Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

granturismo Creative Commons License 2016.04.26 0 0 72694

Akár:-)))

Előzmény: DonPrego (72693)
DonPrego Creative Commons License 2016.04.26 0 0 72693

No, csak nem megpróbálod a preventív csapágy-csavar csere elméletet? :D

Előzmény: granturismo (72692)
granturismo Creative Commons License 2016.04.26 0 0 72692

Lönci!

 

20vt hajtókarcsavar cserénél gyári csavart rendelsz vagy van valami más javallt/bevált darab?

granturismo Creative Commons License 2016.04.26 0 0 72691

Jaj ha az ember technológiát vált az ezer gond kb. Illetve nem vált csak kalandozik.

Most bazergálok először öt hengeres motort.

Na ott kezdődött kellett vegyek egy Ribe-fej készletet, hogy a csavarkötéseket szakszerűen meg tudjam bontani.

Aztán most nézelődök a motortérben. Ez a légszűrőház elég eszetlen minden csavar berohadt és persze a menetes perselyek baszakadtak a műanyag házba úgy a Lmm rögzítés, mint a ház fedelénél. Hát nem akarom mondani a 16vt-nél szögletes légszűrő van egy egészen másmilyen házzal, a csatosüveg zárakkal (az lmm is úgy csatlakozik) sokkal-sokkal időtállóbb megoldás. 

Áhh fejlődés ...jajjj...

 

Namost itt azt nézem hogy van egy fém vízcső a kipufogó öntvény felett keresztbe azt mindenképpen le kell venni hogy lássak/hozzáférjek. Meg a hűtőventillátort, hogy a hővédő lemez kijöjjön. Rendesen teli van a motortér. Egy kipu öntvény normális szemrevételezéshez szépen le kell termelni mindent.

DonPrego Creative Commons License 2016.04.25 0 0 72690

Nagyszerű. Amúgy már azon agyalok (vagyis nézegetem a kínálatot), hogy befektetés lenne venni egy szilent ki-be szerelő szerszámot. Csak a legtöbb megoldás menetes száras, ami átmegy a szilenten is. Az első lengőkar viszont mint tudjuk nem ilyen :)

Oda lehet egy gömbfej leszedő vagy csapágy lehúzó kéne.

Előzmény: gyoer (72689)
gyoer Creative Commons License 2016.04.25 0 0 72689

Bele kell préselni.

A motorblokk oldalára csavarozott elem kissé több türelmet igényel,a másik könnyen levehető,és satupadban szerelhető.

Én kivettem a gumis belső részét,elfűrészeltem a külső fém peremét,így vettem ki a helyén,majd két laposvas,meg egy menetes szár segítségével a helyére préseltem az újat.

Le is lehet szerelni egyébként a konzolt,csak azt még nagyobb macerának találtam.

Előzmény: DonPrego (72688)
DonPrego Creative Commons License 2016.04.24 0 0 72688

Hétvégén megjártam Szentbékkállát (Tavaszi Toyota találkozó). Természetesen az autó bírta, a mögöttem jövő meg is jegyezte hogy direkt figyelte, nem füstöl, stabilan áll az úton.

Ott helyben csak 3 autóval járkáltunk, én egy 2010-es Avensis kombi hátsó ülésén kaptam helyet. Hát abban is éreztem ezt az oldalzó járást, szóval valszeg velem lesz a baj, vagy csak szokatlan a hosszú tengelytáv.

Hazafelé meg kapaszkodtam az M7-esen a kormányba, volt szél rendesen.

Sikerült felülkerekednem a kötelező bónusz átvezetésemen egy hónap utánajárás után, szóval az is pipa.

No meg egy komolyabb kérdés: van a felső motortartó szerkezet, a bennük lévő gumi már repedt (alsó tartókat majd megnézetem). Megnéztem egy Unixot, ott nem a komplett felcsavarozható szerkezetet, hanem egy gumipogácsát árulnak. A kérdés az, hogy ezt bele kell préselni a tartó szerkezetbe, vagy egyéb módon lehet összeszerelni?

picifelhö Creative Commons License 2016.04.23 0 0 72687

Ahhoz van gyári vezetékköteg,amit a bal hátsó és a kalaptartó alatti csatlakozókba kell betoldani.

Előzmény: sooty (72686)
sooty Creative Commons License 2016.04.22 0 0 72686

Ha felszerelem a vonóhorgot, akkor annak a gyári bekötésül  szolgáló csati az hol is van pontosan? Jobb oldalt hátul a nyíló ajtó mögött valahol?

