Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fúrószár Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40434

Van 1 egység erő. Az át tud menni egy tengelyen. Ha diffizár van, akkor nem lesz 2 egységnyi erő, hanem az 1-ből megy a fele a másikra.

 

Gondold át.

Előzmény: discov8 (40433)
discov8 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40433

Gondold át. Pont fordítva.

Előzmény: fúrószár (40425)
pinguru Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40432

Általában a féltengő olyan helyen törik el, ahol ki van könnyítve, vagy ahol jól esik neki. Ha szerencséd van a menesztőtárcsánál törik el, akkor csak simán ki húzód és visszateszed. Ha nincs szerencséd, akkor elő kell szedni a szerszámkészletet és nekiállni szerelni. Nem vészes, kiveszed az ép féltengelyt és túl oldalról egy vékony pálcával (én készítettem egy ilyet) kitolód a tengelyt. Ehhez lehet, hogy le kell szerelned az egész agyat, mert az ottani szimeringnél beakad a tengely.

 

Ha egyszer végig csinálod, akkor utána menni fog, nem nagy dolog, egy fél óra alatt ki lehet kapni. Nekem az ARB-vel összesen egyszer tört el a féltengely, akkor is hülye voltam, ahelyett, hogy hívtam volna segítséget, nekiálltam művészkedni.

 

Azt hozzá kell tenni, hogy ha egy tengely már öreg, akkor elfárad és könnyen törik, de egy új már nem annyira, Tie különböző válógatott kínzásoknak vetette alá a kocsiját, így törtek a tengelyei, de ha időben bevette volna a gyógyszereit reggel, akkor nem lett volna akkora az amortizáció :)

 

Egyébként nem adtam fel a küzdelmet az ABS-el, a TC elvileg jól helyettesíti a difizárat, viszont ha továbbra sem bírok életet lehelni bele súlyos százezrek ráköltése nélkül, akkor megy a levesbe és jön a diffizár. Az abs szenzorok nem örök életűek, a vezérlése sem, bele van kódolva az autó várható történetébe, hogy egy idő után ABS bizti kiszed, fekete szigszalag a kontrol lámpákra ráragaszt, diffizár bemegy.

Előzmény: Vizdi78 (40426)
fúrószár Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40431

73130-ra.

 

A lényeg, hogy az alapoknál kell kezdeni.

 

Először meg kell ismerkednie a járműfizikával. Nem nagy dolog, egyszerű dolgokkal kell számolnia, mint egy kátyú, ami lentről ad egy nagy ütést. Ezt sokszor kell kibírnia élete során.

 

Csavarószilárdság. Én nem mentem szembe a fizikának, így a 21 rögzítési pontból, 18 kapcsolódik a fülkéhez, alváz elejéhez, és csak 3 pont, ami 50 cm távolságban van egymástól összesen kapcsolódik az alváz végén. Ezzel a módszerrel a doboz eleje nem fog mozogni a fülkéhez képest, az autó teljes hosszában csak 2-3 mm-t mozdulhat el a legnagyobb átlós távolságban. Cserébe az alváz nyugodtan csavarodhat a doboz alatt kedvére, mert az alváz vége nincs fixen a dobozhoz rögzítve, rugalmas tartók viszik.

Ez a doboz a fülketetővel együtt csak 290 cm. A Fordon ugyanez kb 6 méter lesz.

 

 

fúrószár Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40430

Hoztam kicsi olvasnivalót. Szerintem lesz folytatás, hátha másnak is megjön az inger.

fúrószár Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40429

Ezt ismerem, tetszik. Persze, hogy jó, nincs vita.

 

Cimbora fából szeretné az autót, abból is fogja. Én nem csinálom meg neki, több okból sem. Én csak magamnak csináltam, mert ez tetszik, de ha mással szeretném kifizettetni, kiröhögne. Jóbarátom, aki ugyanilyen Fordra készíttetett, annak úgy lett 2.000.000 a doboz ára, fa-műanyag kombinációval, hogy munkanélküli asztaloshaverja ácsolta össze rengeteg szabadidejében sok köszönömért.

 

Most ugyanezt alumíniumból, ami profilok métere 4.000,-13.000,-, és rengeteg munkadíj. Ááá, ez itt vicc kategória, ember nem fizeti ki. Arról nem beszélve, hogy mint írtad, engedélyek, meg mérnökök. Hát voltak mérnökök felé kérdéseim. Sejtem, hogyan véleményezték az elképzelésedet. :-)

 

Úgyhogy a sajátomat végigverem a hatóságokon, aztán magam örömére használom.

Előzmény: RepülőgépÉpítő (73126)
RepülőgépÉpítő 2014.05.25 07:53:54 ©
73130

"Szóval én is jobban szeretek fával, mint fémmel bütykölni, de egy ilyen felhasználásra én is NAGYON elgondolkoznék, hogy jó-e oda a fa, és nem jobb-e esetleg az alumónium, meg a mindenféle förmedvény szervetlen cucc."

