Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Jaj ha az ember technológiát vált az ezer gond kb. Illetve nem vált csak kalandozik.
Most bazergálok először öt hengeres motort.
Na ott kezdődött kellett vegyek egy Ribe-fej készletet, hogy a csavarkötéseket szakszerűen meg tudjam bontani.
Aztán most nézelődök a motortérben. Ez a légszűrőház elég eszetlen minden csavar berohadt és persze a menetes perselyek baszakadtak a műanyag házba úgy a Lmm rögzítés, mint a ház fedelénél. Hát nem akarom mondani a 16vt-nél szögletes légszűrő van egy egészen másmilyen házzal, a csatosüveg zárakkal (az lmm is úgy csatlakozik) sokkal-sokkal időtállóbb megoldás.
Áhh fejlődés ...jajjj...
Namost itt azt nézem hogy van egy fém vízcső a kipufogó öntvény felett keresztbe azt mindenképpen le kell venni hogy lássak/hozzáférjek. Meg a hűtőventillátort, hogy a hővédő lemez kijöjjön. Rendesen teli van a motortér. Egy kipu öntvény normális szemrevételezéshez szépen le kell termelni mindent.
Nagyszerű. Amúgy már azon agyalok (vagyis nézegetem a kínálatot), hogy befektetés lenne venni egy szilent ki-be szerelő szerszámot. Csak a legtöbb megoldás menetes száras, ami átmegy a szilenten is. Az első lengőkar viszont mint tudjuk nem ilyen :)
Oda lehet egy gömbfej leszedő vagy csapágy lehúzó kéne.
A motorblokk oldalára csavarozott elem kissé több türelmet igényel,a másik könnyen levehető,és satupadban szerelhető.
Én kivettem a gumis belső részét,elfűrészeltem a külső fém peremét,így vettem ki a helyén,majd két laposvas,meg egy menetes szár segítségével a helyére préseltem az újat.
Le is lehet szerelni egyébként a konzolt,csak azt még nagyobb macerának találtam.
Hétvégén megjártam Szentbékkállát (Tavaszi Toyota találkozó). Természetesen az autó bírta, a mögöttem jövő meg is jegyezte hogy direkt figyelte, nem füstöl, stabilan áll az úton.
Ott helyben csak 3 autóval járkáltunk, én egy 2010-es Avensis kombi hátsó ülésén kaptam helyet. Hát abban is éreztem ezt az oldalzó járást, szóval valszeg velem lesz a baj, vagy csak szokatlan a hosszú tengelytáv.
Hazafelé meg kapaszkodtam az M7-esen a kormányba, volt szél rendesen.
Sikerült felülkerekednem a kötelező bónusz átvezetésemen egy hónap utánajárás után, szóval az is pipa.
No meg egy komolyabb kérdés: van a felső motortartó szerkezet, a bennük lévő gumi már repedt (alsó tartókat majd megnézetem). Megnéztem egy Unixot, ott nem a komplett felcsavarozható szerkezetet, hanem egy gumipogácsát árulnak. A kérdés az, hogy ezt bele kell préselni a tartó szerkezetbe, vagy egyéb módon lehet összeszerelni?
Én is így tudom. Mondjuk vicces, hogy hány ilyen kódrendszeres olasz kocsival kerültem szembe már már de sohasem próbáltam még ki ezt a funkciót egyiken sem.
Fel sem lehet sorolni hányféle autóban van ez a rendszer, de ha jól rémlik egyikben se integrálták a központi kijelzőbe (azokon amelyiken lehetett volna pld Lybra, 166-os), mindnél megmaradtak a normál Led-es megoldásnál. A Thesist azt nem tudom ott hogy van, de abban is van Lancia Code.
Én a bowden megnyúlásos elméletben kevésbé hiszek.
Még azon spekuláltam, hogy a szükségindítás funkció talán csak abban az esetben indítható ha a normál kódrendszer valóban üzemképtelen.
