Extrém esetben miért ne deformálódna el? Kb. három percet kell gyalogolnom és láthatok elgörbült alvázú unimogot. Itt gyakorlatilag extrém körülményekről beszélünk nem normális mentésről. Jó párszor mentettem én is rántókötéllel, volt, hogy nekifutottam én is, nem gyengén, de továbbra is az a véleményem, hogy bár rohadtul látványos az, hogy eszetlenül rángatom a másikat, a közönség tuttira komálja az ilyen akciókat, de igazából gondolkodni kéne, áskálódni, alápakolni, kiemelni, stb.
Sőt, biztos követed a fórumot, de van tapasztalatom abban, hogy hogyan kell egy ráncigálással kinyírni egy komplett felfüggesztést. EZ nem a Camel trophy, hogy egy jó snitt miatt szétkúrunk egy autót, de nem baj, majd este a szerelők összegányolják, hogy másnap szintén hasonló agyatlanságokat csináljak. Véleményem szerint arra, amire a kolléga gondolt bőven jó az a megoldás, amit kigondolt és javasoltunk neki.
De egyébként egy lökhárítót nem csak a csavarok tartják, hanem ha normálisan van megcsinálva, a rögzítő lemez ráfekszik az alvázra, gyakorlatilag a surlódási erő tartja az egészet, ha valaki bénán csinálja meg a lököst, és nem fekszik föl, akkor nyilván hamar szakad a csavar. Sokan azért hegesztenek egy távtartó csövet az alvázba, hogy minél jobban össze tudják húzni a tartó lemezeket.
Pontosan. Húzással, csörlőzéssel sosem fogsz impulzusszerű terhelést adni. Amikor viszont megrántod rántókötéllel, akkor elkezd szépen kiszopósodni a luk az alvázban, meg a lökösben, és a harmadik rántásnál a fél mm "játék" már elég lesz ahhoz, hogy elvágja a csavart. Csak az egyiket, de akkor lefordul a lökös, és mint az olló, vágja a másikat is. A túloldalt meg ha nem szakadt el a csavar, akkor ott kihajlik a lemez, ami tartja, és a lökösöd nem leszakad, hanem befordul, a másik vége meg faszán összetöri a bódét maga mögött.
Egy elszabadult sekli olyan szépen átmegy még egy GMerci hátulján, hogy alig veszít valamit a lendületéből, pedig abban azért van anyag rendesen. Ezért jobb, ha az egész lökös leszakadt, az nem tud elrepülni :)
na ezé' tapogatózom hogy mi hogy merre,mert szegény megboldogult Vitarám bal első szeme bánta(még jó hogy nem az enyém)meg a motorháztetőn lett egy fasza ostorcsapásnyom,egy elszabadult kötél miatt,ezen mondjuk hál' nem volt se sekli,se leszakadt vonószem.
Rángatni mindig problémásabb. Például ha valaki nekifutásból próbál rántani nem rántókötéllel, utána meg csodálkozik azon, hogy a hátsó ablakon besétál a másik autó vonószeme, rosszabb esetben valamelyik utasának a fején keresztül.
Verseny körülmények között odahegeszt az ember az alvázra valami borzadályt, ha szétszakad, vagy eldeformálódik az alváz, akkor sincs gond, maximum több lesz a nyomvonalak száma, nabumm.
A lényeg, hogy legyen ásó kéznél és ne legyen lusta az ember időben kiszállni és nekiállni előkészíteni a mentést.
Én az alvázt békénhagynám, inkább szakadjon le a lökös. Eleve nem rángatunk, hanem húzogatunk, a rántókötéllel sem. Ha nem megy, akkor inkább ásni kell, meg emelni stb, de nem állatkodni.
Csak nem a lökösbe kell csavargatni, hanem az alvázba. A lökös egy komolyabb rángatásnál úgy vágja el a keresztben lévő csavarokat, mint a lemezolló, oszt jónapot.
Én ilyen emelőszemet használtam a Discon, az anyát odahegesztettem a túloldalhoz, ha kellett betekertem, ha nem, akkor ki. Már nem emlékszem, hogy milyen méretű volt, de valami jó nagyra emlékszem és szintén 5-ös lemezből volt a lökös.
