Keresés

Részletes keresés

Szilis Creative Commons License 2013.08.21 0 0 54227

Jah..., h mobil... :)

Előzmény: C50 (54218)
sörösgigant Creative Commons License 2013.08.21 0 0 54226

Hát nem tudom.....

Igaz ő vagy inkább ti , akkor már utazotatok mikor én még csak lógtam az állomáson, illetve mint utas közlekedtem arra....Az MDa-k előtt pedig az emékezetem szerint jártak le duplák, ill. "hosszú", gőzösvontatású vonatok S.szob-ról Barcsra. Csak úgy mint Ugyan onnan B.szentgyörgyre...

A duplán még rémlik paklikocsi is.....

Persze nem vitatkozásképpen, csak....

Azt hiszem megpróbálok azokból az időkből szerezni egy SZVÖR-t.......

 

Előzmény: mdbz (54225)
mdbz Creative Commons License 2013.08.21 0 0 54225

"Valamelyik délutáni, talán a 15h körüli az duplával ment, azzal jártunk ki Erzsébetre....."

 

Lehet, kopnak az emlékek. bzmotresz talán megőrizte a fordákat, vagy jobban emlékszik mint én!

Előzmény: sörösgigant (54222)
mdbz Creative Commons License 2013.08.21 0 0 54224

Amennyire ismerem az ide irogatókat, egyedül Neked van valós tapasztalatod "Nyalóka" ügyben. Leírhatnád mennyi volt a terhelése, mennyit bírt bel valójában, hogy bírta a mocsoládi és a csicsali dombot, hogy vált be MD pótlóként!

Előzmény: bzmotresz (54219)
sörösgigant Creative Commons License 2013.08.21 0 0 54223

Este, a Somogy előtt meg Barcs felől érkezett a személy, gőzössel, elég sok kocsival.....

Előzmény: sörösgigant (54222)
sörösgigant Creative Commons License 2013.08.21 0 0 54222

Valamelyik délutáni, talán a 15h körüli az duplával ment, azzal jártunk ki Erzsébetre.....

A bakterházhoz....

Előzmény: mdbz (54220)
sörösgigant Creative Commons License 2013.08.21 0 0 54221

Akkor 376 ? ...Lehet. Mert valami húzta a tolatóst.....

Gondolom a 375 akkor csak Atádig járt le, illetve volt a somogyszobi tartalék, átállítós.....

Előzmény: bzmotresz (54219)
mdbz Creative Commons License 2013.08.21 0 0 54220

Így igaz! Az AB-k sem jártak duplán, csak reggel lefelé, és este vissza (ez nnem is biztos, mert emlékeim szerint a reggeli dupla motor egyike estig Barcson maradt, majd a 41essel hazatért Kaposvárra). Napközben szóló motor, az sem végig, csak Lábodig, délután egyszer Görgetegig.

Előzmény: bzmotresz (54219)
bzmotresz Creative Commons License 2013.08.21 0 0 54219

375 soorozat Nagyatád-Barcs között nem közlekedett a tengelynyomás miatt. Ha javítani kellett a barcsi  375-ös tartalékot, azt Szigetváron keresztül hozták Kaposvárra.

Előzmény: sörösgigant (54216)
C50 Creative Commons License 2013.08.21 0 0 54218

Mobilról csak így tudok.

 

Előzmény: Szilis (54214)
Szilis Creative Commons License 2013.08.21 0 0 54217

Bár ez lehet, hogy visszafele volt...

Előzmény: Szilis (54214)
sörösgigant Creative Commons License 2013.08.21 0 0 54216

Gondolom a S.szob-Nagyatád közöti hajnali szembemenesztés....5, ill. 6 kocsi...

Jól emlékeztem...

A Barcs felőli "távolsági"vonatok elég hosszúak voltak, és ezek szerint jól emlékeztem a legalább 6 kocsis vonatokra, amiket a Nyalóka húzott. Igaz néha 375, de 376 is előfordult rajtuk.....

