ebben a témában amatőr vagyok, mivel csak 2 tonnát húztam egy V8-al, viszont 8 hengerből 4 helyen fel voltak cserélve a gáz injektorok, és még igy is játszva vitte a dombokon is.
De van több távoli és egy közeli ismerősöm akik pont trélerezésre használják a P38-at. az általános tapasztalat, hogy nagyon jól megfelel erre a célra. akik más kocsikból ültek át, azok rögtön dicsérték, hogy nagyon kényelmes. ez főleg hosszabb utakon nem alábecsülendő. ők többnyire automata váltót használnak, a közeli ismerősöm nemrég ült át egy kéziváltósból automatára, és nagyon dicséri, sokkal kényelmesebb, a dombokon nem vesztesz lendületet a visszaváltásokkal.
nekem kicsit fura, hogy mindenki dizelt használ, agyonterhelve a fogyasztás is felmehet 12-16 liter köré (nem sik terepen), és én akkor már megfontolnám a V8-at. egy jó állapotú motor jól beállitott gázzal még olcsóbbra is kijöhet (mondjuk Magyarországon kicsit drágább a gáz).
mint mondtam, ezek mind dizelek, és csippelve vannak, sőt megoldható az is, hogy a csippelés során hardveresen kiiktatják az immobilizért, és akkor ha a kocsidban meghalhat akár a BeCM is, akkor is begyújtod a motort, és ha kézi váltód van akkor tutira haza is jutsz vele, ha automata, akkor talán.
a vételnél nagyon kell vigyázni, mert sokan eleve trélerezésre használták, és ez egy idő után bizony menthetetlenül kinyirja a sebességváltót. persze nem rögtön, de ha minden nap 3,5 tonnát húzol hegyen völgyön, hosszú távon megérzi, persze ezzel más autó sincs másképp. mondjuk a V8 ebben is jobb, mert az automata váltója kicsit erősebb és többet bir.
de persze a váltót fel is lehet ujitani, és akkor egy darabig megint nyugalom van.
akik nyugatra járnak vele, azok számára van a P38-nak egy óriási előnye: a megengedett legnagyobb össztömege. nem vagyok benne biztos, de asszem hogy pl. Németországban (és talán másutt is) 2800 kg felett mindenféle plussz bürokratikus macera van akkor is ha személyautónak van bejegyezve. a 2800 kg-ban nem vagyok biztos, de abban igen, hogy a P38 egy hajszállal pont a határeset alatt marad, és egy másik fórumon találkoztam olyannal, aki pont emiatt választotta a P38-at az L322 ellenében annak ellenére, hogy pénze lett volna mindkettőre és a P38 már kicsit azért benne jár a korban.
ezek alapján én azt mondanám, hogy a P38 ideális lehet neked, de azt ajánlom, hogy alaposan nézd át, és lehetőség szerint a legjobb állapotút válaszd (ideális, ha eddig nem is volt rajta vonóhorog :-) )
Tudom akkor ki vagy. Tőled hoztam a hátsó alu bakot a légrugóhoz. A héten van dolgom feléd, beirom és utána kikapcsolom neked. Tetőablak meg van még? A számod küld el.
Kedves Tie! Az autószerelő fórumról voltam bátor utánad jönni ide,mert felkeltette az érdeklődésem a válaszod,ezért bátorkodnék itt is kérdezni.