Ez más napra tartozik. Ha én építenék ilyet akkor valószinüleg én is alu vázat használnék vagy üvegszálasat, a külső borítás meg egyértelműen üvegszálas kompozit lenne. Kevesebb macera van vele a használat során, nem kell annyit karbantartani, festegetni rendszeresen.... De most nem ez a kérdés. A kérdező nem azért jött ide, hogy lebeszéljük a fáról. Ezt tiszteletben kell tartani szerintem. Vélemény szinten el lehet mondani, hogy jobb lenne ha nem fából építené meg. De nem kell hittérítést alkalmazni. 

Azzal viszont maximálisan nem értek 1-et hogy ha te építenél egy favázas lakóteret akkor azzal behajtanál a sekély vízbe, meg mocsárba. Egy ilyen bódé megépítése még fából is van vagy 1000 munkaóra és akkor nagyon óvatos óraszámot mondtam. A belső berendezés nagyobb érték lehet a bódé értékénél. Ezt nem hiszem, hogy ne védenéd, és meggondolatlanul kitennéd egy ilyen kockázatos eseménynek, feleslegesen senki sem kockáztatná meg ezt ha már ennyit dolgozott vele, védené, óvná amennyire lehet mindenki. Te sem tennéd meg. Még a kevésbé sérülékeny alu szerkezetű bódét is féltenéd. :)

Előzmény: Tie (73127)
Paco155 2014.05.25 07:21:50
73129

Te rángattad ide?

Előzmény: Tie (73104)
409 2014.05.25 01:06:53 ©
73128

"..te ilyen utánfutókat építesz fémből, műanyagból, ha én építenék ilyet akkor én is ezt reklámoznám, hátha egy jó ügyfél horogra akad. :) Ne félj, nem rontom az üzleted, mert nem érdekel. Ha melletted dönt majd a kuncsaft akkor legyen úgy."

 

 Biztosan kellett ez ide?  :-//

Előzmény: RepülőgépÉpítő (73124)
Tie 2014.05.25 00:48:59
73127

Egyvalamit vegyél figyelembe annak elfogadása mellett, hogy senki sem kérdőjelezi meg a repülőgépekkel kapcsolatos műszaki felkészültséget:

 

Tökéletesen igazad van abban, amit mondasz arról, hogy ma is repülnek favázas gépek, nem is ezt vitatom. Én is repültem góbéval, meg egy csomó más repülőn is van repvászon burkolat, de azért mégsem ugyanaz a felhasználás egy repülő, és egy lakóautó. És elsősorban az időjárási különbségekre gondolok.

 

A favázas, repvásznas gépekkel nem nagyon szeretnek repülni szar időben, esőben meg még annyira se, sőt, még a földön is letakarva, vagy egyenesen hangárban tartják, főleg, amikor esik az eső.

 

Amikor meg megnézünk egy ilyen pikápot, akkor azt látjuk, hogy nem ritkán összkerekes, szóval ha én egy ilyen dögre tennék lakóbódét, azzal könnyen lehet, hogy bepróbálnék komolyabb terepeket is, és nem a kempingezés lenne a fő célom... hanem mondjuk a vörös tengerbe alvázig begázolva horgászni a hátsó ajtóból, sőt, még az is lehet, hogy kicsit karcos, tüskebozótost is beiktatok, meg mocsárjárást, oszt lehet, hogy még a csücskét is megmerítem a trutymóban.

 

Meg nap mint nap eső veri, nap szívja, párásabbnál párásabb környezetben használom, RÁADÁSUL még GÁZZAL is főzök benne (égésterméke vízpára), meg fürdök benne, meg pisálok, tehát nem csak kívül, de még ráadásul belül is párának van kitéve a motyó.

 

Szóval én is jobban szeretek fával, mint fémmel bütykölni, de egy ilyen felhasználásra én is NAGYON elgondolkoznék, hogy jó-e oda a fa, és nem jobb-e esetleg az alamónium, meg a mindenféle förmedvény szervetlen cucc.

Előzmény: RepülőgépÉpítő (73124)
RepülőgépÉpítő 2014.05.25 00:23:46 ©
73126

A link lemaradt. : http://www.avia-info.hu/talalat.php?GTA=t644

 

 

Előzmény: RepülőgépÉpítő (73125)
RepülőgépÉpítő 2014.05.25 00:23:18 ©
73125

Itt van felsorolva pár darab fóka 5 ami mai napig repül magyar országon. Nézd meg, hogy az egyes gépek üzemeltetésének a kezdete mikor volt! 1969, 70, 71..... azóta meg eltelt egy kis idő és mégis repülnek. És ez csak egyetlen repülőgép típus amit említettem. Külföldön még több van, vitorlázóban, motoros repülőgépben, sőt van olyan gép amit még a II. világháború előtt építettek és helyeztek üzembe és még ma is repül, utasokat visz sétarepülésre. stb...

