Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dutrancs Creative Commons License 2012.10.25 0 0 20200

Üdvözöllek én is.Köszönöm kedves érdeklődésedet.Elnézést kell,hogy kérjek a passzivitásomért ,csak én úgy vagyok vele ,hogy Dutrám nincs ,így üzemelési-üzemeltetési tapasztalataim nincsenek,veszekedni nem szeretek, politizálni nem politizálok és így marad az olvasás. Találkozókra meg nem járok,mert már kaptam a barátaimtól annyi szeretetet,megbecsülést,jó szót ,vendéglátást,hogy míg élek nem tudom viszonozni nekik.

Sok más érvet is felhozhatnék még ,de nem akarlak benneteket untatni.....

Előzmény: joebatyo (20196)
joebatyo Creative Commons License 2012.10.25 0 0 20199
Naja, feltève ha gázolaj van benne ;))))
Előzmény: endrebá (20197)
szabosti Creative Commons License 2012.10.25 0 0 20198

képet,szöveget a neten találtam.

 

valamikor láttam egy Dutrában emlékeim szerint a jobb oldalán "nem volt semmi" úgy emlékszem ,hogy az adagolo bal oldalon volt.Kellene a motorjárol pár db. kép.

Elvinném az egykori mühelyfönökhöz hátha mondana valami érdekeset.

 

amire még emlékszem más a hangja (közvetlen befecskendezés miatt) és nem volt olajos a blokkja mint a régi Csepel motoroknak.

125 LE mondta az öreg szaki

Előzmény: dutrancs (20194)
endrebá Creative Commons License 2012.10.25 0 0 20197

Szia Joe, kitakarítja azt a gázolaj is, ha elegendő ideig lötyög benne... csak addíg kéthárom durvaszűrőt kell a finomszűrő elé iktatni, sorba is, meg párhuzamban is, hadd legyen hely ülepednie a "zacc"-nak

Előzmény: joebatyo (20193)
joebatyo Creative Commons License 2012.10.25 0 0 20196
Tiszteletem Dutrancs mester. Hogy s mint szolgal az egeszseg?
Előzmény: dutrancs (20194)
joebatyo Creative Commons License 2012.10.25 0 0 20195
Huha. Ugy latom telefonrol nem szabad ekezezekkel irni :))
Előzmény: joebatyo (20193)
dutrancs Creative Commons License 2012.10.25 0 0 20194

Azt írod,hogy a fekvőről nem sokat tudsz! Ezek szerint az állóról többet? Az engem is érdekelne.( Ketten hátha többet tudunk megismertetni a kérdéses tipusról).

A fekvővel kapcsolatba: Három helyen volt felfüggesztve.A hátsó függesztő bakok egy acél gyűrűre voltak felerősítve, amit viszont a lendkerékharangra csavaroztak.

TK-200 tip. kompresszort szereltek fel aminek a hátuljára felerősítettek egy ZIL tgk szervószivattyúját.A hely jobb kihasználása miatt valamint az ékszíjjak számának ,elhelyezkedési módja miatt oldottak meg így. A 750 W-os generátort felülre tették remélve,hogy nehezebben ázik be ,mintha alul lenne.Ezek tkp.-en a képről le is olvashatók.Ez a fekvő motor 2300 f/p-nél volt 165 LE.

Előzmény: szabosti (20190)
joebatyo Creative Commons License 2012.10.25 0 0 20193
Üdv újra a fedėlzeten. A tant szètvágása majd teljes kitakaritása, vagy 1 új tank a megoldás :). Persze egyik sem egyszerű.
Előzmény: pléhúsz (20192)
pléhúsz Creative Commons License 2012.10.25 0 0 20192

A fiúk a nagy JÁFI-zásban nem is vették, hogy milyen remek összeállítást hoztál. Egyedi, újszerű, nekem nagyon bejött. Grat.

 

Ja közben, mint látható, kiszabadultam. Újra ronthatom itt a levegőt.

 

Majd írok a Dutra találkozóról, ha lesz egy kis maradék erőm. Ma is D4KB tank gyaszatolás volt, nem tudom, hogy lesz valaha olyan, hogy nem kell a szűrőt pucolnom 400 m meló után.

 

 

Előzmény: UE-28 (20177)
dutrancs Creative Commons License 2012.10.25 0 0 20191

Az elnevezéssel az időrendiségre céloztam.

Előzmény: szabosti (20190)
szabosti Creative Commons License 2012.10.25 0 0 20190

Üdv!

 

 

közvetlen befecskendezéses hathengeres fekvő motor. Sokat nem tudok róla, de az álló változat 615.01 volt 115x140 mm furat/löket mérettel. Egy 615 típusú álló motor - úgy tudom - egy Dutra típusba be lett építve. Fotó: Autó-motor 1973.05.06.

 

 

kép szerint Csepel-Autokut fejlesztés.

 

Autokut a Jáfi utodja lényegen nem változtat

Előzmény: dutrancs (20189)
dutrancs Creative Commons License 2012.10.25 0 0 20189

Szervusztok !