Az alapfelállás az,hogy nem kifejezetten hobbyból trélert rángatok Európa-szerte,nagyrészt olasz barátaimnak-ügyfeleimnek hordok veterán autókat Franciaországból és Németországból (így gyakori vendég vagyok a Francia-Alpokban és a Brenneren)és amikor jövök haza,akkor feldobok valami "itthon is eladhatót". Nyugodtan ki lehet nevetni,ezt a tevékenységet egy 22 éves (kicsit okosított) Ducato busszal végzem,ami 551000 km után is tökéletesen hűséges és megbízható,de sajnos csak 2 tonnát húzhat,így csak max.1700 kg "körüli" autót tudok felrakni a trélerre.Mivel ezt a súlyt már jóformán a középkategóriás autók is nyaldossák,így kell mellé egy olyan vas,ami többet húzhat.Hosszas keresgélés után került a képbe a Range P38 2.5 Td, úgy tudom,hogy ezt személyautóként le lehet vizsgáztatni 3.5 tonnás horogra,javítsatok ki,ha nem így van! Utána olvasgattam-kérdeztem és semmi elrettentőt nem sikerült megtudnom róla( a németautó fanok szokásos "angol beteg",meg csak X5,vagy ML beszólásait inkább hagyjuk). Tudom,hogy előfordulnak elektromos hibák, időnként feladja a harcot a légrugó kompresszor,elreped a hűtőn a műanyag vízzsák. De nincs ellenemre villanyt szerelni, civilben kamion légfék rendszereket javítok,tehát megbirkózok valahogy a légrugóval,a hűtőt,meg szerintem egyszer kell megcsinálni normálisan. Az autó szinte kizárólag csak kiépített úton járna,tehát a terepezésből eredő igénybevételre nem kell számítanom. Az egyetlen,amitől tartok,hogy a régi 2,5-ös BMW motor gyengének bizonyul,ha kihasználom a 3.5 tonnás vontathatóságot,ezért arra gondoltam,hogy 530D motor kerülne az autóba kézi váltóval.A kérdésem a hosszú lére eresztett bevezető után az lenne,hogy javasoljátok-e,amit elterveztem,vagy tök hülyeség,illetve,ha működőképes a dolog,akkor mire kell figyelnem?Előre is köszönöm a válaszokat!
Valaki tudja esetleg hova kellene bekötnöm a távirányító vezérlőjét. A központi zár működik kulccsal, de szerváztam hozzá távirányítós egységet. Lebontottam a kormány alatti részt, de ott van pár lehetőség. :-) Vagy valaki sok köszönömért megcsinálja nekem?
Az alkatrész rendelést itt a fórumon belül szoktuk a leggazdaságosabban megoldani, Johnny Disco kollega szíves közbenjárásával. 1-2 héten belül mindig van közös rendelés, általában a "nem akar még valaki rendelni valamit?" felkiáltásra beindul az őrület. Valakiii?
A nyitóirányú múködik, legalábbis mutatja a rövidzárat ha rányitiok
A záróirányú viszont le se szar, nem csinál semmit.
Ez lehet tehát az ok ami miatt nem lehet EKA módba billenteni.
Viszont kellene info arról, hogy mi van ha középállásban van a kulcs ?
Mert ha nyitóbol visszarakom középállásba akkor a nyitoirányú bekapcsolva marad, csak akkor "nyít" ha záróirányig elfordítom a kulcsot.
Ez viszont szerintem szintén nem jó mert akkor honnan tudja, hogy hányszor fordítom el a kulcsot he egyszer folyamatosan zárva van?
Nem úgy kéne működnie, hogy középállásban mindkettő nyitott és attol függően, hogy nyitom vagy zárom, a megfelelő "zár", de középállásba visszatérve nyit ő is?
Igazad van a rejtésben. Nekem pont a fordítottja kell, a lámpával akarom elrejteni az egyszerű formát.
Itt vannak gondjaim:
Ide felbiggyesztek 4-et, és máris pofásabb a készülék. Az E betű nem érdekel, mert a bekötése plusz egy főkapcsolóval a váltókartól független tolató, oldalsó, meg ez a felső 4-höz.
Az elsőkre meg plusz takaró műanyag, úgy, mint az ADR-es autó vezetéséhez, amin figyelmeztető jelzés van, nem vezethetem üresen sem. De, ha ráhúzom a vijjogóra a zsákot, akkor az már egy sztenderd C-s tgk.
Szóval, mindent csak szabályosan. Ez meg így gusztusos, nincs mit ragozni.
Nem hiányzik az a ház annyira, legalábbis abból a szempontból, hogy ügyesen rejthető (az egyik itteni kolléga, talán Johnny milyen szépen beillesztette a gyári dizájnba a tolató fényét), és a kész házas motyó általában nem E jeles. A csík annyiban királyság, hogy műszaki vizsgán azt hitték, fényvisszaverő csík, így nem stresszeltek miatta, hogy nem homológ. De tény, hogy a házas megoldásnak is vannak előnyei, például az, hogy mostanra jelentősen csökkent az áruk, egy 36 Wattos flood-spot kombót már megkapsz 12 rugóért szállítással együtt, nagyobb tételben hozatva meg még ennél is "olcsóbbabb", illetve könnyebb megoldani a pozícionálás kérdéskörét.