Előzmény: RepülőgépÉpítő (73124)
RepülőgépÉpítő 2014.05.25 00:08:09 ©
73124

Nemcsak 30-40 éve volt így, most is repülnek. Csak írd be a keresőbe a "Fóka 4" vagy a "Fóka 5" repülőgép típust és nézd meg a képeket, videókat. Rengeteg más fa gép is repül, most is és sokat építenek most is fából. Egy kicsit benne vagyok a témában, hidd el értek hozzá, különben nem terveztem volna meg egy motoros repülőgépet amit még a hatóság is elfogadott a tervek és számítások alapján, hogy megépíthetem. Pedig sok ideig próbált sok mérnök hibát találni a tervekben, számításokban. Esetleg kukkancs az itteni nicknevemre, az is innen ered. 

 

Értem én a logikád, te ilyen utánfutókat építesz fémből, műanyagból, ha én építenék ilyet akkor én is ezt reklámoznám, hátha egy jó ügyfél horogra akad. :) Ne félj, nem rontom az üzleted, mert nem érdekel. Ha melletted dönt majd a kuncsaft akkor legyen úgy. Próbáld meggyőzni, hátha szerencséd lesz. De egyenlőre a fa építés mellett döntött mert azt látta, tanulmányozta, és lehet hogy maga is meg tudja építeni fából ezért nem akar mást. Ezt persze nem tudhatjuk, 100%-osan, de a jelek erre utalnak. 

 

 

Előzmény: fúrószár (73117)
Tie 2014.05.24 23:57:59
73123

Na ehün:

http://www.ford.com/commercial-trucks/chassis-cab/specifications/payload/

 

A 350-es még hátul nem is duplakerekes, oszt azok is elkúsznak szépen 12-14ezer fontig össztömegben, ami akárhogy is nézem 5,5-6,5 tonna.

A nagyobbak, a hátul duplakerekes 450-es meg belekarcol majdnem a 7.5 tonnába is.

Előzmény: Tie (73122)
Tie 2014.05.24 23:35:39
73122

Erről beszélek én is. Ezek a böhöncök elvisznek gond nélkül 3 tonnát raksúlyban, és többnyire 5 tonna körüli bruttójuk van. Attól, hogy pikápnak néz ki a mi európai szemünknek, attól még ezt bőven az IFA méretű járművekkel kell pariba állítani, nem a Hiluxokkal, amik helyett a haverom 130-as Landy-t kér a filmhez, ha az a feladat, hogy 1 tonnát kell folyamatosan hurcolni terepen... :)

Előzmény: fúrószár (73112)
Tie 2014.05.24 23:33:06
73121

Főleg úgy, hogy ezen a képen nem tűnik nagyobbnak, mint egy SKIF sátras utánfutó, oszt amikor előtte van a 90-es Defender, akkor látszik, hogy nem sokkal kisebb annál. :)

Előzmény: halaloszto (73118)
fúrószár 2014.05.24 22:54:30 ©
73120

Ez is hasonlóképpen működik, mint amit cimbora szeretne. A jobboldali ajtót lenyitva lesz belőle egy 2 személyes ágy, azaz a fejünk kilóg a bódéból. Baloldalt hasonlómód nyitjuk a konyhát. A tető pedig felnyílik, így állva is kénylemes.

Ezt olyan országokban használják, ahol kevés víz jön fentről, és lakatlan a környék, nem zavarunk senkit azzal, ha 50 nm-en pakolunk szét. Tehát kifelé élünk, cserébe van egy kompakt, terepen is könnyen vontatható, szűk fák között is normálisan rongálás nélkül tudunk közlekedni.

 

Ezeket Európában nem is tudják értelmezni, hogy mire valók, itt ugye adott egy nagy fix doboz, és azzal tolják a levegőt, és bent élnek, fűtött zárt térben.

Előzmény: halaloszto (73118)
fúrószár 2014.05.24 22:32:22 ©
73119

Megnéztem a képeket.

 

Szépek. de vegyesen van a fa a fémekkel. Ráadásul a betonhoz mérve a fa tényleg könnyű, de most járműről van szó. Ez más.

Előzmény: RepülőgépÉpítő (73115)
halaloszto 2014.05.24 22:28:45
73118

Ezen a képen egy igen becsuletes készüléknek tűnik!

 

Vajk

Előzmény: fúrószár (73111)
fúrószár 2014.05.24 22:27:03 ©
73117

" 30-40 éves fa repülőgépek még vígan repülnek,"

 

Ez is igaz volt, 30-40 éve. Most meg most van.

 

Tudom, ő fából szeretné, mert amerikai filmeken ezt látta. Ha ott él, lehet én is abból csinálnám. Ott minden nagyobb, nehezebb, könnyebben javítható, pótolható, mert más mércével mérik az életet.

Előzmény: RepülőgépÉpítő (73115)
fúrószár 2014.05.24 22:23:45 ©
73116

Ez mind igaz, épületekre, amik egyhelyben állnak, még világ a világ, és ápolják, kezelik.

 

A jármű mozog, rezeg, az időjárás is másképpen bánik vele, és baromi nehéz. Nála nem is az a kérdés, hogy C jogsi, hanem az autó, hogy fogja cígölni.

