Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zogobacsi Creative Commons License 2014.04.23 0 0 33708

Persze, nem titok. 3 éve vettem , az utcán állt, egy cetlivel az ablakában, hogy eladó, és egy telefonszám. 380-ra tartotta az eladó, évekig az övé volt, ő hozta külföldről, de válás miatt eladóvá vált. Felhívtam, azt mondta, hogy hetek óta ott áll, nem tudja, hogy beindul-e egyáltalán. Vastagon lepte szegényt a por az utcán, de szinte azonnal bepöccent. Mentem egy próbakört, majd 350-et ígértem, itt és most. meglepődött az itt és most-on, és talán pont ezért belement. 5 perc alatt megvettem. Átírás, miegymás, 400-ba lett. Az órája 50valahány ezret mutatott, állítása szerint ez valós. Mára megbizonyosodtam, hogy tényleg így lehet, mert az idén télen kicseréltem az izzítógyertyákat, és azok még az eredeti szürkék voltak. -15 fokba (tavaly) is kiválóan indult, de az izzítógyertya cserével végig sem kell várnom az izzítást. Szóval nekem nagyon bejött, egyszer voltm hogy egy csavar fellazult a variátorban, ezért szereőlöz vittem. Sajnos rosszhoz, így akkor , az én (vagy az ő) hibájából javíttanom kellett, az elrontott alkatrészt egy mássik, de bontott alkatrészre cserélnem. Más alkatrészek, amik kellettek: kipufogó flexicső (lyukas volt, de nem látszott, csak a szerelő mutatta, és a VW pólóé tökélete lett bele (1200-Ft.) , Hátsó gumibak,(szintén nem én vettem észre) Ezeket is belevéve, még mindíg nagyon jó kis autónak tartom ezekt, és elnézve, mennyire primitív kis szerkezetet, nem is értem, milyen bajai lehetnek ezeknek. Bár gondolom, ezekre is érvényes, hogy a motort megbontani tilos, mert utána már sohe nem lesz jó. És még valami,...szerintem ezekkel az autókkal nem szabad egyhuztomba levezetni 10-15 Km-nél többet. Nem hosszú távra tervezték őket.

Előzmény: korkada (33707)
korkada Creative Commons License 2014.04.23 0 0 33707

Szerencses:) No egy ilyen jarganyt elfogadnek:) A telot pedig lecserelnem.  Nem vagyok szemtelen ha megkerdem hol vetted es mennyiert? Evjarat?

Előzmény: zogobacsi (33701)
korkada Creative Commons License 2014.04.23 0 0 33706

A butykolesi hajlandosag adott. Inkabb a tobbi adottsaggal akad nemi problema es persze a kivitelezessel:) Ezert lenne jo otlet egy regebbi 400-ast venni es azon jol kitanulni a "szakmat". Erdekes modon hasonlo valtozatban en is tudok ilyen vw-es osszehasonlito beszelgetesrol. A toyotat, mazdat nem szeressek, mert bonyolultabb szerkezetek. A motor tele vakumcsovekkel, komplikaltabb megoldasokkal. mig egy oregecske ford fiestat vagy polot/golfot egyszerubb szerelni.
A csaladunkban mar van egy "interkontinentalis" utazo cirkalo. Melle jol jonne a kis moped vagy veteran verda. (a szivem csucskei a veteran verdak) Gyanitom koltsegek teren a tiednel kedvezobb megtakaritasi rataval szamolhatnank az ismert itteni magas adok/arakbol kiindulva.
Csodasan megusztad a balesetet es legalabb az auto is bizonyitott.
Tolem hivhatjuk robogonak, nincsenek nagy igenyeim. Plane ha a variatoros problema nem nalam fog jelentkezni.....:)

