azért viccest azt olvasni, hogy 6-7 alagút helyett nem lehet megépíteni 3 év alatt a másik verziót..
--------------
szerintem, ilyet nem írt senki.
megépíthető.
Előkészíteni + megépíteni nem lehet ennyi idő alatt.
Ha ma a politikai No.1. kitalálja, hogy 2020.12.31-i átadással, építsenek egy autópályát Esztergom-Bajna- Szárliget-Várgesztes-Mór útirányon át Tés-ig, akkor nem az építés nem fér bele (az belefér) hanem a legalább 3-4 nyomvonal :
- engedélyeztetése,
- földtani elővizsgálata,
- geodéta felmérése,
- próbafúrások,
- régészeti feltárása,
- tűzszerészi átvizsgálása,
- 3-4 db hatástanulmány elkészítése,
- 3-4 db költségvetés vizsgálat,
- 3-4 db akármi.
Maga az építés, ha már ezek megvannak és megvan hozzá a politikai támogatás + a pénz biztosítása, az belefér.
--------------------------
Lefordítom népieschre hangszerelve is :
Ha akkor a politika nem ragaszkodik az Európa egyik kultúrális főváros év kezdete előtti átadáshoz, hanem megelégszik 2011.12.31-i átadással is, akkor lehet (nem biztos) hogy az alagutas megoldás helyett, más megoldást választanak.
Mindettől függetlenül baszogathatjuk az m7-re viaduktot, az m6-ra pedig alagutat álmodóakat akkor is, ha azok a szocialista-liberális éra haszonélvezői.
-------------------
szerintem ez itt 101%-ban OFF.
De.
Mindettől függetlenül baszogathatjuk az m7-re viaduktot, az m6-ra pedig alagutat álmodóakat akkor is, ha azok a szocialista-liberális éra haszonélvezői.
Mindettől függetlenül baszogathatjuk az m7-re viaduktot, az m6-ra pedig alagutat álmodóakat akkor is, ha azok a keresztény demokrata éra éra haszonélvezői.
Mindettől függetlenül baszogathatjuk az m7-re viaduktot, az m6-ra pedig alagutat álmodóakat akkor is, ha azok a polgári éra haszonélvezői.
Mindettől függetlenül baszogathatjuk az m7-re viaduktot, az m6-ra pedig alagutat álmodóakat akkor is, ha azok a népi-nemzeti éra haszonélvezői.
Mindettől függetlenül baszogathatjuk az m7-re viaduktot, az m6-ra pedig alagutat álmodóakat akkor is, ha azok a radikális jobb oldali éra haszonélvezői.
Mérnök vagyok, tehát fütyülök mindenki politikai nézeteire.
Tiédre is, olvtársakéra is, szomszédokéra is, rokonokéra is.
Nekem az mérvadó, hogy a hatalom (mindegy milyen színű) által megszabott határidőig, megépíthető valami vagy nem?
Mindettől függetlenül baszogathatjuk az m7-re viaduktot, az m6-ra pedig alagutat álmodóakat akkor is, ha azok a szocialista-liberális éra haszonélvezői.
egy mérnöknek lehet bármilyen jó ötlete, lehet gazdaságos, hatékony és előre mutató is a gondolata, ha a pályavonalazó emberke azt írja ki, hogy hidat kér Balatonkenese és Fenékpuszta közé, 10 km-ként 20 méter vízszint-pályaszint szabad magassággal, akkor a mérnök úr ne hápogjon, hanem tervezzen és építsen egy olyan hidat, akkorra amikorra a megrendelő kérte.
Pont.
Van joga a barátainak, magány emberként azt mondani, hogy ez hülyeség (mert tényleg az) de a cég nevében, ahol dolgozik, még ezt sem teheti meg.
Minden mérnökjelöltnek megtanítottam füzeteikbe felrajzoltattam ezt :
Ő a pályavonalozó.
Esetünkben ő a politika.
Ha Ő felrajzolta a pálya szélét, se Messi, se C.Ronaldó nem mehet oda a bíróhoz, hogy Ő tudna egy gyönyőrű elfutást produkálni, ha az Ő oldalán, a csíkon kívül,még 1 métert a bíró sporttárs pályának, játszótérnek tekintene.
Ha a politika meghúzta ezzel az eszközzel, a 2010-es átadási határidőt az M6-nál, akkor emberi butaság azt leírni, hogy az emberi gondolatokban amúgy tényleg létező, másik 5-6 változatot, nem alaposan vizsgálták meg, mert arra már nem lett volna idő kiértékelni.
Nem is kellett.
Ha 2010-re át kell adni, mert ez a parancs, akkor még az építési terület közeléből is el kell zavarni azt 2007 év végén, akinek olyan gondolatai támadnak, melyek miatt 6-7-10 hónappal csúszhatna az átadási határidő.
M6-os alagútcsata: 50 milliárdot akart spórolni, hülyének nézték!
Geresdi-dombságban, Pósta Zoltán szerint teljesen fölösleges alagutakat fúrni. A szekszárdi mérnök más megoldást javasolt az M6-os kivitelezésére, sikertelenül.
...
Egy tanácskozáson, ahol felvonultatta számításokkal alátámasztott észrevételeit, költségkímélő ötleteit, valaki megkérdezte tőle: – Pósta úr, miért fáj önnek 50 milliárd? A megszorítások évében erre, indulatoktól mentes választ adni nem lehetett.
