Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pinguru Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40541

Extrém esetben miért ne deformálódna el? Kb. három percet kell gyalogolnom és láthatok elgörbült alvázú unimogot. Itt gyakorlatilag extrém körülményekről beszélünk nem normális mentésről. Jó párszor mentettem én is rántókötéllel, volt, hogy nekifutottam én is, nem gyengén, de továbbra is az a véleményem, hogy bár rohadtul látványos az, hogy eszetlenül rángatom a másikat, a közönség tuttira komálja az ilyen akciókat, de igazából gondolkodni kéne, áskálódni, alápakolni, kiemelni, stb. 

 

Sőt, biztos követed a fórumot, de van tapasztalatom abban, hogy hogyan kell egy ráncigálással kinyírni egy komplett felfüggesztést. EZ nem a Camel trophy, hogy egy jó snitt miatt szétkúrunk egy autót, de nem baj, majd este a szerelők összegányolják, hogy másnap szintén hasonló agyatlanságokat csináljak. Véleményem szerint arra, amire a kolléga gondolt bőven jó az a megoldás, amit kigondolt és javasoltunk neki. 

 

De egyébként egy lökhárítót nem csak a csavarok tartják, hanem ha normálisan van megcsinálva, a rögzítő lemez ráfekszik az alvázra, gyakorlatilag a surlódási erő tartja az egészet, ha valaki bénán csinálja meg a lököst, és nem fekszik föl, akkor nyilván hamar szakad a csavar. Sokan azért hegesztenek egy távtartó csövet az alvázba, hogy minél jobban össze tudják húzni a tartó lemezeket.

Előzmény: Tie (40539)
Tie Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40540

Rántókötéllel nem lehet finomkodni, mert nem arra van. Nem vontatni kell vele, meg megfeszíteni, oszt próbálni húzni. 

Rántókötéllel rántani kell, nem lehet vele puhapöcsködni. Erre való, így kell használni:

 

 

Oszt ennek megfelelően kell megcsinálni az akasztási pontot is hozzá. A lökhárító nem az. 

Nem véletlenül van a vonóhorog se az ALVÁZHOZ építve, pedig azzal nem is ajánlatos rángatni. 

Tie Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40539

Na, azé ne beszéljünk már marhaságokat, hogy eldeformálódik az alváz, mer eldobom a hajamat. 

Bebaszna, ha eldeformálódna. Ha 60-nal fennakadsz egy betonkockán az alváz elejével, akkor eldeformálódik. Kb 1 centit. 

Előzmény: pinguru (40534)
Tie Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40538

Pontosan. Húzással, csörlőzéssel sosem fogsz impulzusszerű terhelést adni. Amikor viszont megrántod rántókötéllel, akkor elkezd szépen kiszopósodni a luk az alvázban, meg a lökösben, és a harmadik rántásnál a fél mm "játék" már elég lesz ahhoz, hogy elvágja a csavart. Csak az egyiket, de akkor lefordul a lökös, és mint az olló, vágja a másikat is. A túloldalt meg ha nem szakadt el a csavar, akkor ott kihajlik a lemez, ami tartja, és a lökösöd nem leszakad, hanem befordul, a másik vége meg faszán összetöri a bódét maga mögött. 

Előzmény: rinyaboy1 (40532)
Tie Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40537

Lófaszt. Van, amikor nincs helye a finomkodásnak, mert csörlőzni nincs mihez, húzással nem jön ki, csak ha megrántod bitangul. 

Azt meg csak az alváznál szabad. 

Előzmény: pinguru (40531)
pinguru Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40536

Egy elszabadult sekli olyan szépen átmegy még egy GMerci hátulján, hogy alig veszít valamit a lendületéből, pedig abban azért van anyag rendesen.  Ezért jobb, ha az egész lökös leszakadt, az nem tud elrepülni :)

Előzmény: rinyaboy1 (40535)
rinyaboy1 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40535

na ezé' tapogatózom hogy mi hogy merre,mert szegény megboldogult Vitarám bal első szeme bánta(még jó hogy nem az enyém)meg a motorháztetőn lett egy fasza ostorcsapásnyom,egy elszabadult kötél miatt,ezen mondjuk hál' nem volt se sekli,se leszakadt vonószem.

Előzmény: pinguru (40534)
pinguru Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40534

Rángatni mindig problémásabb. Például ha valaki nekifutásból próbál rántani nem rántókötéllel, utána meg csodálkozik azon, hogy a hátsó ablakon besétál a másik autó vonószeme, rosszabb esetben valamelyik utasának a fején keresztül.