Előzmény: kiggyo (33700)
korkada Creative Commons License 2014.04.23 0 0 33705

Maximalisan egyetertek a hozzaszolasoddal. Az autoszerelom akihez szoktam jarni Mo-on, gyakran esztergal alkatreszt a javitasra varo autokhoz, vagy barkacsol mas uton, minthogy kidobja es ujat rendeljen helyette. Tetszik a hozzaallasa. Lehet bennem lakozik a hiba, de egyenlore nem sikerult olcso szerelot talalni. Jartam mar kurd, lengyel, arab szereloknel. Ha ok nem, akkor masok nem lehetnek olcsobbak. A norveg tuti nem fog ar alatt dolgozni. Akik megtehetik mind svedbe jarnak at szereltetni, vasarolni, mert joval gazdasagosabb.
Tudod en vizualis tipussa valtam az evek soran. A leirasok csak egy reszet teszik ki a szerelesi utmutatonak. Nekem latnom kell eloben mi hogy mukodik: Hiaba teszel le elem egy metszetet papiron, az szamomra keves. Tudom rossz hozaallas, es hidd el probaltam rajta valtoztani, de nem megy. Zsolti volt olyan kedves es belinkelt ide egy javitasi linket. Egyenlore keptelen megnyitni a bongeszom (feleig elmegy majd lefagy) es nemtudni, hogy egy szerelesben kevesbe jaratos ember szamara mennyire erthetoen lett elmagyarazva a kubotak javitasa.  Koszonom a meghivast, elni fogok a lehetoseggel:) Terveim szerint juniban megyek Mo-ra. Az anyagi juttatast mindenhol azert teszem hozza, mert megszoktam a penz mint mozgatorugo szerepet az embereknel. Tehat nem all szandekomban senkit megbantani.

Előzmény: Mnagy (33698)
korkada Creative Commons License 2014.04.23 0 0 33704

Logikus kerdes:) Ebben az orszagban minimum ketto, de inkabb harom autot tanacsos tartani. Akik nem laknak kozvetlenul a varosokban illetoleg mellettuk gyorsan szembesulhetnek a tavolsagi kozlekedes remsegeivel. Vegyunk peldanak egy szombati napot amikor ne nagyon akarjal tomegkozlekedni. Vasarnap egyenesen vicces mikor a legkorabbi jarat 10 orakkor indul. Talan 3-4 jarat megy egesz nap.

Ennyi auto fenntartasa komoly osszeget emeszt fel a csaladi kasszabol. Nalunk a kocsik szama egyenlore megallt a kettes szamlalonal.  Mostanaban kiszamoltam mennyibe kerul az egyik kis erteku, oregecske autom fenntartasa. 

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/04/14/autokoltseg-kalkulator/

Megdobbento szamok jottek ki. Vizsga, sulyado, utadok, kotelezo biztositas, (combos bonusszal kalkulalva) es evenkenti egyszeri kisebb javitasi koltseg,  (ha minden jol alkul a szervizben), minimalis ertekvesztes figyelembeveve. A cserelendo gumikat nem szamoltam bele. Az auto ki lett fizetve kp-ban, igy a hitel terhe nem fenyeget minket. Mindosszesen havi  45k korul fizetek egy olcso autora benzin nelkul. Parkolast nem szamoltam bele. A benya 550-600 ft kozott ingadozik.

Nem tudom ki hogy van vele, allaspontunk a kovetkezo: Keressen valaki akar 300k, 500k, 700k-t havonta, 45k-t kiadni havi szinten a szinte semmiert, mar-mar rablasnak szamit a felfogasunk ertelmeben. Ez abszolut fuggetlen  a kereset nagyasagatol, mert a rablas az rablas. A sok bologato, magukert kiallni nem tudo ember miatt tartunk itt, akiknek a torkan miden sarcot le lehet tolni.

Egy mopedauto megvasarlasaval a jelentosen csokkennenek a fix koltsegeink. (legalabbis papiron---ki tudja mit kell rajta szerelni) Mi nem tartozunk a jomoduak csoportjaba, es nagyon is meg kell gondolni mibe invesztalunk, es ennek milyen tovabbi anyagi vonzatai lehetnek.

Amikor elsonek lattunk a kornyekunkon mopedautot, mindkettonknek nagyon megtetszett. Nalam mostanaig kisse feledesbe merult a vasarlas gondolata, viszont a parom igen rakattant a temara. Neki pont jo lenne rovid tavokra elso autonak, jomagam meg a varosba torteno bejutashoz hasznalhatnam az ingyenes parkolas, es utdijmentesseg elonyeit elvezve.  Gondolkodtunk elektromos autokban, azonban a magas akupakk arak, es a hidegerzekenyseggel jaro teljesitmenyvesztes eltantoritott minket a megvasarlasatol. Sokszor felmerul bennunk, hogy be kene menni egy kicsit korbenezni a varosba. Az esetek jelentos hanyadaban elmarad a program, mert autoval 4-5 ora parkolassal, adokkal, benyaval 10k egy bejutas. Ne gondold, hogy itt nem sok 1.5 milla. Nem csak norvegok elnek erre, es kozuluk sem mindenki keres olyan jol. Sok csaladnak nincsenek tartalekai es hitelcsapdaban vergodnek. Vaoszinuleg ha szukseguk lesz masik autora majd megveszik tovabbi hitelre. Mi szigoruan kp,-ban gondolkozunk, mert ennek a parazita bankar retegnek az eletbenmaradasat a leheto legkevesbe kivanjuk tamogatni. 