Előzmény: RepülőgépÉpítő (73113)
RepülőgépÉpítő 2014.05.24 22:23:25 ©
73115

Ez jól van kezelve : http://koos.hu/2012/04/06/a-fahidepites-uj-europai-reneszansza/

 

A fa repülőgépeket belül csak akkor kezelték amikor megépítették a gépet, utána már nem fértek hozzá mert a külső hély borítást ráragasztották. A 30-40 éves fa repülőgépek még vígan repülnek, csak kívül kell festeni pár évente. 

 

A vázat nem nehéz megtervezni annak aki ismeri az ilyen szerkezetek tervezését. Akkor azzal sincs baj. 

 

 

Előzmény: fúrószár (73108)
RepülőgépÉpítő 2014.05.24 22:21:24 ©
73114

Az alu és polikarbonát teljesen más téma, azt most ne keverjük ide, mivel fából akarja megépíteni a lakókocsi bódéját. 

Előzmény: fúrószár (73111)
RepülőgépÉpítő 2014.05.24 22:19:34 ©
73113

Olvasd el a cikket amit belinkeltem. Csak egy rész másolok belőle ide: 

 

"Míg az elmúlt 40‐50 év alatt a ragasztott faanyagok a csarnoképítésben megnövekedett szerephez jutottak és jelentős piaci részesedést szereztek, addig ez az esemény a hídépítésben csak az elmúlt 15‐20 évben következett be.
Mégis, pont ennek dacára ezen a területen mutatkoztak meg a fa igazi előnyei. Nagyméretű tartószerkezetek, alacsony önsúlyúknak köszönhetően jól előregyárthatóak és könnyen szállíthatóak, jelentik az eszközt a gazdaságos építkezések megvalósításához. A magas fokú üzemi előregyártottság miatt a felszerkezet építésének ideje oly nagymértékben lerövidülhet, hogy egy híd akár egyetlen nap alatt felépíthető. Ez a gazdasági ütőképesség, a fa műszaki teljesítőképességével és az építészeti előnyökkel párosulva, hozta létre a fahídépítés új európai reneszánszát."

 

 

Előzmény: fúrószár (73109)
fúrószár 2014.05.24 22:11:17 ©
73112

Nemtom, megvan-e már neki az alap. De ezzel ha kifordul a kertajtón már fizeti az útdíjat.

Előzmény: Tie (73094)
fúrószár 2014.05.24 22:02:39 ©
73111

Például. Én polikarbonátból csinálom, az pár kilo.

 

Előzmény: halaloszto (73099)
fúrószár 2014.05.24 22:01:00 ©
73110

Nem kell keret, amúgy. :-)

Előzmény: Tie (73103)
fúrószár 2014.05.24 22:00:02 ©
73109

Meg a tömeg.

Előzmény: fúrószár (73108)
fúrószár 2014.05.24 21:59:38 ©
73108

De, ha jól van kezelve. Ez vagy sikerül, vagy nem.

 

De a nagyobb baj a vázzal van.

Előzmény: RepülőgépÉpítő (73106)
fúrószár 2014.05.24 21:58:40 ©
73107

A fával ezer más baj van. Már a lakókocsigyártók sem használják Európában. Amerikában, Osztráliában, Dél afrikában igen, itt nem célszerű.

 

 

Előzmény: Tie (73103)
RepülőgépÉpítő 2014.05.24 21:58:23 ©
73106

"A fát erre a célra alkalmatlannak látom."

 

Akkor te még nem láttál fa építésű repülőgépet vagy fahidat. 

Előzmény: fúrószár (73101)
RepülőgépÉpítő 2014.05.24 21:56:54 ©
73105

Teljesen felesleges felülre gerendát rakni. a felső stafni húzásra van terhelve, csak annyira kell vastagra tervezni, hogy a csavarok, csapolások ne tudjanak kiszakadni. Van elképzelésed, hogy hányszorosát bírja el a fa húzásra mint mondjuk hajlításra? A vitorlázó repülőgépek és a régebbi fa építésű motoros repülőgépeknek sem volt gerenda a szárny fótartója, hanem egy vékonyka I alakú gerenda, pedig ott több tíz tonna terhelésre kellett méretezni a főtartót. Az I gerenda egy hídszerkezet kicsiben. A gerinc magassága és az alsó és felső övek határozzák meg a terhelhetőséget. A lakókocsinál a gerinc magassága nagyon nagy egy repülőgép szárnyában lévő főtartóhoz képest. Ha jól sejtem akkor ez a magasság akár 1.5 m-is lehet a kinyúló résznél ami a vezetőfülke fülé benyúlik. De legyen csak 1m magasság, ami aludni elég. Már ez is sokszorosa egy szárny főtartó magasságának. 

Az autón lévő szerkezet tetején lévő stafni az egyik öv a "főtartón" a másik pedig a plató oldalfalának tetején végigfutó stafni, ami a főtartó alsó öve. A közöttük lévő függőleges elemek pedig a gerincet alkotják. 

