Hát.....lássuk csak....vettem két új féltengelyt bele..vettem új kerékcsapágyakat is, vettem egy vadi új kardánt, kicseréltem a hidat, tettem rá új rugókat, új lengéscsillapítókat, új gumik....és búg. De olyan szörnyű kerepelés jön a bolgyóműből hogy az szörnyű.
ÚJ INTÉZETIS TÁRSUNKNAK SEGÍTSÉGRE LENNE SZÜKSÉGE !!!!!!!!!!!!!
A főtengely ékszíjtárcsa és a vízpumpa ékszíjtárcsa közötti feszítő egy aluminium darab amin van egy kis ékszíjtárcsa a felfogatása tengelyre felhúzod és oldalról szorítod rá.Ez feszíti meg a vízpumpa ékszíját!!!!!!13-as csavar fogja
AZ AUTÓ A MOLNÁR PISTIÉ VOLT 3.5 KARBURÁTOROS 1985-ÖS BP-KÖRNYÉKE !!!!!!!!!ELMEGY ÉRTE AZ ÚJ GAZDÁJA MEGVESZIK VAGY KÖLCSÖNBE MERT VERSENYRE KELLENE.MENNE MEGMENTENI A LR BECSÜLETÉT!!!!!!!!!
A június 21-július 6. közötti időszakra tervezett albán túrára az ötből két autó vissza lépett. Akad esetleg oly elvetemült egyén, aki eddig még nem jelezte részvételi szándékát, de érdekelné Albánia, meg a viperák? :)
Megmondom az őszintét ha nem kerültem volna új melóhelyre ami mellett van némi szabadidőm. Meg nem ilyen lenne a család hogy hagynak játszódni, meg ugye azért az a kis apró is összegyűlik az alkatrészekre mindig :-) akkor nem mertem volna belevágni.
Alapvetően igazán nem drága hozzá semmi. Csak ugye itt nem egy két apróságot kell cserélni javítani, hanem kibatyott' sok mindent. És a sok apróságból előbb utóbb nagy kiadás lesz. :-(
Most 34 éves a kocsim 1980-as de úgy vettem hogy gatyába rázom és amíg élek nekem már másik gép nem lesz.
Valószínűleg túl sokat néztem a Discoveryn az autókereskedőket azért szorult a fejembe ilyen hülyeség hogy ilyen vén traktorral érdemes kezdeni. De lehet azért mert csak erre tellett. De lehet azért mert szerintem ha telekjáró' akkor csakis Land Rover. De lehet azért mert a papírmeló után jó megint bekoszolni kicsit a kezem. Vagy mindez együtt:-)
Nem egy olyan autót rángattam, amelyiknek olyan rögzítési pontja volt, ami szimplán az alvázhóz volt csavarozva és nem szakadt le a csavar, pedig istenesen rángattam. A vonóhorog sincs az alvázhóz hegesztve. Szedtem le olyan lököst, amelyiken ott figyelt a csörlő és a vonószem is, amit kiadósan megrángattak elötte, majd amikor kitekertem az anyát, akkor a csavar simán elfordult kézzel, gyakorlatilag nem volt a lökösnek nekifeszülve, a súrlódási erő tartotta a helyén a lököst nem a csavar.
Másrészt amikor nem moccan az autó, akkor jött el az ideje az ásásnak, tudom kellemetlen, de visszagondolva nekem is akkor kellett volna leállítanom a mentést, amikor a 6,5T-ás trakesz visszapattant a rántókötélről, sőt el is szakította a 11 T-ás kötelet. Az acélsodrony jobban bírta, de a híd kiszakadt. Nyilván a terepen az ember minél előbb szabadulni akar, de mostani fejemmel inkább fából összetákoltam volna egy darut és kiemelem a kocsit valahogy, minthogy rángassam.
Ezer ilyen sztorit hallottam, hídról lecsörlőzött Patroltól kezdve, totálkárra horpasztott Hiluxig bezárólag.....
Senki nem mondta, hogy puhapöcsű az, aki átgondoltan ment, de azért az továbbra is butaság, hogy nem csinálunk normális, megfelelően erős rántási pontot az autóra, mer minek az.
