igen, viszonylag jól meg van oldva, már a lehetőségekhez képest. pl. a belsejében minden be van vonva műgyantával. ha forrasztani akarsz valamit, akkor először le kell szedni ezt a réteget.
én is paráztam tőle, de amikor láttam hogy van megcsinálva, kicsit megnyugodtam. persze azért nem kisértjük a szerencsét ha nem muszáj. szerintem akkor rizikósabb a dolog, ha már meg volt bontva , vagy bütykölte valaki.
Azért nem látott még hengerfejes P38-at mert ez is egy ostoba legenda!
Semmivel sem lesz előbb hengerfejes mint bármelyik dízel amelyiknek hidegen vagy túlterhelve kitiporják a szemét!
Nincs még egy P38 amelyik annyi vizet bukott ki és annyiszor lett megmelegítve mint az enyém,amikor hűtésgondokkal küszködtem,aztán mégsem hengerfejes!
Nekem van egy "rossz" záram,kihalt belőle a motor és kellett belőle az egyik mikro kapcsoló is.
Mihez kellene?
Mert azért nem válnék meg tőle,mert a másik kapcsoló jó benne és kellhet,meg kellett már róla műanyag köcöllék is.
Hogy ne lenne, csak ugye nem véletlenül különbözik a 10-es meg a 24-es kulcs belső mérete mellett a külső (!) mérete is. Próbálnának meg vele Sztenliék mondjuk Mazda adagolót, Subaru lengéscsillapítót, Mitsu izzítógyertyát vagy Toyota önindítót szerelni, aztán rájönnének, hogy pl. még a 17-es kulcsból sem mindegy, melyikkel támadod a 17-es csavart. A Tie kaliberű felhasználókra gondolva pedig további problémát jelenthet, hogy ha eltöröd az egyiket, akkor eltörted mindegyiket. :)
Köszönöm szépen a hozzászólásokat pro és kontra! Ezek fényében úgy gondolom, ha korrektül megcsinálom,amit elterveztem,nem ér majd csalódás. Én a magam részéről maradok inkább a P38-nál,valahogy számomra megnyugtatóbb fogatot tudok vele magam elé képzelni,mint egy Discovery-vel. Sokszor a szerveknél az is számít,hogy milyenek az arányok,ha nagyobb darab a vontatóautó,már eleve kevésbé kötözködnek a súllyal. A másik dolog,nem tudom ugyan,hogy a 300-as Discovery-ben miféle származék a motor,de a régebbiekben úgy tudom WM gyártmány,az meg finoman kifejezve nem a motorgyártás himalájája...
A trélerek,amiket húzgálok,meglehetősen hosszú háromszöggel vannak megáldva,a Ducatoval 11 méter hosszú a cucc, kint a kisvárosokban,mikor be kell tolatni egy-egy helyre nem egyszer kell derékszögben betörni a szerelvényt,hogy beférjen.
Akkor most megfelelő alanyt keresek, elsősorban Olaszországban,azután elkezdem építgetni a technikát. Ha valami gondom van szívesen fordulnék továbbra is hozzátok,mert úgy látom az itteni topiclakók nagyon kedves, segítőkész emberek.
Én meg mekánikus adagolóval elvagyok oszt csókolom...egy változó geometriájú turbón azért mostanában megint gondolkozom...semmi nagyot nem akarnék csak annyit hogy 1300körül legyen erő ne 1700-1800után..
Én is nagyon féltem ettől a beázástól.Aztán amikor megmerítettem a Szamosba és az anyósülésnél állt a víz(:O)féloldalasan bugyborékolt a kis drága szóval kijöttem Pista ajánlotta álljak vele féloldalasan hagy jöjjön már ki a vizecske...Na szóval kijött az autó meg annyit mondott húúú ez vizes volt pöccröfff semmi computer baj.Pista szerint azért elég jól vízmentesítik azt.
Ezt csak azért tudom alátámasztani mert az anyósülés víz alatt volt:O)
Anno mikor harmadjára itattam meg a motort...azt nagyon nem szerette....elvittem a szomszéd faluba a szerelőhöz...korrekten megvettünk bele mindent ami szétment benne...csak az alkatrészek nem kevésbe kerültek még Icus is beszállt a költségekbe(ez ám az asszony).Na szóval segítettek beszerezni az alkatrészeket Sz.Pista,Dávid stbstb a hengerfejet totál kinyírta a víz meg a dugattyúkat stb.na motor összerak de nem jó.Elvittem Ádámhoz.motor szét az utolsó csavarig.A hengerfejet szakember koppra felújította ,nem csak síkolás ...új kamrák szelepek....
