Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.09 0 0 33577

Szívesen .  Kimaradt egy értelmező mondat , tűzd hozzá :

 

7. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez

Járművezetésre jogosító okmányok kiadásának életkori és jártassági feltételei a 2006/126/EK irányelvnek megfelelően 2013. január 19-től

II. Jártassági feltételek

7. Bármely nemzetközi kategóriára megszerzett vezetői engedély érvényes az AM kategóriájú járművekre.

8. Az „A2” alkategóriájú vezetői engedélyek az „A1” alkategóriára is érvényesek.

9.138 Az „A” kategóriájú vezetői engedély az „A1”, „A2” alkategóriákra, a „B” kategóriájú vezetői engedély a „B1” alkategóriára, a „C” kategóriájú vezetői engedély a „C1”, a „D” kategóriájú vezetői engedély a „D1” alkategóriára is érvényes.

 

138  Megállapította: 5/2013. (I. 16.) Korm. rendelet 21. § (2), 2. melléklet 2. Hatályos: 2013. I. 17-től.

 

 

Előzmény: hektor1 (33574)
WooDoo Creative Commons License 2014.04.09 0 0 33576

Nem tudom az alumíniumot lehet-e krómozni (bizonyára lehet, ha még a műanyagot is tudják) de nem hinném, hogy az a néhány mikron vastagságú krómréteg tartóssá tenné a tárcsát. Mondjuk ha már valami high-tech bevonatot keresünk, akkor inkább a kerámiát javasolnám, de maradjunk a realitásoknál. Tudnék sajtoltatni 2 mm-es acéllemezből kúpokat, amiket pl. süllyesztett fejű szegecsekkel lehetne rögzíteni egy leszabályozott tárcsára. De nem tudom lenne-e rá kereslet, megtérülne-e valaha is a szerszámkoltség. Lehet olcsóbb lenne alumíniumból öntetni inkább új tárcsákat...

Előzmény: Poc2 (33575)
Poc2 Creative Commons License 2014.04.09 0 0 33575

Illetve még a nikasilozás vagy krómozás jutott eszembe,vagy valami hasonló keményfém felhordása.Bár azt nem tudom hogy csinálják e itthon vagy lehetséges-e.

Előzmény: Poc2 (33573)
hektor1 Creative Commons License 2014.04.09 0 0 33574

Köszönöm :))

Előzmény: Bakancs4 (33503)
Poc2 Creative Commons License 2014.04.09 0 0 33573

Ezen az acél tárcsás dolgon én is gondolkodtam már.Nem hiszem hogy sokkal rosszabb lenne,mert nekem például a comet500 varión gyárilag acél tárcsák vannak a váltó oldalon.És ha jól emlékszem 2 ütemű motor esetén 24-25LE-ig terhelhető,4 ütemű motornál meg 16LE-ig.Ha ekkora teljesítményre alkalmas,akkor az 5-6LE sem csúsztatná meg szerintem.

Előzmény: WooDoo (33563)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.09 0 0 33572

Ameddig az osztrakok labancok ezen a forumon (mar tobb mint 7 eve), addig nem engem kell kioktatni, hogy mire milyen kifejezest hasznalhatok. Ugy ahogy a tobbseg szerint illik rajuk a nev, most en mondom azt, hogy Magyarorszagra meg a nyomorek jelzo illik es kesz. De mar a labancozas sem zavar, mert vegulis nem az a forum cime hogy lelkizzünk, es en ezzel lezartam. 

Előzmény: Törölt nick (33564)
Golf 7 Creative Commons License 2014.04.09 0 0 33571

Nekem ez az AIXAM 400 Jubileum közelebb árban is meg kmben is.

