Keresés

Részletes keresés

Felek Ferenc Creative Commons License 2013.09.05 0 0 54347

MÁVAG úthenger:

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=361193020678587&set=pcb.566424206740653&type=1&theater

rezgaras Creative Commons License 2013.09.05 0 0 54346

Most számoltál is vagy csak úgy szokás szerint visszkézből ellentmondasz?

 

Előzmény: fantal (54338)
Mágus23 Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54345

Üdv! Ebben teljesen igazad van.

Előzmény: fantal (54342)
Mágus23 Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54344

Üdv ! Nos ez végre egy információ . Jellemző a helyzetre,hogy ezt  a gépészetnél nem tudták.2013 év februárjában,hogy ezek szerint ők a tulajdonosok.

Előzmény: fantal (54340)
1047 005-2 Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54343

A MÁV-nak nincs elnöksége,elnöke van,neki meg halvány lila sejtése nemhogy a tulajdonviszonyról nincs,de még a mozdony létezéséről sem!

Előzmény: Mágus23 (54339)
fantal Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54342

Ha valaki 301-est akarna újjáépíteni, a 301,006-tal kéne foglalkoznia, mert annak nincs kilágyítva a tűzszekrénye, a kazán ép, és egyes vélemények szerint a Fialovits által újragyártatott 301,001 kazánja van benne, tehát nem egy száz éves kazánt kéne javítgatni, "csak" 80 évest... :)

Előzmény: Mágus23 (54332)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54341

A két mozdonyt egy osztrák állampolgár vette meg és jelenleg is az ő tulajdona. A szlovákoknak kölcsönbe adta annak a fejében, hogy egyet üzembe helyeznek.
Lett is rengeteg problémája az ügyből Romániában (ahol él), egy időben még körözték is. Egy nyugdíjas vasúti nagyfőnök jelentgeti fel (biztos kimaradt valami ügyletből).

 

(Informátor: ETWG)

Előzmény: jakkk (54313)
fantal Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54340

A 327-es a MÁV Gépészet Zrt. Budapesti KJK állagában van. (Én leltároztam fel a Gépészet munkatársával.)

 

Őrzési helye a Vasúttörténeti Park.

Előzmény: Mágus23 (54336)
Mágus23 Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54339

Üdv ! MÁV Elnökség ha nem illetékes akkor nem tudom ki az szerintem elég komoly társaság . No mindegy hogy mi egyszerűbb mi nem tessék lehet csinálni bárkinek szabad a pálya .

Előzmény: 1047 005-2 (54337)
fantal Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54338

Miért, szerinted egy hengeröntvény  fa öntőminta mesterdarabot elkészíttetni mennyibe kerülne?

Előzmény: rezgaras (54330)
1047 005-2 Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54337

"Lehetséges tulajdonosok :

 

 

2 MÁV trakció"

 

 

Az biztos nem,de ezek szerint senki kompetenssel nem beszéltél a tényleges helyzetről.Ez egyszerűbb,mint a hengereket újragyártani és már elakad az ügy?

Előzmény: Mágus23 (54336)
Mágus23 Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54336

Üdv! Konkrétan,hogy 3 tulajdonos is volt/van  egyszerre konkrétan nem derült ki pontosan kié. Remélhetőleg a park a tulajdonos ott van jó helyen. Lehetséges tulajdonosok :

 

 

1 Közlekedési Múzeum

 

2 MÁV trakció

 

3 Magyar Vasúttörténeti Park .

 

 Jelenleg állományilag a Magyar Vasúttörténeti Parkhoz tartozik . Konkrétan nekik is terveik vannak vele ,remélhetőleg legalább szobormozdony lehet belőle . Tanulva a korrábbi esetekből részünkről lezárult a 327 es el való foglalkozás . Magánemberként annyit felajánlok a gondozóinak ,hogy adott esetben tudásomhoz mértren szívesen nyújtok segítséget esetleges feltámasztásához . Természetesen mindenáron nem akarok az ügyben nyomulni.

Előzmény: 1047 005-2 (54334)
1047 005-2 Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54335

Nem az ár a fontos a kérdésben,hanem az,hogy egy régi (elfeledett) technológiát lehet pótolni egy maival.

Előzmény: rezgaras (54330)
1047 005-2 Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54334

"a 327 es tulajdonlása körül olyan káosz uralkodik"

 

 

Ez konkrétan mit jelent?

