Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

korkada Creative Commons License 2014.04.11 0 0 33605

Nagyon szivesen:) Remelem egyszer valaki csinal egy kepekkel, videokkal illusztralt, fobb modellekre bontott amolyan how to fele informativ oldalt. Remek lenne otthon szerelni ezeket a kis verdakat, csak ugye egy gyengebb muszaki adottsagokkal megaldott kezdo tulaj konnyen elveszhet az elejen a szereles rejtelmeiben.

Előzmény: Törölt nick (33599)
Poc2 Creative Commons License 2014.04.11 0 0 33604

Ki vette meg előlem Gyálról a romos piros eradot 50 ezerért?Most rendkívül zaklatott idegállapotba kerültem!:)Az pont jól jött volna nekem donornak.

WooDoo Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33603

A sógorom egy mélyhúzással foglalkozó cég középvezetője, szombaton jön haza Hollandiából, majd megkérdezem tőle mennyiből lehetne kihozni egy kisszériás gyártást. A szerszámtervezést a sógor csuklóból megcsinálja, csak kellene egy új variátor tárcsa, hogy pontosan meg tudjuk mérni a kúpszöget.

 

Mivel egy forgástestet kell sajtolni, valószínűleg egy sima esztergán is le lehet gyártani a szerszámot, de ha CNC eszterga kell, az is van az ismeretségi körömben. Nem hinném hogy több száz darab betétet kellene sajtolni, ezért remélem a mélyhúzó szerszám hőkezelését is megspórolhatjuk.

Stancoló szerszámra sincs szerintem szükség, ha lézerrel előre kivágjuk a terítéket, akkor a sajtolás után a minimális felesleget esztergával is biztosan le lehet szedni. De ha precízkedni akarunk, van 3D-s lézer is Debrecenben.

Ha esetleg a sajtolást meg lehet csinálni egy golyóspréssel, az is van egy régi repülős cimborámnak, évek óta nem használja, biztosan megengedi hogy néhány betétet kisajtoljunk.

 

A dinamikus kiegyensúlyozás sem nagy összeg, azt szerintem s szekunder tárcsánál mindenképpen meg kell csinálni, de a primernél sem lenne hátrány. A villanymotorom forgórészét kb. 3e Ft_ért egyensúlyozták ki, a variátor sajnos több darabból áll, de majd rákérdezek hogy kb. mennyibe kerülne. Mondjuk az első alkalom kicsit drágább lesz, mert gyártani kell tengelyeket is.

 

Van valahol a lomok között 2 primer, és legalább 1 szekunder variátor tárcsám, kísérletezni jók lesznek, bár az egyiket már vagy 2 éve odaígértem egy pesti mopedautós havernak, de azóta sem sikerült összefutnunk. De most szólok időben, szeptemberben a föld napján lesz megint elektromos autóverseny Pesten, azon ott leszek, és viszek fagyit is..:)

Előzmény: Bakancs4 (33591)
Rózsaromantika Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33602
Előzmény: korkada (33531)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33601

Igen , ez az . Életemben azt az egyet láttam , viszont ködös emlékeim szerint mintha azon nem a szíj beszorításával kuplungolt volna , henem folyamtosan huzzáért mindkét variátoroldal ( mint a robogóknál )  és valahogy abban a hengerben lett volna a tengelykapcsoló. De akkor valami csőtengelynek kell is kell ott lenni . A fotókon se látszik a szíj két oldalán a hézag .  Vagy csak rosszul emlékszem ?

Előzmény: tanijani (33600)
tanijani Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33600

 

 

most is van ilyen yanmar motorom

 

 

 

    

Előzmény: Bakancs4 (33597)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33599

Köszönöm Neked is, Rózsaromantikának is. 

Előzmény: korkada (33590)
Poc2 Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33598

Igen!Én is most rákerestem!Valószínűleg az lesz az.Arra emlékszem hogy csak egy kipufogókönyök jön a blokkról,és 4 csavar fogja fel a könyököt.A kubotának meg két könyök jön,így biztosan nem az.

Előzmény: Bakancs4 (33597)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33597

Úgy emlékszem a kéthengeres Yanmar .

