Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Landibandi Creative Commons License 2014.05.31 0 0 40564

Gratulálok! Sok munka, rengeteg türelem! Ja és persze nem kevés anyagi ráfordítás!

Hát az lessz, kiszedem a bolygóművet aztán majd látjuk milye fáj :-)

Előzmény: Fegyenc/cimbora (40500)
Landibandi Creative Commons License 2014.05.31 0 0 40563

Hát.....lássuk csak....vettem két új féltengelyt bele..vettem új kerékcsapágyakat is, vettem egy vadi új kardánt, kicseréltem a hidat, tettem rá új rugókat, új lengéscsillapítókat, új gumik....és búg. De olyan szörnyű kerepelés jön a bolgyóműből hogy az szörnyű.

 

Előzmény: levvagen (40487)
sebifater Creative Commons License 2014.05.31 0 0 40562

Sziasztok!

 

Egy Land Rover betegséggel nemrég megfertőzött kollégám ajánlotta ezt a fórumot,

lehet hogy itt az embereimre találok.


12V-os Viair 444C típusú kompresszoraim vannak.

Max nyomás:14 bár

Üzemi nyomás:11  bár

Olajmentes, bármilyen pozícióban felszerelhető.

 

Képeket és elérhetőségeket itt találtok:

http://olx.hu/hirdetes/viair-444c-12v-kompresszor-airride-legrugo-ID2avUD.html#xtor=EREC-52-[id1]-20140529-[displayLink]-7051981@1-20140529032437

 

Ha esetleg bármi kérdés lenne, keressetek bátran itt, telefonon vagy e-mail-ben.

neuwartburg13@gmail.com

 

Üdv!

Zoltán

mandras79 Creative Commons License 2014.05.31 0 0 40561

Megoldódott.

Előzmény: mandras79 (40560)
mandras79 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 40560

S.O.S S.O.S

 

TISZTELT MÁRKATÁRSAK BAJ VAN!

ÚJ INTÉZETIS TÁRSUNKNAK  SEGÍTSÉGRE LENNE SZÜKSÉGE !!!!!!!!!!!!!

 

 

A főtengely ékszíjtárcsa és a vízpumpa ékszíjtárcsa közötti feszítő egy aluminium darab amin van egy kis ékszíjtárcsa a felfogatása tengelyre felhúzod és oldalról szorítod rá.Ez feszíti meg a vízpumpa ékszíját!!!!!!13-as csavar fogja 

 AZ AUTÓ A  MOLNÁR PISTIÉ VOLT 3.5 KARBURÁTOROS 1985-ÖS BP-KÖRNYÉKE !!!!!!!!!ELMEGY ÉRTE AZ ÚJ GAZDÁJA MEGVESZIK VAGY KÖLCSÖNBE MERT VERSENYRE KELLENE.MENNE MEGMENTENI A LR BECSÜLETÉT!!!!!!!!!

 

ELÉRHETŐSÉGE:0630 HAT3NÉGY 420HAT

 

KÖSZÖNJÜK

pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2014.05.30 0 0 40559

Albánia ok, viperák .... , hát ...

nem lehetne inkább havasi gyopár ?  :-(((

 

már kezd összállni a kocsi, de ennyi szabadidőm nincs. asszem június végén lesz a pusztai akció is, ami csak egy hétvége, talán összejön...

Előzmény: ME* (40558)
ME* Creative Commons License 2014.05.30 0 0 40558

Sziasztok!

 

Már megint az albán viperák... :)

 

A június 21-július 6. közötti időszakra tervezett albán túrára az ötből két autó vissza lépett. Akad esetleg oly elvetemült egyén, aki eddig még nem jelezte részvételi szándékát, de érdekelné Albánia, meg a viperák? :)

 

30/658ötven87

HunterLRD Creative Commons License 2014.05.30 0 0 40557

Szevasz!