Aixam mopedautot szeretnenk venni csak sajnos behoztak egy uj torvenyt a vezethetoseg felteteleirol es szinte "megdoglott a piac". Idaig 16 tol lehetett beulni a volan moge, es most felemeltek 18 evre. A mopedautosok egy resze a fitalokbol all. Lecsokkent az elado mopedautok szama, es a vasarloi oldalrol is jelentos visszaesesek jeleit lehet latni.  Egyebkent ugy vettem eszre az allam rossz szemmel nezi azokat, akik 2.5 literes fogyasztassal szeretnenek eljarkalni. Az elektromos verdakon nagyobb  a hasznuk ezert tamogatjak, no meg a feltartoztathatatlan elektromos lobbi miatt. Lattal te mar atfogo kampanyt mopedautora? A legolcsobb auto uj ara 4.4 milla. Nana, hogy 7-8 literrel jar el varosban, es kuplungcserere be lehet vinni a markaszervizbe 80-90000 km-nel potom 450000 ft-ert.

Remelem kielegito valaszt kaptal a hatterrol es belathatod, hogy nem minden fenylik ami arany, illetve helyzetunk kevesbe rozsazs mint amilyennek tunik odaatrol:) Jobb itt elni es elvezni a pozitiv dolgokat, ugyanakkor rengeteg hatrannyal is meg kell kuzdeniuk az itt elo nepeknek. 

 

Előzmény: Törölt nick (33697)
kiggyo Creative Commons License 2014.04.23 0 0 33703

Ja és a lényeg: erre az évi 3-5e km-rre nem éri meg autót fenntartani szerintem a magas fix költségek miatt (műszaki....). Évi 10ekm-rre viszont inkább autó mint brumi, mivel a kopásból eredő költsége kisebb lehet. No meg nem semmi leülni annyit egy brumiban...

Előzmény: zogobacsi (33701)
kiggyo Creative Commons License 2014.04.23 0 0 33702

Persze autó mellé ajánlom én is. Érdekes kérdés ez a ft/km, attól függ milyen autóval hasonlítod össze és hogy mennyit mész. Ha sokat, akkor valószínű az autó nyer. Egy öreg, olcsó diesel autóra is fillér minden és gond nélkül megy, én közel 200ekm óta számolgatom a mára 20 éves mazdámat. Az már nagyon olcsó km költséggel jár.

Mennyibe kerül a variátor és a szíj ft/km költsége?

Van egy nagyrobogóm (majesty 400), örültem hogy nincs rajta lánc. A szíj meg pont annyi ft/km mint a lánc... ördögi kör...

Előzmény: zogobacsi (33701)
zogobacsi Creative Commons License 2014.04.23 0 0 33701

Nem értem, miért írod, hogy a Ft/Km költsége annyi mint egy autóé. Nekem már három éve van egy aixam 400, és épp a napokban számoltam utána, hogy visszaspórolta az árát. (a viszonyítást egy renault meganhoz mértem) Nincs súlyadó, kicsi a biztosítás, és nincs műszaki vizsga költség sem. Ráadásul 3liter/100 Km. max. fogyasztás. A három év alatt semmi baja nem volt.Már egy éve szivárog az egyik első teló, de nem lett tőle instabil az autó, úgyhogy nem érdekel. Szóval nekem bejött ez a kis autó. Amúgyugyanarra használjuk, mint ti. A városban akinek dolga van, viszi. Minden nap megy.

Előzmény: kiggyo (33700)
kiggyo Creative Commons License 2014.04.23 0 0 33700

Korkada! 

 

A saját tapasztalatomat írom most le, lehet sokak nem értenek vele egyet. Az emberek 95%-nak nem szabad használt mopedautót vennie. Ehez kell egy kis bogár az agyban, bütykölési kedv. Az autószerelők (tisztelet a kivételnek) idióták, nem is nyúlnak hozzá. Ha van kedved és érzéked hozzá simán elbütykölöd, de csináltatni nehéz ügy. Egyszer egy falusi párbeszédet hallottam arról hogy a golf azért jobb autó mint a mazda mert a szerelők aztat meg tudják csinálni a faluban. Ez is egy szempont.

