az ok, de az említett lámpák többnyire 2 cellásak, tehát ezeknél a lámpa elektronika sokat nem ér.
nekem pl. 4 cellás és (most főleg ezekkel a hulladék cellákkal) volt olyan, hogy még alsó töltésnek mutatta, de közben már az egyik cellavédő lekapcsolt. :)
én egyébként balanszer helyett frappánsan úgy oldom meg, hogy az akkucsomagot cellánként töltöm 4 töltőáramkörrel egyszerre. :) így gyors is, nem kell semmi spéci elektronika és biztosan jól töltődnek fel.
A jobb áramkörök (pl. TaskLED) simán használhatóak az egy cellás elrendezésű akkucsomagok védelmére, mert programozható a figyelmeztetési/kikapcsolási skála, 3 fokozatban. A több cellásoknál is jó merítéskor, de a töltéshez külön "balancer" kell. Ezt én úgy oldottam meg, hogy van egy 4 pólusú töltőcsatlakozó az akkun a két cella + és - pólusainak, amit a lámpacsatlakozó rádugáskor "sorba köt" (a 4 pólusból 2-t összeköt). Így nem lehet túltölteni és túlmeríteni sem a cellákat.
A cellák egyenkénti saját védőáramkörével tapasztalataim szerint több a gond, mint amennyi a hasznuk. Nem programozhatóak, és szinte mindig hamarabb kikapcsolnak, mint ahogy az szükséges volna, így ott maradok a sötétben, mivel általában "reset"-elni sem lehet őket könnyen. Az erdő közepén honnan vegyek egy töltőt, amit rádugok hirtelen, csak hogy feléledjen az áramkör? Jártam már így... szerencsére csak az egyik cella védője kapcsolt le, így a másikból át tudtam kötni egy bowden-darabbal a feszkót, majd kisebb fényerővel vígan hazatekertem. :-)
A Kellys fitnessz bringára (physio 10) annó egy kulacstartót tudtam feltenni rendesen a másodiknál az egyik csavar eleve rossz volt. Csak fel kellene tenni rendesen a másik kulacstartót, most néztem próbáltam menetfúrót belekapatni, de kis erőre rögtön elforgott a szem.
Van M5ös anya nálam ami lemezbe rögzíthető mint a pop szegecs. Van profi fogó is hozzá, de azon agyalok, hogy miután egy nagyobb fúróval leszedem a mostani külső peremét, a maradék beleesik a vázba. Azt hogy szedjem ki? A monoblokkot szeretném kevésbé bontani, a kormány felé, az alsó cső ahol becsatlakozik abba a csőbe, amiben a kormánycsapágyak és a villa van, azon általában van furat? Tehát az alsó csőből arrafelé ki tudom juttatni?
A helyzet a következő: Az akksin van védőramkör, ezt a lámpában is érzékeltetve van, mert bizonyos fesz alatt a lámpa visszajelzője vörösre vált, majd utána kikapcsol. És többet nem is enged bekapcsolni. Azt hogy miként dolgozik az áramkör jeen esetben, nem tudom.
Igen, a gyárban nem sikerült a lila színű telepeket bekötni, illetve van foszlánya, hogy az akarás meg volt rá (szerintem selejtbe ment volna, aztán úgy döntöttek, nem szedi szét a paraszt, nem látszik). Szétszedtem.
Kötési sorrend: Kék sorosan, Lila sorosan -> párhuzamosítva. (Mivel eddig a kék működött csak, és tökéletesen világított). Így az eredő munkaóra számát növeltem.
Nincs multiméterem, de majd otthon kimérem a feszültségeket, mert a töltés valószínüleg nem kiegyenlített, illetve kisütöm őket külön-külön anynira hogy nagyjából megegyezzenek.
"Elvileg nem hozható forgalomban Lixxx akku védelem nélkül."
Elvileg nem, azonban a kínai jómunkásemberek igen érdekes dolgokra képesek! :-)
A legjobb az, amikor a védőáramkör nélküli cella belefér a zseblámpába, a védőáramkörös meg nem igazán... :-D pedig ugyanott gyártják mind a kettőt, és tudhatnák, hogy védőset is bele kellene tudni tenni...
Az alapvetésekkel egyetértek (balancer áramkör a legjobb), azonban ez nem teljesen állja meg a helyét:
"Ha mondjuk a kék akksik 2x2Ah kapacitásúak, a lilák 2x1Ah, ha úgy kötöd össze ahogy mondod, miután kivettél 2x1 Ah-t, gáz van. Nem esik le a fesz annyira, hogy kikapcsoljon a lámpa, de annyira igen, hogy az 1Ah akksik meghaljanak."
Ahhoz azért jóval több kell, hogy a kisebb kapacitású akkuk meghaljanak... (saját tapasztalat), ilyenkor ugyanis az erősebb cellák elkezdik "tölteni" a gyengébbeket, így valamelyest kiegyensúlyozódik a feszültségesés. Az más kérdés, hogy jóval hamarabb esik a védőáramkör által meghatározott minimum alá a feszültség, mert a kisebb kapacitású cellák egyszer csak nem bírják a folyamatos szipolyozást, és az erősebb cellákból nem tud elég gyorsan kiáramlani a töltés. A gyengébb cellák azonban nem halnak meg ettől végérvényesen, csak a töltők szeretnék ezt
Igen sok olyan (laptop-akkuból származó) Li-ion cellát kaptam, amelyek elvileg döglöttek voltak, valójában azonban csak a balancer-áramkörük halt meg, így nem volt kiegyenlített a kisütésük. A cellák nagy részét "fel lehetett támasztani", ami azt jelentette, hogy csepptöltéssel vissza kellett tuningolni a feszültségüket arra a szintre, hogy a normál töltő egyáltalán észrevegye és foglalkozzon vele. Azóta különböző lámpákban teljesítenek szolgálatot, és a tapasztalatok szerint a korábbi kapacitásuk legalább 75-80 %-án kihasználhatóak maradtak. Mindezt úgy, hogy általában 0,5-1 V közötti feszültség volt bennük az első méréskor! :-O
Persze voltak olyanok, amelyeket ki kellett hajítanom, mert teljesen elhullottak (kb. 10%), azonban ezek főleg a rosszabb minőségű cellák voltak, míg pl. a Panasonic cellák szinte kivétel nélkül újraéledtek a megfelelő kezelés után! :-) Azóta is ezeket tartalmazza a bátyám akkucsomagja, illetve a saját kulacs-akkum is.
