nem tudm mi az a key position II, de ha startolni próbálsz, akkor ki kéne hogy írja, hogy press remote. ilyenkor meg kell nyomni a gombot a kulcson, benne a gyújtáskapcsolóban. többször is meg kell próbálni, van hogy csak ötödszörre sikerül.
ha kiírja hogy press remote, de nem működik egyáltalán (nagyon sokadikra sem), akkor valami bibi lehet a zár körül. vagy pedig a zár és a becm közti kommunikációban.
hát ha tényleg megy a kompresszor, akkor lehet hogy fel kell ujítani. egy teflon, vagy milyen gyűrű van benne, ami elkophat és cserélni kell. másrészt, az EAS üzemi nyomása 10 bar, a kompresszor 8,5 bar alatt kapcsol be, de nem arra tervezték, hogy folyamatosan menjen. ha valahol szökik a levegő az tönkre teszi a folyamatos működés miatt.
nézd meg milyen erősen szív a kompresszor, ha rendben van, lehet tovább keresni. ha sehol nem ereszt, akkor még mindig el lehet játszani a szelepekkel, hogy rendesen működnek e. a wilson féle programmal.
köszönöm szépen Pooh kapitàny úr!Holnap megyek haza és bontok meg nézem.Még a két legolcsobb dolog ami ha màkom van azok lesznek a hibàk.Oda nyomtam a fülem mikor jàrt a motor és berreget meg kèzzel is èreztem,hogy dolgozik.Holnap kiszedem.Ha felujitàs kell neki,akkor annak van valami làttható jele,?
Itt vannak olyanok, akinek volt, olyan is akinek van, és természetesen a többi meg szeretne ilyet, úgyhogy jöhetnek a kérdéseid, kiagyaljuk a problémáidat :)
Nem hiszem, hogy a kábellel van a gond, mert 900 ohmot mértem a csatlakozón, ami tökéletes, mindkét szenzornál azt láttam, hogy egy kicsit kijjebb vannak. Valószínűleg a belső bronz betét nem megfelelő, kicsit ki kell csiszolni, hogy beljebb menjen, előtte megnézem, hogy meddig lehet beletolni, az sem jó ha ricnik ledarálják.
Van még pár cucc a listámon, amit beszerzek, van egy beágyazott számítógépem linuxal és RS485-el, azt majd szépen ráidomítom CAN buszra, utána olyan analízisek és szimulációkat tudok csinálni, hogy az csuda. Persze erre vannak kész kütyűk, de a saját fejlesztés mindig élvezetesebb, persze, ha beindul. Már elkezdtem a környezetemben lévő kocsik szkennelését, felveszem azokat a karakterisztikákat, amik jellemzőek, ha valami gikszer van, akkor majd össze tudom hasonlítani. Szóval jól elvagyok.......
a végén lévők elöl és hátul is a saját oldalukra mennek, de két belső mind a két oldalon keresztbe megy. ez a Thor verziónál, a GEMS pedig pont fordítva.
kipróbáltam, hogy mind a két soron kikapcsoltam a belső gáz injektorokat, és a motor ugyanúgy működött mind eddig (ha a többit kapcsoltam ki, akkor érezhetően kihagyott). gyakorlatilag tehát gázon négy hengeren járom? ez azért érdekes, mert a múltkoriban durván két tonnát húztam haza ( 1 tonna volt az utifuti üres súlya, egy hajó kb 700 kg meg egy vas állvány, az is olyan 2-250 kiló lehetett) hegyen-völgyön, Bakonyban Csesznek felé, és a P38 meg sem sem érezte a súlytöbbletet.
vagy pedig a gáz, mivel már ott van a szívócsőben, csak vár egy kicsit, amíg a szelep nyit, és utána simán elég/robban? mint pl. egy rosszul beállított karburátor? de akkor miért érezni annyira, ha kikapcsolom az injektort?
De lehet esztergálni. Nagyon sima cucc kell, mert ebben nincs csapágy, mivel lassan forog.
Az enyém is ennek lett az áldozata. Még nem tudom, milyen állapotban lehet. A tengelyt etették-e meg, vagy amibe dugni kell, de kanyarban darál. El nem adom, csak, ha jó a tengely, akkor azt odadom, a többi mén a szemétbe, gondolom a hülyék előttem a fogaskerekeket már lenyalatták. ....Kivéve, ha hézagolással helyrehozható a kár, de szerintem kuka.
Viszont csak akkor derül ki, ha eljutok vele szerelőhöz, hogy megszakértse. Kivenni sem akarom, az ő fülével sasolja meg milyen, oszt megmondja mit merre.
Oszt' még én vagyok perverz kütyümániás-elektron-buzi! A gyerek kapott egy fagyit, apu meg egy PicoScope-ot, az egyenlő bánásmód jegyében! ;)
Hol mérted a gyenge jelet? Ha nem az általad vázolt pozíció-problémából adódik a kis amplitúdó, nem lehet, hogy valahol a drótozásban eszi meg egy nem kalkulált ellenállás?
Váltóhoz kellene alkatrész és nagyon jó áraik vannak.
Konkrétan ez az alkatrész kellene:
A cikkszáma FTC4622 ( a rajta lévő FTC4247-et sehol nem lehet találni )
A landy-nál megvígasztaltak, hogy újban 150eFt.