A saját sztorim: van rendes autónk, 1 db. Asszony család, gyerekszaporulat, igény lett arra hogy az autó a családnál maradjon. Kellett volna valami amiben nem ázok-fázok télen, mivel nyáron motorozok ha nem esik nagyon az eső. Amikor áll az udvaron hónapokig nem rohad, nem azt számolgatod hogy mennyibe kerül neked hogy ott áll (műszaki, biztosítás). Ha megunod közel annyiért eladod. Kipróbáltam, megszerettem, sőt a család is ezzel szaladgál ha otthon van boltba, nem sajnálod beletenni a rotátort, kutyát, és csodálatosan megy terepen, sárban is (jdm).

Évi 5-6 ekm megy bele. A ft/km költsége jó eséllyel annyi mint egy autóé, viszont ezzel keveset is mész egy évben. A közhiedelemmel ellentétben egy robogó is sok ft/km költségért jár.

Szóval én nem szoktam autó helyett ajánlani a brumit, viszont mellé, másodiknak annál inkább.

A lényeg hogy a mopedautó nem autó. Egy zárt robogó. Ja, és sajnos balesetem is volt vele, és nagyon jól vizsgázott egy multiplával szemben. Az üvegszálas kasznit pedig fillérből megcsináltam.

Előzmény: korkada (33695)
gorcsev 2 Creative Commons License 2014.04.22 0 0 33699

Feleslegessé vált egy pár hátsó JDM  lengőkar, ami tárcsafékes megoldásu. ( gyárilag ) Igaz, használt, de talán valakit érdekelne.

matraka@freestart.hu

Mnagy Creative Commons License 2014.04.22 0 0 33698

Az autó szerelők akikre hivatkozol, azok a jóléti társadalomban alkatrész cserélők, mert ezt várják el tőlük és
ezt tudják, "tisztelet a kivételnek".

Az egyik öcsém Hollandiába is talált otthon is dolgozó olcsó szerelőt.Akik itt érdemben próbáltak segíteni, azok kaptak hideget meleget, ha fektetsz bele egy kis munkát és hajlandó vagy vissza olvasni, mindenről és mindenre van leírás.Én is magam javítom az Aixamomat, de van mivel gondolok itt a szerszámokra is. Alkatrészeket cserélni te is tudnál az nem bonyolult, és itt segítséget is kapsz hozzá de, egy átalakításhoz már kellenek szerszámok vagy olyan ember akinek van, és hajlandó meg csinálni amit és ahogy kéred.Ez már jelentősen növelheti a költségeket.

 

 

....ha van egy kis időd ugorj be valamelyik délután szivesen meg mutatok pár dolgot, ja és nem pénzért, csak
úgy,mert én nem akarok külföldre menni....

Előzmény: korkada (33695)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.22 0 0 33697

Ezek után nem lehet nem megkérdezni, hogy miért ragaszkodtok ennyire a mopedautókhoz? A múltkor 1 - 1,5 millió Ft-os vásárlási keretet említettél, ebből az összegből (legalábbis nálunk) sok jobb fajta használt, de szép állapotú dízel, automataváltós személyautót lehet vásárolni. Lehet hogy olcsóbbak a mopedautók papír alapú fenttartási költségei, de ilyen háttérrel amit leírtál, a szervizre több pénz rámehet mint kellene.

Biztos ott is vannak nagy alkatrészáruházak, ha megnézed az árakat, még Audikhoz, Mercikhez is olcsóbb bizonyos alkatrész mint amennyiért a mopedautó kereskedők adnak egy-két dolgot. Egészen biztos hogy 1-1,5 millió Ft nálunk jelentősebb összegnek számít mint Norvégiában, így csak itthoni fejjel gondolkodtam.  

Előzmény: korkada (33695)
korkada Creative Commons License 2014.04.22 0 0 33696

Koszi a linkeket:) Este lesz idom atnezni oket.

