A dekomp a gyönge akksinak vagy a félhalott önindítónak segít a kemény teleken, hogy könnyen kezdhesse tekerni a motort. Mikor elengeded a kart akkorra már van lendülete a lendkeréknek-főtengelynek - aztán vagy beindul, vagy nem.
Kedves Antink, sajnos a tank egy elég gyönge pontja a fennmaradt műemlékeknek - újat meg nehéz venni hozzá.
Kettőszáz liternyi gázolajat mindenképpen kell hullámtörőzni, mert anélkül feszt köpködné a zárósapka szuszogónyílásán, amit esetleg tudok ajánlani, hogy egy klubelnöki látogatásban kellene résztvenned amit ő is tank-ügyben tesz...
A látogatás második fő oka Vilinknek is egy D4KB tank lesz (kettő van egy farakás tetején), a gazda pedig éppen olyan "aranyember" mint itt dél-Zalában az a kedves földim...
Tetszeni fog neked is a három kisdutrája, az önellátó mintagazdasága, meg a végigdolgozott élete...
Magánban megírom az apraját - nem kötöm a széles olvasóközönség orrára...
...azért haladsz olyan lassan Józsi, mert nem ismered a "megalkuvás" szót... :-))))
Ja, meg mert egyedül vagy ekkora rengeteg felület ellen.
Ami viszont elkészül, az olyan szép, hogy én biztos nem tettem volna rá egy szem festéket se, mert szerintem fémszínűen sokkal mutatósabb mint a szivárvány bármely más színéban.
Hogy érthetőbb legyek, itt a tankból nem bírt kijönni az anyag, nem a szűrés minőségével van gond.
Kókányolás álá pléhúsz. Nem az én ötletem, csak tovább fejlesztettem. A Steyr Dutrám érkezett így. Sokáig azt hittem gyári, a hegesztést nézve árulkodik, hogy sufni tuning.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a dutrán a dekompresszort hogyan kell szakszerűen használni? Ha ezzel akarom beindítani az ue 28-asom. Illetve, az is érdekellne, hogy amikor ezt használom indításkor mi is történik?
Lehet béna a kérdés, de most tanulgatom ezeket, illetve ismerkedem az ue 28-assal.
Kedves Endrém, nem azért hogy ellenkezzek, mert azért te nagy mekkmester vagy. Amit leírtál a tank pucolásról, igaz lehet a világ traktor tankjaira. Amiről én beszéltem, az D4KB tank, amely 200 l és olyan labirint van benne, mint 100 ha kukoricásban. Az én tankom, mikor befejezte Csipkerózsika álmát, azzal kezdte, hogy fenék kivágva, kiszakadt lamellák kivéve, gőzborotvázás, gyakori meleg-hidegvízes mosás. Egy darabig nem volt gond, amig a tartályban cuppanó gázolaj nem kezdte el oldani a hullámtörőkről, a 40 évvel ezelőtti gázolaj üledékét és nem is tudom mit, olyan mint a falevél, sárga festékmaradványnak tűnő, kézzel elmálik mint az agyag. Gondoltam egyszer csak elfogy belőle a reták, nem és nem. Az eredeti búvárcsövet kompresszorral is alig bírtam átjárhatóvá tenni. Most mekkeltem rá egy üllepítőt, bízom hogy mostmár kifogok rajta.
Nagy feltünést kelt az 1000-es, ha elindulok vele gályázni valamit. Azért növelem a sutyerák traktorosok egójukat, hogy soronként megállok szerelni az öreg vasat, ami valójában csak szűrő pucolás. Mindezek ellenére egy csoda gép, én nagyon bele szerelmesedtem, az erőtartalék ami van ebben a 6 hengeres Csepel motorban, az bizsergető. Most egy nagy Dutra IFA motorral, vagy valami más hebrigálttal, hát szerintem vicces.
Jól néz ki! Elnézést a h.lye kérdésért, nem értek ehhez. Az miért jó/jellemző, hogy haszongépeknél telibe van festve így összerakva? Gondolok itt csavarok, gömbcsuklók, akár gumicsövek.. Van ennek valami praktikus oka vagy csak, hogy így egyszerűbb, mint alkatrészenként?
Az előkészítés hagyományos mechanikus, különféle profilú drótkorong, lemezes csiszoló korong. Zsírtalanítás, kétréteg alapozó, megcsiszolva, kétréteg színre fújás. Nem homokfújtam.