> Nézd meg, hogy pl. a Sub ára hogyan változott egy 10 éves intervallumban!
akar meg is irhattad volna :). ha evi 6%-os "termeszetes" dragulassal szamolunk az 10 ev alatt majdnem 80%. ha jol emlekszem 10 eve olyan 5500chf korul lehetett a normal acel datumos sub, most meg talan 8000? ez eves 4% alatti dragulas, amit teljesen elfogadhatonak mondanek.
Az alapmodellek ára nem szállt el az elmúlt években? Erre azért felkaptam a fejem. Nézd meg, hogy pl. a Sub ára hogyan változott egy 10 éves intervallumban!
- ha ki kellene emelni valamit a rolex-el kapcsolatban akkor en mindenkepp a jozansagot mondanam. az alapmodellek ara nem szallt el az elmult evekben (sok mas gyartonal megtortent).
- magam is hosszu evek ota sub-ot hordok es ez messze a leghordhatobb, legjobban kedvelheto oram, vitathatatlan minosegben.
- az alapmodelleken tuli rolexeket azert en is megmosolygom es el nem tudom kepzelni ki es miert veszi a gyemantos, rubintos formedvenyeket. oranak nem funkcionalis, ekszernek nem szep, befektetesre nem jo. persze gondolom eladhatok ezek az araboknak, azsia egy reszen, de azert csak borzalmas dolgok ezek.
- az alap sub/explorer/day date ... vonal viszont kiemelkedo minoseg/presztizs/ar-ertek aranyt kepvisel.
- a rolex-el kapcsolatos tulajdoni viszonyok, penzugyek, es egyeb miszteriumok azert megernenek egy miset, akinek van ideje es erdekli az ilyesmi az kutakodhat ezugyben a neten. es ez csak annyiban kapcsolodik ide, hogy azt irod "Nekem messze a legszimpatikusabb márka." :)
Főleg a Rolex. Nekem messze a legszimpatikusabb márka. És nem csak a minőségi tömeggyártásuk okán. Pont a kommunikációjuk az, ami szintén példás.
Az Omega próbál felnőni hozzájuk, de szerintem nem fog menni. Azt az elmúlt 40-50-60 évet, ami alatt a Rolex az lett, ami, azt nemigen lehet átugrani...
Nem erre gondoltam, csak arra, hogy itt mindenkinek értenie kell dolgokhoz. én épp azért járok ide, mert műszakilag műveletlen vagyok. A kimmunikacióhoz viszont értek és abban a legtöbb órás cég profi - az Omega-val es a Rolival az élen...
Amennyiben érdekel mélységeiben a koaxiális gátszerkezet, elég lenne visszaolvasnod a fórumon. Az ide író komoly szakemberek közül jópáran kifejtették már a véleményüket a dologgal kapcsolatban.
A Ferrarinál is az a titok, ahogyan készül, és ami elkészül. Az, hogy olyan nimbusza van a Ferrarinak, vagy a Rolexnek, legnagyobbrészt ezen követelmények következetes betartásának, és a - többi márkához képest másabb, esetleg még szerényebb - marketingnek köszönhető.
Ahogy a Ferrarinál a motorblokk öntéséhez saját ötvözetet használnak, úgy a Rolex is maga készíti a dolgait. Pl. saját öntödéje van, ami a többi márkára nem jellemző. Ezt próbálja ugye az Omega az egyedi vöröses arany ötvözetével majmolni.
Tehát összegezve: A strapabírása, "maradisága", használhatósága, pontossága, a régi modellekhez alkatrészgyártással való hűsége ( gyári plexi pl. ) adja a lényegét. Ettől lett már jó régen divatos bizonyos körökben, és az pedig státuszszimbólummá tette stb.
De a lényegen ez nem változtat. Szinte elpusztíthatatlan szerkezet, nagy pontosság.
Ölj bele milliárdokat, kezdj el ilyen minőségben és következetességgel órát gyártani, fejlessz ilyen strapabíró szerkezetet, és a siker nem marad el. Persze neked is kelleni fog hozzá mondjuk 20-40-60-80 év, pont, mint a többieknek.