Előzmény: zsolt117211 (33681)
korkada Creative Commons License 2014.04.22 0 0 33695

Az emailcimem azert titkos mert korabban porul jartam amikor nyilvanosan barki megnezhette azt. Tobben megtalaltak az "adjal munkat", "szerezz allast" stb, szovegekkel ismeretlenul. Mi vagyok en, munkakozvetito? Amiben lattam lehetoseget azt javasoltam ismeroseimnek, de nem jottek. Ilyen tapasztalatok birtokaban ovatossa valik az ember.  Sajnalom, hogy onhibadon kivul akkoriban nem tudtal hozzaszolni a forumon. Felfogtam amit mondtal, de ettol fuggetlenul ugy hiszem egy "ok" valaszra futhana. Nincs szandekomban senkivel osszeakaszkodni vagy barkit provokalni. Toleralom masok massagat. Csupan annyit szerettem volna elerni, hogy egy kezdonek is legyen sansza belevagni a mopedauto szerelesbe. Finoman probaltam ra utalni, milyen jo lenne ha valaki megtanitana szerelni, es csereben tisztes juttatast kapna tolem. Talan hibat kovettem el mert neked cimeztem kozvetlenul az oktatasra utalo hozzaszolast, ahelyett hogy elozmeny nelkul posztoltam volna ki. 

Ugy terveztem ha belathato idon belul nem talalok felenk kedvezo arban levo normalis peldanyt, mas utat fogok valasztani.

Vennek egy mopedautot Mo-on (esetleg Au-ban,Nemetben egy mopedautoban jaratos emberrel egyutt) es azon tanulnek szerelni. Felujitanank popecre majd feltennem egy futora es behoznam ide. Utana tudnam mit hogyan kell csinalni stb.

Az itteni szerelok hozzallasa meroben mas lehet mint otthon. Szerintem azert nem vallaljak nagyon az itteni mopedautok javitasat, mert mindegyik rendesen meg van fizetve es nem szeretnenek ujba belevagni. Tovabba elkenyelmesedtek, ellustultak, hiszen nagy urak ok a fold ezen szegleteben.  Egyszer bementem egy privat ceghez. A helyi szuletesu figura a pult masik felen 10 ora kornyeken, kajaval telitomott pofaval reggelizes kozben flegman kozolte, hogy jojjek vissza holnap, mert neki dolga van. 3 allasos muhelyben egy auto allt bent... A kipufogom leszakadt utkozben es cserelnie kellett volna.  Akik pedig elvallaljak, gyakran sok 100 km-re laknak tolunk. Illetoleg olyan arat mondanak a javitas osszegere amennyiert egy komplett masik autot lehet venni. Ebben az orszagban 1000-1100 mopedauto szaladgal. Az orszag lakossaganak a szamat figyelembeveve szamszeruleg kozel duplaja a magyar adatoknak. Ennek ellenere ugy erzem jelentosen hatterbe lett nalunk szoritva a mopedautos kerdes. A media az elektromos autokat helyezi eloterbe.

Előzmény: Bakancs4 (33679)
oljeg12 Creative Commons License 2014.04.22 0 0 33694

Tulajdonképpen, ha egy hüvely túlságosan szoros, akkor megtámasztva egyik oldalról és a szembelévő oldalról megütjük, vagy ezzel a módszerrel körbe ütögetjük, akkor a hüvely anyaga kicsit megnyúlik. Ha rá tudjuk valami fix és kemény helyre támasztani, akkor ott végezzük el a műveletet. Ha pedig nem tudjuk fixen támasztani, akkor egy másik (nagyobb) kalapáccsal támasztjuk meg és úgy ütögetjük körbe. A támasztó eszköz lehet akár mi is, csak nehezebb legyen, mint az a kalapács amivel ütjük. Mert így az ütésünk jobban kitudja fejteni a jótékony hatását és nem görbítjük el a tengelyt.

Előzmény: WooDoo (33693)
WooDoo Creative Commons License 2014.04.22 0 0 33693

Valószínűleg zsugorkötéssel rakják fel a távtartót, mert elég nehezen jön le. De le lehet venni lehúzó nélkül is, a régi esztergályosomnak volt egy trükkje, alátámasztotta a távtartót, és egy kalapáccsal ráütött, ettől kitágult a távtartó, és könnyedén le tudta húzni. Nem láttam hogyan csinálta, csak mesélte a módszert, de egy dorni biztosan kell hozzá. 

De lehet elég ha csak megmelegíted a távtartót, és akkor is könnyen lejön...

