No azért bizti van más baja is, gondolom a képeket nem az égő miatt rakta be, legyünk törelmesek, hogy előálljon a farbával, hogy minek rakta be a képeket... meg hogy tulajdonképp mi a baj...
Érdekes eset történt az osztrák kazetta vásárlásomnál.Kaptam ajándékba egy AKAI AM-A90-es erősítőt,meg egy CD játszót,amiről itthon kiderült,hogy TIMER.Felhőszakadás volt,nekem keellet mindent a kocsihoz vinni,nem is néztem,mit kaptam.Volt egy régi AKAI videó is,de azt kidobtam.Az erősítő állítólag hibás,de szerintem meg jó,csak egy égője égett ki.
Nekem kell kijavítanom egy Akai fant! Tudom, hogy nem egy időben készültek, de attól még egy sorozat! (ugyanaz a felépítése) Nekem van egy olyan akai katalógusom, amiben a 635D/635DB már benne van, de a többi még nincs. (még a régi gépek vannak benne, 650D/625/620/266II/255/215D/GX4000D/DB)
Minden 747dbx műszeres volt. A sima 747-esnek Japánban volt egy VU műszeres változata. Már tettünk be képet ide róla, sőt a német Ebay-en árultak is ilyet.
A kazettások számát meg egyszer véletlenül elírtam, ne lovagolj már ezen!! :-)
Attól hogy nem egy időben jelentek meg még egy sorozat lehet. ilyen volt például a Technics iso-loop széria. Ott is csak a sima 1500-ös jelent meg először 1976-ban aztán 1978-ig piacra került a többi féltucat modell. Nyilván így volt ez az Akainál is. Sikeres volt a 635 és ezért készült belőle több féle változat is késöbb.
A gyűjtői értéket kell megfizetni s nem a hangot. Bár az én GX-77-em beállítás után igen jó mérési eredményeket produkált. De azért csak nem félsáv, Studer. :-)
636 DB volt, én dolby nélkülit nem is láttam belőle. Az Uherjeim meg nem hullottak atomjaira, köszönik szépen ma is jól működnek még a fekvő sima Royal is.
A 636-ból még sosem láttam dolby-st, csak 635-ös volt szerintem. Lehet hogy az Uher jobban szólt, de az Akai az ma is működik, az Uher meg már atomjaira hullott.
Szerintem az egész sorozat hangja nagyjából egyforma lehet. (635/635DB/636/646/747/747dbx/747VU) Nekem csak 635-ös van és a többit nem hallottam szólni. A nagyobb gépek kicsit több extrát nyújtanak. A 747-es például már öt motoros! (ezzel valszeg világbajnok) SA végigmérte az én 635-ösömet, de egyébként is jól ismeri ezt a típust.
plusszok:
- Jó műszaki paranméterek, 9,53-on GX szalaggal 20 kHz feletti határfrekvencia
- oda-vissza felvesz/lejátszik (ha ez valakit érdekel) (természetesen folyamatos felvétel/lejátszás is)
- opcionális táv
- valós idejű számláló
- sebességszabályozás, ha nem pontos a kapott felvétel sebessége
- audió mute ez néha nagyon hasznos
- markerek a potiknál
- izléstől függően szép külső
- DD, a számlólót a jobb oldali gumirozott szalagvezetőről hajtják.
minuszok:
- elég lassan és erőtlenül teker
- csak közepes hangminőség, nem szépek a mélyhangok, kicsit szűk a dinamika
- akkora mint egy konyhaszekrény
- állítólag csak a saját NAB-jával működik igazán jól
- Sok köztük a tranyó hibás példány. SA szerint volt olyan hogy az egyik csatorna összes tranzisztora zárlatos a volt a felvevő erősítőben, mindet cserélni kellett. Ki is cserélte őket korszerű zajszegény típusokra, erre ez a csatorna sokkal jobb lett mint a másik, eredetileg hibátlan. Így cserélhette azt is. De a tranyók cseréje nem olyan nagy költség a gép értékéhez képest.
Engem az érdekelne, hogy ezek a -számomra- nagyon sokért elkelő Akaik mennyire jó hangúak? Gondolom egy kisebb Studert lehet venni ennyiért, vagy olcsóbban, sőt az Otarim az 1000 méteres stúdiószalagokhoz való nagy fémtárcsáival együtt került harmad annyiba, mint ez a 747-es. Tehát mennyi a gyűjtői/használati árarány? Ihagee
Igen, ez nem volt egy kiemelkedő vétel. Ennyiért sztem lehet venni könnyedén. Viszont gondolom nem kupeckedési szándékkal lett véve hanem tartós használatra. Akkor meg megérte. Öröm ránézni.
Nekem viszont elég a kisöcsi is amíg ezeknek ennyi lesz az áruk. Ami eléggé valószínűsíthető, hogy egy jódarabig itt kötül mozog majd a dolog. :-)