B1esbe úgytudom nem volt még xenon. Legalábbis én még nem láttam olyan lámpát ami B1es és gyári xenon van benne.
A legegyértelműbb megmondani ezt onnan lehet, hogy ha nincs ott a lámpakapcsolónál a magasságállító tekerentyű, akkor igen, xenonos volt. Gyári xenonost ugyanis nemtudod manuálisan állítani. Ha ottvan, akkor nem.
Attól függetlenül raktak már B1esekbe is gyárilag fényszórómosót, legalábbis olyat már láttam. Ez magyarázná a nagy tartályod. De autómata magasságállító szerintem nem volt.
Ha nem működik a magasságállításod akkor lehet hogy bele sem kerültek a motorok az új lámpákba. Azt nemtudom adnak-e az utángyártott lámpákhoz egyfajta vakdugót ami bepattan a motor helyére és tartja a foncsort, de ha az sincs benne, akkor lehet hogy a foncsor szabadon kóborol a lámpán belül. Ki kéne venni őket és megnézni hogy mivan.
Nekem is lenne egy kérdésem: B1-esem van, amibe B2 lámpa van befaragva (így vettem), de szerintem ezt lehet szó szerint is érteni. A problémám az, hogy egyszerüen nem tudom beállítani a lámpákat, és a kocsi elé világítanak kb 10 méterre. Beállítom őket, jók is vagy 10 percig. A fényszóró magasságállítóm nem működik, és a lámpatestekben a fogaskerekek háza is törött. Sokszor elgondolkodom rajta, hogy lehet, hogy régen xenonosak voltak, és valami ok folytán belekever az automata magasságállítás. Csak onnan veszem, hogy esetleg xenonosak lehettek, hogy az ablakmosó tartálályába kevés volt a 4 liter folyadék úgy, hogy még volt benne (és nem lukas sehol! :) ), a lökhárítóban sincs ugyan mosó, de az nem jelent semmit mert azt valamikor cserélhették, miután gyorskötözővel vannak a díszrács mögött felfogatva.
Ha esetleg van valakinek ötlete a lámpák beállítását illetően, az kérem NE tartsa magában! A mostaniakat régi típusúra nem szeretném cserélni, mert ezzel sokkal szebb a kocsi.
EGR-t már kb 95 óta alkalmazzák minden ECOTEC motoron. Lefalazás kétlem, hogy gyári lenne, amiknél nem volt EGR, azoknál olyan kipuffogó csonkot alkalmaztak, aminek nem volt külön EGR kivezetése. :)
Tegnap vettem észre először hogy ha beindítom ,szokás szerint 1-2 perc járás és ha oda lépek nem lefullad hanem egyszerűen úgy veszi a fordulatot mint egy géppuska...ha már járt egy picit többet nem csinálja,és ha gázra vált akkor meg egyáltalán nem... semmi más extrát nem csinál.. Jah még talán annyi hogy ma ahogy este a cégtől tolattam kifelé ilyen érdekes lapokból rakott kövön,tolatás közben koppant pár nagyot az eleje.. Ha a toronycsapágy lenne akkor azt máshogy kellene érezni ,mert volt már az astrába ez a hiba.. ez lehet inkább a széles gumi a más nyomtáv és a talaj együtthatója? Ritkán veszek észre csak érdekes dolgokat tolatás közben ha ki van tekerve a kormány.. de sem féltengely ,sem toronycsapágyra nem gyanakodnék...
Várom a fizut mert a hátsó futómű szilentek már nagyon gatyák.. nekem fáj már néha a hangja...
Nem tudom, hogy volt-e EGR, de a vakolás az gyárinak tűnik, egy alu öntvény lap van felfogatva 3 torx csavarral. Az én vekim pont a határon lehetett mármint a motor terén mert mivel 2000.12. havi forgalomba helyezésű és 125lovas Z18XE, van 2000évjáratú B2-es veki ami viszont 116lovas X18XE motorral került piacra. Azt is észre vettem, hogy a motor takaró műanyag az én gépemen teljesen ezüst színű, amelyikben meg EGR szelep van annak a motorburkolata nem teljesen ezüst, mert van benne fekete rész is. Lehet nincs benne semmi logika.
Nekem a hét elején volt vizsgán. Az enyém 98-as X16XEL piros matricás volt. Most elvitük vizsgára mert kapott egy hogot és szóltunk a vizsgabázison hogy a környezetvédelmi besorolás szerintünk nem OK. Lekérték és kiderült ogy tényleg nem 02 hanem 04. Amúgy is mennem kelett volna a forgalmit cseréltetnem a horog miatt de így a környezet védelmi elírs miatt mindenféle képpen mennem kell.
Ha viszed vizsgára akkor szólni kell amikor leadod a papírokat és átnézik ha nem akkor azelőtt nézd meg, hogy cseréltek matricát mielőtt elhagyod a vizsgabázis területét.
Ill amikor megkapod a papírokat elvileg adnak egy nyomtatványt aminek a legalján feltüntetik hogy hibás környezetvédelmi besorolásba volt a kocsid.
Az ülésnek attól az égvilágon semmi baja nem lesz, ha szétbontod, és összerakod. Semmi oldhatatan kötést nem kell széttörni, szétvágni összemegy ugyanúgy ahogy előtte volt.
