Na és mi állítja vissza a kitörlődött értékeket? Mert az odáig rendben van, hogy újra indul,és beáll az álltalános adatokra. Node a teljesítmény optimális,és maximális kihasználása miatt történt lapitopis szervíz cd progival,a futópadon történt finombeállítások törlődnek. Lehet vinni diagnosztizálásra nem kevés loviért.
Dehát van akinek döcögősen is jó,és utánna meg panaszkodik,hogy millyen sz..ul menő járgány.:-))) Esetleg a kilóméteróra is elállítódik,sokat zabál,nem pörög,nem húz,Neadj isten a központi zár,indításgátló nullázódik,stb.
Ezt olvasva nem csodálkozom miért áll csálén ennyi autó lámpája. A lámpatest vetítési képe _/ _/ alakú, hogy az útszéli táblákat megvilágítsam vagy jobbra kanyarodáskor beláthatóbb legyen merre is mész. A vízszintes részeket egy vonalba kell állítani, különben egyrészt vakít, másrész foltos lesz a megvilágított rész. De mindig van aki okosabb, mint az a sok hülye mérnök az autógyárban... És mikor megmutatják miért rossz, akkor még jön az agresszív kismalac féle: "kuss, én így szoktam leszállni" hozzáállás.
Nagy szerencse, hogy nem vagyok rendőr, ezzel kezdeném.
Ok rendben van. De én továbbiakban is így használom,sőt nappal a finombeállítási tekerőgombot 4es pozícióban is használom. Nemakarom senkinek a szemét kisütni.:-))
Találtam egy műszaki vizsgás oldalt is, ott is láthatod, a H értéket mindkét lámpára azonosan értelmezik, nem adnak meg oldalankénti adatokat külön-külön.
Sajnálom, de a gyárban mindkét lámpát azonos magasságba állítják ( igaz, olvastam használtautó katalógusban panaszként rosszul beállított lámpákról ). Ez az általános autóipari norma.
Itt van a Swift szervízkönyvből, hogy milyen a gyár által megadott vetítési kép ( de az összes Suzuki szervízkönyvben a régi Swifttől a Splash-ig ezt látni ). Mint látható, nincsen külön H érték bal és jobb lámpára, azonos magasságba kéretik állítani mindkettőt. Lehet, hogy távolra nézve úgy tűnik a két lámpa fénykévéjének összeolvadása miatt, hogy jobb oldalon magasabb, mert a jobb vízszintes részére rávetül a bal felfelé húzó jobb fele, és így az út széle felé nagyobb fénytömeget látsz, míg bal szélen látni a bal vízszintes részét is. De külön külön pont egy síkra kell belőni őket. Nem csak a Suzukinál, minden autógyárban.
Régen, amíg nem műszerrel állították külön lámpánként a meósok, hanem simán leereszkedett az autó elé egy nagy tábla, arra az ábra szerinti azonos sík volt mindkét oldalra bejelölve, amire a lámpákat be kellett lőni függőben.
Ugyanis nagyon sok helyen előfordul többsávos közlekedés, és nem biztos, hogy jó, ha te a belső sávból kisütöd a külsőben haladó szemét a tükörben a magasabbra állított jobb lámpáddal.
Sajnos sokszor hallani a szakiknál is elterjedt tévnézeteket, lehet, hogy te is onnan hallottad.
Nekem is 2006-os gépem van. Tavasszal kellett akkut cserélnem,mert 2x bikáztatnom kellett. Elmentem az akkukereskedőhöz,találtam megfelelő áron. Mondtam fizetek,és viszem,majd kicserélem. Kérdezte van e pufferakkum. Kérdeztem az meg minek. Ő megkérdezte,ha kiveszem a tápellátást,mit szól hozzá a fedélzeti compúter?
Egyszóval segített ott a boltnál kicserélni.
Akkurögzítés ki, a szivargyujtónál,illetve a helyén csatlakoztatta a puffert,gyujtás bekapcsolás után a saruk levétele,régi ki,új be,saruk vissza,motorindítás,puffer kihúzás. Motor leállítás,akku berögzítése. Az akkus hozott valami műszert, mérte a töltést,és az indításnál fellépő feszültségesést. Áment mondott rá,és így mán indulhatott a jótálás is. Nálam a középen lévő óráknak a tápellátása közvetlen az akku sarura van kötve. Az időmérő órából ki is esett 15 perc,amit utánna kellett állítani.