Előzmény: sancy2 (33692)
sancy2 Creative Commons License 2014.04.22 0 0 33692

Sziasztok! Sikerült vennem az AIXAMhoz szabadonfutócsapágyat a variátorhoz, csak az a kérdésem, hogy a régi csapágyat, hogyan lehet levenni? Próbáltam lehuzatni de nemsikerült. Lehet, hogy melegennvan rátéve a távtartó?

Poc2 Creative Commons License 2014.04.22 0 0 33691

Közvetlen befecskendezésű!Van 0.15mm-es acéllemezem,majd abból akarok kivágni az adagoló alá hézagolót de most arra már nem maradt idő!Viszont menet közben terhelés alatt nem jön elő az az erős kopogás.

Előzmény: Bakancs4 (33689)
Poc2 Creative Commons License 2014.04.22 0 0 33690

Köszi!

Indul elsőre végre.

Előzmény: Malaguszti (33688)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.21 0 0 33689

.Viszont elég kopogósan jár.Gázadásra olyan a hangja mintha a tetejére vernék kalapáccsal.

 

Közvetlen befecskendezésű vagy kamrás ?

Előzmény: Poc2 (33654)
Malaguszti Creative Commons License 2014.04.21 0 0 33688

Én is gratulálok, tényleg jó lett!

Ez már könnyen indul?

Előzmény: Poc2 (33687)
Poc2 Creative Commons License 2014.04.21 0 0 33687

Sietni kellett vele,mert csak holnap tudom tesztelni ami kb 25km lesz összesen.Utána szerdán reggel menni kell vele szegedre ami 105km csak oda.Hamar lesz legalább fogyasztásmérés is.

Előzmény: WooDoo (33686)
WooDoo Creative Commons License 2014.04.21 0 0 33686

Le a kalappal, ilyen rövid idő alatt nem kis teljesítmény egy új motor beépítése...

Előzmény: Poc2 (33685)
Poc2 Creative Commons License 2014.04.21 0 0 33685

Végre benne a motor a kisautóban.Volt vele szenvedés rendesen.A hétvégén mindhárom nap reggeltől estig azzal tököltem.Ma este végre kész lett nagyjából.Még kell egy ékszíjtárcsa a generátorhoz mert most csak a tengelyről kap hajtást,de sürgős volt az összerakás.Meg a fordulatszám beállító szerkezetet kell átvariálnom.Ott csak egy rugót kell máshova akasszak,viszont most agyaltam ki a megoldást hogy jó legyen az alapjáratom.

Kissé elszámoltam a dolgokat,többet jelent az a ~4,5centi amivel arrébb kellett tegyem a motort a hosszabb tengely miatt.Most ha légszűrőt kell majd cseréljek le kell vegyem a tankot is.De a hosszabb tengely jóvoltából fel tudtam tenni egy maruti generátort.Így nincs többé gond a külső fesszabályzóval.Meg nem fért be a helyére a motor ha rajta volt a kipufogója a helyén,ezért azt is át kellett szabni.A kisebb nagyobb csődarabokból mire kisakkoztam azt a kipufogót az sem volt egyszerű,de így a gyári dobját fel tudtam tenni a végére,és nem is látszik hátulról hogy milyen dob van rajta.Valamint a hangja is jó lett,mert a motorhang simán elnyomja,nem úgy mint a réginél.Összességében halkabb,és sokkal jobban gyorsul.Most nincs az a megtorpanás 30-nál hogy alig akar gyorsulni,ugyanúgy gyorsul végig míg ki nem forogja magát.Van egy kereszteződés ahol tudtam hogy ha jól volt beállítva az előző motor akkor a következő kereszt utcánál érte el a 45-öt.Most ugyanott 50-et mutat az óra.

Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.21 0 0 33684

Fékezéskor érzek egy kis pumpálást .

Azzal , hogy nem lehet vasteleperől visszavásárolni semmit nagyon kiszúrtak a barkácsolókkal és veteránosokkal -- ha ez volt a cél , akkor jól sikerült .

 

 

Előzmény: WooDoo (33683)
WooDoo Creative Commons License 2014.04.21 0 0 33683

A szürkeöntvény dobot homokba öntik, szerintem csak egy ősmintát kell legyártani. Amúgy ha csak 1 db-ra lenne szükség, tudnék öntőmintát nyomtatni 3D-s nyomtatóval homokból. Bár egy fékdob ősmintát még esztergán is le lehet gyártani, lehet már 1 db-nál is drágább lenne a 3D-s nyomtatás.

