Ha valaki 301-est akarna újjáépíteni, a 301,006-tal kéne foglalkoznia, mert annak nincs kilágyítva a tűzszekrénye, a kazán ép, és egyes vélemények szerint a Fialovits által újragyártatott 301,001 kazánja van benne, tehát nem egy száz éves kazánt kéne javítgatni, "csak" 80 évest... :)
A két mozdonyt egy osztrák állampolgár vette meg és jelenleg is az ő tulajdona. A szlovákoknak kölcsönbe adta annak a fejében, hogy egyet üzembe helyeznek. Lett is rengeteg problémája az ügyből Romániában (ahol él), egy időben még körözték is. Egy nyugdíjas vasúti nagyfőnök jelentgeti fel (biztos kimaradt valami ügyletből).
Üdv ! MÁV Elnökség ha nem illetékes akkor nem tudom ki az szerintem elég komoly társaság . No mindegy hogy mi egyszerűbb mi nem tessék lehet csinálni bárkinek szabad a pálya .
Az biztos nem,de ezek szerint senki kompetenssel nem beszéltél a tényleges helyzetről.Ez egyszerűbb,mint a hengereket újragyártani és már elakad az ügy?
Üdv! Konkrétan,hogy 3 tulajdonos is volt/van egyszerre konkrétan nem derült ki pontosan kié. Remélhetőleg a park a tulajdonos ott van jó helyen. Lehetséges tulajdonosok :
1 Közlekedési Múzeum
2 MÁV trakció
3 Magyar Vasúttörténeti Park .
Jelenleg állományilag a Magyar Vasúttörténeti Parkhoz tartozik . Konkrétan nekik is terveik vannak vele ,remélhetőleg legalább szobormozdony lehet belőle . Tanulva a korrábbi esetekből részünkről lezárult a 327 es el való foglalkozás . Magánemberként annyit felajánlok a gondozóinak ,hogy adott esetben tudásomhoz mértren szívesen nyújtok segítséget esetleges feltámasztásához . Természetesen mindenáron nem akarok az ügyben nyomulni.
Üdv ! A 301 es hez nem kell új hengeröntvény . Igaz a 019 es öntvénye ami most rajta van hibás ,de adott esetben javítható . Még mielőtt elkezdődne a szőrszálhasogatás ezt azért közlöm . A belső gépezet szerelvényei ,hengerei megfelelő perselyek kérdése (eredetileg is olyan a megoldás) a belső hajtórudak kérdése az már más ,vagy újragyártás,vagy ha van esetleg eredeti akkor még könnyebb a dolog. Nem hinném ,hogy valaha is felmerűl a 301 es üzemképessé tételének gondolata. Még csak annyit ,hogy jelenleg alig van lehetőség a gőzmozdonyos nosztalgiavonatok közlekedtetésére a nagyvasúton. Az okokat mindannyian ismerjük ezért most ezt nem is kell részletezni.
A 301 019 es hengeröntvényeinek megmentését pedig Lányi Ernőnek köszönhetjük.
Üdv ! Igen a hengeröntvények kérdését is körbejártuk . A hengerek pótlása is megoldható ujra gyártás nélkül . Még akkor is ha esetlegesen üzemképes megoldásban gondolkodnánk . De mivel a 327 es tulajdonlása körül olyan káosz uralkodik ,hogy a magunk részéről letettünk arról ,hogy bármit is kezdjünk vele .
Bolla Géza, nyugdíjas mozdvez megkérdezte a Pintér Műveket, hogy meg tudnák-e önteni a 301-es hengerét. Vállalták volna, megkérdem hogy árról beszéltek-e.