Ebből is látszik, hogy eddig még csak jó kínai terméket vásároltam, nem volt szükség reklámácijóhoz.
Nemsokára villantom a jóáras LED fényszórókat. Így utólag nem bánom, hogy tavaly kimaradtam a csíkos megoldásból. Ott is igazából a ház hiányzott. Na itt lesz ház.
Na lemaradtam a itt jó lökhárító lukazásró pár napja. Nekem is olyan mint a rinyaboynak, ehöz kellenének az előbbi komentben fesoroltak közül legalább kettő :) :) :)
Hátha van valakinek elfekvőben ami engem most érdekelne. D2-hö szeretnék sztíring guárdot, meg fém lökőshöz vonószemet seklihöz. Valakinek esetleg? Nem vagyok elveszve, mielőtt jönne a sok 'ész' :) ha nincs, marad az íbéjj. köszönöm
"A legjobbat Ár/Teljesítmény megtartani, többit visszaküldeni, árát visszaküldik. Mondjuk ez kínai boltból nem játszos, mert kb. kiröhögnek, de itthoni így működik."
Nem röhögnek ki, tapasztalatból mondom. Küldtem már vissza amatőrrádiót meg egyéb műszaki cikkeket, még ők kértek elnézést. 1 hónapja telefontok jött a sárga tesóktól, megírtam nekik, hogy nem jó a méret. Erre küldtek másikat, bemondásra. 10x több becsület (vagy üzleti érzék) szorult beléjük, mint a magyar kereskedők többségébe.
Eddig kb. 600.000 Ft. lett ráköltve és legalább még egyszer ennyi lesz. Átnéztem az overdrive-ot amit vettem igen meg vagyok vele elégedve hibátlan állapotúnak tűnik. Biztos veszek még ettől az eladótól ezt azt ami kell mert az árak korrektek a cuccai meg jók.
Hétfőn beszélek egy kárpitossal hogy mibe fájna ha rendbe szedné az üléseket.
Meg jövő héten ha megjön a fizu egyezkedek a AK komával és rendelek egy rozsdamentes rendszert a kocsira mert a kipufogója eléggé dögrováson van.
Lassan csak összeáll majd. Ősszel alvázat akarok lakatoltatni, horganyoztatni meg a kasznit kilakatolni festeni, és elméletileg a nagyja meg is van. Kell még rá egy 16 os felni meg öt új kerék és akkor komplett is lesz.
Hát.....lássuk csak....vettem két új féltengelyt bele..vettem új kerékcsapágyakat is, vettem egy vadi új kardánt, kicseréltem a hidat, tettem rá új rugókat, új lengéscsillapítókat, új gumik....és búg. De olyan szörnyű kerepelés jön a bolgyóműből hogy az szörnyű.
ÚJ INTÉZETIS TÁRSUNKNAK SEGÍTSÉGRE LENNE SZÜKSÉGE !!!!!!!!!!!!!
A főtengely ékszíjtárcsa és a vízpumpa ékszíjtárcsa közötti feszítő egy aluminium darab amin van egy kis ékszíjtárcsa a felfogatása tengelyre felhúzod és oldalról szorítod rá.Ez feszíti meg a vízpumpa ékszíját!!!!!!13-as csavar fogja
AZ AUTÓ A MOLNÁR PISTIÉ VOLT 3.5 KARBURÁTOROS 1985-ÖS BP-KÖRNYÉKE !!!!!!!!!ELMEGY ÉRTE AZ ÚJ GAZDÁJA MEGVESZIK VAGY KÖLCSÖNBE MERT VERSENYRE KELLENE.MENNE MEGMENTENI A LR BECSÜLETÉT!!!!!!!!!
A június 21-július 6. közötti időszakra tervezett albán túrára az ötből két autó vissza lépett. Akad esetleg oly elvetemült egyén, aki eddig még nem jelezte részvételi szándékát, de érdekelné Albánia, meg a viperák? :)