Keresés

Részletes keresés

Mr Reacher Creative Commons License 2018.04.02 0 3 39446

Az M6 alagutak tárgyában született ÁSZ anyagból idézek. A bold részek az anyagból kerültek át, nem én emeltem ki. Így én átfordítanám a megjegyzésedet: Ha útépítő vagy közlekedésmérnök is szükségesnek gondolja, akkor ott nagy a baj.

 

A NIF Zrt. az alagútépítési technológia választását alapvetően az elutasító határozatra építve, a környezetvédelmi szempontokkal, továbbá 7-8 millió m3 kitermelt  föld elhelyezési többletköltségével indokolta. A környezetvédelmi szempontokon túl az alagút megépítése melletti érvek között 2007. évben már az időkorlát vált meghatározóvá, amelynek alárendelték a költségszempontokat. (Pécs Európa Kulturális Fővárosa volt 2010. január 1-től.) A költségeket összehasonlító szakértői dokumentum szerint az alagút nélküli változatnál figyelembe vették az 50 km-es átlagos szállítási távolság miatti földelhelyezési többletköltséget, valamint az ilyen hatósugarú térségben a jogszabályok szerinti kötelezettséget az úthelyreállításokra 10 milliárd Ft-ot meghaladó értékben. Ugyanakkor nem vették számításba az alagutak üzemeltetési költségeit, sebességi és forgalombiztonsági jellemzőkre gyakorolt csökkentő hatását. A bevágások és töltések építésére maradt idő a talajmechanikai szakvélemény alapján az előkészítés és döntések késedelme miatt az alagútépítés szükségszerűségét mutatta. (Vagyis nem volt elég idő, hogy az alagút nélküli megoldást kivitelezzék 2010. január 1-ig.) A nyomvonalváltozatok kidolgozása és összehasonlítása nem volt teljes körű. Nemzetgazdasági szintű hasznosítási megoldásokat (például hulladéklerakók rekultivációja révén) nem alkalmaztak. Az alagútépítés szükségessége nem volt teljes körűen bizonyított, kiemelten a nyomvonal változatok építéstechnológiát és költségeket figyelembe vevő keresése és a költség összehasonlítások vonatkozásában. A nyomvonal és azzal összefüggő építéstechnológiára vonatkozó döntések meghozatalakor, a gazdaságossági összehasonlításkor megalapozatlanul mutatták ki az alagútépítési technológia és a vonatkozó nyomvonal előnyösségét más korábbi időszakban lehetséges műszaki megoldásokkal szemben.

Előzmény: trizs77 (39445)
trizs77 Creative Commons License 2018.04.02 -3 1 39445

Ha pedig netán lenne, úgy rögvest be is indulna a kőröshegyi és a tolna-baranyai alagutas effektus......

 

------------------------

 

 

 

A  Showder klubban mit mondanak, vagy a 8 elemi alattiak meddig jutnak el, az egy dolog.

Civilek, állampolgári joguk butaságokat beszélni.

 

Az útépítés topikban, még a felületeseknek, vagy a tőmondatos kommunikáción felnövőknek is illik annyit tudni (a cukrász topikban ezt nem kell tudni), hogy a :

 

       - Köröshegyi völgyhíd indokoltan épülrt meg és indokoltan ott, ahol ma is áll. Ugyanis a másik hét alternatív nyomvonalra a helyi önkormányzatok (akkor még volt ilyen joguk) nem adtak építési engedélyt.

 

       -A Tolna-Baranyai alagutak pedig azért épültek meg, mert így volt olcsóbb. Ezt ugyan már az építés alatt/után leírták a szakértők, de az Ő nyilatkozataikat, a humoristák előadásait néző közönség (talán??) 1% ha olvassa. Ugyanis olvasni+érteni nem annyira könnyű, mint az altesti humort hallgatni.

 

Összegezve.

 

Ha a  cukrász-cipész-fodrász feleslegesnek gondolja a köröshegyi völgyhidat vagy a tolnai alagutakat az nem baj.

Ha útépítő vagy közlekedésmérnök is feleslegesnek gondolja, akkor ott nagy a baj.

