Igaz ő vagy inkább ti , akkor már utazotatok mikor én még csak lógtam az állomáson, illetve mint utas közlekedtem arra....Az MDa-k előtt pedig az emékezetem szerint jártak le duplák, ill. "hosszú", gőzösvontatású vonatok S.szob-ról Barcsra. Csak úgy mint Ugyan onnan B.szentgyörgyre...
A duplán még rémlik paklikocsi is.....
Persze nem vitatkozásképpen, csak....
Azt hiszem megpróbálok azokból az időkből szerezni egy SZVÖR-t.......
Amennyire ismerem az ide irogatókat, egyedül Neked van valós tapasztalatod "Nyalóka" ügyben. Leírhatnád mennyi volt a terhelése, mennyit bírt bel valójában, hogy bírta a mocsoládi és a csicsali dombot, hogy vált be MD pótlóként!
Így igaz! Az AB-k sem jártak duplán, csak reggel lefelé, és este vissza (ez nnem is biztos, mert emlékeim szerint a reggeli dupla motor egyike estig Barcson maradt, majd a 41essel hazatért Kaposvárra). Napközben szóló motor, az sem végig, csak Lábodig, délután egyszer Görgetegig.
375 soorozat Nagyatád-Barcs között nem közlekedett a tengelynyomás miatt. Ha javítani kellett a barcsi 375-ös tartalékot, azt Szigetváron keresztül hozták Kaposvárra.
Gondolom a S.szob-Nagyatád közöti hajnali szembemenesztés....5, ill. 6 kocsi...
Jól emlékeztem...
A Barcs felőli "távolsági"vonatok elég hosszúak voltak, és ezek szerint jól emlékeztem a legalább 6 kocsis vonatokra, amiket a Nyalóka húzott. Igaz néha 375, de 376 is előfordult rajtuk.....
424-es csak a katonai szállítmányokon járt az is csak S,szob-ról ki, meg vissza Atádra......
Az akkori ipar, iskolák igényelték is a nagyobb vonatokat, az off AB-k is duplával jártak Barcsig, 4 mellékkel....
Üdv ! Ezt nem is egyszer megcsinálta. Ez akkor volt amikor a szerelvényfejhez vezető gőzcsövet kicserélték a Landlerben . Egyébként igen jó kis masina volt a 22 es . Többször is volt rá példa,hogy 2 nosztalgia vonat is ment Esztergomba . Volt olyan eset amikor 6 Bz kocsival ment Esztergomba simán minden gond nélkül tette Hegedűs Jani meg Horti Jani voltak vele .
Üdv ! Igen ez így van legalább az megmaradt.Annak idején vizafogón igen sok mozdony volt tárolva ,igaz egy részük selejtes ,de volt sok olyan is ami nem volt selejtre jelölve . Pontosabban ,nem volt ráfestve a S jelzés. A 054 es sokáig a 303 as és a 242 es között volt.
Nem csak akkor... Síkpályán a Nyalóka bármit elhúzott gyakorlatilag, olyan a tapadása...
Ha van valakinek esetleg fotója róla, én még emlékszem egy olyan speci összeállításra a nosztalgia hőskorában, hogy 275, 034 Esztergomba felhgúzott egy Aa-s nagykocsis + 3 vasvázas Bz kocsis vonatot, és tartotta a menetrendet (utaztam vele, de nem fotóztam akor sajnos), és ez önmagában, utasokkal kiterhelve 90 tonna... körül van + hegyipálya. Óbudán vettünk vizet..., de szép is volt...
Feri, ezek nem kv4-es mozdonyok, ha jól sejtem, hanem inkább az ÖKÜ30-asnak a testvérei, amikből rengeteg szolgált a Bosna Bahn-on. A kv4-es 40 méter sugarú ívbe is befordul...
Üdv ! Az index megint renderlenkedett ! A szöveg egy része lemaradt. A 328 601 es a Hámánban . A 328 a gépek életük utolsó pillanatában elpusztításukra várnak Vizafogó állomáson 1973 március.
Két vonat a vonal felső, Nagyatád felőli szakaszáról. A teljes voinatösszeállítás nincs meg, de a meglévő adatokból is látni, milyen típusba tartoztak a kocsik.
Üdv ! Ha rendben van a gép , akkor azzal az előbb említett 100- 120 tonnás vonattal 10 ezreléknél nem nagyobb emelkedőben el kell bírnia minden nehézség nélkűl . Természetesen nem csökkentett kazánjnyomással, illetve a tolattyú és dugattyúgyűrűknek sem szabad átfújnia. No és még valami,nem árt a normális fűtőértékű szén sem.
A gőzmozdony indító vonóerejét a tapadás vagy a gőznyomás korlátozza. A modern mozdonyoknál a gépezeti vonóerőt nagyobbra tervezik, mint a tapadásit, ezért ki lehet őket porgetni. Indulás után viszont a leadható teljesítmény a korlát. Ezt a kazán gőztermelő képessége korlátozza. Vagyis egy gőzmozdony, ha meg tud indítani egy szerelvényt, azt el is húzza. Mégpedig olyan sebességgel, amennyi gőzt termel hozzá a kazán. A gépezetet persze a túlterhelés bizonyára jobban igénybe veszi. Úgy gondolom, túlterheléses üzemmódban a kenés kevésbé megfelelő. A kazánt is igénybe veszi a terhelés, mert nagyobbak lesznek a hőmérséklet különbségek.
Kiterhelni, aztán az ésszeűség határain túl is, mint ahogy a "deli" időkben megszokhattuk.....
Vagy 20 éve a kezembe akadt egy menetirányítói utasítás kb 52-ből. Abban olvastam, hogy kerülni kell a gépmeneteket, bár ez helyes....A mozdonyok hatásfoka terhelve a legjobb. Ez is....Viszont a lehetőségek szerint ki kell terhelni...Magyarán annyit mögé pakolni amennyit csak bír....
Gondolom ezt a 2000 t-s agyrémet már kitárgyaltátok....
Láttam annak idején elég, sőt utaztam is olyan 375-ön ami elindult vagy 30 kocsival nagyatádról. Az emelkedőben vagy 5-el caffogott, a 20-at is valahol az erdő közepén érte el.....A lényeg, hogy a vonat el lett vive, elegy nem maradt ott.....
Ezek után előhozakodom az értetlenségemmel. Ha akkor elbírt azzal a 100-120 tonnával, akkor most miért csak 40-60 tonnára taksálják a 275-ös képességeit?