Hurráááááá kialszik a csomagtartólámpa !!!!!! Nem kell aggódni. Végeztem a kísérlettel.
1. Belső lámpa kikapcs.- hátsó ülés ledönt - csomagtartó kinyit-becsuk - autóba beül - ajtó becsuk - figyel - kb. 1 perc múlva a csomitartó lámpa szépen elhalványodik és kikapcs!!!!!
Az ismétléshez ki sem kell szállni a kocsiból, mert az ajtónyitásra is bekapcsolt !!! Az eredmény ugyanaz!!
Következő kísérlet: Csomitartólámpa bekapcs. - távirányítóval ajtózárak bekapcs - lámpa azonnal elalszik. Ugyanez van ha bezárás helyett gyújtást adtam. Távirányítós nyitásnál is bekapcsol a csomitartólámpa, tehát nem kell hozzá kinyitni.
Bekapcsolt lámpákkal is ugyanez a helyzet -szvsz. a kétlámpa össze lehet kötve a vezérlő elektronikával és mindent együtt csinálnak. Ha kikapcs. a belső, a csomitartóé müködik csak egyedül.
Az utolsó kísérlet nem sikerült: Bekapcsolt belső világításnál ajtó kinyit -nyitva marad - várakoztam kb. 20 percet, de nem aludt el sem a belső sem a csomitartó világítás. De ez legyen a kisebbik baj.
Megállapítható,hogy univerzális a gépünk:)
Bocsánatot kérek, majdnem 9 év távlatából rosszul emlékeztem a kísérletre.
Azért villoghat rossz úton, mert valahol nyitást érzékelhet és akkor felkapcsolja a világtást. Ha az uch tönkrement volna akkor nem kapcsolja be sehogyan sem. Esetleg még meg lehet nézni magát a lámpatestet belül, mert az antenna miatt be szokott ázni, na meg nem is egy tutijó szerkezet. Ilyen kis elhajló érintkezőkkel van tele.
Szerintem valamelyik kapcsoló miatt csinálja. Mivel nem kapcsol le az ajtók becsukására, a b tervet hajtja végre, és 10perc múlva lekapcsolja mindet, mintha úgy felejtette volna valaki. Vagy az is lehet, hogy valamelyik kapcsolóhoz vezető kábel sérült. Ha sikerül megoldani a beltér világítást, hogy az is úgy működjön ahogy kell ez is jó lesz biztosan. Lehet aztán, hogy a riasztó miatt is valahol belepiszkáltak a lelkivilágába és azért sem jó, mivel annak is kell kapnia ajtónyitás jelet. A kapcsolókat könnyen végig lehet mérni, becsukott állapotban zárnak. A csomagtartóét nem szedtem én ki, de szerintem az is ilyen. Viszont kiszedésnél vigyázz nagyon mert iszonyatosan törékenyek. A gumi kupakot kell leszedni, és 3 kis karom fogja. De a két hátsóhoz talán belülről is hozzáférni, ha az űlőlap előre van döntve.
A belső világítás menet közben fel felvillan, sajnos folyamatosan:
* 2000-es fordulat környékén
* döcögősebb úton.
Már próbáltam nézni, hogy le lett kapcsolva 1-1 kapcsoló, mondom hátha valamelyik ajtókapcsoló csinálja.
Aztán ma este, hoyg hazajöttünk Tescóból, pakoltam kifelé a csomagtartóból, akkor tűnt fel, hogy ni, mondom le van kapcsolva a belsőtér világítás (azaz sosem világít) de a csomitartóban meg világít. Na mondom lehet az meg mindig világít?
Az az igazság, hogy pár éve tisztítottam a klímát, és habbal be lett fújva, és akkor történt, hogy a riasztó megnyiffant, azaz a beltéri egység kapott egy kis folyadékot. Kiszedtem belőle, és ki lett szárítva, de ha jól rémlik, azóta kezdte el a hülyeséget, de ez nem feltétlenül igaz, mert lehet csak akkortájt.
Vittem már szerelőhöz, de nem találta a hibáját (szerintem nagyon nem is kereste, sok munkájuk van, ismerős is, ez nem volt az a pénzes meló).
Lassan már hozzászokok, hogy nincs belső világítás, de néha nagyon jól jönne.
Az a poén, hogy pl a 2000-es fordulatnál 99% felvillan. Ez olyan mintha az agyába vett volna valamit, és ahhoz a fordulatoz kötné, de nem csak ilyenkor csinálja, hanem ha döcögős az út, akkor sajna előjön ez...
Ha lekapcsolod a beltérben attól az még ugyanúgy működik tovább mint a beltér bekapcsolva. A kapcsoló meg lehet, hogy az ajtók becsukását nézik és annak függvényében kapcsolja le késleltetve az uch a beltér világítást.