http://aprod.hu/hirdetes/aixam-400-mopedauto-2000-es-jubileumi-kiadas-ID20N5W.html#0e61533b05

korkada Creative Commons License 2014.04.09 0 0 33570

Ne keseredj el! Nekem 5 millaval lett rovidebb a penztarcam egy "kellemes" enyves kezu uzleti csapat jovoltabol. Akkor haragudtam rajuk, ma halas vagyok nekik:):) Egyik okkent neveznem meg a sok kozul amiert leleptem Mo-rol akkoriban. Nagyon tisztelem azokat akik birjak, es maradtak Mo-on. Nalunk elszakadt a cerna. Igy igaz, a tobbseg (t.kivetelnek) le akar huzni, at akar verni. (elso tipikus kerdesk amin mar nem lepodok meg: mennyit keresel, milyen autod van, mivel foglalkozol, tudsz allast?) Ezert ajanlottam regebben mindenkinek a 0 ft onerot.  Amennyiben nem jon be az illetonek a buli, haza megy Mo-ra es nincs sertodes, mutogatas, anyazas. Felteteleim, elvarasaim termeszetesen reszet kepezik a projektnak, de ez inkabb privat tema. Mint korabban irtam, mi nagyon egyszeru emberek vagyunk es egyszeruen elunk. A gazdag nyugati imidzs kepet nelkulozve telnek a napok. Inkabb a kenyelem, nyugodsag, stresszmentes let motival bennunket. Azt hiszem tobbet nem kene ide irnom, mert nem szeretnek bulvart csinalni a mopedauto forumbol. Remelem lesz valami igeretes elado peldany a kozeli jovoben. Nalunk most az elektromos verdak a menok. Sokan Tesla s-eket vasarolnak.

 

 

Előzmény: t.zsolti (33568)
t.zsolti Creative Commons License 2014.04.09 0 0 33569

" ( és nem én kerestem meg )" az embert

még a végén félre értik-))

Előzmény: t.zsolti (33568)
t.zsolti Creative Commons License 2014.04.09 0 0 33568

 Ettol fuggetlenul tudod hany embernek felajanlottam, hogy egy alaposabb megismerkedes, kolcsonos szimpatia utan, a masik feltol o ft elvart tokevel csinaljunk valami autos biznisz felet itt?

 

megfogott ez a mondatod , de nekem eddig kb egy JÓ állapotú mopedautó árával tartoznak ( és nem én kerestem meg )

valószínűleg valamit nem jól csinálok, többnyire a lehúzós emberek találnak meg.

Előzmény: korkada (33567)
korkada Creative Commons License 2014.04.09 0 0 33567

Na puff! Az uzlet ugrott!!! :( A hulye p..csa tulaj egy centet nem enged az arbol. Akkor inkabb tartsa meg maganak a verdat. Majd ujra linkelek ide ha lesz normalisnak kinezo, emberi arfekvesben levo peldany. Elhiszem, hogy az ujkori ara draga volt, na de azert ennyire ne legyen mar stupid az elado. 

Felenk cirka 5 millaert vesztegetnek egy uj Crossover premiumot. Rohadt sok az tuti.

 

Koszi, legalabb tudni, hogy csak a posta koltseg laza 40k :) 

Ha gondolod, megkerdem a bratyot mennyire lenne kedve kulsos embereknek fusi melot csinalni. O CNC felprogramozasban ott van a szeren, viszont elhetetlen. Lasd a lentebbi sorokat!

 

A vadkeleti modszerek hala az eigeknek osszessegeben nem jellemzoek. A jelek szerint a nagyon leszukult hasznalt kinalat miatt probalkoznak egyesek mindenfele ratyi geppel es hirdetesi trukkokkel. "szep, jo"."frissen szervizelt", "nincs szervizkony a szomszed csinalta, de minden szamlat atad ", "keves kilometerrel-ahol a km.szamlalo miden szamjegye mashogy all az egyenes vonalhoz kepest". A normal autoknal ki lehet fogni egy sok millios garazskapu elott fotozott elado sorba kerult peldanyt. Par hete egy patinas garazsbol arultak egy veteran 1.1-es Ford Fiestat 400k-ert, friss viszgaval.  A hatterben egy laza 250 millas villa latszodott... Patyolat gep, patyolat motorterrel, belsovel. Kerdem az asszonyt nem akar e ilyet elso autonak? Sajnos nem valaszt kaptam tole, pedig azt eleg egyszeru szervizelni, es variator nelkuli a lelkem heheh:) 2 orara ra mar szepen elkelt.

 

"Viszont én megtehetem , hogy lefutottabb mopedautóval járkálok , mert az esetlegesen előadódó kisebb-nagyobb hibákat el tudom hárítani ."

