Peugeot 307-em van 2.0 benzines. A kipufogó olyan hangokat ad mint egy Robi kapálógép. A motornál a leömlő körül. Mi lehet a gond? Leömlő? Hővédő lemez?
A lecsúszott porvédő szinte durran, olyan, mint ha kiszakadna a kerék. A zörgés más lehet, pótkeréktartón kulcsok, kipufogó, vagy felette a hővédő lemez esetleg,...
Csak megerősítettékeni tudom, minden szavad a valóságnak megfelelő. 140-nél a kihangosító fogadott egy hívást. Tesóm volt. Kerdi hol vagyok. :-D mondom vezetek...nem hallott menetzajt. annyira halk hogy hihetetlen.
Ha meg valaki vesz ilyen gumit, akkor lehetne ez a topikgumi. Ha már van topiktöltö... :-)
a napokban érdekes zörejre lettem figyelmes a jobb hátsó kerék felől, amikor valami kisebb kátyún mélyedésen átmegyek. Érdekes, hogy nem minden egyes alkalommal hallatszik, szóval nem igazán tudom hova tenni a dolgot. A rugózás jó, a lengéscsillapítóval nincs baj. Már bánatomban megnéztem hogy esetleg valami a csomagtartóban zörög, de semmi.
az az értelme a lehúzott ablaknak, hogyha bármi gebasz lenne a kp-i zárral, és a kulcsos nyitással egyszerre, akkor legyen egy esély belülről kinyitni az autót (akár a csomagtartót, csavarhúzóval (SW)) az ablakok betörése nélkül. magához a folyamat elektronikai részéhez nincs köze, csak az emberi tényezőt hivatott kezelésben tartani.
Majd az okosok kijavítanak, de szerintem ez így nem jól van megfogalmazva. pl mi értelme szólni, hogy ha ajtót nyitsz, az feléleszti a bsi-t, majd a következő pontban a gyújtás ráadásával feléleszteni? :D
Az én olvasatomban a bsi mindig reseteli magát, ha a nyugalomba vonulása után (műszerek leesnek) áramtalanítjuk (ez nem érvényes a merülő akksira, az akár ki is ütheti).
Szóval szerintem az a folyamat, hogy
motorház ki
ablak le
ajtó kp zárral becsuk
vár 1-2 percet
akkusaru le
vár 1-2 percet
akkusaru vissza
ajtó nyit
kulcs be, gyújtás
vár 1 percet
indítás, órabeállítás, ha kell, ablakok, kulcsok feltanítása
Igy kell a BSI resetet elvégezni elvileg a 307-es club oldalan olvasottak szerint:
BSI reset
1. Ablak le, ajtót becsukni.Az ajtót ne nyissa ki, kívülről csinálja ezt az egészet! (Az feléleszti a BSI-t...)
2. Gyújtás rá.
3. Gyújtás le.
4. Vársz, amíg a műszerek lefelé mozdulnak - kb. 1 perc.
5. Akkusaru le.
6. Vársz 5 percet.
7. Akkusaru vissza.
8. Beállítod az órát. :)
A kérdés a 4-es pont: nem kell megvárni az öt percet és akkor levenni az akku sarut..
Pl amikor akkut cseréltem ( vagy eddig bármi okbol le lett választva az autó az akkuról) mindig felhuzott becsukott ablakok és minimum 5-10 percnyi nyugalomban lét után tettem meg.
A 7. pont ,"akku saru vissza" után is kell várnom 5 percet ahhoz hogy az ajtót egyaltalan megnyissam? ( gondolom én, hogy igen, na és az inditas is csak ennyi idő eltelte utan lehet)
Ez a rendszer inicializalasi folyamata, nem? vagy az egy más dolog?
Előre is köszönöm a segitő felvilágosításokat.
Vili307: kérlek ha olvasod, tedd elérhetővé a mail cimedet hogy írhassak, az ülések ügyében, köszönöm
9HY motorkódú P308-hoz vásárolt Dayco vezérműszíjkészletemet eladnám mert sajna összetörték a kocsimat így feleslegessé vált.Vadi új bontatlan teflon erősítésű kivitel.
Azt vettem észre, hogy állóhelyzetben, (igaz off volt a fűtő/hűtő kapcsoló) hamar felmegy a hűtővíz kb. 10 perc alapjáraton 3x kapcsol(t) be a hűtőventilátor 20-30 mp-re kb. 105c foknál, amit gyorsan visszahűt 95-re. A külső hőmérséklet 10 fok volt kint. Kicsit sokallom, hogy ilyen későn kapcsol be a hűtőventi. Ez normális ennél az autónál? Használatija azt írja a pirosban van a gond, és a vészjelzés. Meg Pl. Ha elindulok vele, (105 foknál), nem mertem, de 500-1000m-es távon már visszamegy 80-85 fokra. Persze a fűtést nem kapcsoltam rá (off-on hagytam), Mert azzal is hűlne... Kíváncsi voltam, hogy fűtés nélkül mi a szitu. Úgyhogy maga a motorhűtője/ventilátora biztosan jó (nem vízköves), mert a menetszél szépen visszahűtötte. Apropó: 100 fok körüli hűtőfolyadék hőmérséklet esetén a motortéren belül jobb oldalt az (A) oszlopnál morgo/rotyogó szerű hang van. 95-nel nincs. Ki mit javasol ezzel kapcsolatban, illetve mi lehet a konkrét probléma?
ui: Őrivel is megosztottam a jelenséget, s a következőt válaszolta (mondotta, hogy itt a fórumon is tegyem fel a témát):
Idézem Őt:
"Ennél a motornál, ha jól tudom akkor 90 fok az üzemi hőmérséklet, a 105 foknál a második fokozat kapcsolba. Klimánál is a kettes fokozat megy. Én arra gondolok, hogy a termosztátod, vagy a venti első fokozata ment ki. Ha jó az infó akkor a venti előtt kell lennie egy biztinek azt kellene megnézni."
van rá gari 1 év, ha elkezd szólni vidd vissza a boltba és kicserélik, vagy levásárolhatod a lóvét. Én a Bárdinál vettem, kopogott fél év után, visszavittem és vettem két trapéz gömbfejet, meg 2 lemfölder stab pálcát.