Az már nekem is megadta magát. Jobban mondva az érintkezés, ami úgy van megoldva, hogy egy nyák lapra van felgőzölve két érintkező, erre csúszik rá a csatlakozó. Hozzáférni nehéz. Vagy szerzel egyet bontóban, vagy valahogy helyre állítod az érintkezést (sufni tuning módszer, kontkat spray, késsel az érintkező megtisztítása). Én először utóbbi megoldást választottam, egy évet bírt, utánna szereztem egy másik zárat.
Hát az az igazság hogy kapcsoló beszerzését elindítottam. Magán az ülésfűtésen gondolkodok.Az biztos hogy Vaeco lesz csak nem tudom melyik a kisebb vagy a szénszálas.
Kell venni egy 2.5 V6-ot, aztán ott az erősebb autó. :)
A 160 LE-s VTI Honda meg arra jó, hogy jóval drágább rá a kötelező, meg a teljesítményadó. Hétköznapi használatban egy 1.9 TDI lazán odaver neki nyomatékban, de mondhattam volna a 2.0 dti opelt, a 136 LE-s X20XEV, vagy az X18XE-t is.
Az új gyári az lehet hogy annyit bír. Szólj majd, ha bontó ilyet találsz :) Azek az ülések jó eséllyel szét vannak ülve, és nem működik bennük a fűtés. Ami mégsem ilyen, arról meg tesznek a bontóban, hogy szét legyen, rápakolnak, rádobálnak mindent.
Ezen kívül a kiszerelés az plusz egy sérülési lehetőség.
Persze nem mondom, hogy nem lehet találni jót, csak kevés rá az esély. Ebben mindenképpen az utángyártottat választanám.
Már 3 éve egy szar 2-3 ezer Ft-os betétet használok, amiből kiműtöttem a masszírozó motort, semmi baja nincs. Pedig nem 5 ezer km-t megyek vele a télen, hanem 20-at.
Egyébként, a tempomat is kb 100 ezer Ft körüli extra felszereltség volt, ennek ellenére elektromos gázpedálos autóba annyi a beszerelés, hogy beraknak egy olyan indexkapcsolót, aminek az előállítási költsége kb 5 ezer Ft-al több, mint a hagyományosé, meg felprogramozzák a computert, 0 idő alatt. És ezért elkértek 100 ezer Ft-ot. Hadd ne soroljak még ilyen extrákat :)
Ha a beszereléssel kapcsolatban nem is,de eléggé otthon vagyok ebben a témában és főleg a bontott alkatrészek beszerzésében ;)
Én is azt írtam hogy nehéz lehet találni színben passzolót és helyileg közelit,de nem lehetettlen és akadnak azért eladók,csak tudni kell hol keresni és telefonálgatni,érdeklődni!
Személy szerint én biztosan nem bontanám szét az űlésemet,inkább egy Omega fekete plüss űlésére cserélném,ami fűthető,elektromosan állítható... ;) Itt nem a Recaro űlésekkel kell összehasonlítani,hanem a sima gyárival!
Ja és MBman-nak válaszolva,lehet kényelmesebb is egy bontott,mint a jelenleg benne levő!
sziasztok.nekem 2.0 diesel X20DTH motorkódos és 04-es besorolást kapott!(kék matrica)most vizsgázott a KPM-nél!
eladó 4db HRS 15" 5küllős alufelni 4*100-as lyukkal 205/55 v88 ventus gumikkal+csavarok+tehermentesítő.a két hátsó gumi nem jó de a két első mehet műszakira.a felni nem üt nem ráz javítva még soha nem volt.én újonnan vettem.kb 2évesek!apróbb karcok vannak rajta.de nem vészes.egy polírozás megoldja a gondokat!:)ha valakit érdekel szóljon
A felni eladó vagy csere is érdekel!17"felnire persze ráfizetéssel.
Hajtsd félre a kárpitot a csomatérben a betöltőnyilás oldalán és mozgasd meg a kábelt meg vedd le a csatlakozót és nézd meg nincs megsérülve a vezeték de elképzelkető hogy a motor adta meg magát!
Nálam is ugyanez a helyzet műszaki vizsgaán derült ki hogy rossz a besororlásba tartozik! Műszaki után az adatlappal bementem az okmányirodába és kicserélték a forgalmit és kijavították ingyen csak az új műszakis plakett került 585 ft-ba.
A köz rendelkezésére bocsátok egy 97es B Vectrát, 1.6 Ecotec 16V, királykék, berlin kaszni, üzemképes de évek óta állt, belül kicsit penésszagú is, viszont szép állapotban van, a km sem volt sok (150 körül). Klimás. mailben küldök képeket (astronomy kukac astronomy.hu) Egyben kéne elvinni, kétszáz az irányára.
már egy ideje filózom hogy van e még másik ilyen méretű,és katergóriájú autó 1.6 os motorral szerelve ? általában ilyen méretű autókat mind 1.8 v 2.0 ás motorral látok.
egyébként érdekes játék, hogy ki milyen matricát kap. Az off 2.5-ös dízel transitunk egy régi konstrukciójú motorral is kéket kapott, az 1.6-os benzines astra meg pirosat. pedig ha a szilárd részecskéket tekintjük, a dízel sokkal rosszabb