Orulj a jo adottsagaidnak! Oszinten sajnalom az otthon kialakult nehez gazdasagi helyzetet. Tudom nem mindenki engedheti meg maganak a valtozast. Az amerikai figura igy tesz amikor a felesege jobb allast kap: Hey John! Huzd mar arrebb a pickup-el a mobilhazunkat, mert kaptam egy allast a kozelben! (1500-2000 km) En egy nagyon egyszeru ember vagyok, es egyszeruen elek, de azert akad elkepzelesem arrol, h ennek a mentalitasnak mennyi elonye lehet...Valljuk be oszinten, a magyar nem tul mobilis. Egyszeruen nem igy nevelkedtunk. Mi sem jottunk volna ide ha nem egett volna a haz. A kepessegeim korlatozottak nem all modomban az egesz vilagon segiteni, jobb lehetoseget biztositani. Ettol fuggetlenul tudod hany embernek felajanlottam, hogy egy alaposabb megismerkedes, kolcsonos szimpatia utan, a masik feltol o ft elvart tokevel csinaljunk valami autos biznisz felet itt? Tudod hanyan jottek ki? Hahha nulla azaz nulla a szamuk... Ugy tudom akad autoszerelobol is rokkantnyugdijas, csokkent munkakepessegu, esetleg olyan aki nem autoszerelo, de ert az autokhoz es minden mindegy neki, mert eg a haz otthon. (nem szerelgeto Mekk Elekekre gondoltam) Vannak akik azt hiszik kolbaszbol csinaltak a keritest nalunk. Megint masok tipikus magyar szokas szerint 1 nap alatt akarnak meggazdagodni. Sokan el nem hiszik, hogy megfelelo "vallalkozas" biznisz mellett havi 4-6 nap munkaval megkereshet annyit, amennyiert egy honapig , napi 8-10 orat melozott otthon. Utana szepen leteszi a lantot es elmegy pihenni egy hetre, majd ha kedve tartja ujra dolgozik kicsit. Meg mindig ugye egy honapon belul jarunk es ebbol a masodik 4-6 napos munkabol gratiszkent jon a penz a magyar 100-150k-hoz kepest. Szoval valoban sajnalatos a hazai helyzet, azonban emellett akadnak mas lehetosegek, csak nyitott szemmel kell jarni. 

Előzmény: Bakancs4 (33561)
Ruszkiszeder Creative Commons License 2014.04.09 0 0 33566

Helló mindenkinek! Van egy Aixam 400-as aminek ki lett cserélve a km óra spirálja. Az a jelenség, hogy amikor elindulok vele akkor nem mér, ahogy leveszem a lábam a gázról motorfékezés közben pedig megy. Ez nekem valahogy nem stimmel. Tudna valaki segeni? Válaszokat előre is köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2014.04.09 0 0 33565

ÉS EZ SZERINTED GYÁRI ? Ezért az árért UTÁNGYÁRTOTT variátort árulnak, eddig még a gyári Aixam feliratos variátor szíjról sem hitted el hogy gyári, most meg itt ajánlgatsz engem meghazudtolva olyat, amiről fogalmad sincs hogy milyen. És egyébként Norvégiában van az illető, azt is elolvashattad volna. 

Előzmény: lobo62 (33562)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.09 0 0 33564

Rendben,nem akarok én ezen a témán "kérődzeni".Mindenesetre abban gondolom konszenzus van közöttünk,hogy szerencsésebb fogalom is létezhetett volna mint az ilyen-olyan /lelki,mentális avagy félreérthetően fizikai nyomorék/. Az adott szituácíóra/miszerint a társadalom elfogadva,beletörődve saját "reménytelenségébe",ugyanakkor vágyva az adott tárgyra/itt mopedautó/ elfogad " lepusztult járműveket,roncsokat is menőnek.....

Bízva egy személyes találkozásban és egy jó beszélgetésben:

Üdv:

cannon 56/Attila

Előzmény: Törölt nick (33548)
WooDoo Creative Commons License 2014.04.09 0 0 33563

Minek CNC eszterga egy variátor leszabályozásához? Bármelyik hagyományos esztergán meg lehet csinálni a felújítást. Mifelénk még vannak nyugdíjas szakik, akik a sufniban egy öreg gépen 1500 Ft-os órabérért dolgozgatnak.