 

Nem tudom, hogya lukosztás ugyan az e (majd a többiek itt kiigazítanak! :D ), de nekem van 4 alufelnim MT-s gumival eladó, ha még érdekel!

 

http://olx.hu/hirdetes/bfgoodrich-mt-km2-land-rover-defender-discovery-alufelnivel-235-85r1-ID2asil.html

Előzmény: blue96 (40373)
HunterLRD Creative Commons License 2014.05.30 0 0 40556
Fegyenc/cimbora Creative Commons License 2014.05.30 0 0 40555

Csak az a kérdés hogy hol lenne meg mikor:-) Engem érdekelne:-)

Előzmény: Lghtwght (40546)
Fegyenc/cimbora Creative Commons License 2014.05.30 0 0 40554

Megmondom az őszintét ha  nem kerültem volna új melóhelyre ami mellett van némi szabadidőm. Meg nem ilyen lenne a család hogy hagynak játszódni, meg ugye azért az a kis apró is összegyűlik az alkatrészekre mindig :-)  akkor nem mertem volna belevágni. 

 

Alapvetően  igazán nem drága hozzá semmi. Csak ugye itt nem egy két apróságot kell cserélni javítani, hanem kibatyott' sok mindent. És a sok apróságból előbb utóbb  nagy kiadás lesz. :-(

 

Most 34 éves  a kocsim 1980-as de úgy vettem hogy gatyába rázom és  amíg élek nekem már másik  gép  nem lesz. 

 

Valószínűleg túl sokat néztem a Discoveryn az autókereskedőket azért szorult a fejembe ilyen hülyeség hogy ilyen vén traktorral érdemes kezdeni. De lehet azért mert csak erre tellett. De lehet azért mert szerintem ha telekjáró' akkor csakis Land Rover. De lehet azért mert a papírmeló után jó megint bekoszolni kicsit a kezem. Vagy mindez együtt:-)

Előzmény: Tie (40504)
fúrószár Creative Commons License 2014.05.30 0 0 40553

Szerintem horgászásra a pecabot jobb, de a Lendróveresek nem hurkagyurkák.

 

Tehát vágj bele nyugodtan! :-)

 

Jó választás, mert terepen átlag feletti a tudása, de mindezt nagy kényelemben.

Azaz, nem tökönpaszullyon járásra kell, hogy mit bír, hanem normális terepjárásra Á-ból B-be.

 

Ha sok kidobni való pénzem lesz, még egy ilyenbe beruházok, mert jó ám terepen az az automata.

Előzmény: fantom25 (40551)
fúrószár Creative Commons License 2014.05.30 0 0 40552

Jövő hónap végén elpöföghetsz hozzánk.

 

Puszta rally.

Előzmény: Lghtwght (40546)
fantom25 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 40551

Sziasztok,

érdeklődnék, hogy milyenek a Discoveryk 2,5td? Horgászni szeretnék venni egyet.

Mennyire jók terepen? 

 

Köszönöm.

turbo2 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40550

Az ablakok köszönik jól vannak.

 

Most már csak airbag stoerg.

 

Semmi más nem működik. Annyit nyomkodtam, hogy hajjaj. Se  agyujtáskapcsolóban se az ajtóban nem történi9k semmi.

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (40510)
Tie Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40549

:-D

Előzmény: joegabi (40548)
joegabi Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40548

A profik a betonnak úgy mennek neki a 110 es defivel, hogy egy 90-essel mennek haza.

Előzmény: Tie (40543)
élijen Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40547

Viktor, küldd mán el légyszi a számodat a Füstiével együtt. Köszi

Előzmény: Lghtwght (40546)
Lghtwght Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40546

Kéne egy csak Szériás találkozó. Hárman már lennénk, talán a Kompi is előveszi a sajátját. Kész tömeg.