Csak nézz meg egy rácsos szerkezetű hidat. Ott is így van. 

Előzmény: Tie (73087)
Tie 2014.05.24 21:49:24
73104

Ja, és 10% jutalék, ugye. ;)

Előzmény: fúrószár (73101)
Tie 2014.05.24 21:48:50
73103

Ezért kell nem vassal, hanem alamóniummal csinálni a keretet amúgy.

Előzmény: fúrószár (73101)
fúrószár 2014.05.24 21:47:39 ©
73102

A fa egy esetben használható erre, ha Floridai nyugger vagy, aki nem rázza szét, mert hónapokig ül a fenekén.

Alig van víz, és mire szétrohadna a váz, addig úgyis jön egy hurrikán, ami összetöri az egészet, és veszel másikat.

Előzmény: fúrószár (73101)
fúrószár 2014.05.24 21:44:01 ©
73101

Jóestét!

 

A fát erre a célra alkalmatlannak látom.

 

Ennek fémváz kell. Az meg, ha házilagos tákolásal készül, mint nálam, a korrózióvédelme nem megoldható. A zártszelvények bel 2 év múlva szétrozsdásodik.

Most jöttek hozzánk egy fiatal Ikarusszal. Mondja a sofőr, hogy nagyon szereti vezetni, de a műanyag/alu burkolatok alatt a váz VAS. Ezt a gyárban, ÖSSZEHEGESZTÉS után nem fürdetik meg. Így belűlről szétmálik az egész váz pár év alatt.

 

Az enyém önhordó. Kicsi tömeg, örök élet. No kompromisszum, no prblem.

 

Írj nekem, megoldjuk.

Előzmény: fúrószár (40428)
fúrószár Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40428

Tie 2014.05.24 20:59:16
73094

Az össztömeg meg egy ilyen duplakerekes szörnynél bőven indulóban fölötte van a 3.5 tonnának, úgyhogy C jogsi. Onnan meg tökmindegy, hogy 3850kg, vagy 4300.

Ezekkel a méretű autókkal amerikában nyeregszerkezettel akkora félpótokat húznak, amiket itthon el se tudsz képzelni.

Előzmény: Tie (73093)
Tie 2014.05.24 20:57:59
73093

A súlyponthoz:

Sokat kéne számolgatni, de szerintem az nem sokat segít a súlypont alacsonyan tartásában, ha a legmagasabb részeket úgy akarják erősíteni, hogy 2 centi vastag rohadt nehéz rétegeltet raknak rá borításnak mindenhova. A borításba SOKKAL több anyag megy, mint egy erős vázszerkezetbe, épp mint egy könnyűszerkezetes háznál.

Szóval inkább építeném mondjuk 8x8-as gerendából a szerkezet keretét, 4x8-asból a közbülső támasztókat, és borítanám a lehető legvékonyabb, de jól szigetelt anyaggal. Pl. alulemezzel, mint a lakókocsikat.

Előzmény: 409 (73092)
409 2014.05.24 20:51:42 ©
73092

Inkább a súlypontról kellene gondolkodni..... Tudod, minél feljebb van, annál nagyobbat lehet esni.  :-)

 Szerintem van valamilyen súlyhatár is, amibe ennek az egésznek bele kell férnie. (mármint itt Európában)

Előzmény: Tie (73091)
Tie 2014.05.24 20:30:00
73091

Abban a fordban van egy lóbaszó nagy V8, kb 350 lóerővel, meg vagy 800Nm nyomatékkal. 

Pont leszarja, hogy a puttony rajta 2000 kg, vagy 2500. Még ha utánakötöd a 12 méteres mobilházat, azt is leszarja. 

Az, hogy ott spórolj 80kg faanyagot a szerkezet teherviselő részeinél, egy ilyen autónál röhejes kicsinyeskedés. 

Előzmény: 409 (73090)
409 2014.05.24 20:25:08 ©
73090

Bakker, nem rönkházat akar ácsolni, ezt mozgatni is kell az úton..  :-D

 

 Szerintem valami többrétegű ragasztott szerkezetű tartókat kellene csinálnia erre a két helyre, megfelelően erős fából. (nem tudom milyen fa lenne erre alkalmas) A 10x10-nél jóval szerényebb méretben.  :-)

Előzmény: Tie (73087)
409 2014.05.24 20:20:23 ©
73089

A függőlegest azt végülis hajlításra terheli, de csak annyira, amennyire a felső hosszú tartó rugalmassága engedi a szerkezetet.

Előzmény: halaloszto (73086)
409 2014.05.24 20:17:00 ©
73088

"..az fog annyit tartani hoyg nem szakadok le az asszonnyal éjszaka alvás közbe?"

 

Ehhez szükséges lenne néhány kép az asszonyról, látatlanban nagyon nehéz ezt megítélni.....   :-PP  :-)

 

A felső tartónak kell erősnek lennie, az lesz húzásra terhelve, de a rácsszerkezet és a borítás nagyon merevvé teszi a szerkezetet.  Szerintem ez akkor tud lefittyenni, ha a felső tartó elszakad.