 

CNC gép a széria munkákhoz kell, akkor megtérülhet a drága gépidő. A program írása sincs ingyen, 1 db-nál az is sokat dob a munkadíjon. CNC megmunkálóközponttal le lehetne gyártani az egész tárcsát. Szuper minőségű alumínium rúdanyagokat lehet már kapni, csak nagyon sok lenne a hulladék. 

 

Vagy esetleg egy kúpos acél betétet akartál esztergáltatni? Azt mondjuk nehéz lenne precízen megcsinálni egy hagyományos esztergán. Viszont én nem is egy rúdanyagból esztergálnék acél betétet egy kopott alu tárcsára, hanem inkább egy acél lemezből sajtolnám ki. Vagy úgy is meg lehetne csinálni a kopásálló acél felületet, mint ahogy a bográcsot csinálták régen az esztergályos szakik fusiban. Csak azt nem tudom jó lenne-e az acél felület, mert az alumíniumnak nagyobb a surlódási tényezője, induláskor valószínűleg jobban csúszna a szíj, Bár akkor az indulás is finomabb lenne...

lobo62 Creative Commons License 2014.04.09 0 0 33562
Előzmény: korkada (33552)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.09 0 0 33561

Milyen nehez egy ilyen variator darab? (kulso-beslo) A postazas miatt kerdem

 

A szekunder variátor súlya 2450 gr , a primeré  -- ha jól emlékszem -- 3200 gr .  A variátor meglehetősen primitív szerkezet , egy jobb képességű szerelő vagy esztergályos eligazodik rajta . Problémát inkább a pontos behangolás jelent , amikor különféle hézagolóalátétekkel valóban optimálisra kell állítani a működését . Ha van esztergályos ismerősöd az jó , mert én itt CNC-vel olyan drága árajánlatot kaptam variátor megmunkálásra , hogy szinte gazdságtalanná tette a felújítást .

 

A mopedautók nem mehetnek föl a gyorsforgalmú utakra -- ez Magyarországon az autótutat és autópályát jelenti ; vélelmezem ott sincs másképp . Az emelkedők viszont nem jelentenek problémát , bár az 5 lőerő tényleg nem  sok , de azért elég jó tempóban mássza meg a dombokat -- ebből is látszik , hogy pörgősre hagyják gyárilag az áttételét . Persze az igazi hegyek a maguk tizen-huszon %-os meredélyeivel már nagyon lerontják az átlagot .

 

A  600 km-es lábon hazahozatal ismeretlen járművel , kezdő mopedosnak merészen hangzik , de végülis nem kivitelezhetetlen ; pláne ilyen árfekvésű járművel .

 

Megnyugtató volt olvasni , hogy a világ gazdagabbik felén is hasonló vadkeleti módszerekkel árulják a használt mopedautókat . Én az olyannyira leszőlt bordó 400-ast is bevállalnám  -- és még valószínűleg jópáran erről a környékről -- de nem ennyiért . Jómagam is azok közé tartozom akiknek a 400 ezer Ft-os mopedautó túl drága . És ennek valóban KiWi által említett magyarázata van : a börtönben én is  valóban jól kerestem ( jópár éve  asszem háromszor voltam ott : előadást tartottam a raboknak a természetjárásról (!!!) potom 5 ezer forintos díjazásért , ez lényegében órabér volt . Most a cégnél a nettó napibérem nem éri el ezt az összeget ) de a munkahelyem balkáni bérszínvonalon van .  Viszont én megtehetem , hogy lefutottabb mopedautóval járkálok , mert az esetlegesen előadódó kisebb-nagyobb hibákat el tudom hárítani .

 

Nyers és durva dolog nyomoréknak nevezni az itteni állapotokat , de sajnos eléggé találó -- mind anyagi , mind szellemi értelemben : és erre láttunk is példát a közelmúltban .