És ha te kiosztásnak érzed, hogyha valaki az órád márkájának a sikerét a következetesen jó minőségben gyártott, messze az egyik legstrapabíróbb szerkezetben és a jó tokban látja főként, akkor szimplán túl érzékeny vagy.
Egy olyan ipari háttérrel rendelkező országban, mint Anglia, azért lehet még ma is találni hozzáértő iparosokat. Ebben a videóban beszél a nehézségekről, de talált megfelelő embereket:
Szerintem ebben az Omega lehet a "bűnös". :) Valahogy el kellett adni. Az meg, hogy "tessék, még egy pontos óra", mégsem olyan jó szlogen egy Omega kaliberű cégnek. :D
De itt egy kis videó az egyik órájáról. Érdemes megnézni, hová dugta a kronográf mechanizmust.
És az elképesztő, hogy mindent maga csinált. Szinte az összes kapcsolódó szakmát mesterfokon művelte.
Szerintem már ezért is elismerést érdemel. Elvégre nem solidworksben modellezte ki az ötleteit, hanem kézzel, a saját műheléyben kivitelezte őket.
Tehát ugyanúgy javíthatóak, pótolhatóak is kézzel az alkatrészek. ( Gondolom, az Omega ezen is változtatott a múltkor általad említett okokból )
"Amit írtál a Rolexről vicces. "Addig egyedi", "ennyi a titok". Ezt tényleg így látod? Ha ennyi, akkor most mindenki olyan áron értékesítene annyi órát, mint a Rolex. Csak masszív, megbízható és pontos szerkezeteket kell csinálni oszt jól van mintha azt írnád, hogy semmiv ez a Ferrari, csak gyors, szép, erős és extravagáns autót kell csinálni és már nem is egyedi... Nem értek a koaxiálhoz, tényleg érdekelne, mi a gyakorlati előnye, de ezt a kiosztós stílust már unom. Nem azért kérdeztem, hogy elmond, milyen egyszerű, viszont nagyképű embernek tartasz, aki nem méltó a tisztességes válaszra. Nem is értem... Vannak, akiknek harc az élet...
Azt egyébként hol és ki mondta, hogy azért csinálta, hogy ne kelljen kenni a szerkezetet...? Csak mert mindenki ezt terjeszti, de hol van ennek nyoma...?
Az alapvető tévedés az, hogy Daniels azért találta fel ezt a gátszerkezetet, hogy csökkentse vagy nélkülözze a kenést, és hogy ebben egyelőre csődöt mondott, mert 2-3-4 évenkénti szervizekkel dövögnek az új Omegák.
Szerinted elpocsékolta volna erre a fél életét? Nekiállt volna ő is szilikon billegővel bohóckodni, és kész.
Őt inkább az energiaátadás tökéletesítése, és a pontosság növelése érdekelte. Szerintem a gátszerkezet hatásfoka jobban izgatta, mint hogy az elvileg járulékos csökkent kenésigény mennyire jó reklám.
Szerintem ő győzött. Az általa kreált megoldás működik. Vajon hány embernek sikerülne ez? Hányunknak járna le gond nélkül 48 órát az újfajta gátszerkezete? Nekem biztosan nem. :)
A saját coax szerkezetinek - vagy épp az új Omegáknak - a pontosságáról meg én nem rendelkezem információval. Lehet, hogy könnyebb lett nagy tömegben kronométer pontosságot előállítani, lehet, hogy nem...
Egyébként egyre inkább úgy látom, hogy az Omegánál jól döntöttek, amikor belevágtak.
Ugyanis nem kell ezt olyan jóra csinálni. Elég, ha működik. Elég, ha 2-3-4-5 évente beslattyog a kuntsaft a szervizbe rendbe rakatni az óráját. Ma ez a trendi. És üzletileg sem utolsó...
