Amit írtam az tény. Ha valaki elolvassa fórumot nem kevés ahogy te mondanád "tapasztalat" hibát lehet találni és főleg 1.6 ra. Ha ez neked leszólás akkor van egy mondás: akinek inge... Másrészről én szeretek autózni és tettszik a teljesítmény. Akárhányszor beülök a feleségem 1.6 hdi 207 esébe érzem, hogy kevés. Pedig az a kasztni nem 407sw és nem autómata.
Ne érts félre,nincs bennem gonosz szándék. de teljesen egyet értek a "birobandi" hozzászólásaival ,mivel ugyanazt a típust használjuk ! csak az nem tetszett a hozzászólásaidban pl: "5220".,hogy leszólod az 1.6hdi-t. mert mi itt általában tapasztalatból beszélünk. kb.ennyi sorry.....
Hát igen érdekes ez a származás dolog. Nemrég meghírdettem a 6 éves autóm 155.000 km el. 1 gazdás itthoni leinfozható. Tudod hányan jöttek azzal, hogy túl sok a km, mert rengeteg autó van amiben csak 80-90.000 van(persze nem itthoni). Legalábbis a hírdetésben ennyi a km. Hat év alatt végül is hihető, hogy kint évi 12-13.000 mennek csak. :) Így pontosan megértem ha valakinek baja van a "kevés" km ellenére is. Nekem szerencse nem szerencse semmi gondom.
Szia Martn1sw! Én nem szeretnék senkit az érzéseiben megbántani, ezt előre kell bocsátanom! A Fórumon jelenlévők között alig-alig van olyan, aki 0 Km-esen a szalonból hozta el az autót. Sajnos még az is ritka közöttünk, aki megbízhatóan ismerné az autója előéletét. Többségében valahonnan kűlföldről behozott autók tulajdonosai vannak jelen, és bizony a HDI-k (függetlenűl a henger űrtartalomtól) elég érzékeny jószágok, tehát ezeknél nagyon is fontos, hogy ki és hogyan használta az autót. Amíg egy 20 évvel ezelötti Merci dizelt szétverni is nehéz volt, ezeket néhány tízezer kilóméter alatt haza lehet vágni, ha valaki barbár. Hidd el ez nem azon múlik, hogy 1,6-os vagy 2,0-ás HDI. Az 1,6-os egy újabb és már tovább fejleszett konstrukció, mint a 136 LE-s 2,0-ás, de egetverő különbség nincs a kettő között. Üdvözlettel: birobandi
Szia Martn1sw! Szerény megitélésem szerint az 1,6 HDI egy igen eltalált szerkezet. HDI sorozat általában sikeres, s ezen belűl is a 9HZ egyik legjobban sikerűlt konstrukció. Nyilvánvalóan nem tökéletes, mert a műszaki fejlesztések, mindig kompromisszumokon alapúlnak, ez is. Vannak érzékeny pontjai -általában a HDI-nek, a FAP és a turbó. Ezek is bizonyos játékszabályok betartása mellett nagy biztonsággal üzemeltethetők. Tény, hogy a fejlődés nem áll meg, és a PSA-nak is fel kell kötni a fehérnaműt, ha versenyben akar maradni. Láttam egy BMW tesztet, 2-es dizel, 180 lovacska és 4L-es országúti fogyasztás. Lehet vitatkozni azon, hogy a 110 LE kevés vagy elég a 1450 kg. körűli tömeghez, én azt tudom, hogy lakókocsit húztam át vele az Olasz-Francia Alpokon (Tende) és semmi baja nem lett az autónak. Üdvözlet: birobandi
Igen erre a kettőre gondoltam én is!A regenerálást az autóm 500-600-km között végzi.Ahogy olvasgatom az ideális.A tartályban 3 liter folyadék van a Peugeot Planet szerint.Részecskeszürő tisztitásra gondoltam,de a Peugeotnál a szerelő azt mondta,hogy 10km után újra tele rakom korommal felesleges.Most a legutolsó regenerálásnál bedobott egy Depollution System Fault-s és nem gyorsult az autó.A héten megyek kiolvastatni.
Nem teljesen de feltételeztem, hogy belváros. (hídból) Én mindig azt a fogyasztást nézem amit valóban ad az autó. Úgy vezetek ahogy kényelmes. Erőltettve nyilván nyerhetnék pár decit talán. De annyit meg nem megyek, hogy ebből gazdagodjak meg.
más.
Itt folyamatosan sokan panaszkodnak az 1.6 hdi re motorproblémák miatt. Nekem most van 155.000 km és semmi gondom. Nem tudom lehet túl van húzva az 1.6 vagy nehéz neki a kasztni. De hiába 4.x a fogyasztás ha sokba kerül a javítgatás. De ez csak egy meglátás mert ritkán olvasom, hogy a 2.0 val baj van. Vagy csak én nézem ritkán a fórumot ?
Ha figyelsz az autódra egy idő után megtanulod a váltót és ő téged. Ezért ott vált el ahol te akarod. Ez csak gázadagolás kérdése. Az viszont tény hogy 1600 alatt nem vált el. De akkor még a turbó sem működik és nem alakul ki a fogyasztásilag optimális nyomás.
Szia Martn1sw! Nem tudom mennyire ismered az általam leírt útvonalat, itt Vasárnap szinte folyamatosan lehet haladni, legalább is ha figyelsz a forgalom ritmusára. Remélem nem feltételezed, hogy mást írtam le, mint ami a valóság, miért tenném? Hétköznap csúcs időben, szetrintem ez kb. 5,7-es fogyasztást mutatott volna és 20 körüli átlagsebességet. Még annyit tennék hozzá, hogy egész életemet közlekedésben töltöttem, valami talán ragadt rám a koszon kívűl is. :) Üdvözlettel: birobandi
Azon már túl vagyok voltam a Peugeot szervízben 3órán keresztül nézték azt mondták minden rendben ők a porlasztót nézetnék meg.Kaptam is rá ajánlatot (50000)-ért megnézik.Na én megnézettem ennek a 10%-ért és minden ok.Valami szaki kellene aki ért is hozzá!
Csak a 38km/h átlagsebesség furcsálom egy budapesti forgalomban. Az én adatom 250km Debrecenben csak város. És itt azért még kissebb a forgalom és kevesebb a lámpa. Ennek ellenére nekem így is csak 24km/h. Ez érdekes.
Sziasztok! Az 1,6 HDI mai (Vasárnap) produktuma. Kizárólag Budapest. Útvonal: XVII. Pesti út-Keresztúri út-Kerepesi út- Rákoczi út-Erzsébet Híd-Krisztina Krt.-Városmajor utca-Szilágyi Erzsébet fasor-Hűvösvölgyi út-Hüvösvölgy. Ugyan ez visszafelé is. A számítógép többszöri ellenőrzésem szerint 10-12 %-ot csal, de ez akkor is egy értékelhető fogyasztás. Persze rosszabb, mint Viktoré, de adalék nélkűl. Üdvözlet: birobandi
Szia ma9net! Sőt még azzal a jó hirrel is szolgálhatok, hogy ha visszakerűlnek a jeladós kerekek, nem kell semmit csinálnod, önmagát inicializálja. Üdvözlet: birobandi