Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Azonnal uzembe allitottak oket, de szepen fel lesznek ujitva folyamatosan. Elvileg a 32 kocsi az idei ev vegeig keszul el, ablakokat cserelnek, osszes belso felulelet, ulesekete es ahonnan az OBB kiszedte a vakumos wc-t, oda visszarakjak. A Janoza ceg kesziti a revitalizaciot:
A masik temaban nincsen uj fejlemeny. Ki tudja az uj vezetes mit akar majd ezen a teren. Ami korabbi info volt, hogy sajat kockazatra bekuldenek az EC-ket tovabbra is egy olyan partnerrel akinek van engedelye es mar dolgoztak egyutt. Tippelnek Alexekre. A Hungariarol semmi hir. Majd jovore.
Laikusként eléggé szimpatikus kis gépek pedig,remélem összejön nekik és kiküszöbölik a bajokat.
Ha nem bosszantalak egy újabb (két) kérdéssel akkor az ÖBB-től átvett kocsikkal mi lesz?Maradnak így,vagy festés,felújítás?!
Illetve hogy a CD jövőre hogyan kívánja üzemeltetni a Berlin,Hamburg felé a járatokat a RegioJettel szemben?Marad-e a Hungária vagy csak Prágáig?Vagy még nem tudni semmit?
20-at rendeltek a Skodatol meg 2009-ben mostanra kapjak meg az osszeset, volt veluk minden gond (kotber) es meg most sincsen rendben minden papirjuk (engedelyek). A szlovakok 2 darabot vettek es van meg a nemet rendeles.
Jó hogy itt vagy,mert még nem igazán tudok a nyelvükön pedig próbálkozom és pár érdekes hírt olvastam.
Én azért nem bánom ha nem lenne csak Graz felé RJ szerintem nem valami nagy szám pár stílusos és lehet vele villogni az biztos nekem annyira nem jön be.
Olvastam valami cseh oldalon 15 új skoda gépről,a csehek vettek,vagy ez a német hír még?Nem tudsz ilyesmiről,hogy mi lehetett amit olvashattam?!
Ugye a belpolitikai botrany hozadekakent lemondott a Necas kormany es az 'ellenzeki' elnok Zeman, nem ennek a ketes tobbsegnek adott kormanyalakitasi megbizast, hanem egy 'szakertoi' kormanynak (akik nagyon kozel allnak az ellenzeki szocialdemokratakhoz, akik jovore valoszinuleg magasan nyernek majd). Na most ez a parlamenti tobbseggel nem rendelkezo kormanyfeleseg igen szep tisztogatast vegzett sok miniszteriumban. A kozlekedesi miniszter koztudottan utalja a CD igazgatojat es igazgatotanacsi elnoket Petr Zaluda-t. Ennek es a varakozasoknak megfeleloen ki is rugta azonalli hatallyal, mondvan meg kell allitani a tarsasag eladosodasat es Cargot ki kell huzni a godorbel. Errre a legmegfelelobb elnok egy korabb CD vezeto Dalibor Zeleny lett, o kb 10 evvel ezelott vezette mar a Cseh Vasutakat. Nyilatkozott terveirol is:
Nagy valoszinuseggel nem veszik meg az opcios 7 Railjetet (igy csak 8 lesz az osztrak iranyra), azaz a szlovak-magyar irany kuka
Kellene nekik ket plusz mozdony ehhez, mert a jelenlegi jarmuparkban, nincsen a vontatasra alkalmas. Valamint szukseg sincsen ezekre, mert ami igeny van a tavolsagi forgalomban, azt a jelenlegi allomany "bosegesen" kielegiti.
Mindemellett ugye megtortenhet az is, hogy a kozlekedesi miniszter es az uj igazgato csak 1-2 hetig lesz itt, ha az augusztus 7-i bizalmi szavazason a Rusnok kormany nem kap tobbseget, ebben az esetben ujra megprobalkozhatnanak elorehozott valasztassal (1 hete nem sikerult osszehozni eleg voksot ra) vagy a korabbi kormanytobbseg megprobalkozhat kormanyalakitassal. Szoval a politika sehol sem szep :)
Persze azért vicces, hogy első oldalon: 2014-ben ezt nem ismétlik meg, aztán utolsó oldalon apróbetűben: a 2014-es árakat majd 2013 őszén állapítják meg :)
Gondolom a Captain's Choice túra hazatérő kocsijai voltak. Gazdag ausztrálok járták végig Közép-Európát Moszkvától Berlinig vonattal, Budapestet is érintve.
Én Litvániában akartam meglesni, de sajnos akkor pont nem tudtam kimenni, de itt egy kép amint a Rail Baltica 4 sínes részén hasít:
Mult het csutortokon mentem a Hasekkel - Pragabol olyan 50%-on voltunk, foleg kulfoldi turistak. Jottunk szepen - a vonat vegen volt 4 plusz kocsi. 2 Startot elso osztaly (Apmz vagy Amvz) - egy meregzold vagon (talan csehszlovak) aminek volt ilyen kiallo ablaka (mint a paklikocsikon) es fulkes volt illetve egy kek-feher nosztalgias etkezokocsi. Hataratlepoben kb 100-120an lehettunk - tobb mint a szokasos. Van egy nagyon gyenge telefonos videom rola - majd megprobalom felvarazsolni, hatha kiderul mi volt ez a stokk.