 

 

Előzmény: Firefighter83 (73075)
Tie 2014.05.24 20:08:38
73087

Viszont ha felül, ami végigmegy az egész cókmók tetején, az nem egy szirszar kis léc, hanem mondjuk egy 10x10es gerenda, meg az a függőleges, amihez a csavart rajzolta a kartács, és ez előrelógó rész alsó éle is ilyesmi méretezésből vany, akkor az már szerintem könnyedén elbírja. 

Előzmény: 409 (73085)
halaloszto 2014.05.24 20:07:04
73086

de a fuggoleges az amit terhel. lehet hogy az zartszelvenybol lesz.

 

Vajk

Előzmény: 409 (73085)
409 2014.05.24 20:04:51 ©
73085

"A borítást kell belógatnod hátra fele és nem az első stafninál kell illeszteni a borítást."

 

Pont az a gondja, hogy nem lehet hátrafelé "belógatni" a kihúzható "doboz" miatt. Azaz nincs más, mint az első stafni amit terhelhet.

Előzmény: RepülőgépÉpítő (73080)

Előzmény: fúrószár (40427)
fúrószár Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40427

halaloszto 2014.05.24 17:27:28
73082

Az biztos hogy azt a konzolos reszt nem a 2x5cm fenyolec tartja meg, hanem az elere allitott retegelt. (a 2cm-esnek brutal sulya lesz!) Ki kell mereviteni oldalra kihajlas meg hasonlok ellen, es akkor beton.

 

Vajk

Előzmény: RepülőgépÉpítő (73080)
Tie 2014.05.24 09:08:40
73081

Beszélj a Land Rover topikban a Fúrmesterrel (aka fúrószár, meg épp mikor melyik nikkjét kúrják ki a vasútmodellezéses balhék miatt).

Ő épp egy ilyet épít:

 

 

Egy terepes lakó-utánfutóval meg már kész van. Szerintem tud neked jó ötleteket mondani, hogy mit hogy érdemes.

Előzmény: Firefighter83 (73078)
RepülőgépÉpítő 2014.05.24 04:25:47 ©
73080

"Amúgy a faanyagnak 50*25 "lécet" ír  2 centis rétegelt lemez borítással és kicsit bizalmatlan vagyok... :/"

 

 

2 cm vastag rétegelt élire eszméletlen erős ilyen nagy felületen. A borítást kell belógatnod hátra fele és nem az első stafninál kell illeszteni a borítást. 

Előzmény: Firefighter83 (73078)
paplanfa 2014.05.24 00:12:52 ©
73079

Biztos frankó lesz. Asszem a hollandusok a nagy spílerek az ilyesmiben.

Előzmény: Firefighter83 (73078)
Firefighter83 2014.05.23 23:44:22 ©
73078

Szia!
Saccra igen... :) Legalábbis olyan lenne :)  
Ezt a tervet szeretném megépíteni

 

Annyi különbséggel hogy nekem a hátulja nem csúszik ki....
A fürdőnél nincs is gondom mert ott beengedem az orrész tartó"stafniját egészen  a fürdőszoba teljes hosszába az kerek egy méter.. de a túloldalt ott a kicsúszás miatt nem tudom....
Amúgy a faanyagnak 50*25 "lécet" ír  2 centis rétegelt lemez borítással és kicsit bizalmatlan vagyok... :/

Előzmény: paplanfa (73077)
paplanfa 2014.05.23 23:39:18 ©
73077

Ez olyan lesz, hogy leparkoláskor kirúg oldalra 1-1 métert és így egy szobányi beltered van?

Előzmény: Firefighter83 (73075)
paplanfa 2014.05.23 23:35:52 ©
73076

Nem biztos, hogy erre van szükségem, ez is csak egy verzió a sok közül. most épp egy rolós kivitelezésen agyalok, lehet, hogy az lesz a befutó, csak meg kellene találni a megfelelő rolóanyagot hozzá. A felhúzórugót ki lehet lopni mérőszalagból, de vannak még ezen kívül elvetemült ötleteim, a rolót rém egyszerűen oldalra is el lehetne húzni, hasonlóan a szimultán kétfelényíló bejárati tolóajtókhoz, így mindenki eléri, fejet nem lehet be.aszni, akár a sarokkérdés is kipipálható. Nem egy szokványos módi, az tuti.

 

Az amerikaiak feltolhatós ablakait nagyon irigylem. Mifelénk csak a bukós alternatíva van, azért az se rossz.

Előzmény: Erzsébeti (73073)
Firefighter83 2014.05.23 23:21:46 ©
73075

Bocsánat de egy kicsit rossz a minősége a képnek de nem találtam jobbat és eléggé móricka rajzként raktam össze most! :)
Tehát ami a kérdésem hogy a piros karikánál a csatlakozás a kép szerint ugy van hogy a függőleges tartó oszlopnak neki van eresztve a 2 méteres előre nyúló vízszintes tartó"léc" és azt akartam kérdezni hogy ha énis ugy neki engedem és a jelzett irányból ( :) ) odacsavarozom akkor az fog annyit tartani hoyg nem szakadok le az asszonnyal éjszaka alvás közbe? illetve hogy pluszba a felső  kékkel karikázott  Tartóléc tart annyit hoyg megtartja a kettő együtt ??