424-es csak a katonai szállítmányokon járt az is csak S,szob-ról ki, meg vissza Atádra......

Az akkori ipar, iskolák igényelték is a nagyobb vonatokat, az off AB-k is duplával jártak Barcsig, 4 mellékkel....

Előzmény: Bárdos Imre (54204)
Szilis Creative Commons License 2013.08.21 0 0 54215

Igen. Egyáltalán nem tudok arról, 96-os jellegű gép ment volna Jugóba...

Előzmény: Felek Ferenc (54211)
Szilis Creative Commons License 2013.08.21 0 0 54214

Úgy nézem a hegyi oldalon kapott is Dácsia előfogatot (a három nagykocsi nem szokványos terhelés, sőt).

(És tessen mán rendesen linkelni...:))

Előzmény: C50 (54210)
Mágus23 Creative Commons License 2013.08.21 0 0 54213

Üdv ! Ezt nem is egyszer megcsinálta. Ez akkor volt amikor a szerelvényfejhez vezető gőzcsövet kicserélték a Landlerben . Egyébként igen jó kis masina volt a 22 es . Többször is volt rá példa,hogy 2 nosztalgia vonat is ment Esztergomba . Volt olyan eset amikor 6 Bz kocsival ment Esztergomba simán minden gond nélkül tette Hegedűs Jani meg Horti Jani voltak vele .

Előzmény: Szilis (54208)
Mágus23 Creative Commons License 2013.08.21 0 0 54212

Üdv ! Igen ez így van legalább az megmaradt.Annak idején vizafogón igen sok mozdony volt tárolva ,igaz egy részük selejtes ,de volt sok olyan is ami nem volt selejtre jelölve . Pontosabban ,nem volt ráfestve a S jelzés. A 054 es sokáig a 303 as és a 242 es között volt.

Előzmény: gumidani (54209)
Felek Ferenc Creative Commons License 2013.08.21 0 0 54211

Akkor a 96/ jellegű ex. JDZ mozdonyok MÁV AK szereplése 1949-1953 között kizárható.

Akkor a 135/ jellegű KB4 mozdonyok műtanrendőri próbáztatása a MÁV AK-on 1950-1953 között lehetséges, de nem bizonyított...

Előzmény: Szilis (54207)
C50 Creative Commons License 2013.08.21 0 0 54210
Hozott az ide nehezebbet is. http://eisenbahnwelt.com/BildArchiv/19880924/275034_03.html
Előzmény: Szilis (54208)
gumidani Creative Commons License 2013.08.21 0 0 54209

Az egyik képen a megmaradt 328.054 látszik.

Előzmény: Mágus23 (54205)
Szilis Creative Commons License 2013.08.21 0 0 54208

Nem csak akkor... Síkpályán a Nyalóka bármit elhúzott gyakorlatilag, olyan a tapadása...

Ha van valakinek esetleg fotója róla, én még emlékszem egy olyan speci összeállításra a nosztalgia hőskorában, hogy 275, 034 Esztergomba felhgúzott egy Aa-s nagykocsis + 3 vasvázas Bz kocsis vonatot, és tartotta a menetrendet (utaztam vele, de nem fotóztam akor sajnos), és ez önmagában, utasokkal kiterhelve 90 tonna... körül van + hegyipálya. Óbudán vettünk vizet..., de szép is volt...

Előzmény: gumidani (54198)
Szilis Creative Commons License 2013.08.21 0 0 54207

Feri, ezek nem kv4-es mozdonyok, ha jól sejtem, hanem inkább az ÖKÜ30-asnak a testvérei, amikből rengeteg szolgált a Bosna Bahn-on. A kv4-es 40 méter sugarú ívbe is befordul...

Előzmény: Felek Ferenc (54183)
Mágus23 Creative Commons License 2013.08.20 0 0 54206

Üdv ! Az index megint renderlenkedett !  A szöveg egy része lemaradt. A 328 601 es a Hámánban . A 328 a gépek életük utolsó pillanatában elpusztításukra várnak Vizafogó állomáson 1973 március.