Előzmény: Poc2 (33596)
Poc2 Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33596

Nem hiszem hogy partizán megoldás.Több hirdetésben és külföldi oldalon láttam már ilyen variátorral szerelt kubota motoros kisautót!Viszont csak annál a motornál láttam ilyen variót!(asszem kubota motorok voltak,de a lényeg hogy csak egy fajta motornál láttam mindig)

Előzmény: Bakancs4 (33591)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33595

Pedig az ország tényleg nyomorék sajnos az állami vezetőkkel együtt ! ha szép ha nem szép ...  lehet szépiteni és szép szavakat használni de azt hagyjuk meg a jobb oldalnak . Románia elhúzott mellettünk Szlovákiával együtt ... a mopedautók helyzete is az volt évekig --még most is az mert a segédmotorok azonosittatlanul vannak az úton , a kisautókra pedig regadó és minden lehetséges lehúzás ! Egy szó mint száz --lehet hogy csúnya szó de igaz ! 

Előzmény: Törölt nick (33594)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33594

El kell,hogy keserítselek:

-Semmiféle politikai nézőpont nem fedezhető fel a hozzászólásaimban,mert az eredendő intelligencia ,nem politika,hanem családból,a környezetből,tanintézetből tanult, szerzett ismeret.  

-Jellegzetes "énvédő" mechanizmus, az hogy ahelyett,hogy a nyújtott békejobbra,a felajánlott tisztázó beszélgetésre, igen mondtál volna,hajánál fogva előrángatott,nemlétező sérelmeket sorolsz.Nem bántottalak én semmivel,teljesen felesleges érdemekre hívatkozni, annak se füle -se farka hogy már két mopedautós fórumot hoztál létre...mi köze annak ahhoz,hogy sérelmeztem mint slecoris multiplex beteg,hogy ne használjuk a nyomorék jelzőt....Helyette inkább mást,ami jobban lefedi az általános társadalmi letargiát...

Csak a mielőtt igazi "kabátlopási ügy" lenne az egészből/fiatalabbaknak Kovácsnak-nek ellopják a kabátját,5 év mulva a társaságban már úgy emlegik "Ja a Kovács?Annak volt az a kabátlopási ügye/mármint hogy ő lopott..../Na ezt akartam elkerülni és csak remélem ,hogy aki akarta megértette...

Ennyi....

Előzmény: Törölt nick (33581)
korkada Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33593

Sorry, csak ugy kipattant a fejembol. Egyedul, technikai ismeretek hianyaban eselytelen lenne belevagnom. Valoban erthetetlen miert nincs meg egy stabilabb, egyszerubb szerkezet ehelyett a draga variatoros tortenet helyett. Valoszinuleg uzleti erdekek allhatnak a hatterben. Teljesen tipikus a mai vilagban. Ebben a cikkben rendesen kifejti a Tesla a visszapillantos bizniszrol alkotott elkepzeleset. Nem enged linket beszurni a rendszer ezert a cimszavakat irom ide: A tükör ellen lobbizik a Tesla

 

A tükör ellen lobbizik a Tesla

A hagyományos visszapillantók helyett kamerákat használnának, de egyelőre nem lehet. Tovább »

forrás: totalcar.hu

Előzmény: Bakancs4 (33591)
korkada Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33592

Regebben olvastam errol a koncepciorol. Eleg nagy a csond ezen a teren. Feltetelezem az olajlobbi aggodva figyeli az esemenyeket.... Akar egy mopedba is be lehetne epiteni a rendszeruket.

 

http://www.itmdi-energy.com.au/mdi-xidc90228.html

 

 

 

Előzmény: Bakancs4 (33585)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33591

Az mindig is bosszantott , hogy a leggagyibb robogóban is jobban meg tudták oldani ezt a variátor-kérdést , mint a horrodrága mopedautókban ezekkel a motorosszánokból kivedlett IBC-vel .

Persze partizánok mindig vannak , íme egy sajátos megoldás ezmiez JDM-jéből -- a fotó a 2008-as Bakali találkozón készült :

Bander azt mondt ará , hogy valami spanyol kisipari gyártmány -- hát úgy látszik másnakis volt baja a kandai csodával .

 

Egyébként én nem akarok sem variátor-gyártó üzmet , sem bérmopedautós céget  csinálni :  csak az femerült fel bennem , hogy készíttetek egy ilyen sajtolóformát és akkor lenne javítóprofil a variátorokra .

 

Minden tiszteletem azoknak , akik tudnak-mernek-akarnak vállalkozni .

Előzmény: VolksrodZoli (33589)
korkada Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33590

Mi elismerjuk erdemeidet. Nagyon hasznos dolgokat irtal a neten. Ha csak annyit tettel volna, hogy az emberek erdeklodeset felkelted az irasaid altal, mar az is nagy dolognak szamit. Te ennel tovabb mentel. Gratulalok hozza, es osztonozni szeretnelek a folytatashoz. Ne hagyd, hogy kedved szegjek mas emberek!  