Azt a pluszt például, hogy nem csak az alkatrészek polírozásában, tokban és számlapokban különbözik az összes többi órától. Elvégre alapjaiban az összes jelenlegi óra igen hasonló. Persze az árcédulák reszelgetése is lehet innováció, ahogy a tárcsás, szalagos időkijelzés is. Csak a lényegen nem változtat.
A Rolexed a márka által elérteken kívül addig egyedi, míg valaki időt és pénzt nem áldoz a sikere mibenlétének megértésére, módszereinek alkalmazására, és nem terveztet egy pontos, masszív, egyszerű és épp ezért tartós szerkezetet, tokot. Ennyi ugyanis a titok. Na meg a MEO esetleg.
A coax fejlesztése pedig nyilván egy folyamat, ami korántsem ért véget. Az, hogy az Omega eseteg idejekorán dobta-e a mélyvízbe, külön történet. Szerintem igen. Elvégre ők nem feltalálók, hanem bizniszmenek. Nekik a bevétel az eredmény.
És ha az elmúlt mondjuk 100 év talán legkomolyabb órásának beletelt vagy 30 évébe, hogy átlássa - megértse a számtalan gátszerkezet működését annyira, hogy újat próbáljon alkotni, akkor nyilván az alkatrészcserélő mezei órásaid véleménye a mérvadó a kérdésben.
Egyébként mivel az általa készített órák nem forognak közkézen, és nem voltak a saját mérésein
túl vizsgálat tárgyai, lehet, hogy jobbak, mint az Omega mérnökeinek a próbálkozásai.
Állítólag a Pateknál is az volt a gond, hogy az elméleti ismereteiket nem voltak hajlandóak lecserélni a tervezők Daniels gyakorlati ismereteire. Az ő Patek átalakítása működött.
Majd ha feldolgozzák az örökségét, a műhelyében lévő információkat ( pl. az átalakított órák vielkedéséről, szervízproblémáiról ), akkor lesz teljes a kép.
Addig egy márka - a saját felemelkedése érdekében - elsietett interpretációját látják csak az órások.
Semmivel sem jobb. Egy kísérlet a hagyományos, mindenki által használt svájci horgonygátszerkezet kiváltására. Végül az Omegában talált partnerre, és azóta időt, pénzt nem kímélve reszelgetik. Mára már használható lett...
És mivel jobb a koaxiális szerkezet, mint a sima? Naívnak tűnik a kérdés - nem is értek hozzá, csak érdekel és kizárólag negatívumot hallottam órástól eddig róla. Milyen pluszt adott volna egy Patekhez, Rolexhez, Zenithez?
Daniels a 80-as években már a Pateknál házalt az új gátszerkezettel. Saját maga épített át a patektől kapott szerkezetet, majd a patek mérnökei is próbálkoztak, de a tesztpéldányuk többször is megállt a prezentáción, mivel a saját fejük után mentek, figyelmen kívül hagyva Daniels javaslatait.
Bár a vékony patek werk miatt állt neki egyáltalán karóra alkatrészek készítésére alkalmas gépek beszerzésének, és a gátszerkezet kicsinyítésének, végül kútba esett a dolog.
Ezután saját szakállára több márka szerkezeteivel kísérletezett. Épített át ETA szerkezeteket, két Rolexet, és Zenith-et is, jóval azelőtt, hogy az Omega komolyan érdeklődni kezdett volna.
Nézd, mint írtam, mindegyik manufaktúra mérnöki teljesítményét nagyra tartom.
Az elgurult a gyógyszer kifejezés tulajdonképpen annak a motivációnak szól, hogy ezek az emberek az idő múlását a legkülönbözőbb és legelképesztőbb megoldásokkal szemléltetik számunkra.
Sok esetben bonyolult, öncélú megoldást alkalmazva, hogy a szakmai tudásukat fitogtassák. Mindezt nem ritkán épp az idő leolvashatóságának a rovására.
Ugyanezt gondoltam a Bugatti mérnökeiről is, amikor célul tűzték ki a 400Km/h feletti végsebességet. A terv megvalósítva, az autó tetszik, kijár nekik az elismerés.