 

Verseny körülmények között odahegeszt az ember az alvázra valami borzadályt, ha szétszakad, vagy eldeformálódik az alváz, akkor sincs gond, maximum több lesz a nyomvonalak száma, nabumm.

 

A lényeg, hogy legyen ásó kéznél és ne legyen lusta az ember időben kiszállni és nekiállni előkészíteni a mentést.

Előzmény: rinyaboy1 (40532)
rinyaboy1 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40533

ácsiiiii!!!!

az én lukamba nem való semise,se angolul,se magyarul,se sehogy ám..... :)

 

 

Előzmény: fúrószár (40529)
rinyaboy1 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40532

na de akkor mi a megoldás?

merhogy' a csörlő helye meg a lökösön van!

vagy a húzást bírja,csak a rángatást nem?

 

Előzmény: Tie (40528)
pinguru Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40531

Én az alvázt békénhagynám, inkább szakadjon le a lökös. Eleve nem rángatunk, hanem húzogatunk, a rántókötéllel sem. Ha nem megy, akkor inkább ásni kell, meg emelni stb, de nem állatkodni.

Előzmény: Tie (40530)
Tie Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40530

Na, szemescsavar, erről beszéltem. 

Csak nem a lökösbe kell csavargatni, hanem az alvázba. A lökös egy komolyabb rángatásnál úgy vágja el a keresztben lévő csavarokat, mint a lemezolló, oszt jónapot. 

Előzmény: pinguru (40527)
fúrószár Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40529

Az ő lukába létezik belevaló eredeti, csak nem tudom az angol nevét.

Előzmény: pinguru (40527)
Tie Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40528

Az lehet, hogy a lökös erősebb anyagból van, mint az alváz, de azokat a 8as csavarokat úgy nyírja el a picsába, amikor megrángatod, mint a szart. 

Előzmény: rinyaboy1 (40523)
pinguru Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40527

Én ilyen emelőszemet használtam a Discon, az anyát odahegesztettem a túloldalhoz, ha kellett betekertem, ha nem, akkor ki. Már nem emlékszem, hogy milyen méretű volt, de valami jó nagyra emlékszem és szintén 5-ös lemezből volt a lökös. 

 

http://www.texem.hu/termek/carcano-art-803-szemescsavar-530

 

Előzmény: rinyaboy1 (40523)
fúrószár Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40526

Én vettem hi-lift tatyót, abban benne van minden szirszar, csak győzd kitalálni, mit, mire kell használni. A kesztyűre már rájöttem. :-)

Előzmény: fúrószár (40524)
fúrószár Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40525

A jate ringnek az a lényege, hogy nagy, könnyen kezelhető, és ha úgy húzod meg szakszerűen a csavart, hogy kézzel kényelmesen előre-hátrahajtod, vagy, ha lent felejted, akkor a föld kényelmesen hátracsukja röptében.

 

Ki vannak már ezek tanálva.

Előzmény: rinyaboy1 (40523)
fúrószár Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40524

Akkor elmondom neked a titkot.

 

Az a dzsekk, meg a vonószem helye is egyben. Azt gyugod befele, amelliket használod. Vágod? :-)

Előzmény: rinyaboy1 (40522)
rinyaboy1 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40523

az 5-ös lökös fel van erősítve oldalanként 2 db 8.8 as csavarral az alvázra,az a gyári helye.

volt a gyári vonó szem, amit vissza hekköltem a helyére,de az nagyon lelógott.

sajnos az alváz nem egy erős anyagból van,a lökös vastagabb.

arra is gondoltam hogy jelenleg építés alatt van a "steering guard" amit szintén az alvázhoz csavarozok az meg (mm-es anyagból lesz)annak az elejéhez fogatnék valami szemet ahogy mondod.

 

 

 

Előzmény: Tie (40521)
rinyaboy1 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40522

az a két kupak a jack helye,meg van erősítve belülről egy heggesztett gyűrűvel,oda nem akarok berakni semmit,az még jól jöhet ám :)

 

Előzmény: fúrószár (40519)
Tie Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40521

Ahogy a fúrókúró írja, ott a két kupak a lökösön. 