Visszafele tegnap EC174 Jesenius. Vacon meg nem voltak sokan de - a ket termesben minden hely ki volt cetlizve. Vegyesen magyar, szlovak, cseh indulassal. Mellettem a tuloldalon egy no utazott 2 kislannyal (3-6) evesek Drezdaba. Gondoltam van 3 helyjegyuk - a negyediken lattam, hogy Pozsonytol. Aztan kiderult, hogy csak neki van, a gyereknek nem, mondvan ingyenjegy. Neki nem Sparjegye volt, mert kulon volt hozza a helyjegy. Evente mehetnek rokonlatogatoba. Praga elott kerestem neki olyan helyet, ami nem foglalt Pragatol. De azert nem idealis - a ket kisgyereket joval arrebb lerakni. Nem tudom a penztaros ajanlotta neki a plusz helyjegyeket, bar valoszinuleg igen, mivel mondta, hogy 'tavaly fulkesben voltunk es kicsit osszebb huzodtunk'.
Amugy mindket vonaton termesben voltam ugye es megcafolva korabbi tapasztalataimat, sikerult annyira benyomni a klimat a cseh Bpee-ben is meg a Bpmz-ben is, hogy az emberek hosszufelsot vettek, mondvan hideg van.
Én is így emlékeztem. Ehhez képest bizonyos felvidéki magyar politikai erő képviselői erősen lobbiznak a magyar kormánynál az újraindításáért, azzal indokolva a dolgot, hogy a 160-as nagy részén megszűnt a személyforgalom. (Ami persze egyrészt nem igaz, másrészt pont Fülek és Feled között a gyorsokon kívül személyvonatok is vannak.) Érdekes ötlet.
A 175 tegnap is egy komédia volt. Pardubicébe 20 perc késéssel érkezett, aztán Brandysnál megvártunk 4 szembe vonatot, elment előlünk kettő, majd jött szemből megint egy, közben mellénk beállt egy Habsburg Flirt. Innen aztán már +44-el indultunk tovább. Kútyba már csak +35-el értünk, itt viszont pár kerékpáros miatt (elöl akarták felszállni, csak éppen a kerékpárszállító kocsi hátul van) újra visszaestünk +38-ra, amit végül tartottunk a Keletiig. Kihasználtság jó teltház volt, az első osztályon jó 10% - a legkihasználtabb szakaszon, egyébként még kisebb.
Bécs felé nem várt az EC csatlakozás Breclavban, REX volt helyette.
Brnoban volt némi utascsere így volt alkalom fényképezni.
Lehet, általában 1,5 euró a kerékpárjegy egy útra, a napijegy 2,5 euró.
Gyorsvonaton lehetőség van helybiztosításra, ez +1 EUR, IC vonatokon 2,5 EUR az egyúti jegy (a napijegy IC-n nem érvényes).
Főként gyorsvonaton és IC-n külön kocsi van e célra, külön személyzettel, személyvonatokon saját magadnak kell mozgasd a biciklit és az őrzése is a te dolgod.
A 8808-as egy 5 részes motorvonati szerelvény (460), azon bőven elfér 5 db kerékpár, bár nem biztos, hogy egy kupacban.
Érdeklődnék, hogy milyen feltételekkel lehet kerékpárt szállítani Szlovákiában személy, gyors, expressz illetve IC vonatokon? Mennyibe kerül a kerékpár szállítása?
És lehet-e Slovenské Nové Mesto-ból Kassára a 8808. sz személyvonaton 5 db kerékpárt szállítani?
Ja az még lemaradt, hogy kivételesen megálltunk Svitavy-ban és kb 20-25 felszálló volt a Slovanra.
------
Nézegetve a tervezeteket, úgy néz ki, hogy a Leo Express megtartja a 2 órás ütemet Ostravába, most a 2 karvinai ottalvósból 1 marad és ütemen felül a 16.30-kor induló vonat Prerovon át St.Mesto u Uherske Hradiste-be megy. Eredetileg ugye arról volt szó, hogy bekanyarodnak Prerovba is valamennyi vonattal.
Tegnap Vácon sikerült megtekinteni az Avalát - a fekvőben kb félház lehetett, a hálóban nem sok embert láttam, de 4-5 utas az ablakban lógott. A Slovan elég jól kihasznált volt már Vácon is - üres fülke nem volt. Az útitársam Érsekújváron szállt le - aztán megtelt a kupé, Pozsonytól ismét, majd Breclavtól ismét és Brno-tól 1 hely maradt. Összesen 16 ember cserélődőtt ki mellettem a másik 5 széken. Érdemes amúgy most már helyjegyet venni, mert akik többen utaztak kénytelenek voltak fel alá korzózni és a Bmz-ben kihasználták páran, hogy a folyosón is lehet ülni. Természetesen az utasok fele most már nem az ingázó diákok közül kerül ki, hanem turista.