Érdeklődnék, hogy Toyota Yaris-hoz (2000-es kiadású, 1.0-ás motor, 200.000 km van az autóban), mi az előírás, milyen típusú, jóváhagyású, olajat ajánlotok, a motorba, ill a váltóba? Feltöltési mennyiségeket is kérdezném.
Szerintem az Orlen-t olvastad mint lengyel olajat. Évek óta használom Volvo FH12, Renault Magnum kamionokba, teljesen elégedett vagyok vele. Az egyik Volvo 2400000 km.-en van túl. Ha ők csinálják az Eneost akkor ott baj nem lehet!
Olvastam valahol hogy talán egy Lengyel olajból készül az ENEOS Hyper , vagy az Eurolból. És csak az Eneos Sustina a valódi japán olaj . ( hogy ez igaz e ???? )
Igen az autó előírása 5w30 API SM vagy magasabb besorolású olaj SN .
Az autóm egy 2002-es SAAB 9-3 B205L motorkód, 5 sebességes manuális váltóval.
Nemrég cseréltem benne váltóolajat, márkatársi ajánlásra gyári GM olajat (MTF0063-as) raktam bele. Azóta alig tudok váltani, hátramenetbe tenni még meleg motornál is egy kínszenvedés.
Kuplung nem csúszik, kinyomott kuplungnál nem mozdul az autó (tehát normálisan kiemel).
Gondolom én, hogy az MTF0063-as nincs annyira kőbe vésve, de erre nem ennék meszet.
A Fuchs-nak van egy SAAB-os váltóolaja, ami tudja az MTF0063-at, de Mo-n nem kapható.
Ravenolt hoz még a "barátom", és más nincs.
Lehetséges az, hogy ha nem MTF0063-as olajat teszek bele, akkor károsodhat a váltó?
Illetve: a gyári ajánlás még 2002-ben volt, nem lehet, hogy az újabb fejlesztésű váltóolajak már túlléptek az ajánlásban megfogalmazott szinten?
A japán és távol-keleti autógyártók egyáltalán nem lihegik túl az olajminősítéseket, -jóváhagyásokat, -besorolásokat, stb...
Szinte mindegyik márkánál API, illetve ritkábban speciálisan az európai piacon ACEA kategóriákat írnak elő, újabban a modernebb motoroknál ezt SAE-viszkozitási osztályal szigorítják.
Ennek ellenére a legtöbb japán motor híresen tartós, ami vagy azért van, mert a tartósságnak nem mércéje a hülyébbnél hülyébb gyári olaj-jóváhagyás, vagy azért, mert ők eleve jó motorokat terveznek, amihez nem kell feltétlen svájci hegyiember szűz leányának hüvelyváladéka, ötször párolva, hugyos seprűvel megcsapkodva.
Nem tudom a konkrét előírást, de valószínűleg API SM vagy SN lehet, a viszkozitásnak még nézz utána (valszeg 5W-30m, ahogy írod). Ezek egyike sem olyan műszaki kritérium-rendszer, amit ne tudna előállítani BÁRKI, akinek van egy többé-kevésbé felszerelt laborja, precíz gyártósora és nagyjából sármentesített kőolaja.
Én azt gondolom, semmi okod arra, hogy tarts a Mannoltól, de én nyilván elfogult vagyok. Az általad írottak közül az Eneost nem tartom hitelesnek, a Total OK, az Eni szintén.
4: AGIP ENI I Sint 5w30 ( API SN C3 ACEA A3/B4-04 )
Jelenleg Mannol JP Energy 5w30 van benne de félek az olcsó ártól, nehogy a végére drága legyen a motorkár, 10E Km alatt nem okozott gondot, de most ha váltanék akkor a kocsi hátralévő életében egy fajta olajat használnék remélhetőleg teljes nyugalommal. A fent említett olajok tudják a gyártóművi előírást és egy relatív olcsó kompromisszum a Mannol és a Liqui Moly között .
A fenti olajok közül ki melyiket tartja megbízhatóbbnak?