Előzmény: Törölt nick (33584)
VolksrodZoli Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33589

Így néz ki, egy Vespa PK automata variátor. A 6A alkatrész alu, abban futnak a görgők, a 6B egy vas tárcsa, ami külön cserélhető, és a 7 es alkatrész is vas. Szóval, ez a cserélhető kopó felület működhet, a Vespán is működik, illetve még nem kopott el egy 86-os gépen. a 6B külső átmérőjén kis bevágások vannak, amiben  a 6A kis szögletes fülei ülnek be, akadályozva annak elfordulását. Azaz nincs szegecselve, vagy hasonló... A megcsúszás talán nem is LE kérdése, hanem Nm. Ha kellő anyagvastagság van (mert elfér?), lehet nem is kéne alatta egyengetni a felületet. 

Rózsaromantika Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33588

http://mopedauto45.uw.hu/mopedautovasarlas.htm   Én erröl az oldalról tájékozódtam , hogy legyen fogalmam mit vegyek. LE NE TÖRÖLD !!!!!!!!!!!!!!!!

Előzmény: Törölt nick (33584)
korkada Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33587

A Tesla S-ekben szerinted milyen akkuk dolgoznak? Eleg jol birjak a gyurodest. 

Előzmény: WooDoo (33582)
korkada Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33586

Szerinted mennyi tokeinjekcio utan kerulhetne sor a hazi keszitesu variator gyartasara? (a Mo-i beeinditashoz meg csak magyar ceg sem kell hozza...keresni kell egy offshore ceges cibmborat aki kis mani elleneben megengedi a ceg nevenek hasznalatat. (egy ilyen sajat off ceg fenntartasa amugy evente 150-170k, a ceghez a honlapot/keretrendszert neten keresztul bonyolitva Indiaban a programozok orommel es olcson megirjak) Mlm rendszeru, mopedautos clubot kell belole csinalni es csokolom) Esetleg erdemes lenne megvennem a szabadamat :), osszepakolni itt egy mopedautos muhelyet, majd megvasarolni az osszes meg valamennyire eletkepes ratyi szart, felujitani, es nyitni egy mopedauto kolcsonzot. Nalunk a varosok koruli adokapuk es a magas parkolasi, u.anyag dijak osszessegebol 100 km-es tavot nezve siman kijonne egy napra mopedautot berleni. Itt ingyen parkolhat es nem vonatkoznak rajuk az utdijak. Ellenben joval olcsobbak az elektromos autoknal. Ha netan lerobbanna veluk a berlo, konnyen futora pakolhato, es mar mehet is a hazi "muhelybe" javitasra. A mopedautok rendszamosak, de a vizsgabazisokat nagy ivben elkerulik, mivel nem kell rajuk vizsla. A repteren potom 31k a legolcsobb berauto 1 napra. 7 napos intervallumot nezve pedig 14k/nap. A mopedautot 5k-6k-ert siman ki lehetne nyomni naponta. Bocs ha kicsit elkalandoztam. Nekem mindig ilyen agymeneseim vannak :) Fantazia nelkul nincs elet :)

Mielott ide kijottunk mindenki azt mondta mekkora barmok vagyunk. Valsag kozepen orszagot valtani? -mondtak A biztos allasotokat feladni? (biztos?? hahha) Hitetlenek voltak,vannak, lesznek :)

 

A bratyo szerint marogepre is szuksege lenne. Hiaba programozza fel a CNC-t, sajna marogepet nem vasarolt a fonoke.

Előzmény: Bakancs4 (33578)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33585

Talán lesz egyszer megoldás , az elektromos automobilok máig gyenge pontja az akkumulátor -- a probléma nem újleketű , akár a delejvillanyos forgonyra , akár Edison kísérleteire gondolunk .

 

Ez a tárcsasajtolás viszont foglalkoztat . Bár van egy olyan sejtésem : hasonlóan az ezen oldalon megjelent golyóscsapágyas átalalkításnak vagy hirdaulikacső-Glycodur megoldásnak ennek is hamarosan lesz kivitelezője . Vannak akik olvassák a fórumot , de nem írják .

 

Persze tudom szerinted nem érdemes veszkődni a variátorral , sokkal jobb megoldás elektromos hajtást beépíteni a járgányba .

