Nos, véleményem szerint a legnagyobb gond az, hogy manapság az autószerelők /tisztelet a kivételnek/ autóalkatrész cserélgetők inkább.
Mondok egy példát. ..
Szintén thalia, 3. napon elkezdett világitani a serv és a légzsák lámpa. Felhívom szerelőmet /nem nyeretlen kétéves/, aki közli, hogy húúú mekkora baj van, ezt meg azt meg amazt kell cserélni.
Kissé utánaolvasva a témának 800 ft os kontakt spray megoldotta a problémát, amivel az ülés alatti csatlakozót befújtam.
Pont ezért kérdeztelek meg titeket, sajnos itt, Szolnok közelében nagyon nehéz eset jó szerelőt találni.
Azért voltak megkötések is és a realitások talaján kellett maradni. Tehát túl magas árra nem futotta, az 510 literes puttonynak is maradni kellett. Nem sportautót vettem, hanem családi limuzint, nagy csomagtartóval, nem túl magas áron, de újonnan.
Ez olyan mint a halas mondás. Mindig van nagyobb. Ennyi erővel a legjobb választás az 1.6-os 16 szelepes. Vagy ha az is kevés jöhet a 200 lovas Clio sport, majd a v6-os középmotoros szörnyeteg.
Szerintem ez így távgyógytásban nem fog menni. Rengeteg minden rossz lehet. Rángatás általában gyújtás miatt szokott lenni. Rossz gyertya, rossz kábelek. Erőtlen, plusz túlfogyasztás lehet lambda, vagy valamilyen folytás. Egyenetlen alapjárat lehet léptetőmotor vagy szintén gyertya. Sokat segítene, ha legalább egy obd olvasóval rá lehetne nézni, hogy valóban nincs semilyen eltárolt hiba.
Érdekesek a 8V, 16V vitában felhozott érveitek. Én a vételkor nem a pénzbeli eltérést és nem is a javítási költségeket néztem. Hanem azt, hogy ha az autó teljes élettartama alatt csak egyetlen egyszer, sikerül a +23 lóerő segítségével a kocsiban ülő családommal egy balesetet elkerülni, őket a sérüléstől megóvni, akkor már ez önmagában megérte, hogy a 16V-t vásároltam.
Egy hozzászólásban olvastam, egy kicsit régebben hogy valakinek elszakadt a motorháztető nyitó bowden a motortérben. A kérdésem hogy hogyan sikerült kinyitni a tetőt
roncsolás nélkül, vagy csak azzal. Ha megosztaná velünk, mivel mindekivel előfordulhat, az jó lenne. Nézegettem a zárat de igazából elfogadható ötlet nem született :)
Én a 8 szelepes mellett döntöttem, ismerem a motort az utolsó csavarig, és sietni meg nem sietek. :) Nekem teljesen megfelel, nem hiányzik erősebb motor. Dieselt biztosan nem vennék használtan. Viszont ha új autót vennék most akkor biztosan arra esne a választásom.
Gondolkoztam rajta, hogy a 710-es mls tömítésével kellene összerakni a motort, és akkor nem lenne többet vele probléma, de sajnos nem lehet. A hengerfej magassága megegyezik, viszont a dugattyúké már nem. Ott kompenzálták a vékonyabb tömítéssel megnövekedett kompresszió viszonyt. Viszont az is érdekes, hogy az E-s motorok majdnem ugyanezek (nedves perselyes a fúrt blokköntvény helyett, és kicsit kisebb a furata, nagyobb lökettel), és azokra nem jellemző ennyire, hogy hengerfejes lesz.
Aki úgy áll neki a használt autó vásárlásnak, mintha újat venne, az inkább felejtse el. Ha használtat veszel készülj fel arra is, ha esetleg valami elromlik, azt nem javítják meg garanciába. Sokan azért cserélik le viszonylag fiatalon az autójukat, mert egyrészt megtehetik, másrészt nem akarnak foglalkozni az esetleges hibajavítás körüli hercehurcával.Ha használtat veszel, és nem hallod a szelephangot, nagy baj nem lehet.