Az akkuban mindíg marad akkora feszültség,hogy a compútert életben tartsa. Nemszabad kivenni,ha másnem bikával kell elindítani.
Miért akarsz rajta állítani? A jobb oldali fényszóró magasabbravan gyárilag állítva,hogy a padkán haladó járművek,emberek hamarabb láthatóak legyenek,de a szembe jövő forgalmat ne zavarja. Sok barom a baloldali lámpát hozzáállítja jobbhoz. A szembejövő meg vakuljon. Jól megis büntetném őket.
Ékszíj-problémával kapcsolatban kérdeznék: egy ideje nyikorog az ékszíjam, egy ideig használt a csúszásgátló spray, de most már mindig csinálja, arra gondoltam, hogy ki kellene cserélni. Viszont mintha itt olvastam volna, hogy valakinek a csere ellenére nem szűnt meg a nyikorgás. Ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Valamint szervizbe kell vinnem ékszíj cserére és ha igen, kb mennyibe kerül egy ilyen beavatkozás?
A jótállás (garancia) jelenti, hogy a Suzuki Zrt bizonyítja, hogy Te nem megfelelően használtad az autót.
A szavatosság jelenti, hogy a neked kell bizonyítani, hogy a leírásnak megfelelően használtad az autót (pl.: megjelentél átvizsgáláson, cseréltél olajat stb.).
Nézd meg mit ír a szervizkönyv, és a pecsétek rendben vannak-e.
MAx. fogyasztóvédelem, mert nem tudom, melyiknél van, hogy mintha nekik be kellene bizonyítani, hogy a te hibádból történt. Talán ez a gari, a jótállás meg fordítva, hogy neked kell bizonyítani.
Mert azt sem tudom, hogy ő a szalonban egy főnökére utalt, vagy a gyárra. Persze, megpróbálnak mindkét helyen költségminimalizálásra játszani, meg biztosan megalapozta már pár tulaj a nézőpontjukat, de így nem szabadna elintézni, hogy meg sem nézik.
Szóval meg kell nekik mondani, hogy hová mész, de azokat is felhívni, hogy mit lehet tenni ezen esetben.
Meg ott kell ilyenkor az ellenvetést jegyzőkönyvezni, mert az eljárásuk, hogy nem az, de már beírták, nem tolerálható. Legalábbis szerintem, de ezt csak tényleg külső segítséggel tudja elérni az ember, csak a többség ilyenért nem hív ügyvédet, meg fogyasztóvédőt, nehogy a végén az egész többe legyen, mint a lámpa.
régen voltam, mert sok az ügyezés mostanában melóban de most írnom kell, mert kell, különben felrobbanok.
Szertném ha kkn kolléga különösen nagy füllekkel nézne. :o)
2 hete elkezdtem unni hogy a jobb első lámpabúrám kb 1 éve be van párásodva és az Istennek sem akar kiszáradni. Próbálkoztam házilag hajszárítózni stb, aztán meguntam. Mivel idén jár le a gari így gondoltam begurulok a hozzám most legközelebb eső Duna Autóhoz Óbudán, hogy majd ott megnézik, legyintenek hogy "na a hülye" és kicserélik. Ez úgysem tétel és még okosban el is adják az enyémet miután kitakarították. Mert ugy ez Magyarország. Ha már bementem tettem először egy erőtlen próbálkozást az ülésem bal oldalán lévő szívacs széthullásból adódó csere megpendítésére is. ( Sport 2008-as)
Nem fogjátok elhinni, de az ülésre kapásból igent mondtak, pedig ezeket mindig minden hülye indokkal visszadobják hogy " a farmer zipp-zárja" meg " tépőzár" csinálja ki és nem szokták cserélni. Na mindegy, ez sima ügy volt.
Ellenben a lámpára azt mondta ( az egyébként nagyon szimpi munkafelvevőnek) a mindenható garanciálisan bólogató vagy nem bólogató fantom Úr, hogy az tuti megolvadt mert nagyobb izzót raktam bele, és ő ezzel a továbbiakban nem is foglalkozik, mert ilyenkor mindig visszacserélik a tulajok a garis szemle miatt és különben is ez egy Sport amik mindig szénné vannak tuningolva meg fémbetétes szőnyegek vannak benne, és ez nem járja.
