártott és felajánlott új bükkfa vágódeszkák megvásárlásával is tudjátok támogatni majd. A támogató részvételi díj tervezett összege 3000,-Ft/fő lesz. A gyerekeknek a rendezvény ingyenes, ahogy mindig is volt. Itt alvás lehetséges, ágy kevés van, de a ház nagy, dupla fürdő/WC rendelkezésre áll, aki bevállalja a polifoam/hálózsák kombót az garantáltan talál helyet és kap reggel egy gyógyító KV-t. Lehet további E30 barátokat hívni, ez esetben a meghívó felelősséget vállal a meghívott viselkedésért. Várva a találkozást (SZBM): Matyi Jelentkezés:
A szemem egy dudort látott, mire elővettem az Auchanos flexet, mely fényt derített egy folytonossági hiányra az anyagban. Látom valaki már ""javítani"" is próbálta. Hát nem strandon voltam az utolsó kánikulai hétvégén!
e30 M40B19 6gang projekt 1. resz: valto fennvan, mukodik, egyedul kardant kellett gyartatni a tobbi mind megoldhato bontott cuccokbol.
2.resz motor: ez mar koltsegesebb lesz, de igy az 1.9 m43 bontott dugokkal meg mindig olcsobb mint az m40B18 felujitas. egy m43as fuzott blokk 40ezer forint ebbol kijon a fotengely, hajtokar, dugattyu(85mm es az m40 felfurhato ekkorara), valamint egy gorgos himba+szelep szett. A tobbi koltseg mar uaz mint egy sima felujitasnal(csapagyak, tomitesek, gepmuhely).