Nem kell a suzukit hibáztatni,olcsó kis ázsiai cég a saját kis pitiáner hibáival,szlovákiában és németországban 10000 euros áron árulnak,amerikában a kizashi 20000 dollár.
A Swift III is nőtt. Csak szólok. Ha jól emlékszem, 9cm-t.
Tessék már megérteni, A Swift volt a legkisebb autó egy ideig. Aztán jött a Splash és az új Alto. De nem lehet 3 féle kisautót közel azonos áron adni. Egyelten megoldás van, növelni kell a Swift árát, és presztizsét is az extrákkal.
Azt nem Te írtad, hogy hál istennek, mint a VW nem változott a külső sokat?
Csak a GolfI és Golf II, stb között is van növekedés. Biztos Ők is bolondok voltak. Ja tudom, most pont nem nagyobbak, hanem alacsonyabbak az újabb generációk.
Most mondom, a következő, talán VW-nel együtt készülő SX4 utód hosszabb lesz, szóval a Suzuki méretsorozatába szépen befért volna az a 3.9-4 méteres hossz. Ez akkora akadálya lett volna nyugaton? Komolyan? (Nem mondtam 2 araszt, nem mondtam hogy az Audi TT-t, meg a kecskeméti Mercit adják ide akcióba. De ezzel a Suzukival talán lehetne másként. Picit.
Én, sokadmagammal itthon élek, nem nyugaton, ezért látom így. Itt sírnak a kereskedők hogy visszaesett (még egyszer: nem csak a Suzuki adott 0/120 hóra, nem csak ezért). És sokan vagyunk csalódottak, itthon, mert szerettük: nem egy embert láttam a szalonban, aki kinyitotta a csaomgteret, majd halkan visszacsukta és elkullogott. Ezt nyilván más környezetben élő nem így látja, de ez hadd ne érdekeljen. Azt régen tudomásul vettük, nem a mi autónkl. Akkor így jó?
Azt hadd mondjam el ismét, minden nemzet a magáét dícséri, támogatja. Csak mi nem.
Akkor ott az SX4. Miért erőlteted ezt a Swift témát?
Én ha autót akarok venni, eldöntöm mik is az elvárásaim és igényeim. Ebbe mindig beleesik egy tucat autó. De még véletlenül sem jut eszembe, hogy azon rugózzak, hogy ami nem felel meg nekem az miért nem olyan, mint amit én szeretnék!
Ez még viccnek is rossz!!!!
És mi akadálya lett volna annak a hosszításnak, ha már annyira új, hogy egyetlen eleme sem azonos?
Hogy mi az akadája? Hát a piaci igények! A Swift ilyen, akik veszik, azért veszik, mert ilyen. Ha lehetne egy arasszal hosszabb, akkor már miért ne lehetne kettővel? Ha meg már kettővel akkor miért nem hárommal? Vicc amit csinálsz!
Mi van velem? Nekem semmi bajom a BMW-kkel, de azt tudni kell, hogy a Superb áráért (amit linkeltem), csak félmillióból visszatekert, agyongyopált, karbantartást alig ismerő autóutánzatok kaphatók ettől a márkától.
Ne magyar párokban gondolkodj, nem nekik szánták. Az Opel is rájött az elején, hogy csak ránk nem lehet autógyárat bazírozni, hehehe...
Cél Európa, meg ahová el lehet adni az autókat.
Továbbra is az tetszik, hogy a többi, szintén drága kisautót nem emlegeti senki, azok sem olcsók, csak akcióban, meg lebutítva. Volt egy trend ( az sem jellemzően nálunk, keleten az ócsó kisótó megy ), hogy sok ember inkább kisautót vett extrásan, mint alsó-közepest alapban, mert igényelték a kényelmet. Azután ez a szegmens, ha viték, megdrágult, a másik, meg amit nem annyira, olcsóbb lett. Most annyi egy alap alsó-közép, mint egy kisautó.
Most a Suzuki berakta azokat az extrákt az alapba, amivel a többség kérte. Kapott klímát, soknak kell az elektromos ablak ( Nekem is, egy ablakon nem lehet jól kiszellőztetni a forróságot induláskor, hiába megy gőzerővel a klíma, csak, ha letekerem az utasoldalit is, ahhoz meg nyújtózkodni kell. Meg van, amikor nem kell klíma, és az ablakokkal elég jól lehet kellemes időt teremteni. Nekem speciel kell az elektromos tükör is, ami nincsen benne a GC Swiftben, mosáskor azt is letörölgetem, és elmozdul, meg ketten használjuk a nejemmel, ő más alkat, neki máshol áll a tükör. ), a marketingnek meg a hét lufi. Az, hogy sokba kerül? Nekünk. Mi csak a kulik vagyunk, rakjuk össze, majd a tőkeerősebb országk vásárlói megveszik. AMikor ment a buli,, akkor is csak a 10% ment el itthonra, most az 1%, ( már ugye új Swift előtt is), akkor minek görcsöljön ide?
