Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2021.11.03 0 2 32384

RCH-hoz került Lgs 441 és Rs 390 valamint Rgs 391 kocsik kivétel nélkül MÁV-eredetűek.

Előzmény: Balázs1a (32382)
laviolette Creative Commons License 2021.11.03 0 3 32383

Idáig ez leginkább a RO-RSCO kocsijairól volt ismerős, amíg Bokod / Oroszlány erőmű üzemelt, és oda szállítottak szenet.


Előzmény: SÜNÖCSKe (32379)
Balázs1a Creative Commons License 2021.11.03 0 0 32382

Próbáltam visszakeresni, de nem találtam: az RCH-hoz került Lgs és Rgs kocsik többségében / kivétel nélkül MÁV-eredetűek, vagy ennél összetettebb a dolog?

wiesel Creative Commons License 2021.11.02 0 0 32381

Na jó, ha már átakakítás/-építés:

Elképzelhető, hogy 4es korszakból származó Fad kocsi átalakult 5ös korszakbeli Fals kocsivá?

róbertke Creative Commons License 2021.11.02 0 1 32380

Rakják azt még hagyományosan is sok helyen 

Előzmény: SÜNÖCSKe (32379)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.11.02 0 0 32379

Na jó, de ott csak kiborítják őket, mint a talicskát :D

Előzmény: RhB (32378)
RhB Creative Commons License 2021.11.02 -1 1 32378

Innen már csak egy lépés a tiszta Amerika, ahol egy ajtó sincs a nyitott kocsikon (gondola). :DDD (Nagggggggyon kevés kivételtől eltekintve, pl. egyes wood chips szállító kocsik.)

Előzmény: paca664 (32375)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.02 0 2 32377

Elég friss, már egy ajtós Eas-y

 

 

Előzmény: paca664 (32375)
gumidani Creative Commons License 2021.11.02 0 1 32376

Ma reggel is okosodtam egy picit. Ugyanis a 31 55 5375 001- 026 sorozatból eddig csak ezt a gyárban készült képet láttam.

 

A 31 55 5376 001- 100 sorozat több tagjával is találkoztam.

 

 

Érdeklődöm ezekről:

Ezeket személyesen láttam.

 

Ezen a gyűjtött képen látható nagyon kakukktojásnak látszik. 

Előzmény: róbertke (32374)
paca664 Creative Commons License 2021.11.02 0 1 32375

A mai napig zajlik az egyajtósítás pl. Szombathelyen.

Előzmény: róbertke (32374)
róbertke Creative Commons License 2021.11.02 0 1 32374

Jó reggelt: az első RCH Eanos 5375 még 2009 -ben készült, majd két éven belül még 125db; 

 

31 55 5375 001- 026- ig 

 

31 55 5376 001- 100- ig 

 

a két kocsi sorozat felépítménye közt nincs eltérés, csak a futóművek közt, pontosabban a kerékpárok. 

 

Forrás: Tucsi16 

Előzmény: laviolette (32372)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.11.02 0 1 32373

Kevesebb nyílás - kevesebb hibaforrás!

Előzmény: laviolette (32372)
laviolette Creative Commons License 2021.10.31 -1 2 32372

      

Újabban ennyi az össz ajtó? Ezen maximum egy bevásárlószatyorba lehet pakolni. Úgy nézem, a homlokfalak se nyithatók. Igaz, ezekbe a kocsikba rönkfát rakodnak daruval, meg alighanem azzal is rakják ki.

wiesel Creative Commons License 2021.10.30 0 0 32371

Ezek a kocsik hermetikusan védenek a pára "beszivárgás" ellen?

Bár, mint a garázs. Ott is hideg éri az autót, mint a csillagtetős udvaron, csak az száraz hideg. Legalábbis így mondják....

 

Gondolom, a ponyvás kocsikat jobb' szeretik az alacsonyabb önsúlya miatt...

Előzmény: róbertke (32369)
alkotasu Creative Commons License 2021.10.30 -1 1 32370

Nem csak a savas eső. A sima esőtől is rozsdás lesz a vas. Főleg párásabb időszakban.

Előzmény: róbertke (32369)
róbertke Creative Commons License 2021.10.30 0 1 32369

Áruvédelem az időjárástól. 

Annak idején a savas esők káros hatásaival volt teli a Világsajtó. 

Előzmény: rezgaras (32368)
rezgaras Creative Commons License 2021.10.29 -1 1 32368

Bennem is felmerült, hogy miért van szükség a fedett kocsira. Végtére is az acéltekercseket nemigen fogja senki sem megkummantani a sötétben valamelyik megállás során. :-)) Az Audi TT-ket nem véletlen hozták zárt kocsikban...