Az M6 alagutak tárgyában született ÁSZ anyagból idézek. A bold részek az anyagból kerültek át, nem én emeltem ki. Így én átfordítanám a megjegyzésedet: Ha útépítő vagy közlekedésmérnök is szükségesnek gondolja, akkor ott nagy a baj.
A NIF Zrt. az alagútépítési technológia választását alapvetően az elutasító határozatra építve, a környezetvédelmi szempontokkal, továbbá 7-8 millió m3 kitermelt föld elhelyezési többletköltségével indokolta. A környezetvédelmi szempontokon túl az alagút megépítése melletti érvek között 2007. évben már az időkorlát vált meghatározóvá, amelynek alárendelték a költségszempontokat. (Pécs Európa Kulturális Fővárosa volt 2010. január 1-től.) A költségeket összehasonlító szakértői dokumentum szerint az alagút nélküli változatnál figyelembe vették az 50 km-es átlagos szállítási távolság miatti földelhelyezési többletköltséget, valamint az ilyen hatósugarú térségben a jogszabályok szerinti kötelezettséget az úthelyreállításokra 10 milliárd Ft-ot meghaladó értékben. Ugyanakkor nem vették számításba az alagutak üzemeltetési költségeit, sebességi és forgalombiztonsági jellemzőkre gyakorolt csökkentő hatását. A bevágások és töltések építésére maradt idő a talajmechanikai szakvélemény alapján az előkészítés és döntések késedelme miatt az alagútépítés szükségszerűségét mutatta. (Vagyis nem volt elég idő, hogy az alagút nélküli megoldást kivitelezzék 2010. január 1-ig.) A nyomvonalváltozatok kidolgozása és összehasonlítása nem volt teljes körű. Nemzetgazdasági szintű hasznosítási megoldásokat (például hulladéklerakók rekultivációja révén) nem alkalmaztak. Az alagútépítés szükségessége nem volt teljes körűen bizonyított, kiemelten a nyomvonal változatok építéstechnológiát és költségeket figyelembe vevő keresése és a költség összehasonlítások vonatkozásában. A nyomvonal és azzal összefüggő építéstechnológiára vonatkozó döntések meghozatalakor, a gazdaságossági összehasonlításkor megalapozatlanul mutatták ki az alagútépítési technológia és a vonatkozó nyomvonal előnyösségét más korábbi időszakban lehetséges műszaki megoldásokkal szemben.
Ha pedig netán lenne, úgy rögvest be is indulna a kőröshegyi és a tolna-baranyai alagutas effektus......
------------------------
A Showder klubban mit mondanak, vagy a 8 elemi alattiak meddig jutnak el, az egy dolog.
Civilek, állampolgári joguk butaságokat beszélni.
Az útépítés topikban, még a felületeseknek, vagy a tőmondatos kommunikáción felnövőknek is illik annyit tudni (a cukrász topikban ezt nem kell tudni), hogy a :
- Köröshegyi völgyhíd indokoltan épülrt meg és indokoltan ott, ahol ma is áll. Ugyanis a másik hét alternatív nyomvonalra a helyi önkormányzatok (akkor még volt ilyen joguk) nem adtak építési engedélyt.
-A Tolna-Baranyai alagutak pedig azért épültek meg, mert így volt olcsóbb. Ezt ugyan már az építés alatt/után leírták a szakértők, de az Ő nyilatkozataikat, a humoristák előadásait néző közönség (talán??) 1% ha olvassa. Ugyanis olvasni+érteni nem annyira könnyű, mint az altesti humort hallgatni.
Összegezve.
Ha a cukrász-cipész-fodrász feleslegesnek gondolja a köröshegyi völgyhidat vagy a tolnai alagutakat az nem baj.
Ha útépítő vagy közlekedésmérnök is feleslegesnek gondolja, akkor ott nagy a baj.
Az elkerülő befejező, 3,3 kilométer hosszú része az 5-ös út és az M5-ös autópálya között a Duna Aszfalt Kft. kivitelezésében épül 2016 decembere óta. A projektből már csak három körforgalom, az említett autópálya csomópont és a két autópálya pihenő megépítése, valamint a főpályán a kopóréteg aszfaltozása maradt hátra.
Hát elnéézve a képeket a felüljáró környékén semmi sincs kész.....
Brazíliában tömegével adják át az utakat a napokban.
Ennek fő oka, hogy a leggazdagabb államban, Sao Paulóban októberben választások lesznek, és a helyi törvények szerint választások előtt 180 napon belül tilos új utat átadni.
Én szivesen olvasom dimelo sorait az M4-el kapcsolatban. Ez akkora adóssága a magyar úttörténelemnek, hogy semmi kivetni valót nem látok abban, hogy elég gyakran meg van említve ez a topicban.
Egyszerüen mar unalmas, hogy minden heten megvan az M4 napod. Semmi nem fog attol valtozni, hogy hetente kiborulsz, es kiirod magadbol. Egyszerüen unalmas. Semmi ujdonsag nincs abban, amit irsz. Egyszerü ismetelgetes papagaj modra. Ettöl senkinek nem lesz jobb. Es ahogy nezem, neked se.
Bocs, ha megsertettelek, de ez most kikivankozott belölem.