Előzmény: WooDoo (33582)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33584

+ szívem szerint mind a két mopedautós honlapot letörölném az ilyen emberek miatt, amit igen sok idő ráfordítással állítottam össze és rengeteg munkám van benne, maga a honlap anyagának egyenkénti feltöltése több órát vett igénybe. És akkor bejön valaki ide mocskolódni... 

Előzmény: Törölt nick (33579)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33583

http://www.birosag.hu/allampolgaroknak/tarsadalmi-szervezetek-es-alapitvanyok-nevjegyzeke

 

 

 

Társadalmi szervezetek részletes adatai

Szervezet neve

Tolna Megyei Járműbarát Egyesület

Szervezet székhelye (irsz)

7100

Szervezet székhelye (település)

Szekszárd

Szervezet székhelye (utca, hsz)

Szent István tér 10.

Képviselő(k)

elnök Szauer Szilárd

Típus

Társadalmi szervezet

Cél szerinti besorolás

szabadidös és hobbitevékenység

Cél leírása

A közlekedéstörténeti emlékek megőrzése és ápolása.
A közlekedéstörténeti szempontból értékes járművek felkutatása, helyreállítása és bemutatása, a velük kapcsolatos dokumentációk és szakirodalmak gyűjtése, a tagok ilyen irányú tevékenységének elősegítése.
Közlekedéstörténeti, vagy egyéb szempontból értékes, ritka vagy érdekes járművek tulajdonosainak az érdekképviselete, lehetőséget biztosítani a tagok számára az ilyen irányú érdeklődésük szervezett formában történő művelésére.
Közlekedési kultúra és morális szint emelése, a közlekedésbiztonság növelése, a közlekedési balesetek számának csökkentése.
A tagok és érdeklődők részére a közlekedéssel, a közlkedéstörténettel és a közlekedésbiztonsággal kapcsolatos programok és szabadidős tevékenység szervezése.

Állapot

Bejegyzett

Megyei nyilvántartási szám

1782 / 2009

Országos nyilvántartásbeli azonosító

1166 / 2009

Eljárt bíróság neve

Szekszárdi Törvényszék

Határozat száma

60123 / 2008 . 4/I

Jogerőre emelkedés dátuma

2009. 04. 15.


 

2011 évi beszámoló:

Letöltés


 

2012 évi beszámoló:

Letöltés

 

 

 

Előzmény: WooDoo (33580)
WooDoo Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33582

Az akkufejlesztés gőzerővel folyik kutatóintézetek százaiban, ez pl. egy igen ígéretesnek tűnő akkutechnológia.

http://www.origo.hu/techbazis/20140408-fel-perc-alatt-feltolti-a-mobilt-a-csodakutyu.html

Ha nem kamu, akkor az elektromos energia tárolás néhány problémájára megoldás lenne. Pl. 400x gyorsabban lehet tölteni, mint a hagyományos lítium akkukat. Mivel szerves anyagokból készül az akku, (aminosavakból és fehérjékből) nincsenek benne mérgező nehézfémek, és sokkal olcsóbb is lenne, mint a drága lítiumot és nikkelt tartalmazó cellák.

 

Számtalan ígéretesnek tűnő fejlesztésről derült már ki, hogy csak a laboratóriumban működik, de én hiszek benne, hogy hamarosan áttörés lesz az akkuk terén, és utána mindenki boldogan furikázik az elektromos mopedautójával, megszabadulva a hajtáslánc számtalan nyűgétől...

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33581

Nem viselem el ezt a hangnemet, különösen hogy egy rossz szót se mondtam rád, de ha hiányzik akkor bepótolom.

 

 

Az új kérdezőknek legközelebb te válaszolsz, jó ? Vagy akkor nem szólalsz fel ugye? Segíteni nem tudsz, csak kötözködni és mocskolódni. Én már összeállítottam két magyar mopedautós honlapot, egyelőre te csak kötekedsz, úgyhogy szívesen átadom a teret. 

 

 

Úgy érzem hogy politikai háttér áll e mögött, és te a narancsokhoz tartozol, aki hazaárulónak, szemétládának tartja azt, aki az országra csúnyát mond, csak azt szabad mormolni a Tv-ben leadott reklámok után hogy igen igen Magyarország jobban teljesít. Ez nem egy politikai fórum, ha ez alapján vezérled az indulataidat, akkor rossz helyen vagy. Örülök, hogy neked állami támogatással sikerült megvenned az autódat, de nem te fogod megszabni, hogy én mikor mondhatok csúnyát az országra és mikor nem. 