Amúgy igen fent hagynak az úton.. volt nálam egy Gyári két évig nagyon kis praktikus és nagyon jó de sajna vissza kelett adnom a gazdájának! :)

 

Előzmény: fúrószár (40425)
Vizdi78 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40426

Neeem, szeretem én a jót, csak sajnálom rá a lét.

NEm kötekedés hanem tényleg érdekel: ha eltörik a féltengely hogy a p...ába szeded ki. Mármint a difi szétszedése nélkül?

 

 

Előzmény: fúrószár (40425)
fúrószár Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40425

Kifogásokat keresel a jó ellen. :-)

 

Nem bánt senki semmit. Azon mondjuk érdemes elgondokodni, úgy fizikálisan. Ha nincs zár, akkor az erő akár 1 kerékre is mehet. Ha van, akkor csak feleződni tud az erő, de nem tud az összes egy tengelye menni. azaz a törésre kisebb az esély.

 

Az most más kérdés, hogy aki tökig gázzal ráküldi a Vényócat, az széjjelharap mindent.

 

Az meg, hogy legendásan törik az LR tengő, hagyjuk meg a hülyéknek. Tengelyt cserélni, pár 10.000,-  Ha az osztómű törne, az X - szer annyi, plusz a diófa alatt, az oroszlánok mellett ,nem fogod leszedni a váltót. Viszont a tengelyt kihúzod, kicseréled. Vagy kihúzod, és elmégy egy békésebb terepre cserélni.

Előzmény: Vizdi78 (40423)
Tie Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40424

Osztóművet nem érdekli, hogy mi történik a hidakban. Legfeljebb ledifferál előre, oszt a hátsó kardán áll, az első meg forog, oszt nem történik semmi.

Előzmény: Vizdi78 (40423)
Vizdi78 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 40423

Hátsó és 300 D1 kézi

És másnak nem tud ártani, osztómű pl?

Azért ha tudom megoldom óccsóból csak egy tengelycserével egyenlőre, csak lenne valakinek. Vagy valami jó fajta anyagból esztergáltatok...

 

Előzmény: Tie (40422)
Tie Creative Commons License 2014.05.24 0 0 40422

Egyébként hátsó vagy első difi?

 

Nem tudom már fejben tartani, kinek milyen autója van, a tiéd micsoda? D1 300tdi? Vagy valami V8?

 

Ha előbbi, akkor nem kell nagyon félni, hogy a locker elkezdi enni a féltengelyeket, kéziváltóval ésszel autózva nem fogja törni.

Ha V8, automatával, és szereted is elgurítani a gyógyszert, akkor fogyni fog a féltengely.

Előzmény: Vizdi78 (40418)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2014.05.24 0 0 40421

milyen az évjárata? (tegnap óta már kétszer beírtam ezt a kérdést, de a telefonról valami miatt nem vette be ...)

Előzmény: turbo2 (40394)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2014.05.24 0 0 40420

biztos hogy megy a kompresszor? nekem most szabotálta el a dolgát a termokapcsoló a kompresszorban. de nem 100%-osan, hanem csak amolyan 80. az elején még beindult , aztán leállt. most várom a pótlást, de amilyen Murphy törvénye, tuti hétfőn jön meg, csak azért, hogy hétvégén ne tudjam megcsinálni.

 

ha letekered a kompresszor légszűrőjét, tedd oda az ujjad, és határozott szívást kell érezned, ha nem, akkor lehet hogy tényleg fel kell ujítani, de azért nézz meg mindent, hogy nem ereszt e valahol.

Előzmény: Ateszka1980 (40396)
Vizdi78 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 40419

De ha csere az egész akkor valóban megfontolandó:)

Vizdi78 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 40418

Köszi mindenkinek a felvilágosítást:)

Mondjuk én nagy hiányát nem éreztem eddig sem a locknak, de persze tudom hogy sokat segít. Így legalább volt gondolkodni való , meg kihívás:) Így is volt hogy elkentük a 3 záras LC-t:)

Meg nem tudom mi igaz abból hogy ha lock kerül a rendszerbe az majd gyilkolja a többi alkatrészt, pl féltengelyt??

Amúgy ahogy néztem érdekes mód nagy kárt nem okozott odabenn a sérülés. Na nem mondom hogy nyomtalan a dolog de  nem vészes. Laikusként én össze raknám (alapos takarítás után) egy új tengellyel oszt majd elválik... Gondolom egy ilyen tengelyecske nem lehet annyira nagy beruházás, munkaórában meg 3-4 óra alatt megcsinálom oda- vissza az egészet. De majd megmutatom azért Szijjártó mesternek...