 

 

 

adiaboli Creative Commons License 2018.04.02 0 0 39444

Ha pedig netán lenne, úgy rögvest be is indulna a kőröshegyi és a tolna-baranyai alagutas effektus...

mash.69 Creative Commons License 2018.03.31 -3 0 39443

Ha gonosz lennék azt mondanám, ha a felét/harmadát nem lopják el 8 éve...

Előzmény: trizs77 (39442)
trizs77 Creative Commons License 2018.03.31 0 1 39442

Nekünk mikor lesz ilyen nagyságrendű útépítésekre pénzünk?

 

-----------

 

Pont akkor, ha éves nemzeti jövedelmünk akkora lesz mint Kínáé.

 

 

Hírfigyelő Creative Commons License 2018.03.31 -1 0 39441

Szupermodern, és nyilván földrengésbiztos is. Nekünk mikor lesz ilyen nagyságrendű útépítésekre pénzünk???

Előzmény: Fradista Utazó (39440)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.03.31 -1 1 39440

A felhők felett mindig kék az ég.

(Longjiang-híd, Kína).

adiaboli Creative Commons License 2018.03.30 0 0 39439

Érdekes hajrá lesz. Nem mintha öt hónap ne lenne elég, de hát idehaza...

Előzmény: mash.69 (39437)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.03.30 0 0 39438

Majd akkor mondd hogy "végre", ha majd már át is adják, ui. ott van a hírben a kulcsmondat:

 

"A híd építése kb. egy évtizede húzódik."

 

Előzmény: trizs77 (39436)
mash.69 Creative Commons License 2018.03.29 -1 0 39437

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/03/beemeltek-a-kecskemeti-elkerulo-autopalya-hidjanak-gerendait

 

Ezt írják:

Az elkerülő befejező, 3,3 kilométer hosszú része az 5-ös út és az M5-ös autópálya között a Duna Aszfalt Kft. kivitelezésében épül 2016 decembere óta. A projektből már csak három körforgalom, az említett autópálya csomópont és a két autópálya pihenő megépítése, valamint a főpályán a kopóréteg aszfaltozása maradt hátra.

 

Hát elnéézve a képeket a felüljáró környékén semmi sincs kész.....

 

trizs77 Creative Commons License 2018.03.29 0 0 39436
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.03.28 0 0 39435

Brazíliában tömegével adják át az utakat a napokban. 

Ennek fő oka, hogy a leggazdagabb államban, Sao Paulóban októberben választások lesznek, és a helyi törvények szerint választások előtt 180 napon belül tilos új utat átadni. 

drummond Creative Commons License 2018.03.28 0 3 39434

Én szivesen olvasom dimelo sorait az M4-el kapcsolatban. Ez akkora adóssága a magyar úttörténelemnek, hogy semmi kivetni valót nem látok abban, hogy elég gyakran meg van említve ez a topicban.

Előzmény: Mézgár (39430)
dimelo Creative Commons License 2018.03.28 0 0 39433

A híreket - egyelőre:) - nem én generálom.

 

De a mormogás joga mindenkit megillet!

 

 

2018.02.02-án még 100 milliárd Ft beruházási költségről is beszélt Lázár.

 

Az 1137/2018 (III.26.) kormányhatározatban nincs ilyen, csak a 8,4 M  előkészítési költség...

 

Ha kellően empatikus akarok lenni - akarok - akkor Ti is érzitek, hogy ez ultragáz,

csak egyszerűbb fikázni, "unom már, hogy minden héten"..., mint egyetérteni.

 

Az viszont igaz, hogy nincs beleszólásunk...

 

marad a ius murmurandi...

Előzmény: Mézgár (39430)
mash.69 Creative Commons License 2018.03.28 -1 2 39432

Nem azzal van a gond, amit írsz, hanem azzal, hogy milyen sűrűn.

Nincs olyan hét, hogy ne kerülne szóba, feleslegesen...

 

Akik érdemben döntenek azok nem olvassák a fórumot. :)

vagy ha olvassák, akkor magasról leszarják, amit írunk....

 

Mint tudjuk vannak más szempontok is, mint a forgalom nagysága....

Előzmény: dimelo (39429)
Pompiere Creative Commons License 2018.03.28 0 0 39431

Jogos!