Mivel a könyv eltérő oldalakon mindkettőt írja, ezért én az első olajcserétől kezdve úgy gondoltam, hogy jobban teszem, ha azt használom, ami jó C2-höz és C3-hoz is. Ráadásként ugye a hideg oldali viszkozítás (0w)az én használati környezetemben (Ausztria) talán még előnyösebb is. Csak ugye a szervizek is az 5w-s olajakat tennék, a Shell oldala is azt írja a konkrét típusra és elbizonytalanodtam. Nem szeretném kinyírni a turbot idő előtt. :-)
Köszönöm a tanácsot, akkor maradok az eddig használt 0w30 C2/C3 mellett. Üdv!
nem vagyok olajszaki, sőt lehet már nem is így van, de a ford olaj igazából castrol volt még nemrégiben, attól jobb minőség meg minek.......... neked sokkal nagyobb gondod lesz, hogy a motorod kokszosodásra / gyűrűletapadásra hajlamos. amit tanácsnak tudok mondani, hogy a gyári olajcsere periódust (20 000km) ne tartsd be. én ilyen motorhoz még motoröblítőt is használok olajcsere alkalmával (ez persze az én felelősségem)
Ha azt mondod, hogy a motorgyártó ACEA C3-nak megfelelő kenőanyagot javasol, akkor mindkét nevezett olaj használható. A 0w30 megfelel az ACEA C2 követelményeinek is.
Szerintem a 0w30 a magasabb színvonalú termék.
Egy 2016-os autó esetén el kell engedni ezt a vékony olaj, vastag olaj dilemmát. A gépgyártó előír egy bizonyos követelményt. Te nagyon helyesen egy neves gyártó magas színvonalú termékéből választottál.
Üdv. Nos, a következő dolog érdekelne: 2005-ös Corsa C 1.2 Twinport. Olajkereső alapján a 0W40-es olaj kellene bele. DE. Opel szervízben azt mondták, hogy a gyár kiadott egy körlevelet, amiben az ajánlott motor olaj típust a 10W40 félszintetikus olajban határozták meg, legalább is ezekhez a motorokhoz. Állítólag azért, mert ezeknek a motoroknak a láncfeszítése hidraulikus és a hígabb olajokkal problémák lehetnek. Ki, mit hallott erről?
Azt érdemes még hozzáfűzni a Mannol Energy Combi LL 5W-30 Mercedes-Benz jóváhagyásához, hogy magán a jóváhagyást igazoló certifikéten is szerepel, hogy a jóváhagyás addig érvényes, amíg az adott termék szerepel a bevo.mercedes-benz.com gyári hátterű weboldal listáján.
Hát természetesen szerepel, szóval mantec ismét szólott, de hazudottvélhető gazdasági érdekeinek megfelelően torzította a valóságot tévedett.
Ahogy egyébként az Elite is a 229.6-ön, vagy az Energy Formula PD (amiről egy vissza-visszatérő fórumozó még azt is állította, hogy nincs is ilyen, csak a Zs+U palackozta le a hátsó udvarban), vagy az Energy Premium a 229.51-en.
Na de mindegy is, hát ki-ki azt vásárol, amit szeretne, csak a döntés előtt nem baj, ha tisztán lát.
mantecről azt érdemes tudni, hogy nála nincs kompromisszum. Ha a gyártó zöld flakonos olajat ajánlana, ő nem töltene bele sem türkiz, sem banánszínű csomagolásút, csak és kizárólag #00FF00 RGB-kódú flakonból, esetleg megengedően kannából, ha azt a gyártó nem zárta ki kategorikusan.
Azt, hogy amúgy az adott termék milyen műszaki paraméterekkel rendelkezik, semmilyen módon nem veszi számításba.
Ezért ha egy adott olaj felhasználhatóságáról kérdezed, nem ő a legmegfelelőbb ember, aki tanácsot adhat. Kivéve persze, ha azt akarod hallani, hogy teljes vertikumú olajcég gyári minősítéssel rendelkező terméke, mert azt ő tudja a legdörgősebb hangon leírni, ezt el kell ismernem.
Mindazonáltal érdemes tudni, hogy komoly meglepetésként érte, amikor megtudta, hogy sem a Ford, sem a Fiat, sem az Opel/GM nem minősít olajat, csak ajánlásokat ad egyes műszaki-tartalmi paraméterekre, és azok betartását az olajgyártóra bízza.
Ezen kívül, ahogy láthatod, meggyőződése, hogy egy adott olaj a gyári minősítés határidejének lejártával egyszer csak nem lesz megfelelő ugyanabba a motorba, amibe addig még szerinte is használható volt.
Hát ezek fényében kezeld azt, amit mantec topiktárs a maga nyers modorában idefórumozik :)
Sziasztok! Meg tudnátok mondani nekem, pontosan mi a különbség a két olaj között? (Hidegoldali viszkozításon kívül) Kia Ceed 2016-os 1.6 crdi 110 LE részecskeszűrős dízelmotoros autóhoz kell.
