Tudom, de annál idegesítőbb nincs mikor a tömött bevásárlóközpontban nem tudom az autót bezárni, mert a központi zár szarakszik. Eddig mindenki akihez vittem méregetett, cserélgetett és a kezüket szét tárták és mondták, hogy fogalmuk sincs hogy mi a baja, Ezért ha valaki tud segíteni örülnék neki, meg a többiek is akinek u.e. a problémája. De igy legalább az autót be tudom zárni!!!!
Úgy látom ez gyakori probléma a xsaráknál, én nagyon egyszerűen rövidre zártam ezt a dolgot, nekem is a jo-i, és a csomagtartót nem zárta le. a megoldás számomra az volt, az jo-i zárat kikötötötem a központi zárból, a csomagtartóban vettem új zárat, de azzal se müködött, ezért ezt is lekötöttem, vezetékkel az utatéstérbe vezettem egy kis csengőkapcsolót és ezzel lehet nyitni a csomagtartót. igaz igy a jo-i ajtó csak belülről nyitható és zárható, a csomagtartó pedig a kapcsolóval. a többi zár (ami eddig is jó volt) a központi zárral. senki nem tudta, hogy mi a a baja.:(
...még nincs két hónapja hogy ebben a 53774 számú hsz.-ben leírtam az én történetemet ugyanerről a problémáról fotóval megspékelve ... valószínűleg ugyan ez lesz a megoldás ..
A 2003-as nagy becsben tartott Xsara-mban (Sárika) a külső hőmérséklet a kijelzőn kb. hét fokkal kevesebbet mutat mint a valós hőfok és a jobb tükör fűtése is mintha felmondta volna a szolgálatot, a biztosítékok rendben vannak. Az imént említett két probléma egyszerre ütötte fel a fejét. Nem tudom, hogy van-e köze a kettőnek egymáshoz. Ha valaki találkozott már ezekkel a problémákkal, vagy csak egyszerűen tudja a megoldást, akkor az orvoslati javaslatokat szívesen venném.
Elnézést, de azért nem írtam be a problémát, mert korábban már megtettem itt a fórumon, és nem érkezett rá válasz vagy észrevétel.
Bemásolok ide egy email-t, abban elég jól leírtam a problémát:
"
2001-es Citroen Xsara-n központi zár problémám van, véletlenszerűen nem engedi bezárni az ajtókat, vagy épp nem nyitja ki valamelyiket a központi jelre. Ha megmakacsolja magát, akkor mindkét első ajtó függetlenül kezd működni. Szinte teljesen kaotikusan. A hibát tetézi, hogy az autóban olyan biztonsági funkció van, hogyha valamelyik ajtót hibásnak érzékeli, akkor kinyitja az összes többi ajtót (már amelyiket tudja), vagyis nem engedi lezárni az autót. Ha kézzel lezárom az összes ajtót, gyakran néhány perc múlva magától kinyitja valamelyikeket.
Szerelőknél amik történtek eddig:
- Az összes ajtókábel ellenőrizve lett egy autóvillamossági szerelőnél, állítása szerint mindegyik vezeték jó. (elvileg...)
- A központi zár vezérlő panel ellenőrizve lett, az helyesen működik az autóvillamossági szakember szerint (szintén elvileg...)
Persze az nem opció, hogy lezárom kulccsal a két első ajtót, és kézzel a két hátsót, mert néha pár perc után automatikusan kinyitja a hátsókat. Képzelje el, milyen jó, amikor sietnétek valahova, és nem tudom sehogy lezárni az autót. Az utcán meg röhögnek, hogy össze-vissza zár az autó... én meg futkározom körülötte mindig másik ajtót próbálva.
Márkaszervizben olyan árat mondtak, ami az autó vételárának felével vetekszik (vezérlő, 4 ajtózár, 4 ajtókilincs, ajtókábel csere, és ez együtt mind)
Eddigi megfigyeléseim: Nyitás-zárás működik jól adott esetben, majd a következő nyitásnál az anyós ülésnél már nem nyitja az ajtót, úgy, hogy nem lett egyik ajtó sem kinyitva, tehát a vezetékek az ajtóban nem mozdultak meg, hogy érintkezési hiba legyen. A központi egység hibáját is kizárnám, mert az minden esetben ad jelet az ajtóknak, ezt kimérte egy villamossági szakember (feltételezzük, hogy megtörtént). Az ajtóban lévő zárnak nem hiszem hogy baja lenne, hisz kulccsal működik a lezárása, csak nem minden esetben van hatása a központi zárra (mintha független lenne az ajtó, nem ad semmi jelet magáról, néha meg teljesen jól működik). Viszont a központi világítást mindegyik kapcsolja fel és le, tehát azt érzékeli az autó, hogy be van csukva mind a négy ajtó.