Előzmény: Fegyenc/cimbora (40500)
pinguru Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40545

Nem egy olyan autót rángattam, amelyiknek olyan rögzítési pontja volt, ami szimplán az alvázhóz volt csavarozva és nem szakadt le a csavar, pedig istenesen rángattam. A vonóhorog sincs az alvázhóz hegesztve. Szedtem le olyan lököst, amelyiken ott figyelt a csörlő és a vonószem is, amit kiadósan megrángattak elötte, majd amikor kitekertem az anyát, akkor a csavar simán elfordult kézzel, gyakorlatilag nem volt a lökösnek nekifeszülve, a súrlódási erő tartotta a helyén a lököst nem a csavar.

 

Másrészt amikor nem moccan az autó, akkor jött el az ideje az ásásnak, tudom kellemetlen, de visszagondolva nekem is akkor kellett volna leállítanom a mentést, amikor a 6,5T-ás trakesz visszapattant a rántókötélről, sőt el is szakította a 11 T-ás kötelet.  Az acélsodrony jobban bírta, de a híd kiszakadt. Nyilván a terepen az ember minél előbb szabadulni akar, de mostani fejemmel inkább fából összetákoltam volna egy darut és kiemelem a kocsit valahogy, minthogy rángassam.

 

Ezer ilyen sztorit hallottam, hídról lecsörlőzött Patroltól kezdve, totálkárra horpasztott Hiluxig bezárólag.....

Előzmény: Tie (40543)
Tie Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40544

Senki nem mondta, hogy puhapöcsű az, aki átgondoltan ment, de azért az továbbra is butaság, hogy nem csinálunk normális, megfelelően erős rántási pontot az autóra, mer minek az.

 

Majd aztán, amikor nincs mihez csörlőzni, és kihúzni se tud senki sima kötéllel, és az agyagos mocskot hiába ásogatod, akkor majd lehet gondolkozni, hogy "hej, de fasza lenne most, ha lenne az autón egy bivaly pont, amihez kötve három másodperc alatt kiránthatnám az autót a fenébe innen". Vagy még inkább akkor, amikor a kötélvégen fityegő leszakadt lökhárítót gumipókozza fel az illető a tetőcsomagtartóra, meg hívogatja az Anikót, hogy van-e bontva Disco eleje, lámpával, sárvédővel kompletten, és mennyiér...

Előzmény: pinguru (40542)
Tie Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40543

A behegesztett csőnek pont az a lényege, hogy a csavar sokkal nagyobb felületen feküdjön fel, és ne csak a két lemezvastagságnyi részen.

 

Nem véletlenül mondtam, hogy 60-nal kell nekimenni egy betontömbnek, mivel ismerősöm a szemem láttára akadt fenn egy beton hídlábon a Defivel, ami épp olyan magas volt, hogy a kasztnit nem érte el, de a lököst telibekúrta, a bal alváznyúlvánnyal. Na akkor deformálódott az alváz, az autó bal hátulja 1,5 centivel hátrébb van, mint a jobb hátulja.

 

De ekkora erőt a büdös életben nem tudsz létrehozni, amikor rángatsz.

 

A másik meg megintcsak tapasztalat.

Nekem volt behegesztett cső az alvázban, amire a dögtolóm/lökösöm volt csavarozva, ráadásul nem is 8-as, hanem 12-es csavarokkal, oszt amikor másodszorra megrángattuk, le is szakadt a gecibe, és mivel nem egyszerre szakad el a csavar, be is fordul oldalra, és össze is kúrta az autó sarkán a lámpát, meg a lemezt is szépen.

Előzmény: pinguru (40541)
pinguru Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40542

Továbbá attól, hogy valaki átgondoltam csinálja a mentést, nem lesz puhapöcsű.

Előzmény: Tie (40540)
pinguru Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40541

Extrém esetben miért ne deformálódna el? Kb. három percet kell gyalogolnom és láthatok elgörbült alvázú unimogot. Itt gyakorlatilag extrém körülményekről beszélünk nem normális mentésről. Jó párszor mentettem én is rántókötéllel, volt, hogy nekifutottam én is, nem gyengén, de továbbra is az a véleményem, hogy bár rohadtul látványos az, hogy eszetlenül rángatom a másikat, a közönség tuttira komálja az ilyen akciókat, de igazából gondolkodni kéne, áskálódni, alápakolni, kiemelni, stb. 