Esetleg valakinek van bontott váltója amiben jó ez az alkatrész ( ez a váltó léptető tengely végén levő csukló amibe a váltókar alsó része belecsúszik )
Tudod, mondtam már, hogy gyakran járok úgy, hogy reggel összekapcsolom a közepét, este kikapcsolom. Igaz, ekkor lendületesen kell menni, nem egyhelyben pöcsörészni, hogy kiforogja magát a felgyűlt feszültség.
De pont azért, mert ezek nem olyanok, mint az átlag kapcsolható elsőhajtás. Nálunk ugye egész nap előre-hátra löködi az erőt. Tuuudom, minden pillanatban egyforma a két tengely, de ott van a gyorsan forgó osztómű holtjátéka, ami a ganajhordóknál nem nagyon van, mert ott egy FIX hajtáshoz kapcsol plusz egy hajtást. Ezért inkább összekapcsolom fixre, és nem lökdösi annyira.
Szóval mondom, ez ettől sokkal összetettebb, mint, hogy itt mi eldöntsük, hogy mikor törik a féltengő.
Az idő meg engem igazolt, mert a hajtással semmi gond, nem kopott ki nagyon. Valószínű túlizgultam, és ugye rá is fáztam, elég lett volna a két diffit hézagolni TMK keretében, a váltót békén kellett volna hagyni.
Az egyenletes terhelés csak a nyitott difinél lesz meg, bármilyen difizárnál, vagy sperrnél, torsennél nem lesz az, de ez ebből a szempontból tökmindegy.
A hajtás, a tapadás és a difizár története nem úgy van, hogy jön a váltó felől az erő, és az, ha tetszik, ha nem, terhelni fog valamit.
A legfontosabb dolog ebben a témában a TALAJRA ÁTADHATÓ ERŐ. Attól nagyobbat hiába tolsz a váltótól a difi felé, nagyobb nem fog ébredni sehol.
Van továbbá két törvény, ami alapján ki fog derülni, hogy mit mekkora terhelés tud érni.
1. A talajra átadható erő a tapadás függvénye. Sok tapadás, sok erő. Kevés tapadás, kevés erő. Nulla tapadás, nulla erő.
2. A nyitott differenciálműben a két oldalon letehető erő MINDEN PILLANATBAN egyenlő.
Azaz, ha a nyitott differenciálművel az egyik kerék a levegőben van, azaz az azon a keréken lévő tapadás NULLA, emiatt az azon a keréken letehető erő is nulla, akkor a másik, tapadó keréken is NULLA erő fog megjelenni. Tehát a levegőben levő kerék ellenállás nélkül forogni fog, a másik, a földön lévő tapadó kerék féltengelyét pedig a differenciálmű NULLA erővel fogja terhelni.
Ha van difizárad, attól még az 1-es szabály nem változik, csupán annyit fog eredményezni, hogy azon a tengelyen a talajra átadható erő csak az egyetlen talajon lévő kerék tapadásának függvénye lesz. Azaz pontosan akkora erővel fogod tudni terhelni a tapadó oldal féltengelyét, amekkora tapadás azon az egy keréken van.
Az, hogy mikor fog eltörni a féltengely, az pedig a tapadás, és a terhelés függvénye, mivel ez a két erő egymás ellen dolgozik. Ha nagyobb a tapadás, mint a motor teljes, áttételezett terhelőképessége (nyomatéka), és az a nyomaték ráadásul még nagyobb is, mint a féltengely nyírószilárdsága, akkor a féltengely törni fog. Ha nem nagyobb, akkor a motor fog lefulladni, vagy a kupplung megforog. Ha meg automataváltó van, akkor meg nem fog történni semmi, el fog forogni a konverter, oszt annyi.
Elpörög, aztán egyszercsak megakad, amikor talajt fog. Ilyenkor sem az erő töri, hanem a lendület. Sokkal jobb, ha folyamatosan van terhelés, rángatás nélkül.
Amúgy a nemhajtással igazad lenne, nyilván, ami nincs hajtva, az soha nem fog eltörni, csak ez attól összetettebb.
Először rádugtam az új csodakütyűmre (gyereknap van ma, vagy mi?:) a szenzorokat
Majd elindultam a faluba és néztem, hogy mi lesz. Hát biza az első szenzor a hátsóhoz képest elég gyengus.
A két hátsó jól dolgozik:
Nemrég szét kaptam az első agyat, akkor láttam, hogy a szenzor nem megy be teljesen. Nem tudom, hogy meddig kell bemenjen, de az ilyen szenzoroknál minden milliméter számít, ezért a következő akció az lesz, hogy kiszedem a két első szenzort és megpróbálom pontosan belőni a pozícióját. A lényeg az, hogy jön jel, maximum az a baj, hogy gyenge. Azon is elagyaltam, hogy összedobok egy erősítőt pár forintból, ami rákompenzál a távolságra, az impedanciákkal kell kezdjek valamit, de nem nagy vásziszdász. de az már az utolsó verzió.
Ha nincs zárad nem tud miden erő egy oldalra menni mert ledifrál. Ha viszont bezárod, és az egyik oldalon nincs tapadás az összes energia a másik keréken összpontosul .