 

 

 

 

 

 

korkada Creative Commons License 2014.04.08 0 0 33560

Oh..nem tul olcso mulatsag, de azert nincs veszve semmi. A parom bratyesza egesz veletlenul CNC gepekkel dolgozik:) A szakmajaban 10 pontbol 8-9 kozottire rangsorolnam. 18 eve tolja az ipart. Valamilyen muszaki rajzra, eredeti mintadarabra gondolom szuksege lenne. A kocka el lett vetve ma este. Kuldtem egy smst az eladonak. Pozitiv valasz eseten laza 600 km-et fogok menni az autoert. Illetve hazafele jovet boven akad majd idom "tesztelni" az autot. Azt meg nem tudom, hogy az autopalyakat  hogyan fogom kikerulni, mert gondolom egy ilyen jargannyal oda tilos a behajtas.  Kulon talanyos lesz, hogy a nagy emelkedok a hegyek kozott mikent hatnak a paranyi kubota mocira....

Milyen nehez egy ilyen variator darab? (kulso-beslo) A postazas miatt kerdem.

Előzmény: Törölt nick (33557)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.08 0 0 33559

A legújabb szerzeményemnél azt tapasztaltam , hogy a PRIMER tárcsa a TÖVÉNÉL (!!!)  kopott gödrösre a szíj futófelülete . Életemben nem láttam ilyet -- persze attól még előfordulhat az ilyesmi . Mindenesetre kivizsgálom a dolgot  .

Előzmény: Törölt nick (33557)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.08 0 0 33558

Akkor passz , valóan meg kell nézni , hogy mennyire egyenes az a vázelem amihez csatlakoznak .

Előzmény: Poc2 (33556)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.08 0 0 33557

A gyari variatortarcsak darabja kb 80-90ezer Ft. Ket darabrol van ugye szo, tehat kb 160-180ezer Ft. A szekunder tarcsaval szoktak lenni a komolyabb problemak, akkor van baj, ha esztergalyos munka van rajta (ékpálya, seeger gyuru, ék kitörés stb.) Egy mezei esztergalyosnak ertelemszeruen fogalma nincs hogy mit kell egy ilyen variatorral kezdeni. Nalunk Szegeden van egy ember akinek sok mopedautoja van, javitja is ezeket, es vallalja a variator tarcsak felujitasat - van esztergalyosa akinek elmagyarazta hogy mit hogy kell csinalni. A sajatomat vele csinaltattam meg, de Teged ez ott Norvegiaban nem boldogit.

Ezert mondtam az ugyeskezu autoszerelot, ha talalsz egy tenyleg ugyeset, az remelhetoleg atlatja a variator mukodeset es hozza tud nyulni. A motorokhoz tobb koze van, de az a meglatasom, hogyha egy autoszerelo tenyleg hozzaerto ember, akkor egy ilyen variator nem fog kifogni rajta. Tehat nem eri meg minden hibanal a kukaba dobni, itthon a variatorral elofordulo esztergalyos munkak ki szoktak jonni 20-30.000 ft-bol, csak talalni kell hozzaerto embert. 

A primer variator tarcsa egy fokkal egyszerubb eset, a tarcsaval az szokott lenni a baj, hogy hullamosra - godrosre koptatja a szij, de ez tapasztalatom szerint 50-60.000 km alatti futasteljesitmenynel nem tul gyakori. 

Előzmény: korkada (33552)
Poc2 Creative Commons License 2014.04.08 0 0 33556

A dőlést nem variálja a terhelés,hosszlengőkaros a gép.

Előzmény: Bakancs4 (33555)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.08 0 0 33555

NEm tudok mit mondai erre a kerékdőlésre . Egyrészt talán meg kellene mérni  -- függőónnal centivel . Aztán összehasonlítgatni más járgányokkal . Meg nézgetni menyire módosítja a dőlést a terhelés .

 

Előzmény: Poc2 (33554)
Poc2 Creative Commons License 2014.04.08 0 0 33554

De ha már te is megtaláltad ezt a hirdetést,nézd meg a hátsó kerekeket.Utána az enyémről készült képet.Csak jól látom én hogy nem kéne akkora kerékdőlés nálam.

Előzmény: Bakancs4 (33551)
Poc2 Creative Commons License 2014.04.08 0 0 33553

Nem is mondtam hogy sok volt.Olcsón vettem,és nagyjából tudtam is milyet.Ezért is nem panaszkodom hogy sokat kellett szerelnem.Ezért volt olcsó.