 

Egy kis félreértést vélek felfedezni írásaitok között,amit ezuton helyesbítenék.

Nekem nem JÁFI-motorom van. Mikor ez a motortipus megszületett( P-615.01) akkor már  mint AUTÓKUT-néven fejlesztettek.1974-es születésű motorról van szó.Előttem levő tulajdonosai mind "C"-vágányra tették, mert nem BÍRTAK vele.Állandóan szétszedte a hajtáslánc különféle elemeit.Amennyiben más -ezzel kapcsolatos kérdéseitek van -szivesen válaszolok rá.( 1974 első negyedévében Öt db ilyen tipusú motor került legyártásra.P-615.00 fekvő tipusú az más tészta volt. Ő előbb született és több is volt belőle mint az állóból).

Tisztelettel :Kiss Antal.

Előzmény: szabosti (20187)
szabosti Creative Commons License 2012.10.25 0 0 20188

ami még lemaradt:

 

a Jáfi motoros Dutrának a hajtásláncát részben áttervezték

Előzmény: szabosti (20187)
szabosti Creative Commons License 2012.10.25 0 0 20187

https://plus.google.com/photos/117980746194049678437/albums/5528667158797271857?banner=pwa

 

 

 




itt megnézheted van pár kép és szöveg az egykori fejlesztésekről

amit tudok, innen-onnan beszerzett info:

6 hengeres 613 motorokat turbózták de nem igazán vált be D-700 típusokba,igaz ott a váltóval is kísérleteztek
gondolóm előbb-utóbb sikerült volna egy kiforrott nemzetközi fuvarozásban is helyálló Csepelt összehozni.


a Jáfi motorról annyit:ami Dutrába lett beépítve az kb. gyártás után 20-25 évvel még üzemelt,talán ma is ha lenne lett volna hozzá alkatrész.

ezekből a motorokból is készült több fajta változat-gondolom tgk,traktorba,buszokba.

tudomásom szerint Dutrancs Jáfi motorja  160 LE ami Dutrába készült 125 LE mondták.
az adagoló is valamelyiknek jobb a másik motornak bal oldalán volt ,emlékeim szerint a Dutrába épített Jáfi motoron bal oldalt.

készült sok minden

Előzmény: 77jr03 (20186)
77jr03 Creative Commons License 2012.10.25 0 0 20186

Ismertetlenül beleszólva...

A JÁFI mototor a GDI rendszerével a saját korszakát megelőző volt, azonban egy egyszerű turboval nagyobb teljesítményű lehetett volna. A Csepel 413 vagy 414 motor egy egyszerű turbofeltötövel is hozta volna a 100+ lóerőt.

Sokkal fontossabnak tartom a nyomatékgörbét, ami az mg. traktormotor lényeges eleme. A 2400 fordulat/perc teljesítmény hasonló a mai modern feltöltöltött mg. motorokhoz, ami nem biztos, hogy a fogyasztás és a teljesítmény leadás szempontjából kedvező, mert magas. Ez a GDI motor egy alacsony nyomású turboval vagy egy kompresszoral kb. 0.5 feltöltéssel mindent vitt volna. Azokban az időkben nyilvánvalóan hiánygazdaság volt, de a kisérleti 413 motort feltöltve akár 150 lóerőig tolhatták volna az alkatrészek anyagminőségétől függően. Nyilvánvaló, hogy ehhez kellet volna a jó főtengely, alacsony kompressziójú kovácsolt dugattyú csapágyakkal, hengerfej, de a végeredmény valószínűleg nemzetközi lett volna.

Igazábol a GDI jobb mint a hagyományos diesel, ez vitán felüli, de a JÁFI motor nem lett volna soha igazi DUTRA traktormotor. A 2400 fordulat alapján inkább közúti járművekbe (busz, teherautó) tervezték. Lehetett volna traktormotor is, csak akkor ma nem arról volna szó, hogy alacsony fordulaton nyomatékos, és keveset fogyaszt, hanem fordulaton erős és megbízható... Ehhez a GDI-hez váltót és hajtást is kellett volna tervezni ami a teljesítményt elviseli. Ez régen nem volt egyszerű...

Előzmény: szabosti (20185)
szabosti Creative Commons License 2012.10.24 0 0 20185

A JÁFI K-406 típusú kísérleti közvetlen befecskendezéses diesel motor álló négyhengeres változata. Soros 4 henger; furat/löket: 125/130 mm; 120 LE 2400 1/min fordulaton. Tudomásom szerint egy Dutra típusba építették be, mezőgazdasági gépekhez csökkentett teljesítménnyel. Kép Autó-motor 1961.08.01.

 

 


Előzmény: gerbo92 (20184)
gerbo92 Creative Commons License 2012.10.24 0 0 20184

Most lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de ez lenne a 120 lóerős 4 hengeres ?