 

Már nem emlékszem hány évvel ezelőtt újítottam fel a fékdobokat, de a hőálló anaerob ragasztóval beragasztott vastagfalú acélcső betét azóta is jól szuperál. Bár a ragasztó max. 0,1 mm vastag lehet, mégsem érintkezik fémesen az acél és az alumínium, így az elektrokémiai korrózió sem lép fel. De az is lehet, nálunk nem sózzák annyira az utakat, mint Ausztriában, és ezért bírják jobban a dobok.

Anno a méh-telepen találtam egy kb. 50 cm hosszú kb. 170 mm külső átmérőjű vastagfalú acélcsövet, amit szalagfűrésszel felvágattam 4 cm széles karikákra. 4 db saját dobot újítottam fel, a többi karikát meg elosztogattam a márkatársak között. Sajnos most már nem lehet hulladékot magánszemélynek eladni, így megszűnt a guberálás lehetősége, de némi felárért hónolt hidraulika munkahenger csövekből is lehet vágatni karikákat, így a felújítás továbbra is megoldható elvileg. Az apródon 3e Ft körül lehet már kapni 50 ml-es hőálló csapágyragasztót, az több garnitúra dobhoz is elegendő.

 

A dobokat kióráztattad, és onnan tudod hogy oválisak, vagy pedig fékezéskor érzed, hogy nem egyenletesen fog? Mert utóbbi esetben lehet nem az ovalitással van gond, hanem van már néhány púp a vasbetétben...

Előzmény: Bakancs4 (33682)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.20 0 0 33682

http://olx.hu/hirdetes/mopedauto-bontas-aixam-400-ID1UNu3.html#c83355fd5a 

Ebben a hírdetésben azt írják , hogy a fékdob elment 9000-ért . Szóval valamennyire biztos van kereslet , csakhát ugye most be kéne invesztálni valamennyi pénz a legyártatásba -- ami majd évek alatt jön vissza . Hogy mekkora a kereslet azt talán az alkatrészkereskedők tudnák : bár kérdés foglalkoznak-e ők az árak leszorításával ?

Ha a múltkori járműfelmérésre gondolok , miszerint  642 (rendszámos) Aixam van az országban akkor óvatosan kell ilyesmibe pénzt fektetni .

Persze kérdés mekkora a minimálszéria és mennyibe kerülne -- gondolom az öntőforma lehet drága .

Vélelmezem most nem fog összejönni érdemi érdeklődés , aztán majd ha kell egy-egy olvtársnak dob akkor majd szívja a fogát . De senki nem tudja kell-e majd neki új fékdob . Már az én EVO-mban is van egy kis ovalitás , de amíg lehet elhúzom .

A VW Lupo fékdobjában a pofa   állítólag közvetlenül az alura fékez .

Előzmény: WooDoo (33680)
zsolt117211 Creative Commons License 2014.04.20 0 0 33681
WooDoo Creative Commons License 2014.04.20 0 0 33680

Egyedi szürkeöntvény fékdob gyártásához keresgéltem vállalkozót, és találtam is egy céget, ahol gyári minőségben, műbizonylattal tudnak max. 600 mm-ig fékdobokat gyártani. Egy Aixam fékdob újonnan 24000 Ft, egy Lada fékdob az említett cégnél 3200 Ft. Nem tudom mekkora darabszámnál állnak rá egy típus gyártására, de ha esetleg van rá igény, kérhetek egy árajánlatot tőlük. 

Nekem speciel jól szuperálnak a vastagfalú acélcsőből esztergált karimákkal felújított fékdobok, ráadásul most kaptam még 2 db újszerű Aixam fékdobot is, úgyhogy jó pár évig meg van oldva a fékdob problémám. De emlékszem rá, hogy régebben velem együtt sokaknak gondot okozott az alu dobból kiszakadt vékony acélbetét.

Szóval kinek kellene a gyári fékdob kb. negyedéért-harmadáért szürkeöntvény fékdob?

 

A gyári doboknál az alu öntvényben egy vékony acélbetét van, a nedvesség idővel beszivárog az alumínium és az acél közé, a rozsda pedig benyomja az acél betétet, amibe a fékbetét lyukakat koptat. Az acélbetét aztán egyszercsak elszakad valamelyik lyuknál, rácsavarodik a fékbetétre, és a járgány nem tud tovább menni. A szürke öntvény dob ugyan nehezebb lenne, de annál ez a probléma nem jön elő.