Előzmény: Mágus23 (54331)
Zolysys Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54333

like :)

Előzmény: labcin12 (54329)
Mágus23 Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54332

 Üdv ! A 301 es hez nem kell új hengeröntvény . Igaz a 019 es öntvénye ami most rajta van hibás ,de adott esetben javítható . Még mielőtt elkezdődne a szőrszálhasogatás ezt azért közlöm . A belső gépezet szerelvényei ,hengerei megfelelő perselyek kérdése (eredetileg is olyan a megoldás) a belső hajtórudak kérdése az már más ,vagy újragyártás,vagy ha van esetleg eredeti akkor még könnyebb a dolog. Nem hinném ,hogy valaha is felmerűl a 301 es üzemképessé tételének gondolata. Még csak annyit ,hogy jelenleg alig van lehetőség a gőzmozdonyos nosztalgiavonatok közlekedtetésére a nagyvasúton. Az okokat mindannyian ismerjük ezért most ezt nem is kell részletezni.

 A 301 019 es hengeröntvényeinek megmentését pedig Lányi Ernőnek köszönhetjük.

Előzmény: manhattani (54321)
Mágus23 Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54331

Üdv ! Igen a hengeröntvények kérdését is körbejártuk . A hengerek pótlása is megoldható ujra gyártás nélkül . Még akkor is ha esetlegesen üzemképes megoldásban gondolkodnánk .  De mivel a 327 es tulajdonlása körül olyan káosz uralkodik ,hogy a magunk részéről letettünk arról ,hogy bármit is kezdjünk vele .

Előzmény: rezgaras (54312)
rezgaras Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54330

Attól tartok, nagyon nem vagy benne a 3D nyomtatás részleteiben... Ott az árakat a fehasznált anyag köbmillimétere szerint számolják el!

(egy H0-ás !!! modell mozdonykasztni olyan 50-80 Euró)

 

Előzmény: fantal (54316)
labcin12 Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54329

Történelmi pillanat a mai napon. 424.247-es Bivaly a saját erejéböl a saját kerekein megtette elsö próbaútját Istvántelken.

C50 Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54328

Miért, eddig mi volt a 109-esen kívül?

Előzmény: fantal (54327)
fantal Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54327

Én ezt a dátum szerinti 5 évet sem helyeslem,mert mostanság ezen idő alatt közel sem fog annyit üzemelni,mint régebben 1 év alatt.

 

Tekintve, hogy jövőre több mozdony is fővizsgára kell, hogy kerüljön, szinte minden vonaton a 424-es lesz hajtva.

Előzmény: M62-238 (54320)
fantal Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54326

Azért a 301 nem létkérdés most, a 327-esnek kéne henger... Ha meg az megvan, még ott a hiányzó rúd, nem is tudom, hol kovácsolnák le kishazánkban.

Előzmény: manhattani (54321)
C50 Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54325

Ez jó hír!

Előzmény: K.O. Lompos (54323)
K.O. Lompos Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54324

Ezeket a szakszavak gondoljuk át mégegyszer.

Tudottmal jelenleg az 5 évig érvényes kazánvizsga alatt is kell évente részletvizsga...

Hallottam egy tervről, hogy az évenkénti részletvizsgát átalakítják üzemórásra..

/ mert pl.: - A Gyöngyi tavasz óta csak 150 órát volt üzemben ( ez a begyújtás percétól, az " elfogyott a nyomás " - ig számolva )... /

Előzmény: fantal (54315)
K.O. Lompos Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54323

Állítolag ma megmozdult saját erőből a 424 - 247 - es !!

manhattani Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54322

A befűt-kihűl befűt-kihűl jobban öregíti a kazánt, mint a folyamatos gőzben tartás és a munka.

Előzmény: M62-238 (54320)
manhattani Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54321

Bolla Géza, nyugdíjas mozdvez megkérdezte a Pintér Műveket, hogy meg tudnák-e önteni a 301-es hengerét. Vállalták volna, megkérdem hogy árról beszéltek-e.

Előzmény: rezgaras (54312)
M62-238 Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54320

Én ezt a dátum szerinti 5 évet sem helyeslem,mert mostanság ezen idő alatt közel sem fog annyit üzemelni,mint régebben 1 év alatt.

Előzmény: fantal (54315)
jakkk Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54319

Ezt sajnos én is így gondolom. Szóval ez régen lett elcseszve. :-(

Előzmény: fantal (54314)
fantal Creative Commons License 2013.09.04 0 0 54318

És éneklik az Akácos utat :) Természetesen részlegvizsga. (Nehéz mobilról irogatni... :( )

Előzmény: C50 (54317)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!