Majd aztán, amikor nincs mihez csörlőzni, és kihúzni se tud senki sima kötéllel, és az agyagos mocskot hiába ásogatod, akkor majd lehet gondolkozni, hogy "hej, de fasza lenne most, ha lenne az autón egy bivaly pont, amihez kötve három másodperc alatt kiránthatnám az autót a fenébe innen". Vagy még inkább akkor, amikor a kötélvégen fityegő leszakadt lökhárítót gumipókozza fel az illető a tetőcsomagtartóra, meg hívogatja az Anikót, hogy van-e bontva Disco eleje, lámpával, sárvédővel kompletten, és mennyiér...
A behegesztett csőnek pont az a lényege, hogy a csavar sokkal nagyobb felületen feküdjön fel, és ne csak a két lemezvastagságnyi részen.
Nem véletlenül mondtam, hogy 60-nal kell nekimenni egy betontömbnek, mivel ismerősöm a szemem láttára akadt fenn egy beton hídlábon a Defivel, ami épp olyan magas volt, hogy a kasztnit nem érte el, de a lököst telibekúrta, a bal alváznyúlvánnyal. Na akkor deformálódott az alváz, az autó bal hátulja 1,5 centivel hátrébb van, mint a jobb hátulja.
De ekkora erőt a büdös életben nem tudsz létrehozni, amikor rángatsz.
A másik meg megintcsak tapasztalat.
Nekem volt behegesztett cső az alvázban, amire a dögtolóm/lökösöm volt csavarozva, ráadásul nem is 8-as, hanem 12-es csavarokkal, oszt amikor másodszorra megrángattuk, le is szakadt a gecibe, és mivel nem egyszerre szakad el a csavar, be is fordul oldalra, és össze is kúrta az autó sarkán a lámpát, meg a lemezt is szépen.
Extrém esetben miért ne deformálódna el? Kb. három percet kell gyalogolnom és láthatok elgörbült alvázú unimogot. Itt gyakorlatilag extrém körülményekről beszélünk nem normális mentésről. Jó párszor mentettem én is rántókötéllel, volt, hogy nekifutottam én is, nem gyengén, de továbbra is az a véleményem, hogy bár rohadtul látványos az, hogy eszetlenül rángatom a másikat, a közönség tuttira komálja az ilyen akciókat, de igazából gondolkodni kéne, áskálódni, alápakolni, kiemelni, stb.
Sőt, biztos követed a fórumot, de van tapasztalatom abban, hogy hogyan kell egy ráncigálással kinyírni egy komplett felfüggesztést. EZ nem a Camel trophy, hogy egy jó snitt miatt szétkúrunk egy autót, de nem baj, majd este a szerelők összegányolják, hogy másnap szintén hasonló agyatlanságokat csináljak. Véleményem szerint arra, amire a kolléga gondolt bőven jó az a megoldás, amit kigondolt és javasoltunk neki.
De egyébként egy lökhárítót nem csak a csavarok tartják, hanem ha normálisan van megcsinálva, a rögzítő lemez ráfekszik az alvázra, gyakorlatilag a surlódási erő tartja az egészet, ha valaki bénán csinálja meg a lököst, és nem fekszik föl, akkor nyilván hamar szakad a csavar. Sokan azért hegesztenek egy távtartó csövet az alvázba, hogy minél jobban össze tudják húzni a tartó lemezeket.
Pontosan. Húzással, csörlőzéssel sosem fogsz impulzusszerű terhelést adni. Amikor viszont megrántod rántókötéllel, akkor elkezd szépen kiszopósodni a luk az alvázban, meg a lökösben, és a harmadik rántásnál a fél mm "játék" már elég lesz ahhoz, hogy elvágja a csavart. Csak az egyiket, de akkor lefordul a lökös, és mint az olló, vágja a másikat is. A túloldalt meg ha nem szakadt el a csavar, akkor ott kihajlik a lemez, ami tartja, és a lökösöd nem leszakad, hanem befordul, a másik vége meg faszán összetöri a bódét maga mögött.
Egy elszabadult sekli olyan szépen átmegy még egy GMerci hátulján, hogy alig veszít valamit a lendületéből, pedig abban azért van anyag rendesen. Ezért jobb, ha az egész lökös leszakadt, az nem tud elrepülni :)
na ezé' tapogatózom hogy mi hogy merre,mert szegény megboldogult Vitarám bal első szeme bánta(még jó hogy nem az enyém)meg a motorháztetőn lett egy fasza ostorcsapásnyom,egy elszabadult kötél miatt,ezen mondjuk hál' nem volt se sekli,se leszakadt vonószem.