Megpróbáltak, hogy az összes zárat és ajtózsanért beolajoztam. Akkor 1 napig működött, de másnap már szintén előjött a probléma. Hogy van-e köze az olajzáshoz, vagy csak épp véletlen volt, hogy működött, azt nem tudom...
"
Eddig a leírás.
Egyébként elég hangosan működik a zár, ez minden xsara-nál így van?
Van esetleg ötletetek? Már az is jobb lenne, ha ki lehetne valamivel kapcsolni a központi zárat, és csak kézzel, és kulccsal zárnám az autót... fele ennyi bosszúságot nem okozna.
Xsara II, 2001, 1,4 8V. Óra szerint 150000 km van benne. Motorféknél furcsa, zörgő, de halk hangot hallani a váltóból. Üresben és gyorsításkor, ill. folyamatos haladáskor nincs hangja. Olajcsere volt, de nem javult. Mit javasoltok? Érdemes szétszedni vagy inkább bontott. Váltókódot hol találom?
1 es xsara klímáshoz hűtőventillátor ingyen elvihető. Dupla lapátos, a keret jo, de csak az egyik ventimotor van meg, a másiknak csak a lapátja, a motor ki lett szedve. Vannak benne relék is. Ha valakinek egy motor kell vagy a keret törött arra jó lehet. Van még két első ülés is annak darabja 2000.
Én 90ezret raktam a sokat emlegetett Xantiámba ~2év alatt, teljesen jól bírta, pedig nem egy megkímélt előéletű példány és én sem igazán dédelgettem.
Olajcsere sokszor (+levegőszűrő!), 1x cseréltem vízpumpát mert folyni kezdett, hosszbordás részen kellett szíj, görgő, meg futómű/fék és persze a gumik.
Az értékvesztést és a - a korábbiakhoz képest, egy adott időre számítva - megnövekedett szervízköltséget kell belekalkulálni az egyezkedésbe.
Próbálj meg minél többet kihúzni a cégből a kocsihasználatra, vagy egy céges verdát :D
Sok kilométerrel amúgy sem lehet jól eladni autót. A galantomat 360000km-el árultam, ez mindenkinél kiverte a biztit. Jobban örültek volna 120000-nek. Nyilván annyi van egy 24 éves kocsiban...
Nekem a Xantiában bőven 500e km van, (igaz dizel) és köszöni jól van.
Az autópályázás a legkímélőbb használati forma a motor számára, az olajcserékre kell odafigyelni. Önmagában a kmóra állás semmit sem mond el az autó előéletéről.
Szerintem nincs ilyen fix km állás, hogy na mostmár akkor többet sehova semmit és nem is lehet rendbetenni.
Mindent el lehet adni, kérdés hogy mennyiért. Ezzel számolni kell.
Lenne egy furcsa kérdésem. A munkahelyem arrébb költözik, és olybá tűnik, hogy minden nap Székesfehérvárra kéne járnom Újpestről. Az út oda-vissza 150 km (ebből kb 100 km autópályán). Havi szinten kb 3.500 km menne bele a kocsiba, ami egy év alatt legalább 40.000 km-t jelentene. Jelenleg 180.000km van a Xsarában (1.6 16V SX).
Szerintetek ilyen használat mellett hány évig tudna még gazdaságosan üzemelni az autó? Úgy értem, h van-e valami "hatótáv", vagy km állás, ami után a javítása már nem érné meg?
Jelenleg a műszaki állapot rendben van, minden fontosabb dolog ki van cserélve/meg van javítva. Vajon el lehet-e adni 200-250-300.000 km fölött járó Xsarát, akármilyen jó is az? :/
Nekem most volt hengerfej tömítés csere (nem ez miatt), de utána is így mutatja a hőfokot. Szerintem az óra hibája, mert az évek során minden lett cserélve, termosztát, gombák - mindhárom, és vízpumpa.