Utána összerakták is azóta kopp kopp megy teszi a dolgát.2,5 hónap 8800km
És valóban itt a környéken sem tudnék 2.5td bömöst aminek megadta volna a hengerfej magát...
nem tudom. igazából lehet hogy nekem is szét fog kelleni szednem, mert mostanság főleg nagy melegben meghülyül és kapcsolgat fel meg le. csak az a gond, hogy mostanság megint hirtelen kicsit sok apróság jött össze mind a két kocsinál, és a hátam közepe sem kivánja szétszedni a zárat amíg tényleg nem lesz muszáj
Most szivat, de igazából a legnagyobb ellensége szerintem a jobb1 beázása. Szinte minden lényeges kábel itt megy a BECM -hez aminek nem tesz jót a víz.
De ha egyszer megcsinálod sokáig jó. De oda kell figyelni rá.
Én nem tudom , de Szijjártó Pista azt mondta, hogy még nem sok BMW motort hengerfejezett. Lehet, hogy nem hordtak hozzá eleget, de az is lehet, hogy csak az lesz hengerfejes amit szétaláznak.
András nyomja neki de hengerfejről nem nagyon írt az elmúlt pár évben, pedig az ő gépe se fiatalodik.
Azt tudja valaki, hogy az ajtókapcsolóknak középállásnál mit kell produkálnia ?
Árpi ?
Tölcséres ha jössz szólj előtte mert az ODBC csatlakozóból a beázás miatt kirohadt egy kábel az vissza kell forrasztanom de állandóan esik és nem nagyon tudtam vele foglalkozni.
PD elemeket már egész normális áron lehet venni, de ha gyárit vesz, akkor is lehet, hogy jobb árban jön ki, mint az 530D megvételével, korrekt befaragásával.
De egyébként a V8 egy profi gázzal tényleg jobb, mint akármelyik dízel, csak nem biztos, hogy gazdaságos. A V8 az ilyen plusz terhet sokkal rosszabbul tolerálja fogyasztásban.
Egy 300tdi terepen 1 literrel, vagy max 2-vel fogyaszt többet, mint aszfalton. A V8 10-zel. Vagy akármennyivel.
Nem az erejével van a P38 dízelével a bajom, hiszen mondom, a 113 lovas 200tdi-vel is tökéletesen lehet húzkodni nagyot, a 300tdi-vel meg bőven tökéletesen. A P38 dízele sem gyenge, viszont sokkal kevésbé bírja a nagy hosszútávú terhelést. 10-15 éves korára mindegyiket hengerfejesre főzték, azokat is, amelyikkel nem vontatott senki semmit.
A TD5 sokkal-sokkal, összehasonlíthatatlanul jobban tűri az ilyesmit.
azért az sem mindegy, hogy merrefelé huzigálod azt a 3,5 tonnát. nyugat felé komolyabb és hosszab kaptatók is vannak ám.
a sima P38 dizel nyilvan gyengécske egy kicsit, de egy kis plussz erő megoldható, és akkor már másként muzsikál. mondjuk én nem cserélném le a benzint, de mint mondtam, sokan használják.vannak szempontok amiket mindenkinek saját magának kell eldöntenie, és én ha 3,5 tonnát húznék, akkor minden plussz centit nagyra értékelnék a tengelytávban és az utánfutónál is.
4. Pontként annyit fűznék hozzá, hogy pénz. (: Meg még több pénz (:
Szerintem önmagában az auto üzemeltetésének a kölcségét is sokan alábecsülik.
Diagnosztika nélkül mit lehet rajta javitani? Fűtést? Légrugót? Sokan még az EKA kódról sem tudnak /kikapcsolhatóaz immo is/. Kézikönyv??? Mi az??? Fele megoldás benne van. Ja és kihez viszi bütykölni?
Én elégedett vagyok az enyémmel, jó a 3.0d motorral. Ha pedig baja van az autonak buxtárca kinyit, alkatrész megvesz, beszerel és működik. Sok esetben nem érdemes buherálni a végén többe kerül.
Goodyear Wrangler MT/R 235/70R16 4 darab eladó. 2013.22. heti gyártás, az autón 6 hónapig volt fent, ez alatt kevesebb, mint 1000 km-et futott, hibátlan. A garnitúra ára 100.000Ft, csak egyben eladó.