Előzmény: Mágus23 (54205)
Mágus23 Creative Commons License 2013.08.20 0 0 54205

A 328 as gépek a Vizafogón már selejt illetve bontás előtt 1973 március

Bárdos Imre Creative Commons License 2013.08.20 0 0 54204

Két vonat a vonal felső, Nagyatád felőli szakaszáról. A teljes voinatösszeállítás nincs meg, de a meglévő adatokból is látni, milyen típusba tartoztak a kocsik.

 

 

Előzmény: sörösgigant (54197)
z.kabai Creative Commons License 2013.08.20 0 0 54203

Üdvözöllek!

 

Mind a hat személykocsi fa-szekrényvázas a szerelvényben, tehát a 2. osztályú kocsik is.

 

z.kabai

Előzmény: gumidani (54196)
C50 Creative Commons License 2013.08.20 0 0 54202

Inkább azért volt nehéz vontatni őket, mert egyszerű kormányszelepük volt ami nem volt képes fokozatos oldásra

 

Meg a siklócsapágy.

Előzmény: manhattani (54192)
Mágus23 Creative Commons License 2013.08.20 0 0 54201

Üdv ! Ha rendben van a gép , akkor azzal az előbb említett 100- 120 tonnás vonattal 10 ezreléknél nem nagyobb emelkedőben el kell bírnia minden nehézség nélkűl . Természetesen nem csökkentett kazánjnyomással, illetve a tolattyú és dugattyúgyűrűknek sem szabad átfújnia. No és még valami,nem árt a normális fűtőértékű szén sem.

Előzmény: gumidani (54198)
rezgaras Creative Commons License 2013.08.20 0 0 54200

A gőzmozdony indító vonóerejét a tapadás vagy a gőznyomás korlátozza. A modern mozdonyoknál a gépezeti vonóerőt nagyobbra tervezik, mint a tapadásit, ezért ki lehet őket porgetni. Indulás után viszont a leadható teljesítmény a korlát. Ezt a kazán gőztermelő képessége korlátozza. Vagyis egy gőzmozdony, ha meg tud indítani egy szerelvényt, azt el is húzza. Mégpedig olyan sebességgel, amennyi gőzt termel hozzá a kazán. A gépezetet persze a túlterhelés bizonyára jobban igénybe veszi. Úgy gondolom, túlterheléses üzemmódban a kenés kevésbé megfelelő. A kazánt is igénybe veszi a terhelés, mert nagyobbak lesznek a hőmérséklet különbségek.

Előzmény: gumidani (54198)
sörösgigant Creative Commons License 2013.08.20 0 0 54199

Lásd a "2000 tonnás mozgalom".....

Kiterhelni, aztán az ésszeűség határain túl is, mint ahogy a "deli" időkben megszokhattuk.....

Vagy 20 éve a kezembe akadt egy menetirányítói utasítás kb 52-ből. Abban olvastam, hogy kerülni kell a gépmeneteket, bár ez helyes....A mozdonyok hatásfoka terhelve a legjobb. Ez is....Viszont a lehetőségek szerint ki kell terhelni...Magyarán annyit mögé pakolni amennyit csak bír....

Gondolom ezt a 2000 t-s agyrémet már kitárgyaltátok....

Láttam annak idején elég, sőt utaztam is olyan 375-ön ami elindult vagy 30 kocsival nagyatádról. Az emelkedőben vagy 5-el caffogott, a 20-at is valahol az erdő közepén érte el.....A lényeg, hogy a vonat el lett vive, elegy nem maradt ott.....

Előzmény: gumidani (54198)
gumidani Creative Commons License 2013.08.20 0 0 54198

Ezek után előhozakodom az értetlenségemmel. Ha akkor elbírt azzal a 100-120 tonnával, akkor most miért csak 40-60 tonnára taksálják a 275-ös képességeit?

Előzmény: sörösgigant (54197)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!