Előzmény: wiesel (32366)
RhB Creative Commons License 2021.10.29 0 0 32367

Köszi szépen! :-)

Előzmény: róbertke (32365)
wiesel Creative Commons License 2021.10.29 -1 1 32366

Jahh, mávos teleszkóp kocsiról érdeklődtek... Csak mert rögtön beugrott nekem a DB-féle Shis. Tényleg, mi határozza meg, hogy a tekercseket szabadon, ponyvás vagy acéltetős kocsin szállítják?

Előzmény: róbertke (32365)
róbertke Creative Commons License 2021.10.29 0 4 32365

A teleszkópos kocsik története 1997 június közepén kezdődött, amikor három vállalat (Dunaferr Rt., MÁV Rt., Ganz-Hunslet Vasúti Járműgyár Rt.)

szerződést írt alá a korábban nehéz, harci járművek szállítására alkalmas Slmmps (még korábban Rmms) lengyel gyártású pőrekocsik átalakítására. 

 

Az acél szerkezetű, teleszkóptetős, különleges építésű lemeztekercs szállító teherkocsikból 60 darab készült,

20 darab a Shimms típusból és 40 darab a Shimmns típusból. 

 

A kocsik ütközők közötti hossza 12,24 méter a királycsapok távolsága 7 méter, a kocsik önsúlya 25 tonna.

 

A pőrekocsik átalakítása és a lemeztekercsek szállításához szükséges „belső bölcsők” kialakítása, a homlokfalak és teleszkóptetők a Dunaferr Rt. alapanyagainak felhasználásával készült. 

 

A Ganz-Hunslet Rt. 1998 január elején kezdte meg és 1998 november közepén fejezte be az átalakításokat.

 

A mai napig rendszeresen közlekednek a hazai és nemzetközi vasútvonalakon, legtöbbször irányvonatokban, ritkábban vegyes tehervonatokban.

 

A kocsik végigélték a felirat változásokat, így létezett (létezik) belőlük MÁV, H-MÁV, H-MÁVC, H-RCH jelű is.

 

Előzmény: RhB (32363)
róbertke Creative Commons License 2021.10.29 0 1 32364

RhB Creative Commons License 2021.10.29 0 1 32363

Egy barátom kérdezi a MÁV Shimmns (Teleskop Haubenwagen :D) kapcsolatban:

 

Ezek mikor közlekedtek, mennyi volt belőlük?

Csak Ganzzugban jártak, vagy vegyesen más típusokkal is? Esetleg más kocsikkal.

Braumüller Creative Commons License 2021.10.28 -1 2 32362

      

rezgaras Creative Commons License 2021.10.27 -1 3 32361

"Mit csinál egy ilyen rakomány ívben?"

 

Annak már mindegy... :-((

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (32354)
róbertke Creative Commons License 2021.10.27 0 2 32360

wiesel Creative Commons License 2021.10.26 0 0 32359

Utólag nézve a fotósorozatot, igen. Másképp nem is lehet(ett). De megoldották, működött.

Előzmény: V63-017 (32358)
V63-017 Creative Commons License 2021.10.26 0 0 32358

Gondolom kitérőkön lépésben haladtak vele (meg amúgy sem valami gyorsan).

Előzmény: wiesel (32356)
Felek Ferenc Creative Commons License 2021.10.26 -1 2 32357

ISTVÁN gőzmozdony 3 tg. pőrekocsin

Előzmény: RhB (32351)
wiesel Creative Commons License 2021.10.26 0 0 32356

Előzőekhez csatlakozva én is kiváncsi lennék erre. Bár úgy gondolnám csak az első kocsin vinné a vezérlő teljes súlyát. A második csak védőkocsiként funkcionálna. Másként el nem tudom képzelni váltókörzetben a kígyózó mozgást.

 

Robertke: egy "hosszabb" forgócsap-távolság esetén ez is oké. De olyan esetben, ahol 1,5-2 méter max a táv a két belső tengely között... vajon működne? S gazdaságilag megérné eme megoldás?

 

RhB: Mk48 kontra Ge6/6 súlya.... :D :D :D

Történetesen nekem is van egy DB BR181-es, s szeretném, ha saját kerekein járna... :D :D :D

Előzmény: 8601301 (32352)
zut2020 Creative Commons License 2021.10.26 0 0 32355

Nem biztos, de úgy látom hogy forgózsámolyokon van. 

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (32354)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!