nem teljesen ertek egyet. viszont nem vagyok most teljesen toppon.
ket nem egyforma akksit ha sorbakotve toltesz balancer nelkul, abszolut biztos hogy a kisebb kapacu elobb eri el a hatarfeszultseget ami fole nem kellene menni. de a tolto ezt nem latja, mert a masik cella meg joval alatta van, es a ket fesz osszege meg joval a dupla hatarfesz alatt van. a LiIon akksi toltesenel a feszultseg limit olyan komoly, hogy nem veletlenul adjak meg ugy hogy pl 4.20V. egy tizeddel fole menve mar visszafordithatatlanul karosodik az akku.
Azért mert mindegy milyen cellát párhuzamosítasz, azokat először ki kell egyenlíteni. (pl. egy autó halogénizzón át) Máskülönben nagy áramok folyhatnak amíg ki nem egyenlítődnek. Ez két azonos tipusu cellára is igaz. Tehát ezt nem tudod elkerülni.
Viszont amikor már ki vannak egyenlítve és párhuzamosítva, akkor nem gond, hogy nem egyformák a cellák.
Ellenben mivel ezek tőltője nem "balaceres", tehát a két akksi közötti kapcsolat nincs kivezetve és nem figyeli a töltő (a modellező akksikban igen és figyeli a töltő), ha másféle a két akksi, nagyobb az esély arra, hogy eltolódik a két cella egymáshoz képest, ami nagyon nem jó. Előállhat az, hogy a sokkal jobb akksi még bőven bírja amíg a gyenge éppen kileheli a lelkét. Ha mondjuk a kék akksik 2x2Ah kapacitásúak, a lilák 2x1Ah, ha úgy kötöd össze ahogy mondod, miután kivettél 2x1 Ah-t, gáz van. Nem esik le a fesz annyira, hogy kikapcsoljon a lámpa, de annyira igen, hogy az 1Ah akksik meghaljanak.
Ha viszont úgy kötöd, hogy 1+2 párhuzamban és sorban a másik 1+2 párhuzamba kapcsolt cellákkal, elvileg ki tudod venni a 2x3 Ah.
Persze az azonos gyártmányúak sem egyformák soha, ezért is a legjobb a balancer.
Bocs a sok műszaki szövegért a bringás topikban, de látom sokan barkácsolunk hasonló lámpát, talán nem árt.
Egy pakkom már nekem is megmurdelt. Szétkaptam, és a tök egyforma cellák egy védőáramkörre csatlakoztak. Mivel védelem nélküli pana 3400 - as cellákból építem újra, ezt a panelt mindenképpen visszaépítem.
Bakker, szét van szedve a montim (első tengelyen kónuszcsere kell, és nincs megfelelő menettel ellátott...), az országútira meg nem jó a lámpa... bár azt könnyebb ráhekkelni!
Tényleg különböző színűek az akksik?! Legalább egy batchből származhatnának. Erre utaltam korábban, hogy remélem, legalább ugyanolyan jó vagy rossz az összes.
Lehet, hogy ELŐTTE berakni őket a hűtőbe sem hülyeség. Így nyerhet pár °C-ot mint biztonsági tartalékot, hogy annyival is később melegednek át a cellák zsugorcsövezéskor.
ha jól emlékszem, akkor az 50mm-es zsugorcső pont rámegy 4 cellára és szépen rá lehet melegíteni. viszont a melegítéssel gyorsan kell végezni, hogy ne forrósodjanak fel a cellák. hőfúvózás után én rövid időre hűtőbe szoktam tenni őket.
bizony, meghajtótól (elektronika) függ, hogy melyik lámpához milyen akkucsomag kell. nekem pl. a fejlámpám 1 akkuval megy, tehát ahhoz nem lenne jó a 8.4 voltos csomag.
a szín alapján látszik, hogy ezek nem egyforma cellák. ami azt jelenti, hogy nem túl jó ötlet keresztben párhuzamosítani őket (ha jól vettem ki a drótozást). cseréld meg úgy, hogy csak azonos színű cellák legyenek párhuzamosan!
Ha esetleg nem ismered, villanyszserelo boltban lehet kapni vastag zsugorcsovet. Ha leszeded a mostani burkolatot, potold. Nem jo, ha megserul az akksi.
Az enyem mar 3.5V-nal max fenyerovel vilagit, de ebben az adtalapban is a max fesz a 8.4V, nem irja, hogy annyi kell neki. Mindenesetre meg kell nezni az adott lampat akkor. Amit vettem egyebkent arra is itt kaptam anno a javaslatot, meg a lencsere is.
Azt meg csak most masodszorra latom, hogy ket cella egyszeruen nem volt bekotve. Viszont legalabb van valami kis panel, remelhetoleg rajta vedelemmel.