 

 

granturismo Creative Commons License 2016.04.22 0 0 72685

A szervizkulcsban is van chip. Nézz bele.

De mondjuk a Kappa nagy előnye, hogy a chip bármelyik kulcsból könnyedén kivehető.

Előzmény: DonPrego (72684)
DonPrego Creative Commons License 2016.04.22 0 0 72684

Akkor viszont a szervizkulccsal kéne próbálni, lehet abban nincs chip.

Előzmény: granturismo (72682)
granturismo Creative Commons License 2016.04.22 0 0 72683

Én is így tudom. Mondjuk vicces, hogy hány ilyen kódrendszeres olasz kocsival kerültem szembe már már de sohasem próbáltam még ki ezt a funkciót egyiken sem.

 

Fel sem lehet sorolni hányféle autóban van ez a rendszer, de ha jól rémlik egyikben se integrálták a központi kijelzőbe (azokon amelyiken lehetett volna pld Lybra, 166-os), mindnél megmaradtak a normál Led-es megoldásnál. A Thesist azt nem tudom ott hogy van, de abban is van Lancia Code.

Előzmény: DonPrego (72681)
granturismo Creative Commons License 2016.04.22 0 0 72682

Biztos hogy a gázpedállal kell.

Én a bowden megnyúlásos elméletben kevésbé hiszek.

 

Még azon spekuláltam, hogy a szükségindítás funkció talán csak abban az esetben indítható ha a normál kódrendszer valóban üzemképtelen.

Ha gyújtást adunk akkor a kódrendszer felgerjed és kéri a kódot a kulcsból. Mivel a kulcsban benne van az immo chip Donprego autóján gyújtásra nyilván a jó gyári kód abból bemegy a kóddobozba. Lehet, hogy ez a gond hiszen ha a kód a normál módon bejutott a kóddobozba akkor mi a fenének engedné meg a vészindítást? Ez logikus lehet szerintem.

 

Ezért kértelek ImreG hogy átmenetileg vedd ki a chipet a kulcsodból és úgy próbáld meg a vészindítást.

Sajnos azonban a helyzet így is ugyanaz volt.:-((

Előzmény: DonPrego (72681)
DonPrego Creative Commons License 2016.04.21 0 0 72681

Nézegetem a fiat manualokat, Multipla, ducato, mind a padlóig nyomott gázpedált említi, max más lámpák villognak (kulcs, check engine). Még mindig fenntartom a megnyúlt bowden elméletem :D

Előzmény: DonPrego (72679)
Imre.G Creative Commons License 2016.04.21 0 0 72680

Igazad van! Az infocenter valóban ezt írja ki, de ezek szerint nem csak nálam nem történik semmi.

Előzmény: DonPrego (72679)
DonPrego Creative Commons License 2016.04.21 0 0 72679

A kocsi is azt írja hogy nyomd le a pedált. Próbáltam nyomogatni a temp és venti állító gombokat, azokból van + és -, de nem lettek belőle számok, csak nagyobb hőmérséklet meg fordulat.

Előzmény: Imre.G (72678)
Imre.G Creative Commons License 2016.04.21 0 0 72678

Ez érdekes! Lehet akkor nem a gázpedállal kell bevinni a kódot?

Előzmény: granturismo (72677)
granturismo Creative Commons License 2016.04.21 0 0 72677

Tök ugyanaz mint ImreG-nél....

Előzmény: DonPrego (72674)
granturismo Creative Commons License 2016.04.21 0 0 72676

Ettől féltem:-((

 

Fel kell gerjesztenem a gépet hét végén megnézem azon mit csinál.

Előzmény: DonPrego (72674)
DonPrego Creative Commons License 2016.04.21 0 0 72675

Az nem lehet hogy meg van nyúlva a bowden és nem érzékeli a parkettagázt? Motortérben rásegíteni? Egyedül vagyok, nem tudtam kipróbálni.

Előzmény: granturismo (72673)
DonPrego Creative Commons License 2016.04.21 0 0 72674

Hát nekem se működik: kiírja hogy press accelerator and wait, aztán egy idő után kilép a klíma képernyőre.

Előzmény: granturismo (72673)
granturismo Creative Commons License 2016.04.21 0 0 72673

Azt nagyon köszönettel vennénk!

Előzmény: DonPrego (72671)
DonPrego Creative Commons License 2016.04.21 0 0 72672
DonPrego Creative Commons License 2016.04.21 0 0 72671

És olyan nem lehet, hogy kicsit laza a bowden, ezért nem érzékeli hogy padlóig van nyomva a gáz?