Sokan ismertek innen, és az autómat is. Szerintetek mennyire gurult el a gyógyszerem? Mondta mindenzt úgy hogy nem látta az autót, találgatott és megvétózhatatlan amit mond. Ha bemegyek egy másik kereskedésbe bárhol az országban az ügyem ugyanannál a faszinál dől el akkor is.
Ugyan kkn ki ez a ""finom Úr"" ( nem név szerint feltétlenül) de érdekelne hogy a jelenlegi helyzetben amikor alig tudtok autót eladni akkor mennyire örülne a gyár ha ezt megírnám nekik hogy van náluk egy ilyen biznisz gerjesztő pasas? A második Suzukimat fogyasztom 2005 óta, de a múlt héten elég erősen elbizonytalanodtam. Az ugye már csak hab a tortán hogy a jelenlegi 3 milla körüli alapár sem fogja a meggyőzésem irányába terelni a suzukit.
Gondolkodom fogyasztóvédelmen is, és bármit megteszek. A röhej az az hogy ajánlottak bent 40e-ért új lámpát és ha zavar a pára akkor cseréltessem ki. :o)
A végén jó fej volt a munkafelvevő és kiszedték, megnézték, közölte hogy nem pára hanem bemattult. Mondom az király hogy kiderült hogy semmi közöm hozzá, de akkor miért nincs csere. Azt mondja mert már egyszer lejelentette és dokumentálva van hogy megolvadt. Ez kéééééész. Kik dolgoznak ott?
Az indulat nyilván nem Neked szól, csak kérlek reagálj valamit.
2006-os Swifthez szerelési kézikönyvet honnan lehet szerezni (elektronikus formában) ?
a myswift-team oldalon ha jól láttam csak a régebbi swifthez van letölthető verzió.
Konkrétan most az első lámpa beállításhoz lenne rá szükségem. A jobb oldali lámpám jóval magasabbra világit mont a bal, valahogy állítani kellene rajta. Esetleg tud valaki ebben segiteni? Egyáltalán állítható külön-külön a 2 oldali lámpa(test)?
Ez is szervízkönyves, a gyanúra az adhat okot, hogy a 30 ezres szervíz és azaz időpont míg megvettem, eltelt 1,5 év 16 ezer futásteljesítménnyel. Okmányirodában -mikor átirattam rákérdeztem az előéletére, ott annyit mondtak, hogy kb félévig ki volt vonva ideiglenesen a forgalomból. Miután megvettem azonnal ment szervízbe, ott végignéztek mindent, sőt a gyárból lekérték, hogy meg voltak-e a kötelező visszahívások.
Ami nem volt meg, azt megcsinálták garanciában.
Szerencsére az autó teljesen jó, és ha így marad nem is igazán érdekel, hogy mennyi km-et mutat. Csak nem szeretem a rejtélyeket. Azért is kérdeztem rá, hogy van-e valakinek ilyen tapasztalata, esetleg ötlete, hogy mi okozta ezt a visszaállást, és miért pont ennyit?
Az biztos, hogy üresre lemerítettem az akkut, majd a töltés idejére a saruk le voltak véve.
Óracsoport csere volt.(először gariba sikerült rendelniük mérföldest)
Nekem szervizkönyves a gép de beirták az óraállást de sajnos nem tudják visszaállitani az eredeti km-t.De ugye a bmw- használtautóról tudjuk,hogy szokott a szél kivinni szervizkönyvet az ablakon....
Valaki tudna-e magyarázatot adni a következő jelenségre.
Tegnap megálltam az udvaromon és bent hagytam a kulcsot a gyújtáskapcsolóban.
Csipogott, de nem foglalkoztam vele. Ott hagytam, hogy majd nemsokára beállok a garázsba. Aztán ez jóval később lett. Ekkor jöttem rá, hogy a világítás is bekapcsolva maradt és rendesen lemerült az akku. Na eddig én voltam a hülye!
A lényeg.
Garázsba autó betol, akku saruk le, és töltő rá.
Reggelre minden OK, de a km óra 57325-ről visszaállt 44113-ra.
EZ MITŐL LEHET?
A járgány 2006. júniusi, tavaly szeptemberben vettem 46556 km-el és 45800-nál vittem szervízbe, majd esedékes lenne a 60 ezres szervíz.