Bár ha csak azt csináltam volna meg rajta ami tényleg rossz volt,akkor negyede ennyit barkácsoltam volna.Elvileg elég lett volna egy gömbfejet cserélnem,egy kerékcsapágyat,meg a két fékmunkahengert.A többi már saját megnyugtatásomra ment.Azt meg nem lehet az eladónak felírni.Mint sokan itt a fórumon te sem cseréltél volna motort amíg 3liter alatt van a valós fogyasztás.Engem viszont idegesített hogy nem indult könnyen,és szürke (néha kékes)füstöt nyomott hidegen.De ez megint saját "baromság".Azt viszont szerintem mindenki tudja(főleg WooDoo),hogy ha átépítést végez valaki az nagy meló akármilyen állapotú is az alany.Igazából a motorral bíbelődtem legtöbbet,végül ugyanúgy állítottam be ahogy legelőször összeraktam.De azért jó volt kísérletezgetni vele,főleg hogy még sose láttam közelről ilyen autót,motort meg távolról sem csak fényképen.Mostmár átlatom az egész rendszert.A következőnél már nem kell a köztes lépéseken végigmenni,rögtön tudom mi mire hogyan reagál.

Előzmény: Bakancs4 (33551)
korkada Creative Commons License 2014.04.08 0 0 33552

Igazan szakszeru tajekoztatas, thx.

 

Ezen mondatod egyenlore nem teljesen tiszta: " Vagy kifogsz egy ügyeskezű szerelőt, aki annak ellenére hogy autószerelő átlátja a működését és meg tudja oldani, vagy nem tudom."

Egy motorkerekpar szerelore akartal utalni? 

Ennyire gazos a variator javitasa? Cserelni nem egyszerubb? Nagysagrendileg ehhez a mopedhez mennyibe kerul egy uj variator? Jo lenne tisztazni, mert nalunk csillagaszati osszegekbe kerul a javittatas. 

Előzmény: Törölt nick (33541)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.08 0 0 33551

Igaz , hogy én üzemképtelen motorral adtam át neked , de igazán nem volt magas ár ennek a 40%-a egy rendszámos dízelért ....

http://www.jofogas.hu/baranya/Amica_Luna_mopedauto__olasz__elado_15572923.htm

 

Előzmény: Poc2 (33549)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.08 0 0 33550

Semmi gond , téved a jámbor .... én már olvastam olyan mopedautó hírdetést , amiben nem írtak baromságokat . És nem csak abban amit én írtam ...

Előzmény: Poc2 (33549)
Poc2 Creative Commons License 2014.04.08 0 0 33549

"A"-s rendszám van rajta,de az eladó szerint segédmotoros jogsival vezethető!

http://www.jofogas.hu/hajdu_bihar/Aixam_500_5_MOPED__Automata_3_fok___15564653.htm

Törölt nick Creative Commons License 2014.04.08 0 0 33548

Kénytelen vagyok reagálni, pedig el szeretném kerülni ezt, hogy egészen más (lelkizős) téma legyen a fórumon. 

 

Én a mozgássérülteket MOZGÁSSÉRÜLTEKNEK hívom, és nem nyomoréknak. Légy szíves ne kend rám, hogy a nyomorék jelző nálam a mozgássérültekkel van összefüggésben, furcsállom hogy te párhuzamot vontál a két szó között, nálam nincs párhuzam. Biztos vannak olyan emberek, akik nyomorékozzák a mozgássérülteket, de ha te így ismertél meg a hozzászólásaim alapján, az is érdekes. 

 

A hétköznapi "bolond" jelző alatt sem az alzheimer-kórosokat és szellemi fogyatékosokat értjük elsősorban. Most volt április 1 - vajon szép dolog-e az, hogy április 1 a bolondok napja? Lehet, hogy egy olyan édesanya akinek van egy szellemi fogyatékos gyereke, vagy egy arzheimer-kórban szenvedő idős anyja, apja, nem tartja olyan viccesnek a bolondok napja elnevezést? Mégis, Te amikor hallottál valakit a bolondok napjáról beszélni, kijavítottad hogy ez bizony csúnya dolog? 

 

Engem az osztrákok állandó labancozása zavart itt, az sem egy szép dolog, de mivel a többség úgy gondolja hogy az osztrákok megérdemlik a labanc jelzőt, így én maradtam kisebbségben és kénytelen vagyok olvasni. Az interneten nem kell semmit szívre venni amúgy sem.

Előzmény: Törölt nick (33542)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!