Előzmény: dutráslaci (20180)
szabosti Creative Commons License 2012.10.24 0 0 20183

jut eszembe.........

valahol olvastam ,hogy van Szegeden egy cég aki Ikarus buszokhoz után gyárt alkatrészeket,gömbfej stb.

azt is olvastam .hogy 1963-tól  ruszkik csak az új nagyobb teljesítményű buszokat vennék át.hogy kaptak e vagy nem azt nem tudom

egy levél vagy telefon az alkatrészgyártónak és lehet, hogy lesz elérhetőséget orosz buszos céghez akik lehet, hogy tudnak még valami infót esetleg komplett motort is mutatni vagy szakirodalmat adni.

 

 

Előzmény: Törölt nick (20178)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.24 0 0 20182

Jáfi P1 406

Előzmény: dutráslaci (20180)
szabosti Creative Commons License 2012.10.24 0 0 20181

fényképezd körbe légyszi.

 

elviszem az öreg szakihoz megmutatni

Előzmény: dutráslaci (20180)
dutráslaci Creative Commons License 2012.10.24 0 0 20180

Előzmény: Törölt nick (20178)
szabosti Creative Commons License 2012.10.24 0 0 20179

Küld el a képeket privátban.

Elviszem az egykori mühelyfönökhöz,hátha hozzá tud szólni de félek, hogy nem mert több ember egyértelmüen azt állította ,hogy a régi és az új Csepel motoros Dutrák birták a strapát nem kellett javítani,anyagbeszerző szerint az alkatrészeket hordani mint a többi ocskavashoz.

 

Előzmény: Törölt nick (20178)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.24 0 0 20178

Dutrancs mesterét  volt  szerencsém  személyesen látni,  külön  hengerfejes, 115-ös furattal. Emlékeim  szerint  a  népbutító közlek  múzejumé is külön hf-es. A  régi  gépemen  fotóim  is  vannak   mindről.

 

Előzmény: szabosti (20171)
UE-28 Creative Commons License 2012.10.24 0 0 20177

Elkészült a klipp a felújításunkról:-))

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.10.24 0 0 20176

Hajdú-Bihar. Mindenképp el fogok látogatni ilyen rendezvényre, ha lesz a közlben.

Az NDK, vagy a nyugati részen volt elterjedt?

 

Ha már alkatrész, találtam egy hirdetést, hátha érdekel valakit, 4 hengeres Csepel motor, váltóval "M". 150 Mátyás. Linket nem rakok be, mert...

Előzmény: joebatyo (20173)
joebatyo Creative Commons License 2012.10.24 0 0 20175

Nekem sehogyan sem nyitja ezt meg...

Előzmény: gerbo92 (20174)
gerbo92 Creative Commons License 2012.10.24 0 0 20174
Előzmény: joebatyo (20172)
joebatyo Creative Commons License 2012.10.24 0 0 20173

Sejtettem, hogy valami ilyesmi állhat a nick hátterében :)

Ha csodálja a Dutrákat, javasolnám, hogy jöjjön el valamelyik rendezvényre, ott akár ki is próbálhat egyet.

Biztosan akad olyan, aki 1 percre átengedi a kormányt :)

Az ország melyik részében van otthon?

Bizony, nagyon kemény gép a kis 28-as, köszönhetö a felépítésének, és a nyomatékos motorjának.

Több oka is van annak, h a német gerjed a Dutrára.

Az egyik, hogy náluk rengeteg volt anno, csak sajnos a 99%-ukat beolvasztották :(

A másik, hogy  biztosan olyan rosszak voltak, hogy most is szeretnék ;)

Idén is a köhenger húzás világbajnokságon a nyílt kategóriában is a 2. lett a D4K-B Németországban :)

Valahogy így képzeljük el:

Elsö helyezett 1 Kirovec, ami ugye tudjuk, h vagy 3x akkora, mint a Dutra.

A 80-100 Le kategóriában a mai napig verhetetlen vonóerövel rendelkezik.

Aztán az impozáns megjelenése is hozzájárul.

Stb.

Csak zárójelben jegyezn´ßem meg, hogy kint egy Dutra D4K-B drágább, mint egy Kirovec, pedig messze nem 1 kategória.

Talán mert a Dutrából kevesebb van, nehezebben beszerezhetö a gép is, meg alkatrész is hozzá.

Így egy felíjított bizony nagy érték, sokat költöttek rá.

Előzmény: Törölt nick (20169)
joebatyo Creative Commons License 2012.10.24 0 0 20172

Dutrás Laci tett fel egyszer egy linket, amelyen egy egész olvasmány szól erröl.

Sajnos nem találom :(

Viszont Laci biztosan elöhalássza nekünk, ha szépen megkérjük :)

Valami  -Harcok és hercehurcák- címü dolog volt, de nem emlékszem pontosan.

Laci, kérlek segíts!!!!   :)

Előzmény: Törölt nick (20166)
szabosti Creative Commons License 2012.10.24 0 0 20171

tudomásom szerint Közlekedési Muzeumban van és Dutrancsnak is.

Előzmény: Törölt nick (20168)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!