Pedig mintha lenne kapcsolója. Viszont az uch minden lámpát lekapocsol 10-15 perc után. Nézzétek meg a kapcsolót, lehet hogy össze van égve, és azért nem kapcsol le lecsukásra, hanem csak a uch kapcsolja le az összes belső világítással később.
Esetleg valami hőálló rugalmas anyag amit a karosszéria és a hővédő közé tudnék juttatni? Van valami ilyen hőálló cucc mint pl a sziló a fürdőben... :D
Szerintem inkább barkácsold meg valahogyan, vagy hézagold ki , minthogy leszedd teljesen. Szerintem nem véletlenül van az ott. Nekem nincs vele bajom, rendesen a helyén van, de nyáron többször észre vettem már, hogy a csomagtartó azon része, ahol alatta van a hátsó dob sokkal melegebb, mint mellette...
Sziasztok! Olyan problémám lenne hogy miután kicseréltem a hátsó kipufogó felfüggesztőt, a hővédő lemez eszméletlen módon rezonál mikor gyorsítok... Ahogy tudtam odafogattam de már annyira megette az idő vasfoga hogy szinte esélytelen... Ha esetleg lekapom egy az egyben az egészet nagyon melegem lesz a bodéba? Vagy más okokból van ott az a lemez?
1.4 8v thaliam van, olyan vezetéket keresnék benne amibe, ha nyitva vannak a zárak van benne 12V ha bezárom akkor meg nincs természetesen gyári központi zár. Azért kellene ez nekem mert, megakarom csinálni hogy ha fölkapcsolva hagyom a világítást és bezárom a kocsit akkor lekapcsolja. Ki is méregettem a dolgokat már csak ez az egy szál kéne. :D Vagy valakinek valami más ötlet hogy tudnám ezt megcsinálni? Nagyon szeretném ezt meg oldani mert nagyon tetszik :D
Az biztos, hogy egy ilyet nagyon körültekintően kell megtervezni, nehogy valami balesetet okozzon. És ha ez egy automatikus világítás kapcsolás lesz akkor nem árt mondjuk indításkor is lekapcsolni majd ha a motor beindult vissza. De csak indításkor levenni, ha pl leáll a motor akkor ne kapcsoljon le. Ha mindenképp ilyen extra a cél lehet jobb megoldás lenne valami extra nappali menetfénnyel megoldani és a világítást úgy hagyni ahogy van.
Amennyiben sikerül megvalósítanod akkor a haszna mellett veszélye is lehet, mert menet közben ha véletlenül valaki lenyomja a központi zár gombját és a rendszer bezár akkor villany leó van ami meglephet egy kicsit kanyarban! A kábelezésnél erre figyelj, hogy ha gyújtás rá van adva ne működjön. Azt nem tudom, hogy a tiedben van e belső központi zár kapcsoló, mert ha nincs akkor ez a veszély nem áll fenn. Nem lenne egyszerűbb ha a gyújtás ráadása illetve levétele vezérelne egy relét ami ki,- bekapcsolná a világítás főáramkörét? Egyébként ha megengeded a véleményemet én inkább figyelnék a világítás bekapcsolása melletti ajtónyitás jelzőhangra. A másik ami eszembe jutott az, hogy az ilyen nem gyári extra beszerelése okozhat némi bosszúságot akkor, ha pl elromlik egy relé és akkor se tudod felkapcsolni a világítást, ha a zár nyitva! Sok sikert kívánok a megvalósításhoz, kevés bosszúságot a használatához! Hali....
1.4 8v thaliam van, olyan vezetéket keresnék benne amibe, ha nyitva vannak a zárak van benne 12V ha bezárom akkor meg nincs természetesen gyári központi zár. Azért kellene ez nekem mert, megakarom csinálni hogy ha fölkapcsolva hagyom a világítást és bezárom a kocsit akkor lekapcsolja. Ki is méregettem a dolgokat már csak ez az egy szál kéne. :D Vagy valakinek valami más ötlet hogy tudnám ezt megcsinálni? Nagyon szeretném ezt meg oldani mert nagyon tetszik :D
Ha a csomagtartóval szemben állsz,bal fölső sarokban keresd.(a kalaptartó csomagtér felőli oldalán)Egy gumiharangon keresztül van átfűzve a karosszérián a kábel.Ebben a harangban szokott elszakadni.
Van egy 1.5 döci 2004 thaliam. A központi zár nem zárja a csomagtartót. Valahol olvastam, hogy a csomagtérben el szokott szakadni vezeték. Merre keressem ezt a csomagtartóban, melyik részén szokott ez történni? Ha vki már csinálta kérem írja le hogy merre induljak.