A problémám nem egyedi, volt már itt szó róla, nem is kevés, de valahogy mégsem jutok egyről a kettőre. Konkrétan a fűtőventilátor rendellenes működése a gond, amit egy korábbi beázás óta észlelek. A szóban forgó Scenic 1.5 diesel 2008.09 havi digit klímás.
Maga a tünet a következő: a ventilátor vagy megy, vagy nem. Szabályozni nem tudom. Ha mondjuk a legkisebb fokozatra állítom, akkor is felpörög majdnem max fordulatra - teszi ezt kis fázis késéssel, kb 30-40 másodperc után, és ott stabilan működik. Szóval utána néztem én itt ennek a problémának, látom, hogy azért megesik ez mással is, de valahogy azon kívűl, hogy vagy az előtét ellenállás, vagy előtét elektronika, vagy maga a ventillátor a ludas, másra nem jutottam. Pedig nehezemre esik megemészteni, hogy ha előtét ellenállást kell cserélnem, akkor közel 50 ezerbe fájna, ha ventillátor probléma, akkor gondolom az sem olcsóbb, ráadásul ha jól vettem ki az eddigiek hozzászólását, ebben az esetben komplett műszerfal szétdöntéssel kezdődik a dolog.
Látom, hogy van itt jó pár tapasztalt, hozzáértő Scenic-es, légyszi segítsen, aki volt már hasonló cipőben, vagy javított ilyen hibát.
Ha nem változott a telefonszámod az elmúlt pár évben, akkor felhívlak. Voltam már nálad valamikor 5-6 évvel ezelőtt. De az is megoldás lehet, hogyha változott a mobilod, akkor dobsz egy aktuális telefonszámot az e-mail címemre. Köszi
Azért az ritkán fordul elő, hogy nem melegszik be az autó, ettől azért többet megyünk vele, bár főleg városban. Talán a legnagyobb baj, hogy a feleségem nem nyomja neki a gázt...
Szerintem nem ezért ment tönkre a motor, bár még nincs szétszedve.
Kis autót nem veszek 2 ok miatt:
- városi körülmények között is életveszélyes egy baleset. Láttam már összetörve swiftet...
- pont a gyerekülések és a ki- és beszállások miatt kell a nagy autó, miért kicsi autóval kínlódjon a feleségem mikor a 3 gyereket szedi össze. (Iskolánál beszáll 1 gyerek, bölcsinél kiszáll 1 gyerek aztán beszáll 2 gyerek, ovinál kiszáll 2 gyerek, majd beszáll 3 gyerek. Oké, az iskolás már csatolja magát, de a 2 kicsit még csatolgatni kell...)
Az alapvető megoldás az lenne, ha én járnék a scenic-kel, mert évente 40-50 eKm-t megyek, de a focus, amivel járok, az céges... Viszont a focusba beszerkeszteni a 3 gyereket egy komoly mutatvány (emeld a feneked, ameddig becsatolom az öcséd, stb...), ezért ha együtt megyünk valahova, akkor a Scenic-kel megyünk.
A +2 ülés meg azért kell, mert sokszor szállítunk nagyszülőket is. (Na persze nem hátul...)
Az espace meg azért lehet jó, mert ki tudja mit hoz még a gólya... :-)
benzinesből nem találok 2 literest, amit meg is vennék, 1.6-os nekem nem kell. (Ha meg espace-t veszek, akkor meg ugye kellene az olajsejk rokon..) Diesel meg nem erre való.
Pontosan mire, hol és hogyan van használva az autótok?
Mennyi a tervezett elkölthető keret?
Nincs kizárva, hogy valami kreatív megoldást lehetne találni. Például a napi óvoda-iskola-munkahely menetekre elég lenne egy Matiz, és lehetne mellette tartani egy normális családi autót a hosszabb utakra. A Matiz egy gyakorlatilag elnyűhetetlen, primitív autó, 800 köbcentis motorral, a (nálatok soha be nem melegedő) 1.9 dCi Scénicnél alacsonyabb üzemanyag költséggel. Ráadásul 200-300 körül már teljesen használható példányokat lehet kifogni. Kicsivel drágábban lehet kapni üvegtetős Twingókat, városban egyszerűen frenetikus. Illetve ott az örök jolly joker, a régi Swift, szintén fillérekért, filléres fenntartással....