De ettől én még hegedülnék, csak nem a lököst. Az 5-ös lökös nagyon szép dolog, de akkor sem annál fogva ráncigáljuk az autót, hanem az alváznál fogva. Szóval vedd le a kupakokat, mögötte ott leszen az alváz eleje. Ott jelöld be a luk helyét.

Praktikerben a láncos részlegen vegyél két olyan motyót, aminek az egyik fele egy acélkarika, amibe belefér a sekli pöcse, a másik vége meg egy 22-es menetes rúd. Vegyél hozzá két hozzávaló anyát is. 

A lököst leveszed, az alvázon fúrsz egy-egy lukat, akkorát, amekkora a menetes rúd a basz végén. 

A lukhoz odahegeszted az anyát, a lököst fölrakod, oszt az anyába belecsavarod a szemeket. 

 

Ízlés szerint le is veheted, ha nem használod, valamint esetleg érdemes lehet egy-egy 90x50 méretű 5-ös lemezdarabbal megetősíteni az alváz végét, mert ott a gyári lezáró lemez nem valami brutál anyag. 

 

Ha a behegesztett csavart szépen be is zsírozod, akkor nem is kell benne tartani a szemeket, csak akkor tekered bele, amikor rángatni kell. 

Előzmény: rinyaboy1 (40518)
fúrószár Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40520

Ezt a motorosból loptam.  :-)

 

" Ma volt 2(ketto) hatso defektem, kuplung csusztatva hazagyalogoltam a vassal, elvettem a fiam bicajat es a ket hatso tomlovel elmentem a gumishoz, de utkozben kaptam egy hatso defektet vazze!!! Ugy hogy most sorozok"

fúrószár Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40519

Ne légy hurka!

 

Ott a luk lekupakolva, vegyél belevalót apróért!

 

Én jate ringet raktam. Az jó.

Előzmény: rinyaboy1 (40517)
rinyaboy1 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40518

mondom íme:

 

 

naugye :)

rinyaboy1 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40517

üdv Urak!

lecseréltem végre a műanyag lökhárítót,és lenne kérdés:

vonószemeket kellene tennem előre(nem akarom hegeszteni)a csavarozhatóból milyen méretűt érdemes ? 5 -ös lemezből van a lökös.

íme:

 

fúrószár Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40516

Amúgymeg. Mind hurkagyurkák vagyunk. :-)))

 

https://www.youtube.com/watch?v=LZFlQPLs9F4&feature=youtu.be

fúrószár Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40515
Előzmény: fúrószár (40514)
fúrószár Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40514

Ja.

 

Meg szakszerű megfejtés. Neten kell rendelni többfélét, és úgy öletni, mit bír. A legjobbat Ár/Teljesítmény megtartani, többit visszaküldeni, árát visszaküldik. Mondjuk ez kínai boltból nem játszos, mert kb. kiröhögnek, de itthoni így működik.

Előzmény: spapda (40503)
fúrószár Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40513

Éppen azért gondolkodom azon, hogy amit ketten összesen mondtok, hogy, ami nekem kell, azt megszorzom kettővel, abból baj nem lehet, és akkor tuti jó. Amit linköltél, annak már az ára sem olyan veszélyes, eddig inkább 80,- körül láttam.

 

A kínai honlapról vettem múltkor a 1700,-os kárcórát, amivel teljesen elégedett vagyok. Darabszámra, pont 75 százalékos volt a hibaarány, de úgy voltam vele, hogy a bőrszíj úgyis évek alatt tönkremegy, hát lesz hozzá így tartalék. hát nem eltörtem már az üveglapját?! Így már fel is használtam az egyik óraházat. :-)

 

http://tapegysegaruhaz.hu/spd/200451/240Wp-Sziget-uzemu-napelemes-csomag-valaszthato-op

 

Ilyet nézegetek, valami lóbaszó inverterrel, amivel atommagot lehet hasítani. Akkut nem kérek hozzá, hanem nagykerből 180Ah-s Jászakkut, ami olcsó-erős. Oszt lehet meghajlítani a teret.

Előzmény: pinguru (40502)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2014.05.28 0 0 40512

egyébként rémlik valami, de nem vagyok biztos benne, hogy amit leírtál az talán a kettes számú kulcsra vonatkozik, vagy legalábbis a másikra (nem pedig az egyikre). szóval, hogy az egyiket így, a másikat amúgy, pl. attól hogy valakinek egy kulcsa van, attól az még simán lehet az eredeti kettes számú. de lehet hogy ez tök hülyeség ....

Előzmény: Törölt nick (40475)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!