Sajna ez van, sokan bedőltek a Suzuki, ami autónk szlogennek, ami csak addig igaz, amíg megfelel az, amit a gyár nyújt. Most már más is a szlogen, mert ő nem nekünk, magyaroknak akar azutót csinálni, abból már rég felkopott volna az álla, ahogyan Szentgotthárdon sem csinálnak már Astrát.
Nem lett volna semmi bajom az új Swifttel, ha reális az ár (asszem 3.5-3.7-ről indult már lefelé), valamint nem akartam mást: egy arasszal hosszabb, akkor közel 300 liter lehet a csomi és még mindig 4 m alatt a hossz: Fabia, Corsa, Fiesta, Mazda2, Clio stb igazi konkurense lehetett volna.
És mi akadálya lett volna annak a hosszításnak, ha már annyira új, hogy egyetlen eleme sem azonos? (Pár centi szélességről már ne is álmodozzak.)
Nem hogy vétek, hanem nagy dobás lett volna.
Szerintem csak ennyi.
"gyermektelen pároknak, fiatal lányoknak,", na pont nekik elérhetetlenül drága.
Anno az Ignis jókor jött és győzött: az akciós Punto volt olcsóbb, még a fapadFabia és a Talicska is drágább volt. Hozta a Suzuki minőséget, megbízhatóságot, alap 2.35 milla volt, a Wagon arasznyit nyújtott padlólemezére, nyitánya után 2 hónappal tele volt fatornyos kisvárosom Ignissel, (még mindig 0 SwIII)... és bizony sokak családi autója, az összkerekesről ne is beszéljünk, igazi különcség a kategóriájában.
Ma a Swift 1 millával drágáb, valaki említette a Sportot, nemrég plakátolták a (biztos szintén 3 ajtós) Golf 1.2 TSI-t 4.2-ért, abban is van klíma meg 6 vagy 7 lufi... ennyit a Sportról és az árakról.
Persze rugózunk az áron, mert ha minden szempontból megéri, kiperkál az ember (bérből, fizetésből átlagosan) mondjuk 3 milla lélektani határ, a kifutó Astra Classic II-t, néha még Fókuszt is látni újat, magánszemélyről beszélek, SX4-et is látni ahogy gyarapodik (az is nehezen indult az elején), ... ha nem éri meg, akkor nem (arra az autóra) perkálunk, most a SwIII nem megy.
Én azt mondom, lesz még az SX4 3 milla(Újra, a GLX AC-re gondolok) és a Swift 2.7. De lehet akkor sem fog jól fogyni.
Na de azoknak a régi skodáknak legalább a motoruk is hátul volt.
Igen, beírtam, mert nem kedvelem ezt a két márkát, már státuszszimbólum lett belőlük, holott nem szolgálnak rá, szerintem. Nem jobbak, mint bármely más autó.
Szerinted ennyiért találsz még normális Mercit, vagy BMW-t? :D Én biztos nem venném egyiket sem. Inkább az Superb, mint az általad felsorolt hátsókeresek szarok.
Ausztriában egészen más szemmel néznek a Suzukikra, mint ti otthon. Itt a Suzuki egy nagyon jó allroud márka, rengeteg 4x4-es autót adnak el. Szeretik őket a jó ár érték arány miatt. Hány 4x4-es kisutót ismertek? (Én a Swiften kívül még a Pandát).
Lehet furán nézni, nekem meg a motoros ablak (járatom a motort míg felmegy, vagy újra vissza a kulcs az autók többségében:semmi gondot nem okoz a kézikurbli) abszolút nem érdekel, a motoros, fűthető tükör sem (egyszer beállítom mindörökre). Szín, alufelni egyéni nyilván, engem nem hat meg.
Azt viszont ocsmánynak tartom , mikor fél millába jön hogy lehessen klíma, meg amikor kiveszik a légzsákokat, ma nem lenne szabad 6 légzsák alatt autót eladni. Meg a kp-zár...
(Nem igazán meggyőző a maiak minősége, írtam már, rendszerváltáskor csurgott a nyálunk milyen gépek vannak, aztán mégis vagy újra gondok is vannak, igazából , meg a választék miatt is nem könnyű autót választani, pl az új Fiesta milyen, ki tudja hogy válik be 2-3 év és néhány 10 ezer km után...meg sok szervíz sem áll a helyzet magaslatán, sokszor 10 ezer feletti órabérrel...).
De lehet érthetőbb vagyok ha leírom, (és ezzel a pizsamát is fellövik), hogy ha most autót vennék Suzukit, akkor nem a Swiftet, hanem (a megújított) SX4-et venném GLXAC közel annyiért, igaz 2 lufi van benne.