Nekem is ilyen van. 2007-es, automata váltós, Privilege kivitel, a 150 lovas. Nagyon szép, atomjól megy, az enyém 8 litert sem eszik általában (néha pályán, ha 150-el nyomom neki), de úgy tűnik az alacsony fogyasztása itt csak engem érintett ebben a konstrukcióban. A hosszú távú átlag fogyim 7,2 :)
Az előző tulaj szinte csak városban használta, de nem túl rövid utakra. Azt mondja, a részecskeszűrővel voltak gondjai. Viszont rendesen szervízelte. Én vegyesben használom, de inkább külváros és pálya. Szintén rendesen szervízelem.
120 ezer km-el vettem tavaly, most van benne 165 ezer. Idén egyben nyomtunk le egy Bp-Luxemburg-Párizs-Bp körutat: egy álom volt, olyan kényelmes és gyors.
Gondjaim azért akadtak az elmúlt egy évben:
1. Ajtókilincs záró gombjait Zolinak le kellett cserélnie
2. Néhány futómű bizbasz cseréje (magyar utak)
3. Valami mágnesszelep a turbóhoz (kicsi és drága)
4. Turbócső (az elsőt már vételnél, a második most van folyamatban, szintén drága)
5. Tükörbehajtás eső után szorul (pontosabban a kihajtásnál szorul)
6. Xenon magasságállító 2x is behányt. Zolibá ügyes.
Kb. ennyi. 250 ezret költöttem el rá eddig, de ennyit is alkudtam le anno az árából, mert kb. ekkora összegű javításra számítottam. Most már drága tétel ne jöjjön szembe egy ideig! :)
Imádom ezt az autót! Az első Scenicem is nagyon szerettem, az még az I-es volt, szintén automata. Sírva adtam el.
Valaki itt írta, hogy hajtókarcsapágy... én úgy tudom, az ezt a motort nem érinti. De lehet, hogy én tévedek.
Esztergálva és marva meg lehetne csinálni. De ehhez kellene egy olyan gépműhely, ahol van erre alkalmas géppark és el is szórakoznának vele pár órát, na meg nem mellékes, hogy a végeredmény mennyibe kerülne. Gondolkoztam azon is, hogy a kikopott menet helyét felfúrni, perselyt bele és abba vágni a menetet, de ez is elég necces, mert nem túl nagy a hüvely falvastagsága, nem biztos, hogy elférne benne egy persely.
Eredeti dísztárcsákról van szó, nem tudom, mit csináljak. Lehet ha egy ilyen hüvelyt lebarmolnék, akkor felmenne, csak félek, hogy megtörik az egész tárcsa vagy a tartása nem lesz majd olyan jó. Szerintetek mit csináljak? :)
1) Vidd vissza, és kérd vissza a pénzt
2) cseréld be,
3) add el, vegyél rá valót.
A dísztárcsák trükkös dolgok, gyakran a rögzítésük miatt nem csereszabatosak egyébként ugyanolyannak kinéző autóval. Például az új Swift és a vele egyidős Splash szemre egyforma dísztárcsái más rögzítésűek, ugyanígy 15-ös Octavia dísztárcsát sem lehet felrakni 15-ös Fabia felnire.
Elkövettem egy olyan hibát, hogy úgy vettem használtan dísztárcsát, hogy nem figyeltem a felni osztókörére. A dísztárcsa hátulján van négy darab kis "hüvely", ami ahogy nézem az 5x108-as kiosztású felnire való. Nekem meg ugye 4x100 van, és így nem passzol. Akárhogy igazgatom egy mindig kitart. Eredeti dísztárcsákról van szó, nem tudom, mit csináljak. Lehet ha egy ilyen hüvelyt lebarmolnék, akkor felmenne, csak félek, hogy megtörik az egész tárcsa vagy a tartása nem lesz majd olyan jó. Szerintetek mit csináljak? :)
Ha a mostani kéziféked menthetetlen, akkor én átvenném tőled. Az enyém is meghibásodott, de nekem mechanikai jellegű a probléma (konkrétan a bowden húzó bronz hüvelyből fogyott el a menet).
Van belőle részecskeszűrő nélküli 150 lovas, meg részecskeszűrős 150 és 173 lovas. Ezen kívül létezik nyugati piacos 131 Le-s verzió is, ami gondolom hasonló, mint a 150-es, csak adózás miatt butították le.