Én próbáltam a vásárlás előtt 8v-s 16v-s és 65le,82le dci-t is. A 8v-s alapba ki volt lőve(nekem az picsafüst), a dci 65 már jobbnek tűnt a 8v benyásnál, a nyomatéka miatt. A 16v-és a 82dci nagyjából egyformán tetszett, csak itt igazán a dci hibalehetősége és mormogása ami nem tetszett(meg a benzinszagot jobban szeretem). Használtan vettem az autómat, de igazán semmi olyant nem kellett a trafókon kívül cserélni amit a másikaknál nem kellene. Így nekem simán megérte. Nincs ember aki rábeszélne hogy inkább egy 8v-t válasszak helyette.
Egyébként a thalian annyira nem látni a futásteljesítményt belül. Egyszerű műanyagokból van de nem is lesz sokkal rondább idővel. Thalia kormányról én ilyen biztosan nem tudok nyilatkozni, mert mi is használtan vettük, viszont van egy Logan is ami új kora óta megvan, ugyanazzal a kormánnyal és 100e-nél annak recés a kormánya még. Igaz fényesedett de nem teljesen sima mint a tükör.
Az első 700-as K7-es motorokra jellemző sajnos a hengerfejtömítés probléma. 710-re meg egyáltalán nem. Nyilván minegyik oldalon lehethozni pozitív és negatív példákat, de ha műszaki oldalról nézzük a 8 szelepes tartósabb. És olcsóbb is mivel a hengerfej kevesebb mint fele annyi alkatrészből áll mint a 16 szelepes. Plusz a gyújtása is egyszerűbb. Kinek mire van szüksége. Valaki olcsó motort akar nem számít neki az a plusz 23 lóerő, valakinek meg az a fontos, hogy erősebb legyen.
De ezen most mit számszerüsítsek? Kétszer annyi szelep van benne, ami kétszer annyi munkát jelent ha hozzá kell nyúlni. Egy 8 szelepes hengerfejet alaphangon 25-30 körül raknak rendbe, ha nagyon nem kell hozzá semmi sem csak apróságok. Ha cserélni is kell valamit akkor ez plusz költség, ami a 16 szelepesnél még egy olyan alkarészre is kiterjed ami a 8 szelepesben nincs. (hidrotőke) Nem karok senkit sem eltántorítani a 16 szelepestől, de kár lenne azt állítani, hogy ugyanolyan olcsó mint a 8 szelepes.
Az enyémben most garantáltan 125000 km van, újonnan vettem, és csak én mentem vele.
Mégis a kormánya az eléggé le van harcolva. van ahol már kezd a lekopni és ilyen szivacsos. Ez van, sajnos ilyen erőteljes az izzadságom :)), illetve tenyérrel szoktam forgatni a kormányt, amikor parkolok vagy több fordulatot is meg kell csinálni vele, és a súrlódás ezt hozza.
Már előre kíváncsi leszek, hogy ha majd valamikor el akarom adni, akkor vajon hányan fogják mondani, hogy ebben bizony +100000 km van, ha csak a kormányra néz....
Ismerek azért olyat, aki nem foglalkozik az autóval, hiába könyörgök, hogy olajat kellene már cserélni, elmegy az még... 300e körül van benne, csak hajtják... előtte céges volt, semmi gondja, 1.4 16V. Szerintem egyáltalán nem jellemző hiba ez, annál sem aki nem igazán törődik vele. Ez nem releváns szempont. Ha fogyasztást hasonlítasz össze, vagy akár egy-egy kötelező szerviz költségét, vagy mittomén az erejét, annak van értelme, de olyan dolgot nézni, aminek nagyon kicsi esélye van... Persze nézheted úgy is, hogy anno is kisebb pénzű emberek vették az olcsóbb 8V-t, akik nem tehették meg, hogy költsenek rá, ezért elhanyagoltabbak, nagyobb az esély a hibára egy 8V-nél. (megjegyzem, hogy Megane-nál és Scenic-nél is 8V-knél fordul elő hengerfej hiba, ott több esetről is tudok, 16V-nél tényleg max akkor, ha szakad a szíj)
Na, de ez csak egy nézőpont, én úgy gondolom, hogy mindből van jó és rossz, jót kell venni és kész. :-)
Szóval, nem derült ki, hogy egy túró rudi ára a különbség vagy az angol királyi korona ára. Jelen pillanatban semmi más nem szól a 8 szelepes mellett ezen kivül, csak a csúnya HF dolog. Ezt olvasva nem tudnál eltántorítani a 16v-től, főleg, hogy ismerem a kettő közötti dinamikai különbséget...