Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40464

nem tudm mi az a key position II, de ha startolni próbálsz, akkor ki kéne hogy írja, hogy press remote. ilyenkor meg kell nyomni a gombot a kulcson, benne a gyújtáskapcsolóban. többször is meg kell próbálni, van hogy csak ötödszörre sikerül.

ha kiírja hogy press remote, de nem működik egyáltalán (nagyon sokadikra sem), akkor valami bibi lehet a zár körül. vagy pedig a zár és a becm közti kommunikációban.

 

Előzmény: turbo2 (40459)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40463

hát ha tényleg megy a kompresszor, akkor lehet hogy fel kell ujítani. egy teflon, vagy milyen gyűrű van benne, ami elkophat és cserélni kell. másrészt, az EAS üzemi nyomása 10 bar, a kompresszor 8,5 bar alatt kapcsol be, de nem arra tervezték, hogy folyamatosan menjen. ha valahol  szökik a levegő az tönkre teszi a folyamatos működés miatt.

nézd meg milyen erősen szív a kompresszor, ha rendben van, lehet tovább keresni. ha sehol nem ereszt, akkor még mindig el lehet játszani a szelepekkel, hogy rendesen működnek e. a wilson féle programmal.

Előzmény: Ateszka1980 (40458)
discov8 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40462

Beszélj a Szijjártóval

Előzmény: Vizdi78 (40441)
fejes.i Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40461

"Vagy veszel egy detroitot, ami font árfolyamtól függen 150-180 között megáll, oszt boldogan nyomod a gázt utána mint a hülyegyerek, mert a zár tol. "

Na ez pont így van :-D

 

Előzmény: Tie (40417)
fejes.i Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40460
Előzmény: Vizdi78 (40441)
turbo2 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40459

99.

 

kiprobáltam amit key position II néven yrnak de szart se ért.

A lakatos meg várja az autót.

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (40421)
Ateszka1980 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40458
köszönöm szépen Pooh kapitàny úr!Holnap megyek haza és bontok meg nézem.Még a két legolcsobb dolog ami ha màkom van azok lesznek a hibàk.Oda nyomtam a fülem mikor jàrt a motor és berreget meg kèzzel is èreztem,hogy dolgozik.Holnap kiszedem.Ha felujitàs kell neki,akkor annak van valami làttható jele,?
Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (40420)
pinguru Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40457

Itt vannak olyanok, akinek volt, olyan is akinek van, és természetesen a többi meg szeretne ilyet, úgyhogy jöhetnek a kérdéseid, kiagyaljuk a problémáidat :)

Előzmény: Landibandi (40454)
pinguru Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40456

Nem hiszem, hogy a kábellel van a gond, mert 900 ohmot mértem a csatlakozón, ami tökéletes, mindkét szenzornál azt láttam, hogy egy kicsit kijjebb vannak. Valószínűleg a belső bronz betét nem megfelelő, kicsit ki kell csiszolni, hogy beljebb menjen, előtte megnézem, hogy meddig lehet beletolni, az sem jó ha ricnik ledarálják.  

 

Van még pár cucc a listámon, amit beszerzek, van egy beágyazott számítógépem linuxal és RS485-el, azt majd szépen ráidomítom CAN buszra, utána olyan analízisek és szimulációkat tudok csinálni, hogy az csuda. Persze erre vannak kész kütyűk, de a saját fejlesztés mindig élvezetesebb, persze, ha beindul. Már elkezdtem a környezetemben lévő kocsik szkennelését, felveszem azokat a karakterisztikákat, amik jellemzőek, ha valami gikszer van, akkor majd össze tudom hasonlítani. Szóval jól elvagyok.......  

Előzmény: spapda (40446)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40455

a végén lévők elöl és hátul is a saját oldalukra mennek, de két belső mind a két oldalon keresztbe megy. ez a Thor verziónál, a GEMS pedig pont fordítva.

kipróbáltam, hogy mind a két soron kikapcsoltam a belső gáz injektorokat, és a motor ugyanúgy működött mind eddig (ha a többit kapcsoltam ki, akkor érezhetően kihagyott). gyakorlatilag tehát gázon négy hengeren járom? ez azért érdekes, mert a múltkoriban durván két tonnát húztam haza ( 1 tonna volt az utifuti üres súlya, egy hajó kb 700 kg meg egy vas állvány, az is olyan 2-250 kiló lehetett) hegyen-völgyön, Bakonyban Csesznek felé, és a P38 meg sem sem érezte a súlytöbbletet.

 

vagy pedig a gáz, mivel már ott van a szívócsőben, csak vár egy kicsit, amíg a szelep nyit, és utána simán elég/robban? mint pl. egy rosszul beállított karburátor? de akkor miért érezni annyira, ha kikapcsolom az injektort?

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (40344)
Landibandi Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40454

Tisztelt Fórumozók!

 

Üdvözlök minden típustársat aki igyekszik ezen a fórumon megosztani tapasztalait, élményeit, tanácsait a Land Roverekkel kapcsolatban.

