Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2014.06.02 0 0 40584

ebben a témában amatőr vagyok, mivel csak 2 tonnát húztam egy V8-al, viszont 8 hengerből 4 helyen fel voltak cserélve a gáz injektorok, és még igy is játszva vitte a dombokon is.

De van több távoli és egy közeli ismerősöm akik pont trélerezésre használják a P38-at. az általános tapasztalat, hogy nagyon jól megfelel erre a célra. akik más kocsikból ültek át, azok rögtön dicsérték, hogy nagyon kényelmes. ez főleg hosszabb utakon nem alábecsülendő. ők többnyire automata váltót használnak, a közeli ismerősöm nemrég ült át egy kéziváltósból automatára, és nagyon dicséri, sokkal kényelmesebb, a dombokon nem vesztesz lendületet a visszaváltásokkal.

nekem kicsit fura, hogy mindenki dizelt használ, agyonterhelve a fogyasztás is felmehet 12-16 liter köré (nem sik terepen), és én akkor már megfontolnám a V8-at. egy jó állapotú motor jól beállitott gázzal még olcsóbbra is kijöhet (mondjuk Magyarországon kicsit drágább a gáz).

mint mondtam, ezek mind dizelek, és csippelve vannak, sőt megoldható az is, hogy a csippelés során hardveresen kiiktatják az immobilizért, és akkor ha a kocsidban meghalhat akár a BeCM is, akkor is begyújtod a motort, és ha kézi váltód van akkor tutira haza is jutsz vele, ha automata, akkor talán.

a vételnél nagyon kell vigyázni, mert sokan eleve trélerezésre használták, és ez egy idő után bizony menthetetlenül kinyirja a sebességváltót. persze nem rögtön, de ha minden nap 3,5 tonnát húzol hegyen völgyön, hosszú távon megérzi, persze ezzel más autó sincs másképp. mondjuk a V8 ebben is jobb, mert az automata váltója kicsit erősebb és többet bir.

de persze a váltót fel is lehet ujitani, és akkor egy darabig megint nyugalom van.