A jate ringnek az a lényege, hogy nagy, könnyen kezelhető, és ha úgy húzod meg szakszerűen a csavart, hogy kézzel kényelmesen előre-hátrahajtod, vagy, ha lent felejted, akkor a föld kényelmesen hátracsukja röptében.
az 5-ös lökös fel van erősítve oldalanként 2 db 8.8 as csavarral az alvázra,az a gyári helye.
volt a gyári vonó szem, amit vissza hekköltem a helyére,de az nagyon lelógott.
sajnos az alváz nem egy erős anyagból van,a lökös vastagabb.
arra is gondoltam hogy jelenleg építés alatt van a "steering guard" amit szintén az alvázhoz csavarozok az meg (mm-es anyagból lesz)annak az elejéhez fogatnék valami szemet ahogy mondod.
De ettől én még hegedülnék, csak nem a lököst. Az 5-ös lökös nagyon szép dolog, de akkor sem annál fogva ráncigáljuk az autót, hanem az alváznál fogva. Szóval vedd le a kupakokat, mögötte ott leszen az alváz eleje. Ott jelöld be a luk helyét.
Praktikerben a láncos részlegen vegyél két olyan motyót, aminek az egyik fele egy acélkarika, amibe belefér a sekli pöcse, a másik vége meg egy 22-es menetes rúd. Vegyél hozzá két hozzávaló anyát is.
A lököst leveszed, az alvázon fúrsz egy-egy lukat, akkorát, amekkora a menetes rúd a basz végén.
A lukhoz odahegeszted az anyát, a lököst fölrakod, oszt az anyába belecsavarod a szemeket.
Ízlés szerint le is veheted, ha nem használod, valamint esetleg érdemes lehet egy-egy 90x50 méretű 5-ös lemezdarabbal megetősíteni az alváz végét, mert ott a gyári lezáró lemez nem valami brutál anyag.
Ha a behegesztett csavart szépen be is zsírozod, akkor nem is kell benne tartani a szemeket, csak akkor tekered bele, amikor rángatni kell.
" Ma volt 2(ketto) hatso defektem, kuplung csusztatva hazagyalogoltam a vassal, elvettem a fiam bicajat es a ket hatso tomlovel elmentem a gumishoz, de utkozben kaptam egy hatso defektet vazze!!! Ugy hogy most sorozok"
Meg szakszerű megfejtés. Neten kell rendelni többfélét, és úgy öletni, mit bír. A legjobbat Ár/Teljesítmény megtartani, többit visszaküldeni, árát visszaküldik. Mondjuk ez kínai boltból nem játszos, mert kb. kiröhögnek, de itthoni így működik.
Éppen azért gondolkodom azon, hogy amit ketten összesen mondtok, hogy, ami nekem kell, azt megszorzom kettővel, abból baj nem lehet, és akkor tuti jó. Amit linköltél, annak már az ára sem olyan veszélyes, eddig inkább 80,- körül láttam.
A kínai honlapról vettem múltkor a 1700,-os kárcórát, amivel teljesen elégedett vagyok. Darabszámra, pont 75 százalékos volt a hibaarány, de úgy voltam vele, hogy a bőrszíj úgyis évek alatt tönkremegy, hát lesz hozzá így tartalék. hát nem eltörtem már az üveglapját?! Így már fel is használtam az egyik óraházat. :-)
Ilyet nézegetek, valami lóbaszó inverterrel, amivel atommagot lehet hasítani. Akkut nem kérek hozzá, hanem nagykerből 180Ah-s Jászakkut, ami olcsó-erős. Oszt lehet meghajlítani a teret.
egyébként rémlik valami, de nem vagyok biztos benne, hogy amit leírtál az talán a kettes számú kulcsra vonatkozik, vagy legalábbis a másikra (nem pedig az egyikre). szóval, hogy az egyiket így, a másikat amúgy, pl. attól hogy valakinek egy kulcsa van, attól az még simán lehet az eredeti kettes számú. de lehet hogy ez tök hülyeség ....