 

Sőt, biztos követed a fórumot, de van tapasztalatom abban, hogy hogyan kell egy ráncigálással kinyírni egy komplett felfüggesztést. EZ nem a Camel trophy, hogy egy jó snitt miatt szétkúrunk egy autót, de nem baj, majd este a szerelők összegányolják, hogy másnap szintén hasonló agyatlanságokat csináljak. Véleményem szerint arra, amire a kolléga gondolt bőven jó az a megoldás, amit kigondolt és javasoltunk neki. 

 

De egyébként egy lökhárítót nem csak a csavarok tartják, hanem ha normálisan van megcsinálva, a rögzítő lemez ráfekszik az alvázra, gyakorlatilag a surlódási erő tartja az egészet, ha valaki bénán csinálja meg a lököst, és nem fekszik föl, akkor nyilván hamar szakad a csavar. Sokan azért hegesztenek egy távtartó csövet az alvázba, hogy minél jobban össze tudják húzni a tartó lemezeket.

Előzmény: Tie (40539)
Tie Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40540

Rántókötéllel nem lehet finomkodni, mert nem arra van. Nem vontatni kell vele, meg megfeszíteni, oszt próbálni húzni. 

Rántókötéllel rántani kell, nem lehet vele puhapöcsködni. Erre való, így kell használni:

 

 

Oszt ennek megfelelően kell megcsinálni az akasztási pontot is hozzá. A lökhárító nem az. 

Nem véletlenül van a vonóhorog se az ALVÁZHOZ építve, pedig azzal nem is ajánlatos rángatni. 

Tie Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40539

Na, azé ne beszéljünk már marhaságokat, hogy eldeformálódik az alváz, mer eldobom a hajamat. 

Bebaszna, ha eldeformálódna. Ha 60-nal fennakadsz egy betonkockán az alváz elejével, akkor eldeformálódik. Kb 1 centit. 

Előzmény: pinguru (40534)
Tie Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40538

Pontosan. Húzással, csörlőzéssel sosem fogsz impulzusszerű terhelést adni. Amikor viszont megrántod rántókötéllel, akkor elkezd szépen kiszopósodni a luk az alvázban, meg a lökösben, és a harmadik rántásnál a fél mm "játék" már elég lesz ahhoz, hogy elvágja a csavart. Csak az egyiket, de akkor lefordul a lökös, és mint az olló, vágja a másikat is. A túloldalt meg ha nem szakadt el a csavar, akkor ott kihajlik a lemez, ami tartja, és a lökösöd nem leszakad, hanem befordul, a másik vége meg faszán összetöri a bódét maga mögött. 

Előzmény: rinyaboy1 (40532)
Tie Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40537

Lófaszt. Van, amikor nincs helye a finomkodásnak, mert csörlőzni nincs mihez, húzással nem jön ki, csak ha megrántod bitangul. 

Azt meg csak az alváznál szabad. 

Előzmény: pinguru (40531)
pinguru Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40536

Egy elszabadult sekli olyan szépen átmegy még egy GMerci hátulján, hogy alig veszít valamit a lendületéből, pedig abban azért van anyag rendesen.  Ezért jobb, ha az egész lökös leszakadt, az nem tud elrepülni :)

Előzmény: rinyaboy1 (40535)
rinyaboy1 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 40535

na ezé' tapogatózom hogy mi hogy merre,mert szegény megboldogult Vitarám bal első szeme bánta(még jó hogy nem az enyém)meg a motorháztetőn lett egy fasza ostorcsapásnyom,egy elszabadult kötél miatt,ezen mondjuk hál' nem volt se sekli,se leszakadt vonószem.

Előzmény: pinguru (40534)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!