Előzmény: Mézgár (39430)
Mézgár Creative Commons License 2018.03.28 0 6 39430

Egyszerüen mar unalmas, hogy minden heten megvan az M4 napod. Semmi nem fog attol valtozni, hogy hetente kiborulsz, es kiirod magadbol. Egyszerüen unalmas. Semmi ujdonsag nincs abban, amit irsz. Egyszerü ismetelgetes papagaj modra. Ettöl senkinek nem lesz jobb. Es ahogy nezem, neked se.

Bocs, ha megsertettelek, de ez most kikivankozott belölem.

Előzmény: dimelo (39429)
dimelo Creative Commons License 2018.03.28 -1 0 39429

Irónia vagy diszlexia?

 

A szövegértéshez alaposabb olvasás szükséges...

Ha meglátod, hogy M4, akkor bedurran az agyad?

 

Mert jogos lehet olyankor, amikor emeletes baromságokat érzékelsz.

De ez esetben csak gyorsan olvastad a sorokat.

 

A Törökszentmiklós Berettyóújfalu szakasz is 1996. óta kormányrendeletben, 2003. óta Autópálya törvényben van.

Tehát 22 éve "előkészítik" és most megtudjuk, hogy még 4 évig csak ugyanúgy ...

Miközben Tsz.miklós-Püspökladány szakasznak már 2 éve építési engedélye van, vagyis "csak" 30 km-t kellene felzárkóztatni. (P.ladány-B.újfalu)

 

Ehhez 4 év kell?  (Tudom, tudom:kiviteli tervek, kisajátítás, régészet, lőszermentesítés, közbeszerzés etc, etc)

 

Az, hogy az M4 többi része épül, az  nem adu érv, mert a 2014-es IKOP-ban ezek a szakaszok is szerepeltek,

majd 4 évre figyelmen kívül hagyták a saját döntésüket!

 

Ja, hogy ezt is a G-nap miatt ...

 

Ha így lehet játszadozni emberek százezreinek sorsával, akkor semmi okom nincs elhinni: most ezek a határidők már biztosak lennének.

 

Kampányígéret, mint annyiszor már a múltban, most prolongálva.

 

Ezért úgy érzem, még 10-15 évig lesz miről írni...

 

Előzmény: Mézgár (39422)
adiaboli Creative Commons License 2018.03.28 0 0 39428

Ironia ON:Amugy nem tudom mi lesz veled, ha egyszer tenyleg megepül az M4. Bar meg van idöd uj hobbi utan nezni :)

 

Azért, ha nem baj, nem szeretném, ha egy 2030-as teljes hosszbani M4-átadást állva, vastapssal kellene köszönteni...

Előzmény: Mézgár (39422)
aladar644 Creative Commons License 2018.03.28 -1 0 39427

https://www.vezess.hu/hirek/2018/03/27/az-egesz-orszagban-indulnak-az-utfelujitasok/

 

avagy kátyuzás országszerte.Látványos,az biztos,önmagában véve a számok is nagyoknak tűnnek,de kimondottan nem érezni,hogy valami is készül.

RadiX Creative Commons License 2018.03.27 0 0 39426

Pontosan, megépül Lőrinc kukoricafeldolgozójáig, de az elkerülő szakaszt nem szélesítik ki.

Előzmény: drummond (39424)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.03.27 0 0 39425

Elkészült az A57 hídja Dormagennél. Ez gyorsan ment, még nincs egészen hat éve, hogy az előző híd egy tűzesetben leégett. Ezalatt az idő alatt két ideiglenes katonai hídon lehetett közlekedni. 

drummond Creative Commons License 2018.03.27 0 0 39424

Szerintem a nyomvonal semmit nem vàltozik, csak egyszerűen 4 km  hamarabb vége lesz Törökszentmiklós keletnél.

Előzmény: mash.69 (39421)
Jared- Creative Commons License 2018.03.27 0 0 39423

En is ezen tunodtem. Lassan majdnem 120 kilometer epul belole. :-)))

 

Nezd, aki abban nevelkedett hogy Magyarorszag egy utolso gagyi szar orszag, azt mar nem fogod megvaltoztatni.