Nem rég óta egy Land Rover Series III (88-as) tulajdonosa lettem!

Érdeklődni szeretnék, vannak-e itt olyan boldog autótulajdonosok, akik ebben a kategóriában tudnának tanácsokkal szolgálni?

joegabi Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40453

Húha!

És ez a benzines Land rovereknél is így van szerinted?

Előzmény: Tie (40438)
fúrószár Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40452

Jó.

Előzmény: Vizdi78 (40451)
Vizdi78 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40451

Azért csak szerzek oda valami nemesebb anyagot. Valami megmaradt féltengelyből csak kifaragják ami nekem kell:)

De ha úgy alakul hogy kiszeded és nem felejted, kérlek írj rám, hátha nem oldódik meg addig... , lehetőleg privátban, mert nem mindig vagyok itt.

Köszi

 

Előzmény: fúrószár (40449)
fúrószár Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40450

Hát majd kiderül, hogy jövőre tényleg vége a dalnak, vagy tgk. alvázasként még gyártásban marad.

 

Tudod, most ezt megszögelem, de utána unatkozni fogok, a Metabo meg nem állhat ebek harmincadjára.

Előzmény: spapda (40447)
fúrószár Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40449

De lehet esztergálni. Nagyon sima cucc kell, mert ebben nincs csapágy, mivel lassan forog.

 

Az enyém is ennek lett az áldozata. Még nem tudom, milyen állapotban lehet. A tengelyt etették-e meg, vagy amibe dugni kell, de kanyarban darál. El nem adom, csak, ha jó a tengely, akkor azt odadom, a többi mén a szemétbe, gondolom a hülyék előttem a fogaskerekeket már lenyalatták. ....Kivéve, ha hézagolással helyrehozható a kár, de szerintem kuka.

 

Viszont csak akkor derül ki, ha eljutok vele szerelőhöz, hogy megszakértse. Kivenni sem akarom, az ő fülével sasolja meg milyen, oszt megmondja mit merre.

Előzmény: Vizdi78 (40448)
Vizdi78 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40448

Hát ja, jobb volna előbb, meg gondolom te az egész bolygóművet akarod  eladni, nekem meg csak a kis tengely kellene..

Esztergálni nem lehet ilyet? Gondolom valami rendesebb anyag kéne hozzá? Esetleg valaki tudja milyen anyag kellene hozzá?

Előzmény: fúrószár (40443)
spapda Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40447

"Tudod, mondtam már, hogy gyakran járok úgy, hogy reggel összekapcsolom a közepét, este kikapcsolom."

 

Mifelénk ezt mindig is így volt szokás... igaz japóknál ez természetes! :)

De jó úton haladsz májsztró, lesz még ebből Toyota!

Előzmény: fúrószár (40442)
spapda Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40446

Oszt' még én vagyok perverz kütyümániás-elektron-buzi! A gyerek kapott egy fagyit, apu meg egy PicoScope-ot, az egyenlő bánásmód jegyében! ;)

 

Hol mérted a gyenge jelet? Ha nem az általad vázolt pozíció-problémából adódik a kis amplitúdó, nem lehet, hogy valahol a drótozásban eszi meg egy nem kalkulált ellenállás?

Előzmény: pinguru (40436)
Boery Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40445

Találtam katalógus képet róla:

 

 

A 7-es alkatrészről lenne szó

Boery Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40444

Ettől a cégtől rendelt már valaki ?

 

http://www.land-bay.com/en/

 

Váltóhoz kellene alkatrész és nagyon jó áraik vannak.

 

Konkrétan ez az alkatrész kellene:

 

 

A cikkszáma FTC4622 ( a rajta lévő FTC4247-et sehol nem lehet találni )

A landy-nál megvígasztaltak, hogy újban 150eFt.

Esetleg valakinek van  bontott váltója amiben jó ez az alkatrész ( ez a váltó léptető tengely végén levő csukló amibe a váltókar alsó része belecsúszik )

fúrószár Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40443

Van.

 

De az a baj, hogy neked most kell. Én meg kb 1 hónap múlva szedem ki az autóból, amikor bemén a Dittroitt.

Előzmény: Vizdi78 (40441)
fúrószár Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40442

Tudod, mondtam már, hogy gyakran járok úgy, hogy reggel összekapcsolom a közepét, este kikapcsolom. Igaz, ekkor lendületesen kell menni, nem egyhelyben pöcsörészni, hogy kiforogja magát a felgyűlt feszültség.

 

De pont azért, mert ezek nem olyanok, mint az átlag kapcsolható elsőhajtás. Nálunk ugye egész nap előre-hátra löködi az erőt. Tuuudom, minden pillanatban egyforma a két tengely, de ott van a gyorsan forgó osztómű holtjátéka, ami a ganajhordóknál nem nagyon van, mert ott egy FIX hajtáshoz kapcsol plusz egy hajtást. Ezért inkább összekapcsolom fixre, és nem lökdösi annyira.

 

Szóval mondom, ez ettől sokkal összetettebb, mint, hogy itt mi eldöntsük, hogy mikor törik a féltengő.

