Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Üdv. a klubban. Az egész autót egyedül bontottam szét segítség nélkül, egy olyan garázsban ahol elöl-hátul 10cm hely volt, a kocsi fölött 40cm. Mindent kiokoskodtam, kilegóztam.
DE a kormánykerék kifogott rajtam is:-) Van betonnal kiöntött lábú, hegesztett satupadom (100kg) rajta egy nagyon mokány satu. Csavarlazítóban ázott napokig. Befogtam, minden mindegy alapon ütöttem vágtam, húztam úgy ütöttem...semmi. Még megvan emlékbe:-)
Beülsz az ülésbe, előre húzod annyira, hogy a két térdeddel magad felé tudd feszíteni a kormányt, így szabad marad a két kezed, és egy rendes kalapáccsal jó húzósan oda tudsz baxni egy mondjuk bronz dornival az oszlopra, amin természetesen majdnem szintben van tekerve az anya, hogy ne sérüljön a menet. Nekem ez a módszer segíteni szokott.
nekem is kérdésem volna,hátha már valaki találkozott vele,és kap(p)ásból mondja a megoldást. :-)
JTD,hűtő ventilátor,második fokozat hiba.
Relét hibát ír az ECU,de a relé működik(kicserélve az egyes fokozatéval),az egyes fokozat szimulálható a Multiecuscan-al,de a kettes nem csinál semmit.
Áthidalva a kettes fokozat reléjét mennek a ventik nagy fordulaton...
A hűtő előtt levő hőérzékelő új(szét volt esve a régi,és ezt gyorsan beszereztem)de ennek cseréje sem oldotta meg a dolgot.
A hiba nem törölhető.
Van valakinek ötlete,hogy mi lehet a gond?
Gondolom,az ECU kapcsolná a második fokozatot,csak azt kéne tudni,minek a jele alapján.
Valaki tud segíteni hogy mi lehet a baj?! (2001 es 2.4jtd kappa)
A probléma: gázpedál lenyomásnál megindul az autó majd 1 lyuk keletkezik ahogy nyomom a gázt és megint megindul a kocsi.
Pár napja cseréltünk nagy nyomású szivattyút azon lévő szelepet, közös nyomócsőben lévő szenzort. Alapjárat dadog össze vissza , de néha van alapjárat is rendesen. Jövőhéten több mint valószínű hogy megy diagnosztikára. A gázpedálnak van valami elektronikája vagy érzékelője?
No ma Pepi mesterrel elmentünk egy körre a vassal: az elhúzást ő nem érzékelte, én is csak hazafelé, egy felmart útszakaszon és utána. Viszont az első futómű felújítása lehet nem sikeredett valami jóra: túl feszes, valami csattogás is van még benne, kormányműnél valami gumiharang is érdekes formában van a helyén. Ezek szerint ez a szilent égetés nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
A fék-kuplung és kormányműben kevés volt az olio, azt pótoltuk.
Mindegyiket nem tudom én sem, de az anyós ülés előtti kis ablaknál, ahol most az én problémám volt, ott három vezérlő egység van. Egy zöld, ez az ablakemelés vezérlője, és két fekete. Ezek közül egyik a központi zár vezérlője, a másik pedig a belső világításért felelős.
Még nem volt időm pontosan behatárolni, honnan került oda folyadék. Azt már felfedeztem, hogy az anyós ülés előtti gumiszőnyegen időnként megjelenik valami folyadék. Először én is arra gondoltam, hogy a fűtőradiátor, de a kiegyenlítőtartálynál nem vettem észre fogyást. Viszont megtapogatva mintha nem tiszta víz lenne. A visszaolvasások közben találtam Mykappa egy régi írását, miszerint nála a szélvédő előtti vályú sérült szigetelése okozott ilyen beázást. Sajnos nálam is van sérülés ezen a gumin. Első körben ezt akarom kicserélni. Most 170 Km után még semmi folyadéknyom nincs a gumiszőnyegen. Még ha aknára tudok állni, megnézném a klíma cseppvizének az elvezetőjét is. GL-SW mondta, hogy annak a dugulása is vezethet oda vizet. Igyekszem a végére járni a dolognak, nehogy újra valami elektronika lássa a kárát.
Köszönet GL-SW-nek! Rádugtam a sarukat a tőle kapott ablakemelő vezérlésre, megnyomtam a gombot, és újra működik minden. :) A kappa tovább rója az utakat. Most még egy nagy feladatom lesz kikeresni és megszüntetni a beázást. A régi vezérlőn ugyanis egyértelműen beázás okozta a meghibásodást.
Tudod, hogy nekem, ez (volt) a vesszőparipám, én mindegyik Kappámnak visszaemeltem a fenekét. Van egy olasz ismerősöm, (bontós természetesen) őriz egy 30e km-es 20VT limót. A kerék, és a sárvédő perem között elöl-hátul ugyanakkora a távolság. Számomra az az etalon.
Egyik fórumtag járt most pórul egy autómata IS250-nel: szervizkönyves autót vett, ő is oda hordta végig. Feljebb akart lépni, elkezdte hirdetni, de egyszer csak tönkrement a váltó. A csavar az volt a dologban, hogy a szerviz már értékesít felújított váltót is (persze 7 számjegyért) és mint kiderült, többen is panaszkodtak, hogy 120e km környékén tönkremegy, de nem ismerik el típushibának. Végül kapott egy bontott váltót 6 számjegyű összegért, szívjon vele a következő tulaj (is).
És akkor még a japók a kevésbé elromlós fajták közé tartoznak. Az a rossz, hogy sokan kérnek tőlem tanácsot milyen autót vegyenek megadott paraméterekkel (pl legutóbb 10 év körüli, 1misi és a suzukinál kicsit vagányabb városi munkábajárós) én meg már csak annyit tudok mondani: ha nem suzuki, akkor csak olyat, amilyet szeretnél. Csajoknak még benyögök egy Yaris I-est ha van ismeretségi körben, ahhoz legalább van kontaktom.