Előzmény: Mézgár (39422)
Mézgár Creative Commons License 2018.03.27 0 1 39422

Piszok mazlistak! Itt a fejlett nyugaton, a mindenre es mindenkire nyitott Berlinbe, 16km vasut (Projekt Dresdener Bahn) felepitesehez 21 ev megfeszitett kemeny elökeszitö munka utan megtettek az elsö kapavagast! Hogy mikor lesz kesz? Csak remelni tudjuk, hogy nem BER hosszusagu projekt lesz belöle. Vagy egy Lückenschlus U5 (2,2km metroalagut, 3 uj allomas) 2010-ben nekikezdtek, atadas talan 2020-ba

 

Ironia ON:Amugy nem tudom mi lesz veled, ha egyszer tenyleg megepül az M4. Bar meg van idöd uj hobbi utan nezni :)

Előzmény: dimelo (39418)
mash.69 Creative Commons License 2018.03.27 -1 0 39421

Mindenhol hír lett belőle...

 

https://index.hu/gazdasag/2018/03/27/epulhet_az_uj_tisza-hid/

 

https://www.portfolio.hu/gazdasag/jovahagyta-a-kormany-epulhet-az-uj-tisza-hid.3.280718.html

 

Most tehát az történik majd, hogy a szolnoki északi elkerülőhöz a tiszapüspöki hidat tényleg megépítik a már felállított torzókra, de mivel az EU nem ad pénzt, így a projekt költségszintje és műszaki tartalma csökken, a nyomvonal pedig a híd után nem Fegyvernek felé, hanem kissé délebbre, Törökszentmiklós felé kanyarodik el. Majd onnan a most előkészítendő útszakasz Püspökladány és Berettyóújfalu felé halad tovább.

Előzmény: Aladár46 (39414)
mash.69 Creative Commons License 2018.03.27 -1 1 39420

szerintem meg nincs, a kapacitások mindig véglegesek...

az alvállakozok dolgoznak, a fővállalkozok, meg elrisztelik a profitot....

 

Előzmény: dimelo (39418)
NAR Creative Commons License 2018.03.27 0 1 39419

"a híradóban mégis az volt tegnap este, hogy azon is dugók vannak."

 

Péntek este nagy dugó volt az M1-en (az 1-es járható volt), vasárnap este nem volt dugó. Remélhetőleg hozzászoknak az autósok és nem 130-cal közelítenek a lezárt szakaszhoz, akkor nem lesz olyan nagy dugó.

"Ez így összeadva már 4 sáv, csak a forgalmi rendet kellene átvariálni rajtuk: Bicske-Ny. és Tatabánya-D. között az 1-es legyen két sávon egyirányúsítva a Bicske--Tatabánya (= Bp.--Hegyeshalom) irányban, a 8101-es pedig a Tatabánya--Bicske (= Hegyeshalom--Bp.) forgalmi irányban legyen két sávon egyirányúsítva"

8101-es út negyedrangú, ennek megfelelő minőséggel (OK, az M1 sem sokkal jobb). Továbbá nem tudom, hogy feltűnt neked, hogy nem az egész M1-et zárják le, csak egy-egy sávot (illetve van, ahol csak a kapaszkodósávot), azaz nem kell két sáv a kieső egy sáv kapacitásának pótlására.

Előzmény: Hírfigyelő (39411)
dimelo Creative Commons License 2018.03.27 -3 0 39418

Kapacitás annyi volna, amennyi kell...

Ja, nem féláron...

Mert maguknak (a haveroknak) beosztják a melót.

 

Ezzel együtt 4 évig előkészíteni, az kamuzás....

Mert már 2003. (jól látod) óta előkészítő fázisban van...

 

2022-ig 19 év, ez rekord. de még építésről nincs szó, tehát akár 25 év is lehet...

 

Arról most nem szólva, hogy már 1996-ban is kormányrendeletben szerepelt az M4...

 

Tragikus világunk szégyene!

Előzmény: mash.69 (39417)
mash.69 Creative Commons License 2018.03.27 -1 0 39417

Ez azért nem igaz. Most kimaxolják a kivehető pénz mennyiségét. 

ha kétszer anyni út épülne arra nincs elegendő

- kapacitás

- se gép, se ember

szerintem.

 

 

Előzmény: dimelo (39416)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!