Este lemegyek a kocsihoz megnézem mi működik nálam.

Előzmény: granturismo (72668)
probody Creative Commons License 2016.04.21 0 0 72670

Becsszó, én tényleg akartam karbantartani:-(  Új légszűrőt szerettem volna venni mert 40ezer van már benne. Kivettem sárga, tiszta.  Szépen átjön rajta a fény is.

Láttam már koszos légszűrőt, ez nem az. Alaposan kiporszívóztam és visszatettem:-)

 

downer Creative Commons License 2016.04.21 0 0 72669

Az nem lehet, hogy az infocenter volt cserélve korábban? Mert ugye a szétmálló gombok miatt ez elég esélyes.

Előzmény: granturismo (72668)
granturismo Creative Commons License 2016.04.21 0 0 72668

Nem azzal van a gond hogy nincs leírásunk hanem azzal hogy nem működik a dolog.

 

Szóval akkor a te autód már a kis facelift utáni.

 

Akkor neked sem a kezelésid szerint kell működnie hanem úgy ahogy én leírtam a + - gomb megnyomásával.

Eredetileg mikor kijött a Kappa akkor az általad leírt módon működött egy sima visszajelző LED-el, szóval ugyanúgy mint ahogy az összes többi korabeli olasz kocsin amelyeket gyárilag kódrendszerrel, immoval szereltek. De aztán a kis faceliftkor (96 modellév, tehát 95 ősztől) a Kappánál a funkciót a központi kijelzőbe integrálták.

 

Az a gond, hogy kinyomtatták a kezelésiket annak idején, közben jött a facelift és nagyon úgy néz ki nem nyomtattak újakat hanem a régi kezelésit adták az újabb autókhoz is. Azt hittem ez csak kis hazánkban volt így (hiszen a Fiat Magyarország megtett ennél durvább dolgokat is pld. én annak idején olyan kezelésit kaptam a Bravomhoz a Néronál amiben az a motor benne sem volt amivel az én autót rendeltem), de úgy néz ki ez Európa szerte így volt, mert ImreG autója nem magyar eredetű, flamand nyelvű kezelésije van, de ott is ugyanez a helyzet.

Mindegy is, igazán tudjuk hogy ImreG autóján a kijelző útján történő kódbevitel kellene hogy működjön de nem működik.

 

Van rendes nagygépkönyvem angol, német és olasz nyelven is és a 3. lépés mindenütt ugyanúgy van leírva: Nyomjuk le a gázpedált tartsuk úgy több mint 8 másodpercig és a kijelző át kell váltson a kód bekérést indító szövegre.

Ez 3 különböző forrás elvileg de az eltelt éveknek az a tapasztalata hogy lehetnek hibásak az ilyen leírások. Szóval hogy valami műveletben apró, de lényeges eltérés van. Ennek számos oka lehet de sajnos az is igaz, hogy a 3 gépkönyv sem biztosíték hiszen a többi csak olasz eredeti fordítása.

 

Ezért kérdeztem hogy ha esetleg lenne aki kipróbálja hogy más betud a lépni a vészfunkcióba szóval akkor ImreG autójánál van valami probléma vagy senki sem tud ezzel a módszerrel és akkor a gyári leírásban van hiba és a 3. pontban valami mást kell csinálni amire rá kellene jönni hogy mit.

 

A fojtószelepet valóban bowden mozgatja a Kappák többségén (de nem mindegyiken) viszont a fojtószelep végén ott van egy potenciométer amelyen keresztül kap elektromos információt az ECU a gázpedál állásáról.

 

 

Előzmény: DonPrego (72666)
DonPrego Creative Commons License 2016.04.21 0 0 72667

Esetleg google találatok a "fiat emergency start up procedure" keresésre?

DonPrego Creative Commons License 2016.04.21 0 0 72666

97-es 155 pacis. Még nem kellett kipróbálnom.

Nekem egy dolog furcsa a leírásban, mégpedig a gázpedál nyomogatása: ez a kód bevitel egy elektronikus rendszerbe digitális úton kéne történjen, a gázpedál pedig tudtommal analóg módon kötődik a pillangószelephez.

Előzmény: granturismo (72665)
granturismo Creative Commons License 2016.04.21 0 0 72665

Mikori az autód pontosan?

És ki is próbáltad hogy úgy működik?

 

Mert ImreG. autójának a kezelésijében is ugyanez van amit te is írsz, de nem úgy működik.

Előzmény: DonPrego (72664)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!