 

Tie Creative Commons License 2014.05.24 0 0 40417

A bolygóműved tengelye eltört. Több darabba.

Az, hogy kicserélnéd az eltört tengelyt, lehet, hogy jó gondolat, de lehet, hogy nem. Ha tört, akkor ott volt szilánk, spén is.

Az meg szokta szeretni megbaszni a fogaskereket. Főleg, amikor elmásznak kicsit oldalra a bolygómű kerekei, oszt szépen megrágják egymást. 

 

Ha meg ez van, akkor vehetsz komplett bolygóművet is, az meg újonnan a 10 bordás Classichoz 90ezernél kezdődik, 24 bordás Discovery-hez kicsit drágább. 

Vagy veszel egy detroitot, ami font árfolyamtól függen 150-180 között megáll, oszt boldogan nyomod a gázt utána mint a hülyegyerek, mert a zár tol. 

 

 

Persze, drágább, de legalább tuti, és difizár. 

 

 

A Detroit, meg mindenféle más difizár meg pont úgy működik, hogy a bolygóművet cseréled ki a difizárra. A kúp-tányérkerék marad (feltéve, hogy azokat nem kúrta meg a spén), a tányérkerékről lecsavarozod a difi közepét, azaz a bolygóművet, és annak a helyére felcsavarozod a zárat. Oszt annyi.

 

Itt van, paddockéknál 445font plusz áfa:

http://www.paddockspares.com/da5700-detroit-rear-locker-24-spline-rover-axle.html

 

Vagy ha nem terepezel eszetlenül, és spórolnál egy kicsit, akkor rakhatsz hátra truetracet is. Azt egy kicsit kell segíteni néha pici ballábfékkel, de amúgy fasza az is, az 375 font.

Előzmény: Vizdi78 (40415)
fúrószár Creative Commons License 2014.05.24 0 0 40416

Az eredeti legnagyobb fogaskerék marad bent -napkerékvagyhogyhívják.

 

A 4 kis fogaskereket kell kivenni a tokjával együtt, amiben forog, arra csavarozol egy másik differenciálművet.

 

Automatta, és 100%-os, nem súrlódó szar, és nem kell semmit kapcsolgatni, egy rugó toligálja a két szembenálló "fogaskereket" terheléstől/ elfordulástól függően nyit/zár.

 

200 forint alatt van komplett.

Előzmény: Vizdi78 (40415)
Vizdi78 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 40415

"akarok difizárat"!

Lehet tényleg nem értettem, de nem a kérdést hanem a működést:) Az a kis törött tengelyecske illetve annak a cseréje detroitra, elegendő a difizárhoz?

Én azt hittem az egész kuva belét ki kell hozzá cserélni... A detroit az ótómata rendszer ugye? Mibe fájna?

Előzmény: fúrószár (40413)
fusti88 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 40414

Igen vettem, elnezest nem jeleztem vissza. Az asszony ma reggel hivta az ottoni csaladot a terverol es holnap reggel lesz a nagy skype-olas az ugyben, hatha az "unnepelt" testveret is erdekli a dolog. Elore is koszi!

Előzmény: élijen (40412)
fúrószár Creative Commons License 2014.05.24 0 0 40413

Szerintem nem értetted meg a kérdést.

 

Tehát, most feléd fordítom az asztali lámpa fényét, és újre megkérdezem: Ha már így alakult nem akarsz a tengelybe egy tuti diffizárat?

 

De, akarsz.

Előzmény: Vizdi78 (40411)
élijen Creative Commons License 2014.05.24 0 0 40412

fusti, vetted az irományom ballon ügyben?  

Vizdi78 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 40411

Pont ezért nem akarok újat venni:) és főleg nem egy komplett bolygóművet nem, ha nem muszáj, hanem csak a kis tengelyt...

Előzmény: Tie (40410)
Tie Creative Commons License 2014.05.24 0 0 40410

Hogy lehet-e kapni külön, azt nemtom, de amennyibe egy új bolygómű kerül, nem sokkal többe' van egy Detroit helyette. 

Előzmény: Vizdi78 (40408)
Vizdi78 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 40409

Szijjártó úrnak ezúton is köszönet a segítségért:)

Vizdi78 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 40408

Meglett a csattogás oka, Szijjártó úrral való hosszas kutakodás után. A difi tengelye tört három darabba...

Lehet ezt a tengelyt külön kapni és cserélni?? VAn esetleg valakinek ilyen vagy tipp hogy honnan tudok gyorsan hozzá jutni?

Köszönöm

terrano1 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 40407

Lehet,hogy Turbo kartács a diaphragm szelepre gondolt,ami a szelepblokkban van.

 

Itt nézz körül: http://paulp38a.com/range-rover-p38/eas-valve-block-renew/

Előzmény: Ateszka1980 (40404)
terrano1 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 40406

Ez rossz hír!

 

Előzmény: turbo2 (40399)
Ateszka1980 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 40405

:D :D!

Előzmény: fusti88 (40400)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!