 

Kíváncsian fogom várni az új kérdezőknek írt építő jellegű hozzászólásaidat, nem csak kötekedni kell tudni, hanem adott esetben segíteni is másoknak. 

Előzmény: Törölt nick (33579)
WooDoo Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33580

Egy ilyen kis mélységű formát simán kisajtolnak 1 lépésben, és a szerszámot is le lehet gyártani sima esztergán.

 

De a kúpos lemezeket is le lehet gyártani közönséges esztergán, mint ahogy a bográcsot fusizták régen. Az esztergába befognak egy pozitív formát, hozzányomnak egy sík lemezt a szegnyereggel, és miközben forog a lemez, a szánnal rányomják a lemezt a formára. Forgástest alakú alkatrészeknél ez jól működik, pl. alumínium fazekakat is gyártanak ezzel a módszerrel, márpedig egy fazék elég mély. Az acél betét szélére még egy kis peremezést is lehetne csinálni, így nem lenne hullámos, és úgy menne rá a tárcsára, mint pl. a fém cipőpasztás dobozra a kupakja.

 

A kigödrösödött alu tárcsát nem mindig lehet tökéletesen leszabályozni, mert nem marad elég falvastagsága, de szerintem vannak már olyan jó minőségű, hőálló komponensű fémragasztók, amivel ki lehetne tölteni a rést az acél betét és az alu tárcsa között. Csak csinálni kellene a ragasztáshoz is egy szerszámot. Aztán ha precízek akarunk lenni, dinamikusan is ki kellene egyensúlyoztatni a tárcsákat, pl. itt: http://www.gbalance.eu/

Az új villanymotoromat is velük egyensúlyoztattam ki, mert kb. 10e-t fog forogni.

 

A golyóscsapágyasra átalakított primer variátorom, és a teflon perselyes, keménykrómozott futófelületű szekunder varióm acél betéttel "felvértezve" sokkal jobb, tartósabb, és  töbször is felújítható lenne mint a gyári variók. Tulajdonképpen minden rendelkezésre is állna a projekt beindításához, csak az a baj, hogy a mopedautózás nekem csak hobbi, és ebből nem tudok/akarok pénzt csinálni. Szívem szerint valami egyesület keretében csinálnám ezt a variátor felújítást, a tagoknak önköltségi áron, de hiába volt itt is szó sokszor, hogy szerveződnünk kéne, mégis csak Bander tudott valami kamu mopedautós érdekképviseletet összehozni...

 

Néhány kép a villanymotorom kiegyensúlyozásáról:

Előzmény: Bakancs4 (33578)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.10 0 0 33579

No, azért nem mindent illik ezen a fórumon sem,miszerint egy tecnikai fórumon alapvető intelligencia,műveltség szabályai is elvárhatóak,amibe ez is beletartozik,nem csak a z éppen aktuális tehnikai informácíók.Nem oktatlak  /azt az iskolában kellett volna/.És akkor nekem itt van vége,a felajánlott, jó hangulatú,tisztázó beszélgetés igénye nélkül.

Igen, azt hiszem már egyszer belefutottam egy hasonló" hiányba" itt korábban,de igérem többet nem teszem

sajnálattal

 

Előzmény: Törölt nick (33572)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.09 0 0 33578

Megjöttek a féknyereg csúszócsövek , csak nem talált tegnap itthon a postás , és még ma sem értem rá bemenni átvenni -- mostanában az ajánlott ( melegen ajánlottat pedig főleg nem ) leveleket nem dobhatják a ládába . Holnap bemegyek érte . Ezúton is köszönöm .

 

Ezen a sajtoló-szerszámon viszont gondolkodom . Mi pénz lehet ?  Ugyanis az IBC variátornak két fő rákfenéje van :

  • egyrészt a csúszógyűrűs technikák megkopnak
  • másrészt a tárcsa felülete kigödrösödik

Az előbbire sikerült megoldást találni : egyre gyakrabban találkozom a hírdetésekben golyóscsapágyasra átalakított ( vagy erre utaló)  primer hírdetéssel ; illetve a szekundereknél a hirdaulika rúd és Glycodur persely kombináció oldotta meg azt amit a gyárban nem tudtak vagy nem akartak normálisan megcsinálni ... Kis üzleti érzékkel szabadalmat jelenthettél volna be rá .