Bakancs4 Creative Commons License 2014.04.20 0 0 33679

Hogy valaki hogy s mint válaszol -- vagy nem válaszol -- a fórumon egy-egy felvetésre a sok mindentől függ , de lényegében az illető dolga .

Van amikor a válasz megírása sok időt vesz igénybe és akkor hetekig eltarthat .  Én például akárhonnan nem is tudok mindig írni , mert ha  valamit  meg kell nézni hozzá , vagy csatolni kell akkor azt csak hazulról tudom csinálni , a munkahelyemről nem .

Aztán meg nagyon sok válasz nem a fórumon megy hanem privát levelezésben : persze ezt csak azokkal lehet akik nem bújnak el a nicknév mögé és nem  titkolják el a imélcímüket -- ez utóbbi titkolózókkal amúgy is óvatosabban érintkeznek a rutinos fórumozók . Amiképp az újoncokkal is , mert jártunk már úgy , hogy a frissen érkezett mopedes 1-2 nap alatt mindenkivel összeveszett és akkor egy időre leállították a fórumot és azokat a naívákat -- én is köztük voltam -- akik szóba áltak vele kimoderálták . Én egy ilyen sztori miatt évekig (!) nem tudtam írni ebbe a fórumba . Ezek folytán most kissé óvatosabban válaszolgatok . És óvatosabban válaszolok azoknak is akikről rudom , hogy jópár kérdést másképp látnak , vagy legalábbis másképp fogalmaznak meg , mert hiányzik a bánatnak a veszekedés . Jómagam igyekszem valamit pontosan ( talán kissá túl hosszan ) megírni vagy sehogy ; van aki rövid és kategórikus válaszokat ad , de ez tőlem idegen .

Apropó veszekedés : azért az elgondolkodtató , hogy itt az Aixam fórumon rendszeresen visszatérő összezörrenések vannak , míg a hasonló témájú Ape fórumon csak egyetlen egy ilyen kínos úgy volt . Ha figyelmbe vesszük , hogy ott negyedannyi hozzászólás született hasonló időtartam alatt akkor is sejthető , hogy itt a mopedautós fórumon valami nem stimel a hangnemmel .

Szóval nem törvényszerű mindig mindenre válaszolni , pláne közvetlenül .  Nem szoktam válaszolni ha nem tudom a választ , vagy ha költői a kérdés , vagy ha szimpla kötekedés vagy egyyoldalú elvárás fogalmazódik meg benne . ÉS akkor is kimarad vagy késik a válasz , ha nincs rá idő . Az is gyakori hogy mire megválaszolná az ember addigra válaszol más , vagy aktualitását veszti . Bonyolult dolog ez .

 

Aztán , hogy valahol az autó-és motorszerelők miért nem vállanak el egy mopedautót javításra azt nem tudom .  Nem voltam ott , nem tudom milyen hangnemben , milyen elvárásokat támasztva és milyen információkat vagy segítséget megadva érdeklődött  a jármű tulajdonosa . Mert oda lehet úgy állítani , hogy garantáltan nem fogják elvállani a munkát -- nem állítom , hogy ezt történt , csak írom , hogy LEHET , nem voltam ott , nem látok el az ország tulsó felébe . Vélelmezem , hogy el vannak látva egyéb munkákkal , akkor minek kísérletezgessenek . Az én megítélésem szerint egy normál szerelőnek nem jelenthet gondot egy olyan jármű javítása , amivel egy rátermettebb barkácsoló is elboldogul -- de ez az én véleményem , és nem ítélkezhetek mások helyett . Én csak  nagyon elvétve fordultam  szerelőkhöz mopedautós dolgok miatt , így azt sem tudom : nálunk milyen eredménnyel tudnék szerelőt találni a masináimhoz . 

Jegyzem meg nincs túl nagy véleményem a szakik jórészéről , így az nem lep meg , hogy nehéz egy ilyen munkára kivitelezőt találni ; de az már kicsit furcsa , hogy senkit se .

 

Ha csinálnánk egy statisztikát akkor szerintem a fórum meglégdettségi mutatója bőven 90% fölött lenne , ha figyelmbe vesszük a majd 800 írogatót ( az olvasókból ki tudja mennyni van )  és a harmadszázezer hozzászólást akkor ez jó eredmény .. plán olyan országban ahol 27% már abszolút többséget jelent .

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!