Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Mivel mindkét ponton alacsony a feszültség értéke, így nem gondolom, hogy a kábelköteg hibája lenne. Legalábbis nem az, ami a főtengely jeladóhoz megy.
A kábelkötegen nincs jele sárülésnek, és ezt azért is kizárnám, mert a kábel mindkét végén ugyanazt a feszültséget mérjük. Vagyis a jeladó csatlakozóján a motor mögött, és a motorvezérlő nagy csatlakozóján is már ez az érték indul el. A motor testkábel hiba miatt az önindítóval és más egyéb elektronikus eszközökkel is gond lenne, de ezek úgy tűnik, jól működnek.
Tapasztalt öreg rókák véleményét és segítségét kérem.
A 2,4-es projekt lassan halad, és a motor még nem indult be.
Előzmények: Az eladó (aki már nem az autó eredeti gazdája volt. Már ő si úgy vette/cserélte, hogy nem indult a motor) Nagyon hozzáértő "szakemberekkel" javíttatni akarta. Az első reakció a szerelőtől: "szar olasz"
Hasra ütésre cseréltek alsó holtponti jeladót. (nem került be teljesen a helyére a jeladó)
Vezérműtengely jeladót (HAL jeladó)
Kopogásérzékelőt
És végezetül motorvezérlőt ( csak önmagában...)
Itt gurult el a gazda gyógyszere a már kb 70 ezer Forint kiadásnál még mindig tanácstalan szerelők láttán.
Az autót hazahúzta és leállította az udvaron. Így hoztam haza trélerrel.
Hibakód kiolvasása után egyértelműen a főtengely jeladót írta hibának ("fordulatszám jeladó"). Majd a lelkes ifjú villamossági szerelőm ezt gyorsan fel is fedezte, hogy csak a helyére kell tenni, és már rendben is van. A hibaüzenet el is tűnt. Kaptunk helyette újat. "henger beazonosítás"
Ha jók az információim, akkor a főtengely és a vezérműtengely együttes jeléből azonosítja a hengereket. Vagyis a dugattyú helyzetét.
HAL jeladó gyanús volt, de azt az előírt tesztel ki is derítette, hogy jól működik. Pedig már cserélni akartuk. Főleg, hogy van polcon ebből is bontott... :) Stekkerek állapota ellenőrizve. Feszültség ellenőrzés közben derült ki, hogy a főtengely jeladóhoz csak 1,37V érkezik. Ha jók az információnk, akkor 5V helyett. Ez a HAL jeladónál meg is van. Hárompólusú csatlakozó két szélső lábán (+ / -) 5V. A középső pedig a vezérelt visszamenő jel kellene legyen. A csatlakozó és a vezeték ki lett zárva, mert a motorvezérlőtől is ugyan ezek a feszültségek indulnak.
A motorvezérlő hibát is kizárnám, mert a hasraütésszerűen kicserélt eszköz is ugyan ezt a hibát produkálja.
GT-vel egyeztetve ő testhibára gyanakszik.
Egyenlőre nem fedeztünk fel testhibát, de még lehet csak átsiklott a srác rajta.
Valakinek valami ötlete? Esetleg találkozott már valaki hasonló hibával?
Köszi, majd kiheggesztem és meglátjuk mi vele a baj. Ma voltam szakinál, alánéztünk a motortartó bakoknak. A probléma inkább logisztikai jellegű lesz: a bakoknak ránézésre nincs bajuk. Helyette a szelepfedél tömítés már csereérett, illetve a motor-váltó között is nyomja ki az olajat. A lendkerék ránézésre nem olajos, az olajteknő sem, csak a két alkatrész között az alsó felén.
Ránézésre nem vállalja a szétszerelést, ott van a bölcső, stb. Másik szerelő ismerősöm is Toyotákra van ráállva, viszont versenyzés miatt van ismerettségi köre, aki tudna szelepfedelet szinterezni. Magyarán a váltóbontás maradna Fiatos szakira.
Illetve a kormánymű jobb kerékbe csatlakozó rúdján levő porvédő izé látványosan hosszabb, illetve meg is van tekeredve, abból is jó lenne egy új.
De volt pozitív is a napban: a három, vezetőoldali zárt rögzítő begyógyult csavarból kettőt sikerült kicserélni, már csak egy nem hajlandó megadni magát Newtonnak, illetve az anyós oldalon is van egy, amit már félig szétfúrtam.
Ezen kívül hazafelé vettem a Praktikerben egy 17-es crova fejet (valami jobb minőség), tökéletesen illeszkedik az ablaktörlő karba. Régebben egy drágább kerékkulcsot vettem, aminek az egyik szárára rá is lehet applikálni. Úgyhogy a tűzfal környékét is ki fogom tudni dzsuvázni.
OK, akkor kiveszem. Egy éve volt kivéve, akkor az összes izzót cseréltem. Nem hinném hogy azokon lenne valami égésnyom, mert csak márkás Osram és GE került bele.
Üdv!Mivel az elkövetkezendő 1 évben elhalálozik a kuplungom egy haver ismeröséttöl sikerülne beszereznem.egy vadiúj kuplungszettet igaz kinyomó nélkül a bolti ár töredékért. IDÉZEM"A társcán a következő felirat látható B565 szerkezeten 230 DBU4850 tárcsa átmérő 230mm fogak száma 20 így szerintem könnyebb beazonositani.Neten én a következő tipus jelzést találtam VAL 801977/b ".Ez egy 145(7) lovas Mareara lett volna feltéve.
Egy kérdésem lenne. Nem zárt a bal hátsó záram. Csak kerregett. Kicseréltem benn a motort, kb. 2 napig jó volt, most semmit nem csinál, csak kerreg. De ha bezárom kézzel, és ráriasztok, akkor is kerreg benn a motor. Vezérlő hiba, vagy zárszerkezet?
Ez hatalmas szívesség lenne tőled és aligha tudnám viszonozni.
De ha mégis komolyan gondolod (és persze miért is ne tennéd, különben nem ajánlottad volna fel), akkor, ha nem sikerül eladni az autót a jövő hétig, élnék a tárolás lehetőségével.
Jelenleg van egy vevőjelölt kolléga Szekszárdról és remélem sikerül majd nyélbe ütni az adás-vételt, de mindenképp megnyugtató, hogy ha minden kötél szakad, akkor nálad ideiglenesen elhelyezhetem az autót.
A részleteket pedig szerintem meg tudjuk majd beszélni.
Nekem a két garázsból az egyik üres. Ha nem oldódik meg a dolog az utazásodig, nyugodtan tárolhatod benne az autód. Mutogatom szívesen az érdeklődőknek is. 45km Pesttől.