De a gödrösödés -- az bizony még élő probléma maradt .

Erre Gázos Sanyi talált megoldást -- még egy szabadalmi igény -- de az a baj , hogy mindenkinek újra kell kezdenie az egész javítást , szakember vadászatot és betanítást  . De előregyártott-sajtolt lemezbetétekkel ? Hmmm ....

 

Ugyebár van négy tárcsaoldalunk ami kopik  . De a primeren és a szekunderen belül a  párok egyformák , tehát egy primer és egy szekunder nyomóforma elég . Most fillérezzünk tovább : egyforma-e a primer és a szekunder ?  Egyértelműen különbözik a belső tengelyátmérőjük , és külső is , de nyilván a nyers kisajtolt  kúpot után kellene munkálni és akkor kapná meg végső külső-belső átmérőt .

A kúposságnak ( a szögnek )  elvileg egyeznie kell primeren-szekunderen , mert ugyanazt a szíjat szaggatják mindkétfelől .

Vagyis elvileg egy akkora nyomóforma , ami a szekunder tárcsára tudna protézist sajtolni megoldaná az egész hazai mopedautós társadalom variátorgandjainak jórészét .  Azonfelül megoldódna a leesztrgált Aixam 400-asok hiányzó 5 mm-ere is m bár az a rész mögött már nem lenne alumínium .  Poc2-nek is talán jó lenne a kis variátorára , ha a kúposság szöge egyezik akkor ő is ki tudná szabni a nyers formából a neki kellő méretet .

Vélelmezem : az alkatrészkereskedők ellenérdekeltek a dologban .

Ezek után nem lehet olyan drága az a sajtolóforma , valószínűleg visszahozná az árát . VAn egy ismerősöm ( túravezető ő is ) a bonyhádi Zománcgyárból ( edény )  ment nyugdíjba  , asszem felkeresem egy kis technológiai tanácsért .  Ezeket a fugurákat egy lépésben sajtolják ki ?  Vagy több , egyre mélyebb alakkal dolgoznak ?

 

Ami a CNC esztergálást illeti : szimpla utánszabályozásról volt szó , csak amikor mondtam , hogy nagyon polir felület kell akkor merült föl bennük a CNC-s konkurrencia . Ami végülis -- a programírás miatt -- olyan árat mondott amennyit nem ér meg egy felújított variátor. Akkor visszakerültem az eredeti brigádhoz é sők normálisan megcsinálták , de még nem került beépítésre a tárcsa .

Előzmény: WooDoo (33576)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.09 0 0 33577

Szívesen .  Kimaradt egy értelmező mondat , tűzd hozzá :

 

7. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez

Járművezetésre jogosító okmányok kiadásának életkori és jártassági feltételei a 2006/126/EK irányelvnek megfelelően 2013. január 19-től

II. Jártassági feltételek

7. Bármely nemzetközi kategóriára megszerzett vezetői engedély érvényes az AM kategóriájú járművekre.

8. Az „A2” alkategóriájú vezetői engedélyek az „A1” alkategóriára is érvényesek.

9.138 Az „A” kategóriájú vezetői engedély az „A1”, „A2” alkategóriákra, a „B” kategóriájú vezetői engedély a „B1” alkategóriára, a „C” kategóriájú vezetői engedély a „C1”, a „D” kategóriájú vezetői engedély a „D1” alkategóriára is érvényes.

 

138  Megállapította: 5/2013. (I. 16.) Korm. rendelet 21. § (2), 2. melléklet 2. Hatályos: 2013. I. 17-től.

 

 

Előzmény: hektor1 (33574)
WooDoo Creative Commons License 2014.04.09 0 0 33576

Nem tudom az alumíniumot lehet-e krómozni (bizonyára lehet, ha még a műanyagot is tudják) de nem hinném, hogy az a néhány mikron vastagságú krómréteg tartóssá tenné a tárcsát. Mondjuk ha már valami high-tech bevonatot keresünk, akkor inkább a kerámiát javasolnám, de maradjunk a realitásoknál. Tudnék sajtoltatni 2 mm-es acéllemezből kúpokat, amiket pl. süllyesztett fejű szegecsekkel lehetne rögzíteni egy leszabályozott tárcsára. De nem tudom lenne-e rá kereslet, megtérülne-e valaha is a szerszámkoltség. Lehet olcsóbb lenne alumíniumból öntetni inkább új tárcsákat...

Előzmény: Poc2 (33575)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!