Ha gyújtást adunk akkor a kódrendszer felgerjed és kéri a kódot a kulcsból. Mivel a kulcsban benne van az immo chip Donprego autóján gyújtásra nyilván a jó gyári kód abból bemegy a kóddobozba. Lehet, hogy ez a gond hiszen ha a kód a normál módon bejutott a kóddobozba akkor mi a fenének engedné meg a vészindítást? Ez logikus lehet szerintem.
Ezért kértelek ImreG hogy átmenetileg vedd ki a chipet a kulcsodból és úgy próbáld meg a vészindítást.
Nézegetem a fiat manualokat, Multipla, ducato, mind a padlóig nyomott gázpedált említi, max más lámpák villognak (kulcs, check engine). Még mindig fenntartom a megnyúlt bowden elméletem :D
A kocsi is azt írja hogy nyomd le a pedált. Próbáltam nyomogatni a temp és venti állító gombokat, azokból van + és -, de nem lettek belőle számok, csak nagyobb hőmérséklet meg fordulat.
Becsszó, én tényleg akartam karbantartani:-( Új légszűrőt szerettem volna venni mert 40ezer van már benne. Kivettem sárga, tiszta. Szépen átjön rajta a fény is.
Láttam már koszos légszűrőt, ez nem az. Alaposan kiporszívóztam és visszatettem:-)
Nem azzal van a gond hogy nincs leírásunk hanem azzal hogy nem működik a dolog.
Szóval akkor a te autód már a kis facelift utáni.
Akkor neked sem a kezelésid szerint kell működnie hanem úgy ahogy én leírtam a + - gomb megnyomásával.
Eredetileg mikor kijött a Kappa akkor az általad leírt módon működött egy sima visszajelző LED-el, szóval ugyanúgy mint ahogy az összes többi korabeli olasz kocsin amelyeket gyárilag kódrendszerrel, immoval szereltek. De aztán a kis faceliftkor (96 modellév, tehát 95 ősztől) a Kappánál a funkciót a központi kijelzőbe integrálták.
Az a gond, hogy kinyomtatták a kezelésiket annak idején, közben jött a facelift és nagyon úgy néz ki nem nyomtattak újakat hanem a régi kezelésit adták az újabb autókhoz is. Azt hittem ez csak kis hazánkban volt így (hiszen a Fiat Magyarország megtett ennél durvább dolgokat is pld. én annak idején olyan kezelésit kaptam a Bravomhoz a Néronál amiben az a motor benne sem volt amivel az én autót rendeltem), de úgy néz ki ez Európa szerte így volt, mert ImreG autója nem magyar eredetű, flamand nyelvű kezelésije van, de ott is ugyanez a helyzet.
Mindegy is, igazán tudjuk hogy ImreG autóján a kijelző útján történő kódbevitel kellene hogy működjön de nem működik.
Van rendes nagygépkönyvem angol, német és olasz nyelven is és a 3. lépés mindenütt ugyanúgy van leírva: Nyomjuk le a gázpedált tartsuk úgy több mint 8 másodpercig és a kijelző át kell váltson a kód bekérést indító szövegre.
Ez 3 különböző forrás elvileg de az eltelt éveknek az a tapasztalata hogy lehetnek hibásak az ilyen leírások. Szóval hogy valami műveletben apró, de lényeges eltérés van. Ennek számos oka lehet de sajnos az is igaz, hogy a 3 gépkönyv sem biztosíték hiszen a többi csak olasz eredeti fordítása.
Ezért kérdeztem hogy ha esetleg lenne aki kipróbálja hogy más betud a lépni a vészfunkcióba szóval akkor ImreG autójánál van valami probléma vagy senki sem tud ezzel a módszerrel és akkor a gyári leírásban van hiba és a 3. pontban valami mást kell csinálni amire rá kellene jönni hogy mit.
A fojtószelepet valóban bowden mozgatja a Kappák többségén (de nem mindegyiken) viszont a fojtószelep végén ott van egy potenciométer amelyen keresztül kap elektromos információt az ECU a gázpedál állásáról.
Nekem egy dolog furcsa a leírásban, mégpedig a gázpedál nyomogatása: ez a kód bevitel egy elektronikus rendszerbe digitális úton kéne történjen, a gázpedál pedig tudtommal analóg módon kötődik a pillangószelephez.