Olaj 1: Shell Helix Ultra 0w30 ECT C2/C3; API SN; ACEA C2/C3
Olaj 2: Shell Helix Ultra 5w30 ECT C3; API SN; ACEA C3
Eddig az első verziót használtam, mert könyve szerint elsőre ezt javasolja. (Konkrétan: ACEA C2 / 0w30) De a könyv pár oldallal odább már a második olajat írja hozzá. A shell oldala is a másodikat hozza ehhez a részecskeszűrős motorhoz. Szervizek is a második fajta olajat tennék bele de eddig mindig magam vittem az első verziót.
Most néztem egy videót, amiben a C2-s olajok vékony olajoknak vannak feltüntetve, a C3-sok meg vastagnak. A részecskeszűrős autókhoz meg általában vastag fajta kell.
Ford olajba ford olaj....,5w30 ford olajnál valami minőségileg jobb márkát,tipust tudtok ajánlani(fordba)?valami jobb olajjal szeretném meglepni szeretett fordomat...
Félre ne érts , meg nem kötekedni akarok . De azért te is érzed, hogy itt elhangzott ajánlások között elégé mellőzött olajnak számítanak Mol termékei.
Ennek a miértjére lennék igazán kíváncsi?
Mert iitt van például az előbb említett 5W40-es olaj adatlapja . Ami igazán tetszik benne ez a jelölés : "ACEA C3-12" és ez minden terméknél megvan . Ez egy példa nélküli , ilyet más olajok adatlapjában nem láttam. Legyen az akár csúcsminőségűek közül is. Hogy miért jó is ez(?), mert egy precizitást sejtet az olaj minőségét illetően. Mi erről a véleményed?
Vagy akár az A.Z. Meisterteile olajok. Teljesen azonosak a MOL olajaival, csak a csomagolásuk cimkézése eltérő. A MOL Százhalombattai Dunai Finomítójában készül mindkettő.
Szerintetek ez az olaj: Liqui Moly Special Tec AA 0w-20, egy 2003-as 2.0 benzines Accordba jó lenne?Most Eneos Sustina 5W30-as van benne,olajat nem eszi.
ÉN azért nem említettem (40309), mivel a hivatkozott cégnek nincs API SN, ACEA C2, SAE 0W-30-as motorolaja. ACEA C2, SAE 0W-30-ast is csak a cég honlapján találtam.
Igen látom főleg ezeket ajánlod . De mi a helyzet Mol-os olajokkal , annyira alsó kategória, vagy mért hanyagoljuk őket annyira?
A kétütemű motoromba MOL Dynamic Sprint 2T használom és nagyon bevált. Ennek okán szemet vettetem MOL Dynamic Prima 5W-40-esre az öreg Opelomba( 97. 1.4i 8V ) a paraméterei alapján. Lehet kincset tartunk a kezünkbe, csak nem vesszük észre :)?
"... alapbol a ... termekeket erdemes kerulni? ..." Én kerülöm.
Szerintem kapható Mo-on 8-10-15 olyan márka terméke, ahol - nem egy autóalkatrész-kereskedő motorolaj csomagoló melléküzemágának terméke, - a termékek rendelkeznek a feltüntetett elfogadásokkal, nem csak tejesítik azt, - az elfogadásokat - ha lejárnak - megújítják, - kiderül a terméken és a dokumentáción melyek azok az elfogadások, amelyekkel rendelkezik a termék (approval) és melyek csak a gyártó ígéretei (meets, correspondent with recruitment). - a garanciális igényeket nem Vilniusban kell benyújtani, - stb ...
Sajnos csak különböző fórumokat találtam, ahol ezt említik de hitelt érdemlően nem tudják bizonyítani, így arra módosítanám hozzászólásomat, hogy azt beszélik.
Nem kívánok ebből vitát generálni. Sajnálom, hogy pontatlanul fogalmaztam.
Többek között Shell Ultra 0W-40 olajat rendeltem tőlük és se a rendeléssel menetével se az olajjal nincs semmi problémám, én merem ajánlani őket. Egyébként ha gond lenne, azt is megírnám, de eddig minden rendben, kop-kop...
"... megfelelő ..." Igen. A piacvezető termékét használod.
Ennél jobb csak a SAE 0W-30-as viszkozitási osztály lehetne. Például: Mobil 1 Esp 0W-30, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30, Castrol Edge Professional C3 Titanium Fst 0W-30, Total Quartz Ineo First 0W-30, Motul 8100 Eco-clean 0W-30.