 

Az idő meg engem igazolt, mert a hajtással semmi gond, nem kopott ki nagyon. Valószínű túlizgultam, és ugye rá is fáztam, elég lett volna a két diffit hézagolni TMK keretében, a váltót békén kellett volna hagyni.

Előzmény: Tie (40440)
Vizdi78 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40441

No most hogy ezt így kimatekoltátok, újra felvetem a kérdést, nincs-e valakinek ilyen kis tengelye feleslegben??? D1 94-es géphez hátra

Tie Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40440

Az egyenletes terhelés csak a nyitott difinél lesz meg, bármilyen difizárnál, vagy sperrnél, torsennél nem lesz az, de ez ebből a szempontból tökmindegy.

Előzmény: fúrószár (40439)
fúrószár Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40439

Jó, legyen, velem lehet beszélni.

 

De én maradok annál a verziónál, hogy a terhelés legyen egyenletes, jobb a béke.

Előzmény: Tie (40438)
Tie Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40438

Ettől még rosszul gondolkozol.

 

A hajtás, a tapadás és a difizár története nem úgy van, hogy jön a váltó felől az erő, és az, ha tetszik, ha nem, terhelni fog valamit.

 

A legfontosabb dolog ebben a témában a TALAJRA ÁTADHATÓ ERŐ. Attól nagyobbat hiába tolsz a váltótól a difi felé, nagyobb nem fog ébredni sehol.

 

Van továbbá két törvény, ami alapján ki fog derülni, hogy mit mekkora terhelés tud érni.

 

1. A talajra átadható erő a tapadás függvénye. Sok tapadás, sok erő. Kevés tapadás, kevés erő. Nulla tapadás, nulla erő.

2. A nyitott differenciálműben a két oldalon letehető erő MINDEN PILLANATBAN egyenlő.

 

Azaz, ha a nyitott differenciálművel az egyik kerék a levegőben van, azaz az azon a keréken lévő tapadás NULLA, emiatt az azon a keréken letehető erő is nulla, akkor a másik, tapadó keréken is NULLA erő fog megjelenni. Tehát a levegőben levő kerék ellenállás nélkül forogni fog, a másik, a földön lévő tapadó kerék féltengelyét pedig a differenciálmű NULLA erővel fogja terhelni.

 

Ha van difizárad, attól még az 1-es szabály nem változik, csupán annyit fog eredményezni, hogy azon a tengelyen a talajra átadható erő csak az egyetlen talajon lévő kerék tapadásának függvénye lesz. Azaz pontosan akkora erővel fogod tudni terhelni a tapadó oldal féltengelyét, amekkora tapadás azon az egy keréken van.

 

Az, hogy mikor fog eltörni a féltengely, az pedig a tapadás, és a terhelés függvénye, mivel ez a két erő egymás ellen dolgozik. Ha nagyobb a tapadás, mint a motor teljes, áttételezett terhelőképessége (nyomatéka), és az a nyomaték ráadásul még nagyobb is, mint a féltengely nyírószilárdsága, akkor a féltengely törni fog. Ha nem nagyobb, akkor a motor fog lefulladni, vagy a kupplung megforog. Ha meg automataváltó van, akkor meg nem fog történni semmi, el fog forogni a konverter, oszt annyi.

Előzmény: fúrószár (40437)
fúrószár Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40437

Még ez a másik, amikor törni szokott.

 

Elpörög, aztán egyszercsak megakad, amikor talajt fog. Ilyenkor sem az erő töri, hanem a lendület. Sokkal jobb, ha folyamatosan van terhelés, rángatás nélkül.

 

Amúgy a nemhajtással igazad lenne, nyilván, ami nincs hajtva, az soha nem fog eltörni, csak ez attól összetettebb.

Előzmény: discov8 (40435)
pinguru Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40436

Először rádugtam az új csodakütyűmre (gyereknap van ma, vagy mi?:) a szenzorokat

 

 

Majd elindultam a faluba és néztem, hogy mi lesz. Hát biza az első szenzor a hátsóhoz képest elég gyengus.

 

 

A két hátsó jól dolgozik:

 

 

Nemrég szét kaptam az első agyat, akkor láttam, hogy a szenzor nem megy be teljesen. Nem tudom, hogy meddig kell bemenjen, de az ilyen szenzoroknál minden milliméter számít, ezért a következő akció az lesz, hogy kiszedem a két első szenzort és megpróbálom pontosan belőni a pozícióját. A lényeg az, hogy jön jel, maximum az a baj, hogy gyenge. Azon is elagyaltam, hogy összedobok egy erősítőt pár forintból, ami rákompenzál a távolságra, az impedanciákkal kell kezdjek valamit, de nem nagy vásziszdász. de az már az utolsó verzió.

discov8 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40435

Ha nincs zárad nem tud miden erő egy oldalra menni mert ledifrál. Ha viszont bezárod, és az egyik oldalon nincs tapadás az összes energia a másik keréken összpontosul .

Előzmény: fúrószár (40434)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!